انتشار ویروس کرونا در ایران ترس و وحشت های بسیاری را ایجاد کرده است. ویروسی که به سرعت پخش شده و افراد زیادی را به بیماری مبتلا می کند.

اینبار در پنج برتر سینمایی تصمیم گرفته ایم تا به « 5 فیلم برتر با موضوع انتشار ویروس کشنده » بپردازیم.

 کوری (Blindness):

5- کوری (Blindness): رمان کوری نوشته ژوزه ساراماگو به اندازه ای خوب و جذاب بود که نتوان انتظار داشت اقتباس سینمایی از آن اثری معمولی و در اغلب موارد فراموش شده باشد. اما سازندگان فیلم « کوری » سخت ترین تصمیم ممکن را گرفتند و با بازیگران مطرح سینما، معمولی ترین اقتباس ممکن از رمان را رقم زدند که کمتر کسی به آن روی خوش نشان داد. شاید اگر نام ساراماگو به عنوان نویسنده اصلی در میان نبود، حتی « کوری » با سرعت بیشتری به دست فراموشی سپرده می شد. با اینحال، زمانی که در حال تهیه فهرستی درباره فیلمهای ویروس محور هستید، می توان نام « کوری » را که درباره کور شدن ناگهانی مردم است در لیست قرار داد.

شیوع (Outbreak)

4- شیوع (Outbreak) : فیلم پرستاره « شیوع » محصول سال 1995 به کارگردانی ولفگنگ پترسون می باشد و درباره اردوگاه سربازانی است که یک ویروس مشکوک در آن منتشر و به سرعت گسترش می یابد و سبب ایجاد بحران انسانی می شود. « شیوع » یکی از پر ستاره ترین آثار سینما با محوریت انتشار ویروس است که بازیگران مطرحی از جمله داستین هافمن، کوین اسپیسی، مورگان فریمن ، رنه روسو و دانلد ساترلند در آن حضور دارند. « شیوع » در بخش فیلمنامه چندان اثر قابل اعتنایی محسوب نمی شود مخصوصاً زمانی که ماجرا به تعقیب و گریز بالگردی کشیده می شود و آن بیانیه شعاری پخش می شود! با اینحال « شیوع » اثر سرگرم کننده ای است که حداقل یک بار ارزش تماشا دارد.

شیوع (Contagion)

3- شیوع (Contagion): فیلم پر ستاره « شیوع » به کارگردانی استیون سودربرگ، در سال 2011 منتشر شد و با نقدهای مثبتی از سوی کارشناسان سینمایی همراه شد. « شیوع » روایتگر داستان انتشار ویروس های کشنده ای است که به انسان منتقل شده و به سرعت در حال نابودی نسل بشر است. « شیوع » در مقایسه با دیگر آثار سینما درباره ویروس، اثری نسبتا فراموش شده محسوب می شد تا اینکه انتشار ویروس کرونا باعث شهرت مجدد فیلم و افتادن نامش بر سر زبانها شد چراکه نحوه انتقال ویروس کرونا به انسان مشابه نحوه انتقال ویروس به انسان در فیلم « شیوع » بوده است. در میان آثار معرفی شده، تماشای « شیوع » می تواند به مراتب برای کسانی که کرونا باعث وحشت شان شده، جالب تر باشد!

من افسانه هستم (I Am Legend)

2- من افسانه هستم (I Am Legend): یکی از موفق ترین فیلمهای سینمایی با موضوع ویروس، « من افسانه هستم » محصول سال 2007 با بازی ویل اسمیت است. فیلمی که به فروش جالب 550 میلیون دلاری در گیشه دست یافت و یک موفقیت بزرگ برای کمپانی برادران وارنر محسوب می شد. داستان فیلم در سال 2010 رخ می دهد. جایی که انسان ها بر اثر یک ویروس ناشناخته تبدیل به موجودات هاری شده اند که در زیر نور آفتاب توانایی زندگی ندارند و تنها شبها بیرون آمده و به دنبال غذا می گردند. اما در این بین یک فرد زنده مانده و آن هم دکتر رابرت نویل است که به دنبال کشف درمان برای بیماری است.

« من افسانه هستم » اکشنی سرگرم کننده است که بازی ویل اسمیت نیز ارزش آن را دو چندان کرده است. نکته ای که باید درباره فیلم بدانید این است که « من افسانه هستم » دو پایان متفاوت دارد! در واقع اگر شما فیلم را تماشا کرده اید و این مقاله را می خوانید، باید بدانید که سازندگان یک پایان دیگر را هم در نظر گرفته بودند که در نسخه DVD قرار گرفته و بهتر است به تماشای آن بنشینید!

28 هفته بعد (28 Weeks Later)

1- 28 هفته بعد (28 Weeks Later): درتنظیم لیست آثاری که درباره انتشار ویروس کشنده تنظیم می شود، زامبی ها جایگاه بالایی دارند. در واقع اگر بخواهیم چنین لیستی منتشر کنیم، قطعاً اغلب گزینه های آن به آثار زامبی محوری نظیر « رزیدنت اویل » منتهی می شود. اما در این لیست تنها یک نماینده از زامبی های عزیز در نظر گرفته ایم و آن فیلم « 28 هفته بعد » است که قسمت دومِ فیلم « 28 روز بعد » محسوب می شود. « 28 هفته بعد » یکی از بهترین آثار تاریخ سینما با موضوع زامبی است و مخصوصاً مقدمه ترسناک و هیجان انگیز فیلم با موسیقی فراموش نشدنی جان مورفی، هر تماشاگری را دچار شوک خواهد کرد. اگر بتوانید از شوک ابتدایی فیلم جان سالم به در ببرید، می توانید از باقی فیلم نیز لذت ببرید!

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید