طرز تهیه دسر گرانیتا + دسر خوشمزه و خنک خربزه یخی

منبع: تاپ ناز

101

1398/11/2

10:37


طرز تهیه دسر گرانیتا

آموزش طرز تهیه دسر گرانیتا خوشمزه

در این بخش طرز تهیه دسر گرانیتا که متشکل از خربزه است و یک دسر یخی است را به شما آموزش می دهیم که طعمی عالی دارد و حتما از آن لذت خواهید برد.

دسر یکی از ح.ارک هایبی نظیر است که برای مهمان ها گزینه ای ایده آل است و به صورت های مختلفی هم تهیه می شود. یکی از این دسرهای بی نظیر گرانیتا است که جزو دسرهای یخی خوشمزه به حساب می آید و از ترکیب میوه، شیر، سفیده تخم مرغ و … استفاده می شود و می توانید این دسر را خیلی راحت در منزل تهیه کنید.

 

مواد لازم

  • لیمو ترش تازه به همراه پالپ آن نصف لیوان
  • خربزه شیرین 1 عدد
  • آب یک لیوان
  • نعنا تازه 10 برگ
  • شکر 1 لیوان سر خالی

طرز تهیه دسر گرانیتا

طرز تهیه

برای تهیه این دسر در ابتدا یک لیوان آب را در قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد و سپس برگ های نعنا را در آب در حال جوش بریزید و به مدت چند دقیقه بجوشانید و برگ ها را آبکشی کنید.

در مرحله بعد از طرز تهیه دسر گرانیتا پوست خربزه را بگیرید و دانه های آن را جدا کنید.

اب لیمو را بگیرید و تا می توانید از گوشت لیمو ها (پالپ) استفاده کنید.

خربزه و برگ های نعنا، شکر و آب لیمو را در ظرفی مناسب با هم ترکیب کنید و با توجه به شیرین و یا کم شیرین بودن خربزه به دسر شکر سفید اضافه کنید. باید توجه داشته باشید که دسر یخ زده طعم شیرینی کمتری دارد و از همین جهت بهتر است شکر را در اندازه لازم به دسر گرانیتا اصافه کنید.

مخلوط مواد را در ظرف مناسب بریزید و ظرف را به مدت 60 دقیقه درون فریزر قرار دهید و پس از مدت زمان ذکر شده ظرف حاوی دسر را از درون فریزر خارج کنید و هم بزنید و دوباره ظرف را در فریزر به مدت 1 ساعت قرار دهید و این کار را سه بار انجام دهید.

باید توجه داشته باشید که دسر یخی خربزه را می توانید به مدت دو هفته در فریزر قرار دهید و در صورت نیاز آن را مصرف کنید.

 

امیدواریم که این دسر خوشمزه یخی را پسندیده باشید، در ادامه طرز تهیه چند نوع خوراکی دیگر مشابه را هم می تاونید بخوانید و در منزل تهیه نمایید.

 

دسر هویج و بستنیبستنی یخی با طعم لیموترافل توت فرنگی و تمشک

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو