آزمون بارداری سریع (3)

منبع: نی نی بان

130

1398/9/20

12:15


نی نی بان: سومین مطلب از بسته بارداری سریع با چند سوال ساده آگاهی و اطلاعات شما را در خصوص روش های سریع باردار شدن تخمین می زند.

آزمون بارداری سریع (3)


1. هر چند وقت یک بار باید با همسرتان رابطه زناشویی داشته باشید تا بارداری برای تان اتفاق بیفتد؟

الف) هر شب یا یک شب درمیان
ب) روز تخمک گذاری

پاسخ درست: الف
رابطه زناشویی مرتب در طول سیکل قاعدگی باعث می شود که احتمال بارداری برای شما افزایش پیدا کند. متخصصان معمولا توصیه می کنند که به جای وسواس نشان دادن در مورد روز تخمک گذاری هر روز یا یک روز درمیان با همسرتان رابطه داشته باشید. در ضمن اگر نگران هستید که مراقبت روزانه یا یک روز درمیان روی اسپرم همسرتان تاثیر بگذارد، خیال تان راحت باشد چون این اتفاق نمی افتد. از کی شروع کنید؟ پیش بینی اش کمی مشکل است پس به محض اینکه پریودتان تمام شد و پاک شدید برای باردار شدن اقدام کنید.

2. برای اینکه اسپرم به تخمک برسد بهترین پوزیشن رابطه زناشویی کدام است؟
الف) مرد در بالا قرار گیرد.
ب) زن پس از پایان رابطه پاهایش را بالا نگه دارد.
ج) پوزیشن رابطه زناشویی اهمیت چندانی ندارد.

پاسخ درست: ج
نگران پوزیشنی که در هنگام رابطه با همسرتان نباشید و خیلی به این مساله که در کدام حالت بارداری اتفاق می افتد اعتنا نکنید چون هیچ دلیل و مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد حالت رابطه زناشویی می تواند در باردار شدن خانم ها نقش داشته باشد. یادتان باشد که معمولا اسپرم ظرف چند ثانیه پس از انزال خودش را به رحم می رساند پس بالا بردن پاها جهت تسهیل حرکت اسپرم نیز در عمل بی فایده است. البته یک نکته مهم وجود دارد و آن هم این است که در طی رابطه با همسرتان به ارگاسم یا اوج لذت جنسی برسید. این مساله در سرعت رسیدن اسپرم به رحم زن تاثیر زیادی می گذارد.

3. پوشیدن شورت های مردانه تنگ باعث ناباروری در مردان می شود.
الف) بله
ب) خیر

پاسخ درست: ب
درست است که داغ شدن ناحیه تناسلی می تواند روی کیفیت اسپرم در مردان تاثیر بگذارد ولی شورت های تنگ به اندازه بودن در آب داغ یا حمام سونا نمی تواند روی باروری در مردها اثر گذار باشد. مطالعاتی که به تازگی انجام شده است تاثیر این نوع از لباس های زیر را بر سرعت بچه دار شدن رد کرده است.


4. بهترین روش برای تعیین زمان تخمک گذاری به روش طبیعی ردیابی کردن ........ است.
الف) پریود
ب) تغییرات ترشحات واژن
ج) دمای بدن

پاسخ درست: ب
تغییرات هورمونی باعث می شود که ترشحات واژینال لیز و لغزنده و روشن شفاف شوند (مثل سفیده تخم مرغ). این تغییر در نزدیکی زمان تخمک گذاری به اسپرم کمک می کند که راحت تر بتواند خودش را به تخمک برساند و باعث بارور شدن آن شود. بنابراین دقت در تغییر این ترشحات در طول سیکل قاعدگی به شما کمک می کند تا بتوانید زمان تخمک گذاری خود را تعیین کنید. چرا توجه به سیکل قاعدگی به اندازه تغییر ترشحات مخاطی دقیق نیستند؟ اولا سیکل قاعدگی در همه خانم ها منظم و بیست و هشت روزه نیست و ثانیا از یک سیکل تا سیکل قاعدگی بعدی ممکن است زمان تخمک گذاری کمی جا به جا شود.

5. روز تخمک گذاری خود را به طور دقیق پیدا کردید. حالا باید چه زمانی مقاربت داشته باشید؟
الف) در روز تخمک گذاری و دو روز قبل از آن
ب) در روز تخمک گذاری و دو روز بعد از آن

پاسخ درست: الف
از آنجا که اسپرم می تواند تا سه روز یا بیشتر در بدن زن زنده بماند بنابراین بهتر است از دو روز پیش از تخمک گذاری با همسرتان مقاربت داشته باشید تا سریع تر بارور شوید. بعد از اینکه تخمک آزاد شود اسپرم باید ظرف مدت بیست و چهار ساعت آن را بارور کند و گرنه فرصت شما برای باردار شدن تا ماه بعد عقب خواهد افتاد. اگر بر اساس تقویم زمان تخمک گذاری خود را تعیین کردید بهتر است که از چند روز قبل و چند روز بعد از تخمک گذاری مقاربت داشته باشید چون ممکن است زمان تخمک گذاری در سیکل های مختلف کمی جا به جا شود.

6. نزدیکی در هنگام صبح یا شب روی سرعت باردار شدن موثر است؟
الف) بله
ب) خیر

پاسخ درست: ب
ساعت مقاربت واقعا تاثیری در سرعت باردار شدن شما ندارد. مهم این است که دو روز قبل از تخمک گذاری مقاربت منظم را شروع کنید.

7. آیا باردار شدن بلافاصله پس از قطع مصرف قرص جلوگیری از بارداری خطرناک است؟
الف) بله
ب) خیر

پاسخ درست: ب
اینکه بلافاصله پس از قطع مصرف باردار شوید هیچ اشکالی ندارد و مشکل خاصی برای شما یا جنین تان ایجاد نمی کند. اما شاید بهتر باشد بسته آخر قرص را تا پایانش مصرف کرده و اجازه دهید پریود برای تان اتفاق بیفتد و بعد اقدام به بارداری کنید.

8. اگر قصد بارداری دارید نباید نگران کدام یک از موارد زیر باشید؟
الف) رژیم گرفتن
ب) سیگار کشیدن 
ج) نوشیدن الکل

پاسخ درست: الف
نوشیدن الکل و سیگار کشیدن سرعت باردار شدن را تحت تاثیر قرار می دهد اما داشتن رژیم غذایی سالم و کاهش وزن در صورت ابتلا به چاقی می تواند به شما کمک کند تا زودتر بچه دار شوید.

9. وقتی در حال تلاش برای باردار شدن هستید بهتر است از چه نوع لوبریکانتی استفاده کنید؟
الف) لوبریکانت شیمیایی
ب) روغن نارگیل 

پاسخ درست: ب
لوبریکانت های شیمیایی سرعت حرکت اسپرم را کم کرده و در نتیجه سرعت باردار شدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

اگر می خواهید درباره روش های بارداری سریع بیشتر بدانید، ادامه مطالب این بسته را در این صفحه از دست ندهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو