سفر نوزاد با هواپیما، چه قوانینی دارد؟

منبع: نی نی بان

106

1398/9/20

11:06


نی نی بان: هفتمین مطلب از بسته سفر با نوزاد، اطلاعاتی را در خصوص مقررات شرکت های هواپیمایی ایرانی برای سفر نوزاد با هواپیما، در اختیار والدین قرار می دهد.

نام شرکت

مقررات سفر با نوزاد

هواپیمایی ملی جمهوری اسلامی ایران

نوزاد بین 7 روز تا 2 سال با همراه پذیرفته می شود. در صورت ضرورت انجام پرواز نوزاد کمتر از 7 روز برای مثال بیماری مادر و یا بیماری خود نوزاد باید از پزشک معتمد هما مجوز دریافت شود .گواهی پزشکی از تاریخ صدور آن حداکثر به مدت 48 ساعت در پروازهای داخلی و 72 ساعت در پروازهای خارجی اعتبار دارد.

کاسپین

نوزاد نارس، خانمی که کمتر از ده روز است زایمان سزارین انجام داده و نوزاد زیر 7 روز برای سفر هوایی نیاز به مجوز پزشکی دارند. مدت اعتبار برگه های مجوز پزشکی 72 ساعت از زمان صدور آن است.

ماهان

در بعضی از هواپیماهای شرکت ماهان بر روی دیواره مقابل صندلی مسافرین و یا از طریق آویز سقفی امکان نصب سبد نگهداری نوزاد وجود دارد. معمولا در پرواز های بین المللی بالای 90 دقیقه این صندلی ها به مسافرین دارای نوزاد اختصاص داده می شود. این سرویس بصورت رایگان ارائه می گردد بنابراین تعهدی در انجام آن بر عهده شرکت نیست. پس از اختصاص این صندلی به مسافرین دارای نوزاد، مسافرین می توانند پس از خاموش شدن چراغ بستن کمربند در داخل کابین هواپیما، در صورت وجود سبد و امکان نصب بر روی دیواره مقابل مسافرین و یا آویز از سقف  از مهمانداران این سرویس را درخواست کنند.

این سبد برای نگهداری نوزاد در سنین بین 7 روز تا 2 سال و با حداکثر وزن 14 کیلوگرم اختصاص داده می شود.

قشم

نوزاد نارس، خانمی که کمتر از ده روز است زایمان سزارین انجام داده و نوزاد زیر 7 روز برای سفر هوایی نیاز به مجوز پزشکی دارند. مدت اعتبار برگه های مجوز پزشکی 72 ساعت از زمان صدور آن است.

قوانین عمومی:

1. برای خردسالان و نوزادان در سفرهای هوایی باید بلیت صادر شود. بهای بلیت خردسال در پرواز داخلی 50% و در پرواز خارچی 75% بلیت بزرگسال با رزرو صندلی و بهای بلیت نوزاد 10% بلیت بزرگسال بدون رزرو صندلی است.

2. از تاریخ 25 خرداد 1393 و پس از شناور سازی نرخ فروش، بهای بلیت خردسال در پرواز داخلی هواپیمایی مـاهـان 75% بهای بلیت بزرگسال محاسبه می شود.

3. طبق مقررات ایمنی پرواز مسافر بزرگسال تنها می تواند یک نوزاد را با خود حمل کند. در شرایط همراهی دو نوزاد، به شرطی که نوزاد توانایی نشستن روی صندلی را داشته باشد برای یکی از آنها بلیت خردسال با بهای 50% صادر خواهد شد. کودکان زیر 15 سال هم مجاز به نگهداری نوزادان نیستند.

4. قوانین و آئین نامه های بین المللی ایمنی و پزشکی مهمانداران را از دادن غذا و دارو به کودکان، به توالت بردن آنها و عوض کردن پوشکشان منع می کند.



اگر می خواهید درباره سفر با نوزادان بیشتر بدانید، ادامه مطالب این بسته را در این صفحه ببینید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو