دستگاه‌های امنیتی کویت طرح استقرار گسترده برای محافظت از تاسیسات حیاتی را به منظور مقابله با هرگونه خطرات احتمالی اجرا کرده و ۱۱ پایگاه و ساختمان‌های متعلق به نیروهای آمریکایی و انگلیسی در کویت را در چارچوب توافقنامه‌های دفاعی مشترک تحت این تدابیر قرار داده است.

روزنامه کویتی «القبس»، امروز- جمعه- به نقل از منابعی نوشت که تشدید تدابیر امنیتی همچنین شامل برخی خانه‌های مقام‌ها و دیپلمات‌های آمریکایی و انگلیسی در کویت هم می‌شود.

همین منابع تصریح کردند، یک تیم کامل از تمامی حوزه‌های دستگاه‌های امنیتی در وزارت کشور کویت برای نظارت بر راهبرد تامین امنیت و دفع خطر از منافع آمریکایی و انگلیسی تشکیل شده است.

طبق اعلام این منابع، کویت در امنیت کامل به سر می‌برد و تمامی این تدابیر به منظور احتیاط و به موازات تشدید ناآرامی‌ها در منطقه اتخاذ شده است و وزارتخانه‌های دفاع و کشور، گارد ملی و دیگر طرف‌های ذی‌ربط با حفظ امنیت کویت در این‌باره در هماهنگی مستمر به سر می‌برند.

نیروهای آمریکایی ۶ پایگاه در کویت دارند. این پایگاه‌ها در شهرها و مناطق «دوحا»، «کابالز»، «آرنیجان»، «احمد الجابر»، «علی السالم» و «مینا الاحمدی» واقع هستند و در جریان حمله نیروهای آمریکا به عراق از یک نقش محوری در حمله و پشتیانی نیروهای ارتش آمریکا برخوردار بودند.