اخبار داغ ورزشی؛ از مرگ فوتبالیست مشهور تا استوری عجیب عالیشاه

اخبار داغ ورزشی؛ از مرگ فوتبالیست مشهور تا استوری عجیب عالیشاه


منبع: ناز وب

148

1398/10/22

17:11


اخبار داغ ورزشی؛ از مرگ فوتبالیست مشهور تا استوری عجیب عالیشاه

مهم ترین اهم خبرهای ورزشی هفته ای که ایران نیز تماما عزادار و سیاه پوش بود… از حمله مرگبار کوسه به فوتبالیست مشهور در استرالیا تا استوری عجیب امید عالیشاه در واکنش به وقایع اخیر کشور.

 

مرگ فوتبالیست مشهور بر اثر حمله کوسه

به گزارش مجله ورزشی نازوب، یک فوتبالیست آلمانی که در تیم آمریکایی بازی می کرد برای گذراندن تعطیلات خود به استرالیا رفته بود که این آخرین سفر زندگی اش شد. او که در اثر یک بی احتیاطی به درون دریا افتاد اسیر و طعمه کوسه ها شد.

 

اخبار داغ ورزشی؛ از مرگ فوتبالیست مشهور تا استوری عجیب عالیشاه

 

اریک بیریگیتی در ساحلی در استرالیا دچار حادثه شد و جانش را از دست داد.

یک بار دیگر فوتبال به خاطر کشته شدن یک بازیکن در ماتم فرو رفت. اریک بیریگیتی که برای تیم هاستینگ برونکوس نیویورک بازی می‌کرد برای تعطیلات کریسمس به استرالیا رفت که این سفر به یک تراژدی تبدیل شد.

به گزارش نازوب به نقل از آس، بازیکن ۲۱ ساله آلمانی در نزدیکی ساحل قرار داشت، اما کنترل خود را از دست داد و در منطقه‌ای که صخره‌ها وجود داشتند، سقوط کرد.

 

او اسیر موج‌ها و در نهایت با حمله کوسه‌ها روبرو شد. دوستانش سعی کردند بیریگیتی را نجات دهند، اما تلاششان بی نتیجه ماند. آن‌ها سریع به مسئولان خبر دادند و هشتم ژانویه پیکر بی جان بازیکن آلمانی را که با حمله کوسه‌ها روبرو شده بود پیدا کردند.
حمله کوسه

 

اخبار داغ ورزشی؛ از مرگ فوتبالیست مشهور تا استوری عجیب عالیشاه

 

کوسه‌ها ماشین‌هایی هستند که برای شکار تنظیم شده‌اند. آن‌ها که متکی به حس شنوایی مخصوصشان برای گرفتن شکار هستند، می‌توانند ارتعاش صدا را در فاصله‌ای بیش از ۳ هزار پا تشخیص دهند. کوسه‌ها مخصوصاً به ارتعاشات با بسامد پایین که از طرف شکار منتشر می‌شوند، حساسند.

ارتعاش صدای بلندگو‌ها که شبیه صدای ماهی زخمی است، کوسه‌ها را به حالت جنون و از خود بیخودشدگی می‌برد. هرچه که کوسه به شکار نزدیک‌تر می‌شود، حس بویایی‌اش بیشتر به کار می‌افتد. کوسه‌ها می‌توانند یک قطرهٔ خون را در ۲۵ گالن آب تشخیص دهند.

آب، درون سوراخ‌های بینی کوسه‌ها که در بخش تحتانی حلزونی شکل قرار گرفته است جاری می‌شود. همچنین کوسه‌ها منافذی کوچک برای جذب سیگنال‌های الکتریکی که در هنگام حرکت حیوانات ایجاد می‌شود، دارند. این منفذ‌ها مانند یک حس اضافی می‌مانند که به کوسه‌ها در یافتن شکار کمک می‌کند، حتی اگر این موجود بداقبال در زیر شن‌ها مخفی شده باشد.

همچنین کوسه‌ها دارای یک بخشی به نام آمپول لورنزینی نیز هستند که یک سیستم حسی بسیار قوی محسوب می‌شود که در قسمت پشتی و تحتانی پوزه حیوان قرار می‌گیرد.

 

واکنش هادی ساعی به مهاجرت کیمیا علیزاده !

هادی ساعی قهرمان تکواندو به خبر مهاجرت کیمیا علیزاده تکواندوکار اینگونه واکنش نشان داد: در زمان من هم پیشنهادهایی از کشورهای خارجی شده بود ولی من حتی مطرح کردن این موضوع را زشت می دانستم و معتقدم باید به کشور خود پایبند باشم. اگر کیمیا علیزاده در کشور می ماند بی شک بیشتر از کشوری که انتخاب کرده برای او ارزش قائل می شدند.

 

اخبار داغ ورزشی؛ از مرگ فوتبالیست مشهور تا استوری عجیب عالیشاه

 

هادی ساعی در خصوص مهاجرت ورزشکاران ایرانی به خارج از کشور اظهار داشت: در زمان ما نیز پیشنهادهایی از کشورهای خارجی وجود داشت، اما به قدری به کشورمان پایبند و روی آن حساس بودیم که خجالت می‌کشیدیم و می‌ترسیدیم این مسائل را مطرح کنیم. در حال حاضر مهاجرت برای برخی ورزشکاران تبدیل به زیاده‌خواهی شده است.

قهرمان پیشین تکواندو افزود: زیاده‌خواهی کار بسیار زشتی است و هر ورزشکاری باید اعتقاد داشته باشد که زیر پرچم کشور خود باقی بماند. قهرمانان ما در ایران و در این شرایط رشد کردند و نمی‌دانم یک مرتبه چه می‌شود که یادشان می‌افتد راهی این کشور و آن کشور شوند و لذت آنجا را بیشتر از عزت ایران دوست دارند. به نظر من پناهندگی یک ذلت بزرگ برای هر شخص و آدمی است.

پرافتخارترین المپین ورزش ایران در پاسخ به این سوال که در زمان قهرمانی هیچ وقت وسوسه پیشنهادهای خارجی نشده است، گفت: هیچ وقت حتی به ذهنم هم خطور نکرد که به پیشنهادهای کشورهای خارجی برای مهاجرت و تغییر تابعیت فکر کنم. در حال حاضر خیلی موقعیت‌های دیگر برای مهاجرت دارم، اما هیچ جایی را به ایران ترجیح نمی‌دهم.

 

 

اخبار داغ ورزشی؛ از مرگ فوتبالیست مشهور تا استوری عجیب عالیشاه

 

واکنش هادی ساعی به مهاجرت کیمیا علیزاده تکواندوکار

ساعی در خصوص شایعه مهاجرت کیمیا علیزاده تکواندوکار و مانور رسانه‌های بیگانه در خصوص عدم توجه مسئولان فدراسیون تکواندو و ورزش ایران به او گفت: اعتقاد دارم کیمیا علیزاده هر کجای دنیا بود به اندازه ایران به او توجه نمی‌شد. در ایران توجه بیش از حدی به علیزاده شده و کجا به او کم توجهی شده است؟ حداقل می‌دانم در تکواندو هیچ کجای دنیا شرایط ایران را ندارد و به خصوص توجهی که در این مدت به علیزاده شده به هیچ تکواندوکاری در دنیا نمی‌شود.

قهرمان پیشین تکواندو در خصوص اینکه توصیه‌ای به کیمیا علیزاده تکواندوکار در خصوص تصمیم آینده‌اش ندارد، گفت: فکر می‌کنم شاید یک بچه ۱۰ ساله نیز به راحتی بتواند در این خصوص تصمیم بگیرد. اگر علیزاده بخواهد چنین تصمیمی بگیرد جز لطمه زدن به آبرویی که سال‌ها جمع کرده نتیجه دیگری برای او ندارد و در دراز مدت حتما برای او پشیمانی به دنبال خواهد داشت. اگر کسی می‌خواهد اقدامی انجام دهد نباید کاری کند که تمام پل‌های پشت سرش خراب شوند.

بیشتر بدانید پولادگر: کیمیا علیزاده به پدرش گفته بود برای تفریح به خارج می‌رود/ بی‌توجهی به او کذب محض است

رئیس فدراسیون تکواندو به شایعه مهاجرت کیمیا علیزاده به اروپا واکنش نشان داد و گفت که این ورزشکار به پدرش گفته بود برای تفریح و استراحت به خارج رفته است.

واکنش ها به مهاجرت کیمیا علیزاده تکواندوکار

سیدمحمد پولادگر گفت: برخلاف برخی جوسازی ها و شایعات رسانه های بیگانه، علیزاده نه تنها به مربی خود حتی به پدرش هم هدف از این سفر را تفریح و استراحت عنوان کرده و جای شگفتی است که در شرایط حساس کنونی کشور، برخی رسانه های بیگانه با اهداف سیاسی به سفر این ملی پوش کشورمان پرداخته اند.

وی ادامه داد: طی این سال ها کمیته المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون تکواندو نهایت سعی و تلاش خود را در حمایت از علیزاده انجام داده اند و افتخارآفرینان ورزش کشور همواره مورد حمایت همه جانبه مجموعه ورزش کشور بوده اند اما در عین حال بزرگترین و مهمترین حامی بانوی مدال آور تاریخ المپیک ایران، مردم فهیم و قدرشناس کشورمان بوده اند.

اینکه از سوی برخی رسانه های بیگانه و فرصت طلب موضوعاتی از جمله بی توجهی و محدودیت و اینجور موارد در خصوص ایشان مطرح می شود، کذب محض، غیرمنصفانه و دور از واقعیت است.

پولادگر گفت: هیچکس نمی تواند حداقل در رابطه با خانم علیزاده مدعی شود که به او بی مهری یا بی توجهی شده چون شرایط او در ایران به گونه ای است که بیش از اینکه مسئولین به او توجه کنند مورد محبت و حمایت همیشگی مردم قرار دارد. حتی زمانی که به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود ازدحام اقشار مردم و مسئولین برای عیادت از او به حدی بود که مسئولین بیمارستان و سایر بیماران دچار مشکل شده بودند.

همصدا شدن بعضی افراد با صدای بیگانه در کم توجهی به ایشان قبل از اینکه بی انصافی نسبت به مسئولین ورزش کشور باشد ظلم فاحش در حق مردم و نظام اسلامی است در مقابل این همه محبت و قدرشناسی چگونه میتوان مدعی بی توجهی شد.

 

 

اخبار داغ ورزشی؛ از مرگ فوتبالیست مشهور تا استوری عجیب عالیشاه

 

رئیس فدراسیون تکواندو

وی افزود: معتقدم پوشیدن لباس تیم ملی برای هر ورزشکاری مایه فخر و مباهات است و ورزشکاران برای رسیدن به این مهم باید از جان مایه بگذارند. لباس تیم ملی مقدس است و افتخارآفرینی برای کشور در مسابقات جهانی و المپیک و برافراشتن پرچم عزیز کشورمان در جهان کمتر از مبارزه و رشادت در میادین نبرد نیست.

مردم خوب و قدرشناس کشورمان هیچگاه افتخارآفرینان خود را در هیچ میدانی فراموش نمی کنند و همواره قدردان آنها هستند، شاهد بودیم در همین هفته چگونه سردار دلیر وطن و ولایت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تکریم کردند و همین از مردم ما ملتی بینظیر و نمونه در جهان ساخته است.

رئیس فدراسیون تکواندو اظهار داشت: علیزاده سه ماه پیش جزو تیم ترکیبی ما در مسابقات کسب سهمیه المپیک بود، تیمی که موفق به کسب سهمیه شد و قرار است در المپیک توکیو حضور داشته باشد. علاوه بر این هنوز در گروه بانوان در مسابقات کسب سهمیه قاره ای شرکت نکرده ایم و این رقابت ها فروردین ماه سال آینده در چین قرار است برگزار شود، بنابراین لزومی ندارد ورزشکار با این شرایط به کشور دیگر برود.

پولادگر گفت: برای هر ملی پوش درمسیر قهرمانی میلیاردها تومان از بودجه بیت المال هزینه می شود و وظیفه ماست که در تمامی لحظات چه در دوران آماده سازی و تمرینات و چه در هنگام مسابقات ملی پوشان خود را کاملا رصد کرده و شرایط روحی و جسمی آنها را پایش کنیم. برای مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون تکواندو همواره آرامش روحی و روانی و سلامت جسم و جان ورزشکاران اهمیت ویژه ای داشته است.

 

ماجرای استوری عجیب و کنایه آمیز امید عالیشاه

اخیرا سرمربی آرژانتینی پرسپولیس در اقدامی متفاوت نام چند تن از بازیکنان را در لیستی اعلا کرده و آنها را به عنوان مازاد معرفی کرده است .گویا امید عالیشاه هم در این لیست قرار دارد .این بازیکن در واکنش به این اقدام گابریل کالدرون استوری منتشر کرده است که در پرشین وی مشاهده می کنید .
استوری عجیب امید عالیشاه

 

اخبار داغ ورزشی؛ از مرگ فوتبالیست مشهور تا استوری عجیب عالیشاه

 

گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی پرسپولیس نام چند بازیکن را در لیست مازاد قرارداد و گفته می شود نام عالیشاه هم در این لیست حضور دارد. عالیشاه که کاپیتان سوم پرسپولیس در فصل جاری است، استوری معناداری در اینستاگرامش منتشر کرد و به اتفاقات اخیر واکنش نشان داد.
امید عالیشاه

 

اخبار داغ ورزشی؛ از مرگ فوتبالیست مشهور تا استوری عجیب عالیشاه

 

واکنش متفاوت عالیشاه

بلافاصله یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو اسامی بازیکنان مدنظرش را برای جذب در پنجره نقل و انتقالات زمستانی به مدیران باشگاه داد و در بین آن‌ها نام امید عالیشاه بازیکن ناراضی این روز‌های پرسپولیس دیده می‌شد.
درباره عالیشاه بیشتر بدانید

امید عالیشاه (زاده ۲۰ دی ۱۳۷۰ – ساری)، بازیکن فوتبال اهل ایران است؛ او تجربهٔ بازی در جام جهانی فوتبال نوجوانان را داراست.

نخستین باشگاه حرفه‌ای او نساجی مازندران بود که حاصل کار او ۱۶ بازی و ۳ گل برای این تیم بود. امید عالیشاه سابقه بازی در نفت تهران (نفت نوین تهران فعلی) را دارد. او در ۵ بازی رسمی برای تیم ملی فوتبال جوانان ایران به میدان رفته و یک گل هم زده‌است . او در ۵ بازی رسمی برای تیم ملی فوتبال جوانان ایران به میدان رفته و یک گل هم زده‌است.

افتخارات

پرسپولیس

نایب قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران ۹۳–۱۳۹۲

نایب قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴

قهرمان سوپر جام فوتبال ایران ۱۳۹۷

نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸

قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران ۹۸–۱۳۹۷

قهرمان سوپر جام فوتبال ایران ۱۳۹۸

قهرمان جام حذفی فوتبال ایران ۱۳۹۸

فردی

حضور در تیم منتخب لیگ برتر فوتبال ایران: ۱بار

بیشترین تعداد پاس گل در اخبار داغ ورزشی برتر فوتبال ایران: 1 بار

 

#داغ ترین #اخبار ورزشی هفته با تصاویر (2)

داغ ترین اخبار ورزشی؛ از وضع عجیب رفیعی تا آگهی جنجالی دایی

داغ ترین خبرهای ورزشی (1)

عکس های داغ مریم سرمدی قهرمان پرورش اندام و فیتنس fitness

 

Hot sports news; from the death of the famous footballer to the strange story of Alishah


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو