توکلی خواستار پیگیری پرونده نمایندگان متخلف شد

منبع: برترین ها

104

1398/10/24

21:19


رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت خطاب به رئیس قوّه قضائیه نوشت: به دادستانی کل کشور مأموریت دهید تا نمایندگان رد صلاحیت شده در هر سطح و در هر لباس و جناح پیگرد قضایی شوند.

خبرگزاری فارس: احمد توکلی رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به آیت الله سیّد ابراهیم رئیسی خواستار پیگرد قضایی نمایندگانی شد که توسط شورای نگهبان به دلایل انحراف مالی و سوء استفاده از جایگاه رد صلاحیت شده اند.

توکلی: نمایندگان ردصلاحیت شده پیگرد قضایی شوند

وی همچنین طی نامه دیگری از شورای نگهبان به منظور اهتمام و جدیت در بررسی اسناد و مدارک تخلفات مالی برخی از نمایندگان و رد صلاحیت آنان حمایت و قدردانی کرد.

متن نامه‌ها بدین شرح است:

برادر ارجمند حضرت آیت‌الله رئیسی

رئیس محترم قوه قضاییه

سلام علیکم

چنانچه مستحضرید نزدیک به ۹۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلایل مختلف که مهم‌ترین آنها انحرافات مالی و سوءاستفاده از جایگاه نمایندگی است رد صلاحیت شده‌اند.

کوتاه کردن دست خائنان از بیت‌المال و جلوگیری از ورود آنها به خانه ملت اقدام قابل تقدیر و امیدبخش شورای محترم نگهبان است؛ اما این خیانت‌ها به هیچ وجه نباید فراموش شود و دیگر نباید اجازه داد نمایندگان رد صلاحیت شده بعد از دوره نمایندگی به حال خود رها شوند یا در مسئولیت‌های دیگری به بیت‌المال نزدیک گردند.

نظر به مسئولیت و رویکرد عدالت‌طلبانه جدید قوه قضائیه دیده‌بان شفافیت و عدالت درخواست می‌کند به دادستانی کل کشور مأموریت دهید تا نمایندگان رد صلاحیت شده در هر سطح و در هر لباس و جناح پیگرد قضایی شوند.

دیده‌بان شفافیت و عدالت آمادگی دارد مدارک لازم را برای نمایندگانی که به دلایل اقتصادی رد صلاحیت شده و چند نماینده دیگر که هنوز رد صلاحیت نشده‌اند در اختیار دادستانی محترم قرار دهد.

با احترام

احمد توکلی.

اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی

سلام علیکم

بدین‌وسیله از اهتمام و جدیت شما در بررسی اسناد و مدارک تخلفات مالی برخی از نمایندگان خیانت‌کار به بیت‌المال قدردانی و از رد صلاحیت این دسته از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قویاً حمایت می‌کنیم.

پایداری شما بر موضوع‌ها و جلوگیری از ورود همه نمایندگان آلوده‌شده و ایستادگی پرصلابت در برابر فشارهای منتقدین، خواست عمومی و مورد تائید مردم فداکار و نجیب ایران است.

همین‌جا به رئیس محترم مجلس و صاحب‌منصبان دیگری که تلاش دارند با فشار بر شورای محترم نگهبان برخی از مفسدان بی‌صلاحیت تائید شوند هشدار می‌دهیم که مبادا مصداق حدیث رسول اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم شوند که فرمودند بدترین مردمان کسی است که آخرت خویش را به دنیای خود بفروشد و بدتر از او کسی است که آخرتش را به دنیای دیگران می‌فروشد.

با احترام

احمد توکلی

شایان ذکر است که در تاریخ 21/10/1398 احمد توکلی با ارسال نامه ای به شورای نگهبان خواستار دقت بیشتر در بررسی صلاحیت نامزدهای داوطلب نمایندگی مجلس به منظور عدم ورود مجرمان یقه سفید به این نهاد قانوگذاری شد.

در این نامه وی با بیان اینکه یقه‌سفیدها صاحب نفوذ و به ظاهر محترم هستند به تعریف این قشر از مفسدان اشاره نمود: آنها آموخته‌اند که چگونه از موقعیت خویش در حاکمیت یا عرصه کسب‌وکار برای انباشت ثروت استفاده کرده و توانایی آن را دارند تا خود یا شرکایشان را در سمت‌های نزدیک به ثروت بنشانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه جرم یقه‌سفیدان "غارت بدون خشونت" و سرقت اموال مردم از خانه هایشان بدون ورود به خانه است به بیان برخی از مفاسد این قشر پرداخت و ادامه داد: تقلب در عملیات بانکی و تشکیل شرکت های صوری و کاغدی، در اعلان ورشکستگی ساختگی، جعل اسناد، پولشویی، تقلب در بیمه سلامت ، بیمه‌های تجاری، اسناد حسابداری شرکت‌ها، بازار سهام، معاملات داخلی شرکت‌ها و جنایات پیچیده مالی دیگر از جمله جرائمی است که مجرمان یقه سفید مرتکب می شوند.

توکلی در ادامه نفوذ یقه سفیدان ،از جمله نفوذ نمایندگان فاسد، در دولت و مجلس را مصداق خیانت شمرد و اذعان داشت: نمایندگانی که در معاونت های سازمان های دولتی و یا ریاست کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی ،بستگان و دوستان خویش را در مصادر مهم می گمارند و با تأمین بخشی از بودجه مورد نیاز دستگاه‌های خاص نفوذ را می‌خرند قطعاً در توزیع "ثروت و قدرت، خائن در امانت هستند

وی ادامه داد: شاید ظاهر کار این مجرمان چندان مهم به نظر نرسد و نوعی کارراه‌اندازی تلقی گردد، اما آنان همانند دیگر مجرمان قدرت و ثروت متعلق به مردم را برای خود و خویشان و همگنان خود تضمین می‌کنند.

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با اشاره به احراز صلاحیت نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خطر فساد پیچیده و رو به رشد در مجلس از هر بلیه دیگری بیشتر بوده و شورای محترم نگهبان می بایست نهایت دقت را در صلاحیت اینکونه افراد داشته باشد.

توکلی اظهار داشت: چرا باید شورای نگهبان نسبت به خطر بزرگ و کشنده فساد و تمایلات زرپرستانه و رانت‌خواری برخی از داوطلبان در قیاس با کج‌اندیشی برخی دیگر از آنها حساسیت کمتری داشته باشد؛ آنچه سرمایه اجتماعی را مانند خوره می‌خورد و مردم را از حاکمیت دور می‌سازد و جمهوری اسلامی را در خطر سقوط قرار می‌دهد همین فساد مجرمان یقه‌سفید است. این ویژگی آنقدر مخرب است که حتی می تواند چهره ولایت فقیه را نیز مخدوش نماید. در حالیکه جهت گیری های نادرست و بی منطق سیاسی داوطلبان نمایندگی یک چندم آثار تخریبی آنرا ندارد.

وی ادامه داد: خودتان را جای کسانی بگذارید که عمری را با شهرت مذهبی بودن و با سلامت و قناعت زیستند، مدیر بودند ولی دست در جیب ملت نکردند، در دفاع مقدس نیز کم نگذاشتند و علیرغم اعتقاد به ولایت فقیه بعضاً از سر کج فهمی به رهبری نیز انتقاد کردند. حال عدم احراز صلاحیت اینگونه افراد ممکن است آنها را به عناصری معاند تبدیل نماید که به صورت بالقوه می تواند خطری برای نظام باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برای تشخیص اعتقادات داوطلبان که امری درونی است و با وجود اهمیت بسیار، قابل رؤیت نیست، با سماحت بیشتر قاعده احراز را بکار بگیرید و آنجا که بحث از التزام به پاک دستی است، سخت‌گیرانه عمل نمایید.

وی با اشاره به اینکه عده ای مترصدند تا مشارکت در انتخابات کم باشد و بهانه‌ای کنند که اعتراض به حق مردم را به آشوب بدل کنند، نوشت: دو سال پیش به سران قوا نوشتم اگر به داد اقتصاد کشور و معیشت مستضعفان نرسید و همچنان عدالت را نادیده بگیرید، منتظر طغیان خشم تهیدستان باشید. البته باید خدا را از صمیم جان سپاس گفت که معجزه وحدت و همدلی ملی حاصل از شهادت سردار پاک‌باخته حاج قاسم سلیمانی در ایران و منطقه بر مشارکت انتخاباتی اثر مثبت خواد گذاشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو