درمان تاول زبان با انواع راهکارهای خانگی و گیاهی

درمان تاول زبان با انواع راهکارهای خانگی و گیاهی


منبع: آرگا

145

1398/7/30

10:53


تاول زبان یکی درد های عذاب آوری می شود که بنا به دلایل مختلفی ایجاد می شود و با کمک روش های درمان تاول زبان می توانید این التهاب زبان را برطرف کنید.

زبان از جمله عضو حساس در بدن می باشد که گاهی بنا به دلایل مختلفی تاول هایی بر روی آن ظاهر می شود که معمولا به علت گاز گرفتن زبان با دندان، درمان های دندان و سوزش زبان ایجاد می شود و به دلیل اینکه زبان در خوردن غذا و صحبت کردن از اهمیت بالایی برخوردار است لذا درمان آن بسیار مهم است، در ادامه مطلب شما عزیزان را با روش های درمان تاول زبان آشنا خواهیم کرد.

رفع تاول زبان به کمک روش های طبیعی

درمان تاول زبان با راه کارهای خانگی

درمان تاول زبان به مدت یک هفته به طول می انجامد تا خود به خود برطرف شود با این حال با کمک روش هایی که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد می توانید درد و التهاب ناشی از تاول زبان را کاهش دهید.

۱.جوش شیرین

برای درمان تاول زبان جوش شیرین بسیار مفید است زیرا، این ماده خواص ضد التهابی دارد که به کاهش درد و التهاب ناشی از تاول زبان کمک می کند و همچنین سبب برگرداندن تعادل pH در دهان می شود، به یک فنجان آب گرم یک قاشق چای خوری جوش شیرین اضافه کنید سپس به مدت چند دقیقه دهانتان را با این محلول شست و شو دهید و محلول را از دهان تان بیرون بریزید، همچنین می توانید یک قاشق چای خوری جوش شیرین و کمی آب را با هم مخلوط کنید سپس خمیر به دست آمده را بر روی تاول ها قرار دهید و بعد از زمان چند دقیقه دهانتان را با آب گرم بشویید، برای رسیدن به نتیجه مطلوب از این روش ها سه یا چهار بار در روز استفاده کنید.

دارو های خانگی برای تاول زبان

۲. زردچوبه

زردچوبه دارای خواص ضدعفونی کنندگی است به همین دلیل برای درمان تاول زبان گزینه مناسبی است از این رو، یک دوم قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با یک قاشق غذا خوری عسل با هم ترکیب کنید سپس با کمک انگشت مقداری از خمیر حاصل را بر روی زبان اعمال کنید و پس از زمان سه دقیقه دهان تان را با آب گرم شست و شو دهید استفاده از این روش سه تا چهار بار در روز به مدت چند روز بسیار موثر خواهد بود، روش دیگر به منظور درمان تاول زبان این است که به یک لیوان شیر گرم یک دوم قاشق چای خوری پودر زرد چوبه اضافه کنید سپس یک بار در روز آن را مصرف کنید تا به بهبود تاول ها کمک کند.

تسکین درد ناشی از تاول زبان

۳. ریحان

یکی از گیاهان دارویی مفید به منظور درمان تاول زبان استفاده از ریحان می باشد این گیاه خوش عطر دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی می باشد به همین دلیل می تواند درد و التهاب را کاهش دهد و به روند بهبود کمک می کند بنابراین چند برگ ریحان را بشویید آن ها را بجوید و بعد ببلعید سپس کمی آب مصرف کنید استفاده از این روش دو بار در روز به مدت سه تا چهار روز بسیار موثر خواهد بود.

بهبود تاول زبان با راه کارهای خانگی

۴. گشنیز

گشنیز خواص ضد التهابی و ضدعفونی قوی دارد همین امر آن را به روش های موثر جهت درمان تاول زبان تبدیل کرده است بنابراین یک قاشق چای خوری بذر گشنیز یا برگ آن را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید سپس ترکیب حاصل را تکان دهید و دهانتان را با آن شست و شو دهید این روش را سه یا چهار بار در روز استفاده کنید.

درمان تاول زبان و علت آن

۵. روغن درخت چای

استفاده از روغن درخت چای برای درمان تاول زبان بسیار مفید است از این رو به یک فنجان آب چند قطره روغن درخت چای اضافه کنید سپس از مخلوط به دست آمده به عنوان شست و شوی دهانتان استفاده کنید از این روش دو بار در روز به مدت چند روز استفاده کنید.

بهبود تاول زبان با راه کارهای خانگی

۶. آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل داشتن خواص ضد باکتری و خواص التیام دهندگی باعث درمان تاول زبان می شود و سبب بهبود و تسکین درد و التهاب ناشی از تاول زبان می شود، ژل خارج شده از داخل برگ آلوئه ورا را بر روی تاول ها قرار دهید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه بماند سپس با آب معدنی دهانتان را شست و شو دهید استفاده از این روش به مدت چند روز در رفع تاول زبان بسیار موثر خواهد بود.

تسکین درد و التهاب ناشی از تاول زبان

۷. نمک

نمک سبب کاهش التهاب و درد ناشی از تاول زبان می شوند همچنین باعث از بین رفتن باکتری ها و جلوگیری از عفونت می شود، به یک فنجان آب یک قاشق چای خوری نمک اضافه کنید و به خوبی هم بزنید سپس محلول حاصل را به مدت سی ثانیه داخل دهانتان بچرخانید و بعد تف کنید و یک لحظه کمی نمک به صورت مستقیم بر روی تاول ها قرار دهید سپس دهانتان را با آب گرم شست و شو دهید تکرار چهار تا پنج بار از این روش به درمان آرتروز کمک می کند.

درمان تاول زبان با روش های طبیعی

۸. پراکسیدهیدروژن

پراکسید هیدروژن از خواص ضد عفونی کنندگی و ضدالتهابی قوی برخوردار است که در این روش از پراکسید هیدروژن سه درصد استفاده کنید، به میزان مساوی آب گرم و پراکسیدهیدروژن را با یکدیگر مخلوط کنید سپس با کمک یک پنبه تمیز محلول به دست آمده را بر روی تاول ها بزنید و پس از زمان دو دقیقه دهان تان را با آب گرم بشویید فقط دقت داشته باشید که از این درمان باید به میزان کم استفاده شود.

۹. مصرف ویتامین B

همانطور که می دانید یکی از علت اصلی ایجاد تاول بر روی زبان کمبود ویتامین B می باشد که با غذاهای سرشار از ویتامین B می توان این تاول ها را درمان کرد که غذا هایی که دارای ویتامین B هستند عبارتند از: تخم مرغ، ماهی آزاد، آووکادو، بوقلمون،جگر، غلات سبوس دار، ماست، شیر و پنیر می باشند همچنین می توانید به مدت یک هفته از مکمل های ویتامین B استفاده کنید.

راه های خانگی و طبیعی درمان تاول زبان

عوامل ایجاد کننده تاول زبان

  1. زخم های دهانی
  2. عفونت های ویروسی
  3. آلرژی غذایی
  4. برخی از بیماری ها مانند : کم خونی، دیابت و سرطان دهان
  5. سیگار کشیدن بیش از حد
  6. سندرم سوزش زبان
  7. عوارض جانبی برخی از داروها
  8. کمبود ویتامین B
  9. استفاده از دهانشویه های شیمیایی
  10. مصرف بیش از حد غذاهای چرب

عوامل ایجاد کننده تاول زبان

اگر تاول پس از دو هفته درمان نشود حتما به پزشک مراجعه کنید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان خانگی و طب سنتی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو