نسرین فروغی آذر: طرح تشکیل کانون طراحان پارچه و لباس ایران همچنان مسکوت مانده است

58

1398/10/14

13:31


طراح لباس و مدرس دانشگاه گفت: بالغ‌ بر چهار سال است که منتظر دریافت مجوز تشکیل کانون طراحان پارچه و لباس ایران از وزارت کشور هستیم اما همچنان اتفاق خاصی رخ نداده است.

نسرین فروغی آذر: طرح تشکیل کانون طراحان پارچه و لباس ایران همچنان مسکوت مانده است

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نسرین فروغی آذر طراح لباس و مدرس دانشگاه درباره وضعیت تشکیل کانون طراحان پاچه و لباس ایران به خبرنگار هنرآنلاین گفت: تلاش ما برای تشکیل این کانون از یک دهه هم گذشته است چراکه ما زمانی برای اجرای این طرح اقدام کردیم که حتی هنوز کارگروه ساماندهی مد و کشور هم تشکیل نشده بود.

او افزود: همان‌گونه که بارها گفته‌ام ما در سال 85 از طریق وزارت کشور، اقدام به تأسیس این مجموعه کردیم و هرچند آموزش و ایجاد بسترهای مناسب برای اتصال دانشگاه و صنعت طی سال‌های اخیر و به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرارگرفته است، اما هنوز هم مشکلات و کاستی‌های بسیاری به‌ویژه در امر کارآفرینی و ارائه حقوق مادی و معنوی این افراد وجود دارد.

فروغی آذر تصریح کرد: بالغ‌ بر چهار سال است که منتظر دریافت مجوز تشکیل کانون طراحان پارچه و لباس ایران از وزارت کشور هستیم اما همچنان اتفاق خاصی رخ نداده است.

این مدرس دانشگاه بر تأکید بر اینکه عرصه مد و لباس هم همچون تئاتر، سینما و موسیقی به وجود کانونی برای رسیدگی به مشکلات فعالان این عرصه نیاز دارد اذعان داشت: هرچند که در سال‌های اخیر بسیاری از مشکلات و کاستی‌ها در حوزه مد و لباس برای جوامع فعال در این عرصه مرتفع شده است اما همچنان با نارسایی‌های بسیاری در این بخش دست‌وپنجه نرم می‌کنیم و علی‌رغم اینکه دلایل ما در جهت تشکیل کانون طراحان پارچه و لباس ایران با رویکرد کارآفرینی و تحقق حقوق مادی و معنوی این قشر برای هر نهاد مسئولی قانع‌کننده است اما متأسفانه طرح تشکیل کانون طراحان پارچه و لباس ایران همچنان در وزارت کشور مسکوت مانده است.

او با اشاره به اینکه هدف ما رونق هر چه بیشتر فضای حاکم بر مد و لباس اسلامی ایرانی است اظهار داشت: دریافت یک مجوز برای انجام یک فعالیت مؤثر نباید تا این اندازه با دشواری و دست‌انداز مواجه شود و چه‌بسا اگر این وقفه چهار ساله در کار ما به وجود نیامده بود، بسیار زودتر از این‌ها می‌توانستیم در کنار سایر بخش‌های دولتی و خصوصی به توسعه هنر صنعت طراحی مد و لباس در کشور کمک کنیم.

فروغی آذر در خاتمه گفت: با این‌ همه دست از تلاش برنمی‌داریم و همچنان امیدواریم در سایه نگاه منصفانه و همراه وزارت کشور با جریانات فرهنگی و هنری بتوانیم برای تشکیل هر چه سریع‌تر این کانون اقدام کرده و برنامه‌های مدون خود را برای ایجاد تحول و پیشرفت بیشتر در عرصه طراح پارچه و لباس عملی سازیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو