مقدار پول مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار

منبع: نوداد

58

1398/10/29

21:20


یکی از مهم ترین سوالات برای راه اندازی کسب و کار این است که چه میزان هزینه برای راه اندازی یک کسب و کار مورد نیاز است؟ این مقاله به بیان این موضوع می پردازد.

راه اندازی کسب و کار بخصوص در شرایط کنونی همواره به عنوان دغدغه جوانان مطرح می باشد. وقتی شرایط کاری دشوار می شود و اقتصاد با مشکلات عدیده رو به رو می شود. برخی جوانان و افراد مستعد به سمت استفاده از استعداد های خود برای ایجاد کار و کارآفرینی سوق پیدا می کنند. اما یک سوال اساسی در این بین مطرح می شود:

برای راه اندازی کسب و کار چقدر پول لازم است؟

پاسخ به این سوال می تواند به راحتی انجام شود. ابتدا می بایست کسب و کار خود را مشخص نمایید. سپس با جستجویی ساده در اینترنت و یا با اهالی هر کسب و کاری می توان هزینه های راه اندازی کسب و کار ها را متوجه شد. نمونه های موفق در این حوزه می توانند مثال های خوبی برای این موضوع باشند. در نمونه های خارجی می توان موارد زیر را مثال زد:

پول مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار


همانطور که در این شکل می بینید کسب و کارهای موفق در دنیا از حدودا 5 میلیون تومان تا 1.6 میلیارد تومن برای راه اندازی کار خود سرمایه گذاری کرده اند که بخشی از این سرمایه از طریق پرداخت شخصی و بخشی نیز با قرض گرفتن تامین شده است. این از کشورهای دیگر.

وضعیت در ایران چگونه است؟

واقعیت این است که در ایران هزینه های راه اندازی کسب و کار ها به نسبت سایر کشورهای جهان تا چند سال پیش بسیار فاصله داشته است. اما با افزایش هزینه های داخلی و همچنین کاهش ارزش دلار در کشور این موضوع کمتر نمایان می باشد. برای مثال امروزه اگر شما بخواهید یک شرکت در حوزه لب تاپ تاسیس کنید مسلما هزینه های شما به صورت میلیاردی تعریف می شود.

اما موضوع استارت آپ ها کمی متفاوت می باشد. بسیاری از کسب و کار ها می توانند با هزینه های دقیق و به موقع در حوزه آنلاین اثربخشی کار خود را بالا ببرند. 

برای مثال فروش آنلاین گل که در سال های اخیر رونق پیدا کرده اند می تواند با هزینه ای در حدود 100 میلیون تومان اجرایی شود.

اما مشکل کجاست؟

افزایش حضور استارت آپ ها در حوزه های مختلف سبب شده است تا شما تنها فردی نباشید که به این بازار روی آورده اید. نکات بسیار مهم و حساس بازاریابی و تامین و عملیات مطرح می باشد که می تواند هزینه های شما را به هدر دهد و گاها و شاید هم غالبا توسط استارت آپ ها مورد توجه قرار نمی گیرند.

استفاده از یک مشاور خوب قبل از اجرای فعالیت و عملیات فروش می تواند به شما کمک شایانی نماید. 

خبر خوب چیست؟

خلاقیت نخستین و آخرین موضوعی است که می تواند شما را از رقبایتان جلو بیاندازد و حتی در کاهش هزینه ها کمک شایانی نماید. بنابراین از خلاقیت خود حداکثر بهره برداری را نمایید.

در ادامه برخی از هزینه های معمول در راه اندازی یک کسب و کار آنلاین معمولی (درآمد بین 3 الی 30 میلیون در ماه) مطرح می گردد:

  • وب سایت فروش بین 5 میلیون تومان الی 50 میلیون تومان
  • دیجیتال مارکتینگ از ماهی 500 هزارتومان الی 20 میلیون تومان
  • سرور بین 1 میلیون تومان الی 10 میلیون تومان
  • اقلام تبلیغاتی بین 1 الی 3 میلیون تومان
  • این هزینه ها به علاوه هزینه های اجرایی و عملیاتی و تولیدی و انبار داری و منابع انسانی و حسابداری می باشد.

بنابراین برای استارت یک کسب و کار خوب حتما از قبل منابع مالی خود را مد نظر قرار دهید. عامیانه بگوییم فریب این گفته "گوگل هم از یک گاراژ شروع کرد" را نخورید.

سالانه صد ها هزار استارت آپ فعالیت خود را شروع می کنند که به دلیل عدم توجه به همین ریزه کاری ها و بقولی فوت و فن های کسب و کاری به شکست منجر می شود. اما از این تعداد چند کسب و کار رشد می کنند؟ بسیار کم. چرا؟

 چراکه اصولی بر موفقیت حاکم است که اهالی این حوزه بخوبی می دانند. 

پس آگاه حرکت کنیم. 


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو