سن محسن یگانه

دنیای موسیقی و خوانندگی در ایران بسیار گسترده شده است اما در این عرصه برخی ماندگار می شوند و برخی هم ستاره یک شبه هستند. از جمله این خوانندگان که در عرصه موسیقی پاپ فعال است، محسن یگانه است.

در مورد بیوگرافی محسن یگانه همه هوادارانش اطلاعات کافی را دارند و ما در این مقاله از پارسی نو سعی کرده ایم تا این اطلاعات را کامل تر کنیم. از جمه آدرس اینستاگرام محسن یگانه را درج کرده ایم. در همین مقاله می توانید عکس محسن یگانه و دخترش را هم ببینید. ما را تا پایان همراهی کنید.


بیوگرافی محسن یگانه خواننده پاپ ایرانی

محسن یگانه از جمله خوانندگان جوان ایرانی است که در تاریخ ۲۳ اردیبهشت سال ۱۳۶۴ در گنبد کاووس به دنیا آمده است. سبک هنری محسن یگانه پاپ است و هواداران بی شماری هم دارد.

محسن هم خواننده است و هم ترانه سرا که کارهای آهنگسازی و نوازندگی و تنظیم آهنگ هم انجام می دهد. او از سال ۱۳۸۲ تا کنون به شکل حرفه ای مشغول به فعالیت است.

سازهای مورد علاقه محسن یگانه

محسن یگانه به نواختن گیتار، پیانو، کیبورد و گیتار بیس علاقه مند است. نوع صدای محسن یگانه تنور است.

تحصیلات محسن یگانه

از نظر میزان و نوع تحصیلات این خواننده باید بدانید که محسن یگانه دانشجوی دانشگاه آزاد تهران واحد جنوب  در رشته مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی بوده است که پس از سپری کردن شش ترم به علت مشغله بسیار در حرفه موسیقی، از ادامه تحصیل منصرف شد و آن را رها کرد.


ازدواج محسن یگانه

در مورد وضعیت تاهل این خواننده پاپ ایرانی باید بدانید که محسن یگانه در نوروز سال ۱۳۸۹ در مجله ترانه ماه گفت که او ازدواج کرده است، محسن یگانه در ۱۴ آبان ۱۳۹۳ پدر شده است. او صاحب فرزند دختری است. نام دختر محسن یگانه نگاه است. او گفته است نام چهارمین آلبوم خود را به واسطه نام دخترش انتخاب کرده است.

نگاه دختر محسن یگانه , نام همسر محسن یگانه

محسن یگانه و دخترش نگاه

معیار ازدواج محسن یگانه

هر فردی برای انتخاب همسر خود دارای معیارها و اولویت هایی است و محسن یگانه هم از این قاعده مستثنی نبوده و در این مورد گفته است که من و همسرم با هم سازگار بودیم و به همین علت هم تصمیم گرفتم تا با او ازدواج کنم. او گفته است که بسیار کم پیش می آید که کسی را بتوان پیدا کرد تا با او سازگار باشی. او گفته است من برای ازدواجم حتی یک درصد هم ریسک نکردم چون مطمئن بودم!

محسن یگانه بعد از ازدواج

او گفته است که زندگی مشترک به آدم صبوری یاد می دهد و به شوخی می گوید تحمل کردن زن ها کار آسانی نیست و باید کاملا صبور بود. او گفته است که زندگی مشترک باعث شده است تا منعطف تر باشد و هیجانی تصمیم نگیرد و در نهایت او گفته است که نظم و ترتیب در زندگی من بیشتر شده است.

در مورد خانواده محسن یگانه بیشتر بدانید

این خواننده مشهور ایرانی فرزند یکی مانده به آخر در خانواده اش است. او فرزند شهید است و دارای دو خواهر بزرگتر از خود است. خواهران محسن یگانه پزشک و دندان ‌پزشک هستند. این خواننده یک برادر کوچکتر از خود هم دارد. نام برادر محسن یگانه کمیل است. نام پدر محسن یگانه محمدرضا یگانه بوده است که در جنگ ایران و عراق به شهادت رسیده است. پدرش کارمند جهاد بوده است. مادر محسن یگانه هم استاد دانشگاه است.

در مورد زمان شهادت پدر محسن یگانه هم باید بدانید که زمانی که محسن ۱۰ ماهه بوده است، پدرش در سن ۳۵ سالگی و در اسفند سال ۱۳۶۴ به شهادت رسیده است.

محسن یگانه چگونه به عرصه خوانندگی کشیده شد؟

محسن یگانه فعالیت در عرصه موسیقی را با یک گیتار استارت زد. بنا به آنچه خودش گفته است میل اش به موسیقی و یک شنونده خوب بودن را کاملا اتفاقی و با شنیدن یکی از قطعات بی ‌کلام آلبوم بهار من «گل گندم از شادمهر عقیلی» دریافت.

او گفته است که با این دریافت از علایق خودم، حس عجیبی نسبت به موسیقی روز «پاپ» پیدا کردم و با علاقه فراوانی که در من شکل گرفت به دنبال آموختن گیتار نوازی رفتم. محسن یگانه کار نواختن را با تکیه بر خود و بدون استاد شروع کرد چرا که در همان آغاز کار هنری اش با مشکلات زیادی مواجه شد از جمله مخالفت خانواده محسن یگانه با او مبنی بر آن که از نظر خانوادگی شرایط ادامه تحصیل را داشته و به لحاظ اینکه وی دارای هوش خوبی برای ادامه تحصیل بوده است، تمایل داشته اند که او درسش را بخواند تا به دنبال موسیقی و خوانندگی برود و به این ترتیب فرصتی برای آموزش ساز گیتار تحت نظر اساتید خبره را پیدا نکرد.

ولی علاقه محسن به هنر و خوانندگی بیشتر از این حرفها بود و مخالفت خانواده مانع از ادامه کارش نشد و با پشتکار عجیبی به نواختن گیتار ادامه داد و به جایی از نوازندگی رسید که می توانست این ساز را آموزش دهد.

بیوگرافی محسن یگانه , دختر محسن یگانه

در مورد زندگی هنری محسن یگانه بیشتر بدانید

محسن یگانه نخستین آهنگ اش را در با همراهی محسن چاوشی منتشر کرد. این اولین آهنگ محسن یگانه نشکن دلمو نام داشت که با ترانه ‌سرایی و آهنگسازی خودش و تنظیمی از محسن چاوشی به اجرا رسید.

نخستین آلبوم محسن یگانه «سال کبیسه» نام داشت که چون مجوز لازم برای پخش نداشت، به صورت زیر زمینی منتشر شد. بعد از این آلبوم این خواننده جوان فعالیت خود را با انتشار تک ‌آهنگ هایی ادامه داد. البته برای جلوگیری از پراکندگی همین تک ‌آهنگ ‌های منتشر شده او، همه آنها دور هم جمع می شدند و در قالب آلبوم روی سایت او قرار می گرفتند.

به این ترتیب محسن یگانه چند سال به عنوان خواننده غیرمجاز در بین هوادارانش شهرت داشت. او بعد از مدتی تصمیم مجدد گرفت که  مجوز لازم برای فعالیت هنری اش را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بگیرد. بعد از مدتی سکوت و کش و قوس‌ های زیاد در این مورد سرانجام در ۱۷ تیر سال ۱۳۸۷ موفق شد تا آلبوم «نفس‌ های بی هدف» را منتشر کند. گفتنی است که این آلبوم او فروش موفقی داشت.

بعد از انتشار اولین آلبوم محسن یگانه که به صورت رسمی منتشر شد، با فاصله دو سالی که در وقفه آلبوم محسن یگانه افتاد، این خواننده بدون فعالیت نبود و بیشتر وقتش را صرف اجرای کنسرت می‌کرد. او در این مدت با وسواس‌ ها و دقت خاصی که به خرج داد، زمان زیادی را صرف آلبوم رگ خواب کرد. آلبوم رگ خواب محسن یگانه در مرداد سال ۱۳۸۹ به بازار عرضه شد و ترانه سر آلبومی این آلبوم با نام «سکوت» بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت به طوری که این آهنگ محسن یگانه محبوب‌ ترین آهنگ سال “۱۳۸۹” شد.

آلبوم بعدی محسن یگانه حباب نام داشت، دو سال بعد و در مهر ۱۳۹۱ با چهارده قطعه آهنگ وارد بازار شد. با انتشار این آلبوم یگانه صحبت های عجیبی هم کرده بود. از جمله محسن یگانه این آلبوم را آخرین آلبوم خود خوانده بود. اما محسن یگانه که دارای مخاطبان بی شماری است در مورد این تصمیم خود با اعتراض آنها مواجه شد و در نتیجه به درخواست هوادارانش در تصمیم خود تجدید نظر کرده و تصمیم به انتشار مجدد آلبوم گرفت و به هوادارانش این قول را داد که بعد از انتشار چند تک ‌آهنگ کار انتشار آلبوم را شروع می کند. سرانجام در ۲۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۴ آلبوم چهارم محسن یگانه منتشر شد. آلبوم نگاه محسن یگانه چهارمین آلبوم او است.

محسن یگانه علاوه بر خوانندگی ترانه سرا هم هست و قبلا به این نکته اشاره کرده ایم و به همین علت هم  ترانه‌ سرایی بیشتر قطعاتش را خودش انجام داده است. محسن یگانه هم چنین برای خوانندگانی از قبیل علی لهراسبی، رامین بی باک، مسعود سعیدی، حامد محضرنیا، علی رهبریف محمد اصفهانی و.. ترانه سرایی کرده  و آهنگسازی و تنظیم نیز برای آنها انجام داده است.

به شهرت رسیدن محسن یگانه

محسن یگانه با انتشار دومین آلبوم خود به نام رگ خواب به موفقیت دست یافت. بهترین آهنگ این آلبوم از دید مخاطبان آهنگ سکوت بود. به این ترتیب محسن یگانه با انتشار این آلبوم به موفقیت دست یافت.

اینستاگرام محسن یگانه

محسن یگانه در اینستاگرام فعال است و از طریق این شبکه اجتماعی با هواداران خود در ارتباط است. در پیج این خواننده مشهور پاپ در ایران می توانید عکس های جدید و اخبار جدید در مورد او را پیگیر باشید. آدرس اینستاگرام محسن یگانه mohsen است که می توانید با فالو کردن او این خواننده را مورد حمایت قرار دهید.

ایسنتارگام محسن یگانه

دوستان محسن یگانه

او گفته است که من دوستان زیادی دارم از جمله هادی کاظمی، جواد عزتی، محمدرضا هدایتی، پژمان بازغی را نام برده است و گفته از دوستان خیلی خوب من هستند. گفتنی است که دوستان او هم مانند خودش در عرصه هنر کشورمان مشغول به فعالیت هستند.

در مورد علایق شخصی بویژه علایق ورزشی محسن یگانه هم باید بدانید که او به شدت پرسپولیسی است.

در مورد عمل جراحی زیبایی محسن یگانه بیشتر بدانید

علی چراغعلی مدیر برنامه‌ سابق محسن یگانه طی یک مصاحبه گفته بود که محسن پیش از رسیدن به شهرت برای زیبایی اش و مبدل شدن به یک ستاره دوبار بینی اش را عمل جراحی زیبایی کرده است، و عمل سوم محسن یگانه هم بخاطر بیماری قلبی اش بوده است!


ترانه شناسی محسن یگانه

آلبوم های محسن یگانه

آلبوم سال کبیسه محسن یگانه در سال ۱۳۸۵ (این تنها آلبوم غیر رسمی او است که به صورت اینترنتی منتشر شد).

آلبوم نفس های بی هدف محسن یگانه در سال ۱۳۸۷ (اولین آلبوم رسمی او است که به وسیله آوای نکیسا منتشر شد).

آلبوم رگ خواب محسن یگانه در ۱۳۸۹ (دومین آلبوم رسمی او است که به وسیله آوای هنر منتشر شد).

آلبوم حباب محسن یگانه در سال ۱۳۹۱(سومین آلبوم رسمی او است که به وسیله آوای هنر منتشر شد).

آلبوم EP محسن یگانه در سال ۱۳۹۲ (آلبوم چند آهنگه او است که به صورت اینترنتی منتشر شد).

آلبوم نگاه محسن یگانه در سال ۱۳۹۴ (چهارمین آلبوم رسمی او است که بوسیله آوای فروهر منتشر شد).

محسن یگانه کیست

جوایز و افتخارات محسن یگانه

دریافت تندیس بهترین اجرای زنده موسیقی پاپ (کار مشترک «احسان خواجه امیری» و «محسن یگانه»)، در بخش کارشناسی در نخستین جشنواره سالانه موسیقی ما، در سال ۱۳۹۱

برنده تندیس سالن تئاتر نوکیا لس آنجلس Nokia Theatre L.A. Live و ثبت نام محسن یگانه به عنوان یکی از مشاهیر این تالار.

برنده تندیس بهترین ترانه ‌ساز Songwriter در دومین مراسم جایزه ترانه افشین یداللهی در سال ۱۳۹۷