اهداف پهپاد پستی تشریح شد

منبع: برترین ها

86

1398/9/24

17:20


مدیر عامل شرکت پست درباره اهداف پهپاد پستی که اخیرا رونمایی شد، گفت: در گام اول بحث ارائه خدمات برای دستگاه‌های امدادرسان است، از جمله هلال احمر و اورژانس که مجوز‌های لازم برای آن‌ها اخذ شده است. برای ورود به بحث تجاری، باید با طمانینه بیشتری موضوع را بررسی کنیم.

ایسنا: مدیر عامل شرکت پست درباره اهداف پهپاد پستی که اخیرا رونمایی شد، گفت: در گام اول بحث ارائه خدمات برای دستگاه‌های امدادرسان است، از جمله هلال احمر و اورژانس که مجوزهای لازم برای آن‌ها اخذ شده است. برای ورود به بحث تجاری، باید با طمانینه بیشتری موضوع را بررسی کنیم.

اهداف پهپاد پستی تشریح شد

۳۰ درصد بهای کالا صرف حمل‌ونقل می‌شود

همچنین محمدرضا قادری با بیان این‌که ۳۰ درصد بهای تمام‌شده کالاهای وابسته به حمل‌ونقل، صرف انتقال آن‌ها می‌شود، گفت: یکی از علل مشکلات شهری از جمله آلودگی به این برمی‌گردد که ساختار نظام‌مندی برای حمل‌ونقل نداریم. باید این واقعیت را بپذیریم که حمل‌ونقل در کشور ما رشد ارگانیک داشته و ساختار خود را پیدا کرده است، همانطور که در سال‌های گذشته سایر کسب‌وکارها ساختار خود را پیدا کردند.

قادری با بیان این‌که هدف پست، ساماندهی و گسترش این موضوع است، اظهار کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تعاملات لازم برای اجرای این طرح و مجوزهای لازم را صدر خواهد کرد و از طرح‌های لجستیک برای مدیریت و ساماندهی استفاده می‌کند و می‌تواند مدیریت مواردی مانند سوخت را انجام دهد. هدف از این اقدامات و همچنین طرح‌هایی از جمله جایگزینی ناوگان فرسوده با ناوگان برقی، ساختار یافتن حمل‌ونقل مطابق با تعاریف پیشرفته در جهان است.

هدف اول پهپاد، ارائه خدمات برای دستگاه‌های امدادرسان است

همچنین در ادامه این نشست، موضوع پهپادهای پستی مطرح شد؛ مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان این‌که درباره پهپاد پستی مجوزهای لازم و قانونی از مراجع ذی‌ربط اخذ شده، افزود: اما در گام اول بحث ارائه خدمات برای دستگاه‌های امدادرسان است، از جمله هلال احمر و اورژانس که مجوزهای لازم برای آن‌ها اخذ شده است. برای ورود به بحث تجاری، باید با طمانینه بیشتری موضوع را بررسی کنیم.

بخش دولتی، تسهیل‌گر بخش خصوصی است، نه انحصارگر

محمدرضا قادری نیز در پاسخ به این سوالی درباره امکان ایجاد انحصار در زمینه بهره‌گیری از پهپادها اظهار کرد: درخصوص تکنولوژی‌های جدیدی مانند پهپاد و حتی خودروهای الکترونیکی، هنوز زیرساخت‌های لازم وجود ندارد و بعضا دستگاه‌های ثبت استاندارد این موارد هم هنوز مشخص نیست؛ طبیعتا اگر مجموعه‌های خصوصی بخواهند فرآیندهای ایجاد زیرساخت و استاندارد و اخذ مجوز را انجام دهند، مستهلک می‌شوند.

وی ادامه داد: برای مثال سال‌هاست موضوع جایگزینی موتورهای بنزینی با موتورهای الکترونیکی مطرح است، اما بخش خصوصی درگیر هزینه است و توانمندی خاص خود را دارد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو