آلمان و فرانسه نگران تشدید تنش‌ها در خلیج فارس هستند

منبع: آسمونی

65

1398/3/29

22:07


وزرای خارجه آلمان و فرانسه ضمن هشدار درباره احتمال درگیری در منطقه خلیج فارس، خواستار کاهش تنش‌ها شدند.

آلمان و فرانسه نگران تشدید تنش‌ها در خلیج فارس هستند - Germany and France are worried about the escalation of tensions in Persian Gulf

آلمان و فرانسه نگران تشدید تنش‌ها در خلیج فارس هستند – Germany and France are worried about the escalation of tensions in Persian Gulf

به گزارش آسمونی:به نقل از خبرگزاری رویترز، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه در پاریس با تاکید بر این که فشار حداکثری آمریکا بر ایران به تشدید تنش‌ها کمک کرده، تصریح کرد برای کاهش تنش‌ها در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران زمان کمی مانده است.

وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد: ما هم از تشدید تنش‌ها هم از شدت گرفتن اظهارنظرها، نگران هستیم.

لودریان که در پایان نشست شورای وزیران فرانسه در نشستی مطبوعاتی در کنار هایکو ماس، همتای آلمانی خود سخن می‌گفت، ادعا کرد: “ما بر این عقیده هستیم که اظهارنظر مقامات ایران مبنی بر این که می‌خواهند در پایبندی خود به توافقنامه هسته‌ای تجدیدنظر کنند، نگران کننده است. به نظر ما این کار به نفع ایران نیست.”

وی افزود: “فشار حداکثری که آمریکا (علیه ایران) اعمال می‌کند به تشدید تنش‌ها کمک کرده است. ما می‌خواهیم تلاش‌های خود را هماهنگ و به گونه‌ای عمل کنیم که تنش‌ها کاهش یابد. هنوز برای این کار وقت داریم و امیدواریم که همه بازیگران آرامش بیشتری داشته باشند. هنوز وقت هست، اما وقت تنگ است.”

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی از خطر وقوع درگیری در منطقه خلیج فارس ابراز نگرانی کرد. ماس تاکید کرد: “خطر جنگ در خلیج فارس از بین نرفته و ما باید همگی تلاش کنیم، چنین اتفاقی نیفتد.”

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو