چرا بندرهای گردشگری قشم تعطیل شدند؟

منبع: همگردی

112

1398/5/1

19:58


شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول 150 و عرض میانگین 11 کیلومتردر میان آب های خلیج فارس گسترده شده است.

پس از پایش دقیق و مستمر دریا و با توجه به افزایش سرعت باد، ارتفاع امواج و تلاطم دریا، بندرهای گردشگری قشم روز دوشنبه تعطیل شدند. فعالیت شناورهای تفریحی در اسکله های کندالو و شیب دراز برای تردد به جزیره هنگام متوقف شد.

هم اینک سرعت باد در تنگه هرمز به 28 نات و ارتفاع موج به سه تا پنج پا رسیده و وسعت دید بین سه تا هفت کیلومتر است.

مناطق دریایی شرق و تنگه هرمز شامل بندرعباس، قشم، درگهان، هرمز، لارک و هنگام تحت تأثیر بادهای تند شرقی تا جنوب شرقی مواج هستند.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به پایش دریا، تردد شناورهای مسافری در مسیر بندر شهید ذاکری به بندرعباس و هرمز و همچنین تردد لندینگ کرافت ها در مسیر بندرهای لافت-پهل در حال انجام است.

علی اشتری با بیان اینکه تامین ایمنی در مسافرت های دریایی از جمله مهمترین اولویت های سازمان بنادر است، تصریح کرد: از مسافران و گردشگران در خواست می شود تا از تجمع در این بنادر خودداری کنند.

وی ادامه داد: با پایش مستمر دریا، در صورت احراز شرایط جوی، این بندرها بازگشایی می شوند.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می کنند. این شهرستان 19 اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر داز توابع هرمزگان است و 300 کیلومتر خط ساحلی دارد.

منبع: ایرنا

تعطیلی بندرهای گردشگری قشم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو