معرفی مکان های دیدنی بهشهر, برای گردش و تفریح به کدام مناطق بهشهر برویم؟

معرفی مکان های دیدنی بهشهر, برای گردش و تفریح به کدام مناطق بهشهر برویم؟


منبع: آرگا

115

1398/11/9

22:46


بهشهر یکی از مناطق دیدنی و پر جاذبه در استان مازندران است مکان های دیدنی بهشهر دارای جذابیت های زیادی است و از جمله دیدنی های آن می توان به غار، چشمه، جنگل و سواحل اشاره کرد که دارای جذابیت های بکر و دیدنی بسیاری است همچنین در این مطلب می توانید با جاذبه های بیشتری از این شهر آشنا شوید.

بهشهر زیبایی های شهر خود را مدیون چشم اندازهای طبیعی بکر است از سویی برخی از جاذبه های این شهر دارای ارزش تاریخی نیز می باشند بسیاری از جاذبه ها و بناهای تاریخی این شهر متعلق به دوران صفویان می باشند که در ادامه با آن ها آشنا می شوید. نامگذاری این شهر در زمان صفویان صورت گرفته است و علت این نامگذاری به دلیل زیبایی های این شهر بوده است جاذبه هایی که در این شهر وجود دارد شامل چشم اندازهای طبیعی همچون سواحل، آبشار و غارهای تاریخی هستند برخی از مناطق جنگلی در این شهر نیز محافظت شده اند و یکی دیگر از مناطقی هستند که گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. شما با سفر به این منطقه از چشم اندازهای زیبایی از این منطقه می توانید دیدن کنید اطلاعات گردشگری و توریستی که می توانید از این شهر به دست آورید قطعا تجربه ای خاطره انگیز را برای شما به همراه خواهد داشت و می توانید بناهای تاریخی و شناخته شده از دوران صفویان را نیز مشاهده کنید.

مکان های دیدنی بهشهر را بشناسید:

بندر بهشهر یکی از مناطق شناخته شده در استان مازندران است این منطقه دارای جذابیت های طبیعی متعددی است خیلی از گردشگرانی که به این مناطق سفر می کنند برای اقامت خود به سوئیت ها و ویلاها مراجعه می کنند. ویلاها و سوئیت های این مناطق دارای چشم اندازهای بسیاری دیدنی هستند که خود نوعی از دیدنی های این مناطق محسوب می شوند و می تواند با اقامت در این ویلاها با خیالی آسوده به سفر خود ادامه دهید.

 

کاخ صفی آباد:

این کاخ دیدنی یکی از بناهای تاریخی است که در زمان صفویان ساخته شده است بازسازی این بنای تاریخی در زمان پهلوی انجام شده است یکی از جذابیت هایی که این کاخ را برجسته کرده است قرار گرفتن این کاخ بر بالای کوه بلند است که چشم انداز آن را ویژه و دیدنی کرده است. این عمارت تاریخی از تمامی جهات قابل رویت است با بالا رفتن بر فراز کوه نیز می توانید چشم اندازهای طبیعی اطراف شهر را مشاهده کنید از سویی دیگر جاده ای سرسبز و تماشایی که در مسیر رسیدن به این کاخ قرار دارد دارای اهمیت زیادی است و به جهت نظامی ارزش زیادی دارد در حال حاضر علاقه مندان و گردشگران به دلیل محاضره نظامی این منطقه نمی توانند از این بنا دیدن کنند.

عمارت بهشهر

باغ عباس آباد:

این باغ از جمله مکان های دیدنی بهشهر است و یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این منطقه محسوب می شود فاصله این منطقه تفریحی تا شهر نیم ساعت زمانی است و در مرکز شهر واقع شده است. جاذبه ها و دیدنی هایی که می توانید در این باغ مشاهده کنید شامل سد عباس آباد، آسیاب آبی سنتی، مخزن و دریاچه است از سویی چشم اندازی که در این باغ و دریاچه وجود دارد بسیار جذاب و تماشایی است. این باغ نیز به دستور یکی از پادشاهان صفوی شاه عباس اول ساخته شده است مجموعه تفریحی عباس آباد دارای رستوران های سنتی و دوست داشتنی است که امکانات خاصی را برای گردشگران ارائه می دهد. این محل مکان مناسبی برای پیکنیک های خانوادگی و قایق سواری و استفاده از تفریحات آبی است که بی شک برای شما خاطره انگیز خواهد بود.

طبیعت بهشهر

آبشار اسپه او:

این آبشار به شکلی پلکانی است کاسه ای که در پایین آبشار وجود دارد کاسه حوضچه است این حوضچه آهکی است و ۷ طبقه دارد این آبشار مرتفع و دیدنی در فاصله ۳۰ کیلومتری از شهر دیدنی بهشهر واقع شده است این آبشار در ارتفاعات منطقه واقع شده است و دارای چشم اندازهای بسیار ویژه ای است. نامگذاری این آبشار به دلیل روشن بون آب های آن است این آبشار دارای ارتفاع ۴۰۰ متر است این آبشار با وجود شکاف های سنگی و رشد درختان سرسبز جذابیت بیشتری برای گردشگران دارد.

دیدنی های بهشهر

غار باستانی هوتو و کمربند:

این غار باستانی از دیگر مکان های دیدنی بهشهر است و در انتهای جاده دیدنی قرار گرفته است که خود این جاده دارای چشم اندازهای دیدنی و زیبایی است گردشگران و علاقه مندان در این منطقه می توانند از امکانات رفاهی همچون پارکینگ استفاده کنند. این غار دارای مجموعه باغ های انار است که محلی برای استراحت و اقامت گردشگران است در سمت دیگر از این غارها می توانید آلاچیق هایی را ببینید که درختان آن سایه هایی را فراکنده اند و محلی برای استراحت و گردشگری است. جالب است بدانید قدمت این غارهای باستانی هفت هزار سال است و یکی از بناهای تاریخی شناخته شده در بهشهر می باشد.

مکان های دیدنی بهشهر

دریای چهار فصل:

یکی دیگر از جاذبه های زیبا و شناخته شده ای که می توانید در بهشهر از آن ها دیدن کنید دریای چهار فصل است این دریا در انهایی دریای خزر و بریدگی آن واقع شده است این دریا شبه جزیره میانکاله را در میان گرفته است علت اینکه این دریا موج ندارد وجود شبه جزیره میانکاله است از این رو نام این دریا دریای آرام نیز می باشد. یکی دیگر از جذابیت هایی که می توانید در این منطقه از آن ها دیدن کنید رستوران و قهوه خانه سنتی است که امکانات تفریحی و رفاهی را برای آن ها ارائه می دهد.

چشم انداز بهشهر

باغ چشمه عمارت:

مکان های دیدنی بهشهر تنها به این جاذه ها ختم نمی شود این شهر دارای باغ ها و بناهای تاریخی متعددی است که از شمار آن ها می توان به باغ چشمه عمارت اشاره کرد این باغ چشمه در فاصله ده دقیقه ای از شهر واقع شده است علت اینکه این باغ را با باغ چشمه نامیده اند وجود چشمه ای درون باغ است. یکی از زیبایی های این بنای دیدنی را در میان جاذبه های بهشهر برجسته کرده است نوع معماری است که ساختمان این باغ دارد.

باغ دیدنی بهشهر

دیدنی های شهر بهشهر تنوع زیادی دارند از دیگر دیدنی های این منطقه می توان به تالاب میانکاله، منطقه محافظت شده هزار جیب، آبشار سنگ نو و کشتی صفوی اشاره کرد هر یک از این جاذبه ها علاقه مندان خاص خود را دارند. همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد این شهر دارای قدمت تاریخی نیز می باشد زیرا قدمت این منطقه به دوران صفویان باز می گردد بسیاری از بناهایی که در این شهر وجود دارند و از جاذبه های تاریخی آن هستند نیز متعلق به همین دوران هستند.

در پایان پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با مکان های دیدنی مازندران کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو