عکس و بیوگرافی جلال فاطمی و همسرش + بازیگر و کارگردان

عکس و بیوگرافی جلال فاطمی و همسرش + بازیگر و کارگردان


منبع: نمکستان

356

1398/12/2

02:39


جلال فاطمی متولد ۵ تیرماه سال ۱۳۳۶ در تهران است. وی با سهراب سپهری نسبت خانوادگی دارد و سهراب، شاعر نوپرداز و خوش ذوق اهل کاشان، دائی جلال می شود.

نمکستان: جلال فاطمی متولد ۵ تیرماه سال ۱۳۳۶ در تهران است. وی با سهراب سپهری نسبت خانوادگی دارد و سهراب، شاعر نوپرداز و خوش ذوق اهل کاشان، دائی جلال می شود. با ما همراه باشید تا بیشتر با این بازیگر و کارگردان ایرانی آشنا شویم.

جلال فاطمی عکس جلال فاطمی و همسرش بیوگرافی جلال فاطمی

تحصیلات :

جلال فاطمی یکی از افراد تحصیلکرده دنیای هنر میباشد. او مدرک کارشناسی فیلم و پوی نمائی خود را از دانشگاه کل آرتس آمریکا دریافت نموده است.

همسر جلال فاطمی :

جلال فاطمی ازدواج کرده و متاهل است. حاصل زندگی مشترک وی با همسرش، دو فرزند به نامهای سهراب و باران میباشد.

شروع فعالیت بازیگری :

به گفته خودش وی بازیگری را از زمانی آغاز نمود که تیزرهای تبلیغاتی می ساخت و پی برد که قریحه و استعدادی در بازیگری هم دارد. هرچند همواره عاشق هنر بود زیرا او در یک خانواده هنرمند چشم گشوده بود. او در سال هشتاد و هشت به عنوان بازیگر، در فیلمی جلوی دوربین رفت که کارگردانی و نویسندگی آن را خودش بر عهده داشت. نام این فیلم نخودی بود.

در سال ۱۳۹۱ بود که در فیلمی به نام خسته نباشید، به عنوان بازیگر هنرنمائی کرد و دو سال بعد با فیلمی تلویزیونی به نام پازل به ایفای نقش پرداخت. در سال ۱۳۹۶ نیز وی در فیلمی از حجت قاسم زاده اصل با نام،تاریکی شب روشنائی روز، بازی کرد و با بازیگرانی چون: فرهاد قائمیان،مائده طهماسبی،بهاران بنی احمدی و فرخ نعمتی هم بازی بود.خانواده دکتر ماهان نیز از جمله سریالهای تلویزیونی ای بود که جلال فاطمی در آن مشغول به کار شد و با بازیگرانی همچون لاله اسکندری و امین زندگانی، همکاری نمود.

جلال فاطمی

حضور در سینما :

جلال فاطمی در فیلمهای سینمائی متعددی به عنوان بازیگر حضور داشته و در برخی از آنها از ظرفیتهای بازیگری و استعداد خویش در این زمینه نهایت استفاده را کرد اولین فیلم سینمائی او را افشین هاشمی و محسن قرایی کارگردانی کردند و سپس در فیلم مهمی چون بیست و یک روز بعد حضور یافت که عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد. او در این فیلم با هنرمندانی چون ساره بیات، حمید رضا آذرنگ و مهدی قربانی همکاری داشت.

فیلمهای بی وزنی و همچنین درساژ و  روباه از جمله فیلمهای بلند سینمائی هستند که جلال فاطمی در آنها حضور پیدا کرد. وی در میان بازیگران ایرانی بیش از همه با شقایق فراهانی، آرش مجیدیو امیر حسین صدیق ،تجربه بازی و همکاری مشترک را داشته است.

سایر فعالیتهای هنری آقای بازیگر :

جلال فاطمی علاوه بر بازیگری به نویسندگی و کارگردانی نیز اشتغال دارد و یک شرکت تبلیغاتی را نیز که متعلق به خودش است را اداره می نماید. او در سال ۹۰ فیلمی  به نام بچگیتو فراموش نکن را کارگردانی نمود و پیش از آن نیز فیلمی به اسم نخودی را ساخته بود.

وی بعدها نیز فیلم بالا بلند را ساخت. او از زمانی که وارد ایران شد یعنی از سال ۱۳۷۱ و آن هم پس از بیست سال دوری، یک شرکت تبلیغاتی موفق را با همکاری جعفر فاطمی و جمشید اردلان تاسیس نمود که در مدت زمان کمی به یکی از بهترین شرکتهای تبلیغاتی کشور مبدل شد. نام این شرکت رسانه پویاست که مدیریتش بر عهده این سه نفر است.

وی در مصاحبه ای اعلام کرده که دوست دارد تجربیات مختلفی از بازیگری تا کارگردانی را از سرش بگذراند و در همین باره میگوید: من دوست دارم در کارهای مختلف سینما سرک بکشم، مثلا دوست داشتم در یک دوره ای فیلم درام اجتماعی بسازم و یک باره کرم بازیگری پیدا کردم، البته بازیگری برایم جهت خالی نبودن عریضه است.

جلال فاطمی

خاطرات جلال فاطمی از دائیش سهراب سپهری :

جلال فاطمی تا سن شانزده سالگی در ایران بوده و بعد از آن مهاجرت میکند. طی این مدت یعنی تا سال ۱۳۵۱ که وی در ایران حضور داشته، هفته ای یکبار دائی خود سهراب را میدیده و از او خاطرات خیلی خوبی به خاطر دارد. او میگوید مادرش و سهراب بهم خیلی نزدیک بودند و او نیز مانند سهراب قریحه و استعداد شاعری داشته و با سهراب مدام رقابت میکرده است.

قرار بوده که او فیلمی نیز راجع به سهراب سپهری بسازد اما مثل اینکه عدم حمایت ارگانهایی مانند فارابی او را از ادامه تصمیمش دلسرد نمود. او میگوید من همواره آدم مستقلی بودم و هیچگاه علاقه نداشتم در یک تیم و گروه خاصی باشم و برای همین خیلی طبیعی است که نتوانم حمایت برخی سامانهای مرتبط و افراد مسئول را داشته باشم. و همچنین کمتر پیش می آید این جماعت در حمایت از فیلمنامه ها با عدل و انصاف رفتار کنند.

جلال فاطمی

فیلم های جلال فاطمی :

  • نوزاد اتمی
  • نخودی
  • بچگیتو فراموش نکن
  • خسته نباشید
  • روباه
  • بیست و یک روز بعد
  • آنها
  • درسا

آثار تلویزیونی جلال فاطمی :

  • پازل
  • تاریکی شب، روشنایی روز
  • ترور خاموش

بیوگرافی و عکس های جدید جلال فاطمی

بیوگرافی و عکس های جدید جلال فاطمی

بیوگرافی و عکس های جدید جلال فاطمی

بیوگرافی و عکس های جدید جلال فاطمی

عکس جلال فاطمی و شبنم مقدمی

عکس جلال فاطمی و شبنم مقدمی

بیوگرافی و عکس های جدید جلال فاطمی

عکس و بیوگرافی جلال فاطمی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو