درمان خانگی پسوریازیس با انواع روش ها و راهکارهای طبیعی و موثر

درمان خانگی پسوریازیس با انواع روش ها و راهکارهای طبیعی و موثر


منبع: آرگا

160

1398/8/20

11:11


پسوریازیس یکی از انواع بیماری پوستی بسیار شایع می باشد که با علائمی همراه است و بنا به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که با کمک درمان خانگی پسوریازیس می توانید این مشکل پوستی را برطرف کنید.

بیماری صدف پوستی یا پسوریازیس یکی از بیماری های پوستی خود ایمنی می باشد که با تغییر چرخه زندگی سلول های پوستی همراه می شود و باعث جمع شدن سریع سلول ها بر روی پوست می شود و در نتیجه با تشکیل زائدهای فلس مانند ضخیم نقره ای همراه است که دارای علائمی است، در ادامه مطلب شما عزیزان را با درمان خانگی پسوریازیس آشنا خواهیم کرد.

درمان پسوریازیس با روش های طبیعی

آشنایی با درمان خانگی پسوریازیس

بیماری پوستی پسوریازیس در برخی موارد به صورت خود به خود درمان می شود اما گاهی اوقات به سختی به طور کامل قابل درمان است که در ادامه شما را با درمان خانگی پسوریازیس آشنا خواهیم کرد تا از روند پیشرفت این بیماری پیشگیری شود.

سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضدمیکروبی می باشد همین امر به عنوان یک روش درمان خانگی پسوریازیس محسوب می شود، می توانید سرکه سیب را به نسبت مساوی با آب ترکیب کنید و با کمک یک تکه پارچه تمیز محلول به دست آمده را بر روی ناحیه آسیب دیده بکشید و پس از زمان نیم ساعت پوست تان را بشویید استفاده از این روش دو بار در روز تاثیر شگفت انگیزی به همراه دارد در انجام این روش به منظور اطمینان از حساسیت نداشتن محلول را در ابتدا روی پوست دست تان را به مقدار کمی استفاده کنید، همچنین می توانید سرکه سیب و آب را به نسبت دو به ده با هم مخلوط کنید و به منظور خوش طعم شدن آن یک قاشق عسل به آن اضافه کنید سپس محلول حاصل را به صورت مرتب بنوشید تا شاهد برطرف شدن پسوریازیس شوید.

درمان خانگی پسوریازیس و انواع این بیماری

نکته : هرگز بیشتر از اندازه گفته شده از سرکه سیب استفاده نکنید زیرا به دلیل داشتن خواص اسیدی برای پوست و مینای دندان ها مضر است.

روغن آرگان

 روغن آرگان دارای اسید های چرب بسیار زیادی و ویتامین E می باشد که در واقع یکی از روش های درمان خانگی پسوریازیس  است بنابراین سه تا پنج قطره از روغن ارگان را داخل کف دست تان بریزید و با کمک این روغن ناحیه مبتلا به پسوریازیس را به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید سپس پوست تان را شسته و با حوله ای تمیز خشک نمایید به منظور بهبود و کاهش علائم این بیماری به صورت مرتب از این روش استفاده کنید.

بهبود بیماری پسوریازیس

جوش شیرین

 ترکیب آب و جوش شیرین از جمله مهم ترین درمان خانگی پسوریازیس جهت بهبود این بیماری می باشند به همین خاطر یک قاشق چای خوری جوش شیرین را به چهار قاشق چای خوری آب اضافه کنید سپس مخلوط حاصل را با کمک پارچه بر روی نواحی مبتلا بمالید و پس از خشک شدن خود به خود از روی پوست تان پاک می شود.

برطرف کردن بیماری پوستی پسوریازیس

سیر

سیر به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی یکی از شگفت انگیز ترین روش ها به منظور درمان خانگی پسوریازیس کاربرد دارد از این رو، روغن آلوئه ورا و روغن سیر را به نسبت مساوی با هم ترکیب نمایید سپس ضماد تهیه شده را جهت بهبود بیماری پوستی پسوریازیس بر روی نواحی آسیب دیده بمالید و پس از زمان ۱۵ دقیقه پوست تان را بشویید استفاده هر روز از این روش تاثیر شگفت انگیزی در بهبود بیماری صدف پوستی خواهد داشت، همچنین مصرف سیر به پیشگیری از ابتلا به این بیماری پوستی به شما کمک می کند بنابراین روزی دو حبه سیر را مصرف کنید و سیر را قبل از خوردن خرد ،کنید.

درمان طبیعی پسوریازیس

روغن کرچک

یکی دیگر از روش های موثر درمان خانگی پسوریازیس روغن کرچک می باشد استفاده از این روغن به کاهش علایم بیماری صدف پوستی بسیار کمک می کند، می توانید چند قطره از این روغن را بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید و اجازه دهید به مدت یک شب بر روی پوست تان بماند، به صورت مرتب از این روش استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

کاهش علائم بیماری صدف پوستی با روش های خانگی

هشدار: ازتماس روغن کرچک بر روی ناحیه های ترک خورده و باز پوست پرهیز کنید.

کیسه یخ

استفاده از کیسه یخ به منظور درمان خانگی پسوریازیس بسیار موثر می باشد علاوه بر این درد ناشی از این بیماری را بهبود می دهد بنابراین قطعات یخ را داخل یک حوله تمیز بریزید و تا کنید سپس بر روی نواحی مبتلا بمالید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه پوست تان استراحت کند، استفاده از این روش به مدت چند ساعت در روز در زمان اوج ظهور ناراحتی های ناشی از بیماری صدف پوستی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

آلوئه ورا

آلوئه ورا جهت درمان خانگی پسوریازیس گزینه بسیار مناسبی می باشد و سبب کاهش درد ناشی از این بیماری می شود از این رو پس از استحمام مقداری از ژل آلوئه ورا بر روی ناحیه مبتلا بمالید در کنار استفاده از این روش نوشیدن جوشانده آلوئه ورا به روند بهبود سریع درمان کمک می کند.

روش طبیعی درمان بیماری صدف پوستی

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی خواص ضد قارچی و ضد باکتری می باشد و دارای مقادیر فراوانی آنزیم و مواد مغذی است که به عنوان مهم ترین درمان خانگی پسوریازیس به شمار می رود، پس از حمام کردن با آب گرم روغن نارگیل را بر روی نواحیه آسیب دیده بمالید و پس از زمان پانزده تا سی دقیقه این روغن داخل پوست نفوذ می کند.

ویتامین D

یکی از علت های بیماری پسوریازیس کمبود ویتامین D می باشد و افرادی که بیشتر وقت خود را در فضای سربسته می گذرانند بیشتر در معرض کمبود ویتامین D هستند بنابراین هر روز به مدت بیست دقیقه زیر نور خورشید قرار بگیرید تا بدنتان به اندازه کافی ویتامین D جذب نماید.

بهبود بیماری پسوریازیس

دوش گرفتن

استفاده از این روش به کاهش پلاک ها و خارش پوست کمک می کند بنابراین در ابتدا وان حمام یا تشت بزرگی را پر از آب کنید سپس به آن یک فنجان شیر، مقداری روغن زیتون، پودر بلغور جودوسر یا نمک اپسوم را اضافه کنید سپس هر روز به مدت بیست دقیقه در این محلول بمانید، به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب پس از استحمام از مرطوب کننده استفاده کنید.

آشنایی با درمان خانگی پسوریازیس

خربزه تلخ

از دیگر روش های درمان خانگی پسوریازیس استفاده از خربزه تلخ می باشد، می توانید یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش و آب خربزه تلخ را با هم مخلوط کنید سپس ترکیب به دست آمده را هر روز صبح بر روی ناحیه مورد نظر بمالید، استفاده از این روش به صورت یک ماه تاثیر شگفت انگیزی بر روی بهبود بیماری صدف پوستی خواهد داشت.

رایج ترین نشانه بیماری پسوریازیس

  • بروز لکه های کوچک به رنگ قهوه ای، بنفش یا قرمز بر روی پوست
  • خشک شدن پوست همراه با ترک خوردگی یا خونریزی
  • ظهور تکه های ضخیم پوست
  • ریش ریش شدن ناخن ها، ضخیم شدن ناخن ها، ایجاد برآمدگی های افقی بر روی ناخن ها
  • سفت شدن مفصل و درد مفصل پس از بیدار شدن از خواب
  • جدا شدن ناخن از پوست
  • شوره سر
  • تغییر رنگ نوک انگشتان و ناخن ها

درمان خانگی پسوریازیس و بررسی علائم آن

انواع پسوریازیس

  1. پسوریازیس ناخن
  2. پسوریازیس پلاک
  3. پسوریازیس معکوس
  4. پسوریازیس گوتات
  5. پسوریازیس خلفی
  6. پسوریازیس اریترودرمیک

عواملی که سبب افزایش خطر ابتلا به پسوریازیس می شود

  • ژنتیک و سابقه خانوادگی
  • مصرف زیاد الکل
  • آسیب های شدید پوستی مانند: آفتاب سوختگی، بریدگی، نیش حشرات و سوختگی
  • کمبود ویتامین D
  • نگرانی، اضطراب و استرس
  • رژیم غذایی ضعیف و نامناسب
  •  سیگار کشیدن و یا قرار گرفتن در معرض دود سیگار
  • اختلال در عملکرد کبد
  • ضعیف بودن سیستم ایمنی
  • مشکل در هضم پروتئین
  • عدم تعادل هورمونی
  • مصرف برخی از داروهای کنترل فشار

درمان بیماری صدف پوستی

علاوه بر استفاده از روش هایی که در بالا به شما عزیزان گفته شد باید از استفاده زیاد از رنگ ها، عطر ها و مصرف قند خودداری کنید و به یاد داشته باشید که به منظور برطرف کردن پلاک ها یا ضایعات پوستی باید همیشه پوست تان مرطوب باشد، جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان خانگی و طب سنتی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو