بیماری رضا صادقی

یکی از خوانندگان مطرح کشورمان رضا صادقی است که به جهت صدای خوبی که در عرصه موسیقی پاپ دارد دارای طرفداران زیادی است و آهنگ های جدید رضا صادقی را دنبال می کنند و معمولا کنسرت رضا صادقی بسیار شلوغ است.

ما در این مقاله از پارسی نو برای شما همراهان عزیز بیوگرافی کامل رضا صادقی را آورده ایم و عکس همسر رضا صادقی را در ادامه منتشر کرده ایم و در مورد رضا صادقی در بیمارستان هم اطلاعات جدیدی را برای شما منتشر کرده ایم. ما را تا پایان همراهی کنید.


بیوگرافی کامل رضا صادقی

رضا صادقی از هنرمندان موفق و نامی کشورمان است که در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۵۸ در بندرعباس به دنیا آمده است. صادقی خواننده موسیقی پاپ، آهنگساز و ترانه ‌سرا است.

جالب است بدانید که رضا صادقی در بیشتر آثار خود، ترانه ‌سرایی و آهنگ ‌سازی آنها را خودش انجام می دهد. صادقی در اشعار بندری‌ که می سراید از سروده‌ های ابراهیم منصفی و محمدعلی قویدل بهره گرفته است.

به صورت کلی رضا صادقی خواننده، آهنگساز، ترانه سرا، نویسنده و بازیگر است.

نام مستعار رضا صادقی چیست؟

احتمالا شما هم می دانید که این خواننده اغلب پوشش مشکی دارد و از این رو به او لقب پادشاه مشکی را داده اند. وی از ۲۵ مرداد ۱۳۷۲ لباس مشکی پوشیده است.

سازهای مورد علاقه رضا صادقی

این خواننده مطرح کشورمان به گیتار، پیانو، کیبورد علاقه دارد و در نواختن آنها استعداد لازم را دارد. نوع صوت رضا صادقی را باریتون می گویند.


ازدواج رضا صادقی

رضا صادقی در تاریخ ۲۰ بهمن سال ۱۳۹۰ با یک دختر ایرانی ساکن آلمان عقد کرد و یک سال بعد هم آنها با هم ازدواج کردند. حاصل ازدواج رضا صادقی دو دختر است. یکی تیارا نام دارد که در بهمن سال ۱۳۹۲ به دنیا امده است و دیگر هم ویانا نام دارد که در خرداد سال ۱۳۹۶ متولد شده است. البته او یک دختر خوانده هم دارا که در واقع بچه ای است که رضا صادقی سرپرستی او را بر عهده گرفته است. رضا صادقی گفته است که من سه دخترم را مانند هم دوست دارم و برایم فرقی ندارند.

در مورد دختر خوانده رضا صادقی هم باید بدانید که او در سال ۱۳۹۵ به خانه نوزادان نرجس اصفهان رفت و نوزاد رها شده ای که به فرزند خواندگی پذیرفته بود در آغوش گرفت.

همسر رضا صادقی , نام همسر رضا صادقی

رضا صادقی و همسرش و دخترش

عکس زن ایرانی - آلمانی رضا صادقی

رضا صادقی و همسرش

لباس عجیب دامادی رضا صادقی در روز عروسی اش!

همانطور که می دانید این خواننده همیشه لباس رنگ مشکی بر تن دارد و خودش گفته است که حتی در مراسم ازدواجم هم مشکی پوشیدم و در مورد عکس العمل میهمانان حاضر در جشن هم صحبت کرده است و گفته است که همه خیلی تعجب کردند ولی برای خودم جالب بود که زمانی وارد مجلس عروسی ام می شوم با چه عکس العملی از طرف مهمانان مواجه می شود! یکی گفت : «اِ». یکی گفت: «رضا؟؟» یکی گفت «مشکی؟» رضا صادقی در مورد علت این کار گفته است که: اگر غیر از رنگ مشکی رنگی دیگر می پوشیدم تماما روی هر آن چیزی که گفته بودم، باید خط می کشیدم!

او اینگونه ادامه داده است که: من عنوان کرده ام که مشکی رنگه عشقه و در مراسم به این فکر می کردم که الان من به عشقی دارم می رسم که عشق شاعرانه، قلبی و احساسی من محسوب می شود و اگر با رنگی غیر از این بیایم پس دروغی بیش نگفته ام!

جزئیات آشنایی رضا صادقی و همسرش

رضا صادقی در مورد این که چگونه  با همسرش آشنا شده و آشنایی شان منجر به ازدواج شده اینگونه گفته است که در طی یک سفر به آلمان از طریق دوستانم با یک خانواده ای آشنا شدم و در مدت زمانی که آنجا بودم حس کردم باید تفکری جز تفکر خودم را پذیرا باشم، او در مورد خصوصیات همسرش اینگونه گفته است که: همسرم بسیار آدم صادقی است. بر عکس من عصبی نیست، بسیار لبخند می زند، بسیار مهربان است، آدم های اطرافش را دوست دارد و عاشق بچه ها است.

تحصیلات رضا صادقی

رضا صادقی تحصیلات اش را در دانشگاه استکهلم سوئد و در رشته موسیقی در مقطع لیسانس به پایان رسانده است.

از زندگی خصوصی رضا صادقی بیشتر بدانید

رضا صادقی اصالتا اهل دهستان کریان از توابع شهرستان میناب در استان هرمزگان است. او در سال ۱۳۵۸ در محله شیر اول بندرعباس متولد شده است. شما هم اگر طرفدار این خواننده پاپ کشورمان باشید متوجه شده اید که او دارای مشکل جسمی است و این مشکل رضا صادقی به علت تزریق آمپول اشتباهی بوده است که باعث شده است تا کل بدنش فلج شد. در نهایت با تلاش برای درمان، تمام بدن رضا صادقی به غیر از پاهایش به تحرک بازگشت. گفتنی است که این اتفاق برای او در یک سالگی افتاده است.

رضا صادقی دارای اعتقادات مذهبی قوی است اما در مقابله با بسیاری از مسائل سیاسی و روز داخل ایران اعتراضات تندی دارند. این خواننده پر طرفدار مستقیماً محمدرضا شجریان را مورد تمجید قرار داده و وی را ستون تخت جمشید فرهنگ و هنر کشور تلقی می کند.

رضا صادقی هر سال در فصل عزاداری امام حسین به بندرعباس می رود و مثل سال ‌های پیش از شهرت به سبک سنتی هرمزگان (سبک جنوب کشور) نوحه‌ خوانی می ‌کند.

علاقه رضا صادقی به موسیقی چگونه کشف شد؟

نام پدر رضا صادقی حاج عباس بوده است که در دوران کودکی و بنا به ضعف رضا در درس ریاضی، به یک معلم می گوید با رضا کار کند و معلم خصوصی رضا پس از چند جلسه کار کردن با او و حل مسائل ریاضی متوجه می شود که او به موسیقی علاقه دارد.

به این ترتیب او کار را با معلمی شروع کرد که هم ریاضی و هم موسیقی می دانست و برای رضا صادقی جذابیت به وجود آمد و کم کم با استعدادی که به موسیقی داشت گیتار را یاد گرفت و چند آهنگ هم البته با کیفیت پایین ضبط کرد که در بین جوانان بندر دست به دست شدند و به این ترتیب او موفق شد تا از طرف شهرداری و هتل همای تهران برای اجرای برنامه دعوت شود.

پیج رضا صادقی

رضا صادقی و امین تارخ

بنا به گفته رضا صادقی، بازیگر مرد مشهور ایرانی یعنی امین تارخ بر سرنوشت او در عرصه موسیقی تاثیر زیادی گذاشته است چرا که او بعد از صرف شام در آن هتل به رضا گفته بود اینجا برای قاشق و چنگال خواندن باعث نمی شود تو موفق شوی اگر می خواهی مسیر موفقیت را طی کنی به تهران بیا.

رضا صادقی فعالیتهای هنری اش را از کجا آغاز کرد؟

این خواننده در آغاز کار خود را با تلاوت قرآن شروع کرد و چون به موسیقی علاقه داشته است مسیر زندگی حرفه ای خود را تغییر داد و به این عرصه وارد شد. اولین تجربه رضا صادقی در موسیقی به آهنگ راز عشق بر می گردد که در سال ۱۳۷۱ منتشر شده است. رضا صادقی در سال ۱۳۷۲ اولین آلبوم خود را با همین نام به بازار عرضه کرد.

سپس صادقی همکاری اش را با گروه هنری کیمیا شروع کرد و با همکاری آنها آلبوم ‌های گل لاله، رؤیای شیرین و مستانه و دیوانه را به مخاطبان دنیای موسیقی پاپ عرضه کرد. بعد از انتشار آلبوم گل لاله رضا صادقی همکاری اش را با گروه کیمیا قطع کرده و برای پیشرفت در عرصه موسیقی به تهران آمد.

علاقه او به هنرمندانی از قبیل ناصر چشم ‌آذر و بابک بیات سبب شد تا آثار رضا صادقی تحت تأثیر آن ‌ها قرار گیرند. رضا صادقی در بعضی کارهای خود از اشعار مهدی اخوان ثالث و سهراب سپهری هم استفاده کرده‌ است.

به شهرت رسیدن رضا صادقی

آغاز معروفیت و شهرت رضا صادقی بر می گردد به ترانه مشکی رنگ عشقه که در آلبوم مشکی رنگ عشقه منتشر شد و مخابان بسیاری را هم به خود جلب کرد.

آغاز فعالیت رسمی رضا صادقی

صادقی پس از انتشار آهنگ «مشکی رنگ عشقه» که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت موفق شد تا آلبوم «پیرهن مشکی» را به‌ صورت رسمی و با داشتن مجوز رسمی و با همکاری شرکت ایران ‌گام به بازار عرضه کند.

دومین آلبوم رضا صاقی وایسا دنیا نام دارد که دیگر آلبوم رسمی او به شمار می رود و در سال ۱۳۸۵ منتشر شد و با استقبال خوبی مواجه شد به صورتی که موجی عظیم را به راه انداخت. در مورد جزییات آهنگ وایسا دنیا  باید بدانید که قطعه اول این آلبوم به شمار می ورد و با ترانه ‌سرایی و آهنگسازی خود رضا صادقی و تنظیم سیروان خسروی تهیه شده است و جالب آن که در نظرسنجی شبکه ماهواره ای پر مخاطب من‌ و تو و در بخش ترانه ‌های ماندگار این آهنگ رتبه بیست و هشتم و بالاترین رتبه خواننده‌ های داخلی را به خود اختصاص داد.

پس از گذشت مدتی رضا صادقی به صورت غیر رسمی یک آلبوم دیگر را هم منتشر کرد به نام چقدر سخته. این آلبوم به دلیل دزدیده شدن اش از منزل شخصی‌ رضا صادقی به صورت غیر رسمی منتشر شد. رضا صادقی در سال ۱۳۸۸ به صورت رسمی آلبوم سوم خود را به نام «یکی بود یکی نبود» به بازار عرضه کرد.

رضا صادقی و بازیگری در فیلم

رضا صادقی در فیلم بی خداحافظی: رضا صادقی در این فیلم با نام شخصی خودش ایفای نقش کرده است. به دنبال انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه این فیلم زندگی واقعی رضا صادقی است، در شروع فیلم ذکر می شود که «صرفاً از زندگی رضا صادقی برداشت نمایشی شده‌ است» و به این ترتیب به این شایعات پایان داده شد.

رضا صادقی در مستند رمز شب ساخته خودش که در آن حقایقی در مورد زندگی و کار خود را به تصویر می کشد.

جزییات بستری شدن رضا صادقی در بیمارستان در سال ۹۸

رضا صادقی خواننده معروف پاپ ایرانی در شهریور ۹۸ در منزلش دچار یک سانحه شد و در مورد جزییات آن هم باید بدانید که او از پله های منزل شخصی اش سقوط کرده و به علت شکستگی در بیمارستان بستری شده است.

بهمن بابازاده روزنامه ‌نگار و فعال حوزه فرهنگی در تویترش در خصوص جزئیات حادثه برای این خواننده معروف پاپ نوشت که: «رضا صادقی دچار سانحه شده و به علت سقوط از پله ‌های منزل در بیمارستان بستری شده است». بابازاده اینگونه ادامه داده است که: با توجه به وزن بالای این خواننده و شکستگی پیش آمده در اثر این سانحه، معلوم نیست که کنسرت این خواننده در تهران برگزار خواهد شد یا نه و در اخر هم برای رضا صادقی آرزوی سلامتی کرده است.

رضا صادقی برای این سانحه مجبور شده است که روی پاهایش عمل جراحی کند و از او یک فیلمی هم منتشر شد که ظاهرا حال عمومی او خوب است و به زودی از بیمارستان مرخص می شود.

دانلود آهنگ جدید رضا صادقی , کنسرت رضا صادقی

افتخارات رضا صادقی

این خواننده پاپ مشهور ایرانی در نظرسنجی معتبر موسیقی دهه ۸۰ ایران به عناوین زیر دست یافته است:

  • رضا صادقی محبوب‌ترین چهره
  • رضا صادقی بهترین اجرای صحنه‌ای
  • رضا صادقی و دریافت جایزه بهترین آلبوم

به این ترتیب در این نظرسنجی رضا صادقی رتبه اول را کسب کرد و در بخش قطعه هیت، جایگاه بهترین خواننده رتبه دوم را از آن خود کرد.

این خواننده با اخلاق در سال ۱۳۹۰ آلبوم دیگری را هم به بازار عرضه کرد. نام این آلبوم جدید او دیگه مشکی نمی‌پوشم است. قطعه ۵ این آلبوم به همین نام منتشر شده است. در پی اعلام نام این آلبوم از آن جایی که رضا صادقی همیشه مشکی بر تن دارد اخبار کذبی مبنی بر پایان مشکی‌ پوشی رضا صادقی منتشر شد که پس از توضیحات خود رضا صادقی در این مورد و قسمت پایانی این ترک معلوم شد که در این آهنگ رضا صادقی می‌گوید: برای رفتن از این دنیا دیگر مشکی نمی ‌پوشم. قابل ذکر است که در این آلبوم شعر ۱۲ آهنگ را خود رضا صادقی سروده است.

فعالیت های هنری رضا صادقی همچنان ادامه دار بوده است و به صورتی که او در سال ۱۳۹۲ آلبوم دیگری را با نام فقط گوش کن به عنوان دومین همکاریش با آوای هنر به بازار عرضه کرد.

او در سال ۱۳۹۲ با شرکت تحت قرارداد خود و پس از عرضه ۴ آلبوم با همکاری این شرکت با مشکل مواجه شد و به همین علت هم اجازه اجرای ترانه ‌های معروف خود را در کنسرت‌ ها نداشت و بعد از یک سال سکوت آلبوم همین را در شرایط غیر عادی به عرصه موسیقی عرضه کرد. گفتنی است که این آلبوم پیش از این، قرار بود با نام «عاشقتم» منتشر شود.

در سال ۱۳۹۵ آهنگ دیگری از رضا صادقی به نام «شب بارونی» به ‌صورت شخصی و اینترنتی منتشر شد و درآمد حاصل از فروش این آهنگ خرج امور خیریه شد. رضا صادقی پس از آن طی همکاری با موسسه آراد در سال ۱۳۹۷، موفق شد تا آهنگ های پرطرفدار قدیمی اش را در كنسرت اجرا کند.

کارهای همخوانی ‌رضا صادقی

رضا صادقی از جمله هنرمندان با اخلاقی است که با بیشتر خوانندگان داخلی رابطه دوستی خوبی دارد و به همین دلیل هم سابقه همکاری با بسیاری از آنان را در کارنامه هنری خود دارد،. در ادامه این مقاله از پارسی نو برای شما لیست هم‌خوانی ‌های رضا صادقی با این خوانندگان را آورده ایم:

هم خوانی رضا صادقی در آهنگ «هم دلی» با ناصر عبداللهی

هم خوانی رضا صادقی در آهنگ «هیچ جا بندر نابو» با شروه‌ خوانی خالو قنبر راستگو

هم خوانی رضا صادقی در آهنگ «هم وطن» به همراه فرزاد فرزین

هم خوانی رضا صادقی در آهنگ «من و بارون» با بابک جهانبخش

هم خوانی رضا صادقی در آهنگ «نمی دونی و میدونم» با خشایار اعتمادی

هم خوانی رضا صادقی در آهنگ «با تو می‌خندم» با شهاب رمضان

هم خوانی رضا صادقی در آهنگ «خارج از تصور» با پویا نیکپور

هم خوانی رضا صادقی در آهنگ «یه روز از پیش تو میرم» با امید حجت

هم خوانی رضا صادقی در آهنگ «فصل بهار» با مرتضی پاشایی، محمد علیزاده، مهدی یراحی، پیام عزیزی و سعید شهروز

هم خوانی رضا صادقی در آهنگ قطعه «ایران ایران» اجرا شده در کنسرت با سالار عقیلی

هم خوانی رضا صادقی در آهنگ «تو که حساسی» با بابک جهانبخش

هم خوانی رضا صادقی در آهنگ « ایران جان» همراه حجت اشرف‌ زاده، حامد همایون، مهدی یغمایی با شعری از قاسم صرافان

کنسرت های رضا صادقی

رضا صادقی توانایی بی نظیری در بخش اجرای زنده دارد و در دوره فعالیت‌ های هنری خود بیشترین تعداد کنسرت را در شهرهای مختلف ایران و جهان داشته است. این خواننده جوان و خوش صدا جزو معدود خوانندگان ایرانی است که پیش از انتشار آلبوم رسمی خود به صورت زنده و در کنسرت ها آنها را اجرا می کند.

در چند سال‌ اخیر امید حاجیلی، علی ثابت، بهنام ابطحی و پویا نیک‌پور از رهبران ارکستر رضا صادقی به شمار می روند. در حال حاضر رضا صادقی و بهنام ابطحی پس از مدتی قطع رابطه همکاری، دوباره همکاری خود را شروع کرده ‌اند و به این ترتیب در حال حاضر ابطحی رهبر ارکستر رضا صادقی با نام ارکستر مشکی ‌پوشان است. نوازندگان بزرگی چون حسین شریفی، پیام طونی، مسعود همایونی، فاضل پیش در آن شرکت دارند.

رضا صادقی همچنین در اسفند سال ۱۳۹۷ طی چهار سانس كنسرت در بزرگترین سالن كشور، یعنی سالن وزارت كشور موفق شد تا با فروش همه بلیت ها یك هفته قبل از تاریخ كنسرت به روزهای اوج خود بازگردد.

کنسرت های رضا صادقی

حواشی داغ رضا صادقی

در مهر سال ۱۳۹۶ به دنبال شکایت اردلان سرفراز از رضا صادقی، علی لهراسبی و سینا سرلک به خاطر اجرای ترانه «سوغاتی» که از سروده‌های او بوده است، دادگاه بدوی کیفری تهران رضا صادقی را به دلیل این جرم به دو سال حبس تعزیری محکوم کرد.

رضا صادقی از جمله هنرمندان خیر و نیکوکار است و در سال ۱۳۹۱ فعالیت‌ های خیریه زیادی در مجموعه ‌های خیریه انجام می دهد و به همین علت هم گروهی از هوادارانش با نام دولت عشق را بنیانگذاری کرد.

یکی دیگر از حواشی رضا صادقی برخورد به وجود آمده میان او و سیروان خسروی بود. سیروان خسروی و رضا صادقی سر آهنگ مشهور وایسا دنیا به مشکل برخوردند و مشکل آنها به این صورت بوده است که تنظیم کننده این آهنگ سیروان خسروی بوده است اما رضا صادقی در آلبوم خود از او نامی نیاورده است و خسروی بر این اعتقاد بوده است که او می خواسته با این کار بگوید که این آهنگ را خودش ساخته است!

این بحث ها بین این دو هنرمند در برنامه های مختلف از جمله در برنامه حالا خورشید و همینطور در فضای مجازی گسترده شدند و در نهایت هم رضا صادقی گفت که من سیروان را یک خواننده نمی دانم او در این عرصه استعدادی ندارد اما در تنظیم آهنگ بی نظیر است که هواداران خسروی هم اشاره کردند پس باید در آلبوم خود نام او را به عنوان تنظیم کننده می آوردی و سیروان هم همین ادعا را داشته است! خلاصه این که در نهایت این گله‌ها آنقدر طول کشید تا رضا صادقی را مجبور کرد متنی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کند به این شکل که:

حتما آگه وایسا دنیا رو کس دیگه تنظیم می‌کرد به این خوبی نمی‌شد. موافقم. همیشه گفتم آفرین پسر، هم سن و هم تجربه بهم ثابت کرده که باید گذشت.

به این شکل رضا صادقی تسلیم شد و عنوان کرد موفقیت این آهنگ خود را مدیون سیروان خسروی است. پس از مدتی هم این دو هنرمند با هم آشتی کردند.

اینستاگرام رضا صادقی

rezasadeghi_official این آدرس پیج اینستاگرام رضا صادقی است که از این طریق می توانید از جدیدترین کارها و جدیدترین آهنگ های رضا صادقی مطلع شوید.


آلبوم های رضا صادقی

آلبوم راز عشق رضا صادقی در سال ۱۳۷۲ که به صورت غیر رسمی منتشر شده است.

آلبوم باله پرواز رضا صادقی در سال ۱۳۷۳ که به صورت غیر رسمی منتشر شده است.

آلبوم کلاغ قارقاری رضا صادقی در سال ۱۳۷۴ که به صورت غیر رسمی منتشر شده است.

آلبوم گل لاله رضا صادقی در سال ۱۳۷۵ که به صورت غیر رسمی منتشر شده است.

آلبوم بندر قدیم رضا صادقی در سال ۱۳۷۶ که به صورت غیر رسمی منتشر شده است.

آلبوم مستانه و دیوانه رضا صادقی در سال ۱۳۷۷ که به صورت غیر رسمی منتشر شده است.

آلبوم رویای شیرین رضا صادقی در سال ۱۳۷۸ که به صورت غیر رسمی منتشر شده است.

آلبوم ۱۰ ثانیه رضا صادقی در سال ۱۳۷۹ که به صورت غیر رسمی منتشر شده است.

آلبوم عاشقتم من رضا صادقی در سال ۱۳۸۰ که به صورت غیر رسمی منتشر شده است.

آلبوم حکایت مشکی پوش رضا صادقی در سال ۱۳۸۱ که به صورت غیر رسمی منتشر شده است.

آلبوم کما رضا صادقی در سال ۱۳۸۲ که به صورت غیر رسمی منتشر شده است.

آلبوم پرچم مشکی رضا صادقی در سال ۱۳۸۳ که به صورت غیر رسمی منتشر شده است.

آلبوم دلم برات میسوزه رضا صادقی در سال ۱۳۸۴ که به صورت غیر رسمی منتشر شده است.

آلبوم پیرهن مشکی رضا صادقی در سال ۱۳۸۵

آلبوم وایسا دنیا رضا صادقی در سال ۱۳۸۶

آلبوم چقدر سخته رضا صادقی در سال ۱۳۸۸ که به صورت غیر رسمی منتشر شده است.

آلبوم یکی بود یکی نبود رضا صادقی در سال ۱۳۸۸

آلبوم سلام آقا رضا صادقی در سال ۱۳۸۸ دو قطعه در وصف امام حسین(ع)

آلبوم هشت رضا صادقی در سال ۱۳۸۹ یک قطعه در وصف امام رضا (ع)

آلبوم دیگه مشکی نمی پوشم رضا صادقی در سال ۱۳۹۰

آلبوم نسیم انتظار رضا صادقی در سال ۱۳۹۱ که دارای دو قطعه مذهبی است.

آلبوم همین رضا صادقی در سال ۱۳۹۲

آلبوم گروهی من و ما رضا صادقی در سال ۱۳۹۲ که یک قطعه به نام فال

آلبوم فقط گوش کن رضا صادقی در سال ۱۳۹۳

آلبوم شب بارونی رضا صادقی در سال ۱۳۹۴

آلبوم یعنی درد رضا صادقی در سال ۱۳۹۶

آلبوم زندگی کن رضا صادقی در سال ۱۳۹۷