تصاویر و سخنان سردار سلیمانی در دوران جنگ دفاع مقدس + فیلم

منبع: مینویسم

275

1398/10/17

01:44


تصاویر و سخنان سردار سلیمانی در دوران جنگ دفاع مقدس + فیلم

همراه شما هستیم با کلیپی زیبا از سردار سلیمانی در دوران هشت سال دفاع مقدس و سخنان ناب ایشان در طول دوران رشادت هایشان در جنگ با رژیم بعص عرق و داعش و امریکا

 

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در طول جنگ ایران و عراق یکی از برجسته ترین فرماندهان نظامی بود و در آن زمان رشادت های زیادی از خود نشان داد،ایشان در آن زمان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود که به فرمان امام به خاطر هوش و ذکاوت و سجاعت بسیاری که از خود نشان داد در ۴ بهمن ۱۳۸۹ درجهٔ سرلشکری نائل آمد. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران سالها قبل از ایشان به عنوان «شهید زنده» یاد کرده بود.

پس از اینکه دولت ایالات متحده آمریکا به دستور ترامپ در ۱۳ دی ۱۳۹۸ در عملیاتی تحت عنوان آذرخش کبود ایشان را به هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد ترور کرد و به شهادت رساند رهبر معظم انقلاب از ایشان به عنوان سپهبد یاد کرد.

سردار سلیمانی پس از وقوع انقلاب، در حین ادامه فعالیت در سازمان آب استان کرمان، به عضویتِ مجموعه‌ای بنام سپاه افتخاری درآمد. وی در ابتدای جنگ ایران و عراق گردانی متشکل از نیروهای رزمی کرمان را تشکیل داد که کمی بعد به تیپ زرهی و نهایتاً به لشکر ۴۱ ثارالله تبدیل شد. او از ابتدای تشکیل این لشکر در سال ۱۳۶۱ تا رفتن به نیروی قدس در سال ۱۳۷۶ فرمانده این لشکر بود و در بسیاری از عملیاتهای سپاه در سال های دفاع مقدس نقش کلیدی داشت.

در ادامه فیلم و تصاویر و سخنان سردار سلیمانی در دوران جنگ دفاع مقدس را برای شما قرار خواهیم داد. یاد و خاطر این شهید عالی مقام گرامی باد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو