ph خون چیست و چطور کاهش می یاید + نسخه گیاهی

ph خون چیست و چطور کاهش می یاید + نسخه گیاهی


منبع: نمناک

125

1398/9/10

12:31


کاهش یا افزایش PH خون عوارض خطرناکی را به دنبال دارد پس برای حفظ سلامت بدن باید با روش های مناسب سطح PH بدن را تنظیم و کنترل کنیم.

چرا و چگونه سطح ph خون را کاهش هیم؟!

سطح PH ما می تواند بیشتر از آنچه که به نظر می رسد مهم باشد ، در حقیقت سطح PH چیزی است که تعیین می کند که آیا بدن شما سالم است یا ناسالم. باکتری ها و میکرو ارگانیسم ها برای پیشرفت و گسترش نیاز به PH اسیدی دارند و به همین دلیل باید سطح PH به بهترین نحو کنترل شود تا بستر مناسبی برای اسیدی شدن بدن ایجاد نشود.

هرچیزی که می خورید و می نوشید PH شما را تحت تاثیر قرار می دهد از جمله غذاهای اسیدی که سطح PH بدن را به مقدار قابل توجهی افزایش می دهند.

اکثر غذاهای گوشتی و محصولات لبنی اسیدی هستند در حالیکه میوه ها و سبزیجات به دلیل تاثیر مثبت در کنترل این بخش مهم خون برای بدن بسیار سالم هستند با این حال عوامل محیطی هم نقش مهمی را در زندگی شما ایفا می کنند که باید به آنها توجه داشت.

ph خون

ph خون چیست؟

PH مخفف ‘potential hydrogen’ به معنای هیدروژن بالقوه در بدن می باشد. سطح PH می تواند از 1 به 14 تغییر می کند که 1 بیشترین مقدار اسیدی ، 7متوسط و 14 کم ترین مقدار اسیدی می باشد . مقدار ایده آل PH از 3 تا 7.45 می باشد . با توجه به عوامل موثر در تغذیه ، مصرف بیش از حد غذاهای فراوری شده باعث اسیدی شدن بدن می باشد سطح PH را تغییر می دهد.

سطح ph خون

چگونگی اندازه گیری ph خون

شما با استفاده از نوارهایی که در داروخانه ها وجود دارند ، می توانید سطح pH پوست بدنتان را اندازه گیری کنید ، برای استفاده از این نوار ، آن را داخل دهان تان به مدت 2 الی 3 ثانیه قرار دهید تا با بزاق دهانتان در ارتباط باشد. در مرحله بعد باید رنگ ایجاد شده در نوار را با جدول رنگ pH که تهیه نموده اید مقدار ph بدنتان را اندازه گیری کنید.

توصیه می شود این کار را اول صبح بصورت ناشتا استفاده کنید زیرا میل کردن صبحانه می تواند سطح pH بزاق را تغییر دهد.

اندازه گیری ph خون با ادرار

راه دیگر اندازه گیری سطح pH بدن ادرار می باشد که باید اول صبح انجام شود. دانستن سطح pH بدن بسیار خوب است و برای سلامت بدن بسیار مناسب است. برخی بیماری ها هستند که با اسیدیته بودن بیش از حد مرتبط است .

ادرار و ph خون

بیماری هایی که به دلیل بالا بودن ph خون بروز می کنند:

راههای موثر برای کاهش و کنترل ph خون در خانه بدون دارو

راه های زیادی برای کاهش PH وجود دارد.که در این مقاله ما قصد داریم تا دو راه را برای شما معرفی کنیم.

روش اول:

آب یک لیموی تازه را داخل یک لیوان آب گرم بریزید و مخلوط کنید اول صبح آنرا میل کنید.

روش دوم:

1/2 قاشق چای خوری جوش شیرین که حدودا دو گرم می باشد به یک لیوان آب اضافه کنید و سپس آنرا بنوشید.

همچنین می توانید کارهای زیر را انجام دهید

مصرف میوه ها و سبزیجات را افزایش دهید :

با اضافه کردن میوه ها و سبزیجات اعم از جو به رژیم غذایی خود می توانید سطح PH بدنتان را افزایش دهید . آب سبزیجات یک راه سریع برای تنظیم PH بدن می باشد .

میوه و سبزیجات

از مصرف غذاهای فراوری شده ، شیرین یا سرخ شده اجتناب کنید :

استفاده از غذاهای فراوری شده ، شیرین یا سرخ شده سطح PH بدن را افزایش می دهد . از خوردن بیش از حد این گونه غذاها خودداری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو