نامه سرگشاده لیلی گلستان به پروانه سلحشوری: خانم عزیز بد کردید/انصراف و غیبت چاره کار نیست/ ماندن برای بهتر شدن وطن به قدر سر سوزن

منبع: ایران آرت

100

1398/9/19

23:57


خانم سلحشوری عزیز بهت زده ماندم، باورم نمی شد زنی که این همه روشن می بیند و این همه درست می گوید و این همه دغدغه ی " بهتر " شدن وطن را دارد ، تصمیم گرفته انصراف دهد . 

ایران آرت :  لیلی گلستان مترجم شناخته شده و مدیر گالری گلستان نامه سرگشاده اش به پروانه سلحشوری،نماینده مجلس دهم را در شرق منتشر کرد.لیلی گلستان نوشت:

 خانم سلحشوری عزیز خبر را که در روزنامه خواندم بهت زده ماندم . باورم نمی شد که انصراف داده اید . باورم نمی شد زنی که این همه روشن می بیند و این همه درست می گوید و این همه دغدغه ی " بهتر " شدن وطن را دارد ، تصمیم گرفته انصراف دهد .

خانم سلحشوری عزیز انصراف ، رفتن ، و غیبت چاره ی کار نیست . ماندن و اعتراض کردن و گفتن و گفتن چاره است.

 هرکس در هر منصبی که هست و در هر حیطه ای که هست باید بماند . حضور معترضانه بهتر است تا غیاب اعتراض آمیز و از سر قهر.

ما همه مان ماندیم و جایمان را خالی نکردیم تا مبادا کس دیگری که توانایی و لیاقت کافی ندارد جایمان را بگیرد که می دانیم این چنین خواهد شد .

ما ماندیم تا باشیم ، تا اعتراض کنیم ، تا اگر بتوانیم به قدر سر سوزن وضع را " بهتر " کنیم . حالا شما رفتید. حالا شما انصراف دادید . جای خالیتان را کسی پر خواهد کرد که نه لیاقت اش را دارد و نه توانایی اش را و نه اصلا برای " بهتر " شدن آمده است.

 این بار هم می آمدید و حد اکثر به دلایل بسیار ! رد صلاحیت می شدید ( که احتمالش کم نبود ) . این درست تر بود .

خانم سلحشوری عزیز، اهمیت کارمن هیچ ربطی به اهمیت کار شما ندارد ، فقط هدف مان یکی است : " بهتر " کردن وضع موجود حیطه ی کارمان .

و این حیطه ها را وقتی کنار هم بگذاریم می شود " ایران" . به من ایرادها گرفته اند و اعتراض ها کرده اند و بهتان ها زده اند که چرا در جشنواره ی تجسمی فجر شرکت می کنم !

شرکت می کنم چون برای مخاطب احترام قایل هستم و نمی خواهم آثار بنجل وسخیف به خوردشان بدهند و سلیقه شان را از این که هست بد تر کنند. میخواهم آثاری در خور لیاقت مردم مان تحویل چشم هایشان بدهم . میخواهم بفهمانم که مردم را دست کم نگیرند. شرکت می کنم چون می دانم متولیان فعلی ،( روی " فعلی " تاکید می کنم ) ، هدف من را دارند . برای نگاه مردم احترام قایل اند و می خواهند وضع را " بهتر " کنند .

حضورم را اعلام می کنم تا خار چشم آدم هایی باشم که کارشان و شغل شان فقط غر زدن و انگ بستن و بهتان زدن است ، خار چشم کسانی که " بد " مملکت را می خواهند و مدام ناله سر می دهند.

نه این که ندانم چه اتفاق هایی افتاده و دارد می افتد ، نه این که ندانم نا بلدی ها و فساد تا کجاها که نرفته ، نه این که ندانم دنیایم چه دنیای خشن و بدی شده . چشم دارم و می بینم وبا همان خرده حس باقی مانده ، با تمام پوست و گوشتم تمام این ها راحس می کنم و به شدت هم آزار می بینم ، اما می مانم و جا خالی نمی دهم .

جایتان را خالی کردید . بد کردید . حضورتان بسیار مغتنم بود . من با جوانان بسیاری سر و کار دارم. در جمعی گفتم اگر بخواهید زن و مرد محبوب سال را انتخاب کنید به چه کسانی رای می دهید . از جمع پنجاه نفری سی و هشت نفر نام شما را بردند . و چهل نفر به مصطفی تاج زاده رای دادند . با این انصراف امید را از جوانان گرفتید .

همه مان می دانیم کار کردن در این ملک آسان نیست .همه مان می دانیم برای هر کار کوچکی پنجاه برابر انرژی لازم را مصرف می کنیم . همه مان می دانیم که مدام سد راهمان می شوند.همه مان می دانیم که حسود و حقیر در اطرافمان به وفور یافت می شود. و جهل و جهالت و جاهل از همه بیشتر . اما می مانیم و پاس می داریم و می دانیم که می توانیم سر سوزن موثر باشیم و " بهتر " کنیم .

خانم سلحشوری عزیز جایتان خالی خواهد بود . خانم سلحشوری عزیز بد کردید.

لیلی گلستان      

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو