چه کار کنم که زودتر پریود شوم و خیالم راحت بشود؟

منبع: نی نی بان

129

1398/9/27

10:55


سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام. من تقریبا یک ماه پیش با نامزدم رابطه داشتم. البته مطمئن نیستم که چیزی از ترشحات نامزدم وارده واژن من شده یا نه ولی نامزدم گفت فکر کنم یک مقدارش ریخت داخل. من هم وقتی نامزدم این حرف را زد تا جایی که توانستم داخل واژنم را شستم اما چون هنوز باکره هستم ترسیدم به پرده ام آسیب برسد برای همین همین آب رال زیاد نریختم داخل. آخر ما هنوز فقط نامزد هستیم و قصد باردار شدن ندارم. رابطمان حدودا یک هفته بعد از پایان دوره قاعدگی من بود. الان باید پریود می شدم که نشدم. آیا احتمال دارد که باردار شده باشم؟ چه کار کنم که زودتر پریود شوم و خیالم راحت بشود؟
 

چه کار کنم که زودتر پریود شوم و خیالم راحت بشود؟

 

پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی:
دوست عزیز علی رغم وجود پرده بکارت امکان بارداری وجود دارد بنابراین حالا که پریودتان به تاخیر افتاده باید به آزمایشگاه مراجعه کرده و تست بتا بدهید.
 
مهمترین مطالب در این‌باره:
چرا قاعدگی ام نامنظم است؟
استرس، اضطراب و اتفاقات نگران کننده سبب تغییر در نظم قاعدگی می شود. به دلیل تغییر در زمان تخمک گذاری سبب بروز قاعدگی غیر از موعد مشخص می شود. قاعدگی طبیعی باید به فاصله ۲۵ تا ۳۵ روز رخ می دهد. یعنی از شروع اولین خون ریزی تا خون ریزی بعدی. بسیاری از زنان احساس می کنند که قاعدگی شان طبیعی نیست یعنی قاعدگی در یک روز در هر ماه اتفاق نمی افتد. این افراد نباید نگران شوند چرا که لازم نیست دقیقا در همان روز ایجاد شود.
تغییر دو سه روزی در ایجاد قاعدگی مشکل خاصی نیست. اما در صورتی که این فاصله به کمتر از ۲۵ یا بیشتر از ۳۵ روز برسد باید با پزشک مشورت کنید. یکی از دلایل دیگر بی نظمی یا قطع قاعدگی باروری، اضافه وزن، کاهش وزن، اختلالات تغذیه ای و ورزش های سنگینی است اگر بعد از گذشت یک ماه قاعدگی، وضع اول بازگشت با پزشک خود صحبت کنید.

آیا ممکن است در قاعدگی بارداری اتفاق بیفتد؟
بله احتمال دارد اما نه همیشه، کلید تعیین اینکه آیا خون ریزی واقعا پریود است یا نه این است گاهی بین دو پریود لکه های خون دیده می شود. در بعضی از زنان هنگام تخمک گذاری کمی خون ریزی دارند. اما اگر قاعدگی شما به مدت ۲ ماه قطع شود حتما بارداری اتفاق افتاده است. اگر خانمی در انتهای قاعدگی اش مقاربت داشته باشند بسته به طول مدت قاعدگی اش تخمک گذاری چند روز بعد اتفاق می افتد و اگر اسپرم هنوز در بدن شما مانده باشد ممکن است باردار شوید. اما این همیشه اتفاق نمی افتد.
 

چه کار کنم که زودتر پریود شوم و خیالم راحت بشود؟

 

اگر پریود شوم مطمئن باشم که باردار نیستم؟
نمی توان صد در صد از این موضوع مطمئن بود. ممکن است خون ریزی در اوایل بارداری اتفاق بیفتد. توجه داشته باشید که آیا قاعدگی تان منظم است یا نه.اگر علایمی نظیر تهوع و استفراغ دارید حتما به پزشک مراجعه کنید ممکن است نیاز به انجام تست بارداری باشد.استفاده از تامپون طولانی مدت سبب شوک توکسیک می شود؟
نشانگان شوک توکسیک که بیماری تهدید کننده جان است به دلیل عفونت باکتریایی ایجاد می شود این نشانگان با حملات ناگهانی تب، لرز، اسهال، تهوع، درد عضلانی و بثورات پوستی مشخص می شود. کارشناسان معتقدند اگر تامپون ها به مدت طولانی بمانند زمینه را برای عفونت های باکتریایی آماده می کنند. بهترین وضعیت آن است که تامپون ها هر ۸ ساعت یک بار تعویض شوند.
 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو