فرهاد مجیدی از اوج در حال فرود است | اخراج فرهاد مجیدی از الاتحاد اتفاق غیر منتظره بود

فرهاد مجیدی از اوج در حال فرود است | اخراج فرهاد مجیدی از الاتحاد اتفاق غیر منتظره بود


1

1402/9/26

16:59


فرهاد مجیدی از اوج در حال فرود است | اخراج فرهاد مجیدی از الاتحاد اتفاق غیر منتظره بود

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 فرهاد مجیدی جایگاه ویژه‌ای در قلب هواداران استقلال دارد. این تیم همه ی دغدغه هواداران است و بس. فرهاد مجیدی که در این فصل شروع خوبی داشت به یکباره دچار بحران شد. تیم فرهاد مجیدی که در صدر جدول جا خوش کرده بود به یکباره روی نوار تساوی ها افتاد و جایگاه خود را از دست داد. شاگردان فرهاد مجیدی پیش از دربی حتی از رقیب هم عقب افتادند تا پرسپولیس بالاتر از آنها در جدول رده بندی باشد. از تعریف و تمجید اماراتی ها از فرهاد مجیدی تا راهنمایی درب خروج اتفاقات عجیب این هفته بود.

در یکی از دیدارهای مهم هفته یازدهم رقابت‌های ادنوک لیگ امارات، اتحاد کلباء در استادیوم خانگی الوصل میهمان این تیم بود که جدال دو تیم در نهایت با پیروزی الوصل به پایان رسید.

گل نخست این بازی را نیکولاس خیمنز در دقیقه ۳۱ به ثمر رساند. یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه برای الوصل به دست آمد و این بازیکن پشت توپ ایستاد و با یک ضربه تماشایی از راه دور، موفق شد دروازه کلباء را باز کند.

نیمه نخست با این یک گل به پایان رسید. الوصل روی همکاری خیمنز و لیما به گل دوم رسید. روی یک ضدحمله سریع، لیما توپ را به راست برد و نیکولاس خیمنز در محوطه جریمه صاحب توپ شد و در تقابل با سنگربان کلباء، توپ را دوباره به لیما سپرد و این بازیکن به راحتی دروازه خالی را باز کرد.

کلباء در دقیقه ۸۰ روی حرکت بازیکن ایرانی خود اختلاف را کاهش داد. پس از حرکت قایدی از سمت چپ و ورود به محوطه جریمه، این بازیکن با یک شوت محکم دروازه الوصل را تهدید کرد که دفع ناقص سنگربان میزبان باعث شد توپ در برگشت به گوستاوو برسد و این بازیکن نیز با یک شوت محکم دروازه را باز کرد.

فرهاد مجیدی

در نهایت این بازی با پیروزی ۲ بر یک الوصل به پایان رسید و این تیم موفق شد صدرنشینی خود را حفظ کرد. کلباء نیز با ۱۲ امتیاز در رده دهم باقی ماند. ضمن اینکه فرهاد مجیدی پس از سوت پایان بازی و در اعتراض به داوری، اخراج شد.

استقلال تهران

مجیدی در اولین فصل حضور خود در استقلال تهران همراه با این تیم قهرمان لیگ آزادگان در فصل ۷۷–۷۶ شد. در فصل بعد حضور خود در این تیم به نایب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا، نایب قهرمانی جام حذفی، و همچنین نایب قهرمانی لیگ آزادگان دست یافت. بعد از بازی جنجالی استقلال تهران و فجر سپاسی در شیراز و محرومیت چند جلسه‌ای که نصیب وی شد، مجیدی راهی اتریش شد و به تیم راپید وین پیوست.

باز ی در راپید وین

او در نیم فصل دوم در ۱۲ بازی برای تیم راپید وین به میدان رفت و ۴ گل هم به ثمر رساند. مجیدی با پایان فصل ۲۰۰۰–۱۹۹۹ لیگ اتریش بار دیگر به استقلال برگشت.

بازگشت به استقلال تهران

در سال ۱۳۷۹ و پس از بازگشت از اتریش مجیدی در ۶ بازی برای استقلال به میدان رفت و پس از مدت کوتاهی با پیشنهاد الوصل راهی کشور امارات شد.

فرهاد مجیدی 3

حضور در تیم الوصل امارات

پس از پیوستن این بازیکن ایرانی به الوصل، تلویزیون دبی اسپرت در گزارشی، حضور مجیدی در این تیم را یکی از عوامل افزایش طرفداران الوصل دانست. او در ۵/۵ فصلی که الوصل را همراهی کرد ۶۸ گل در لیگ امارات و ۴۰ گل در جام حذفی، جام اتحادیه و۲۲گل در رقابت‌های دیگر جام خلیج فارس به ثمر رساند و به یکی از برترین گلزنان تاریخ الوصل تبدیل شد.

در آوریل سال ۲۰۰۳ مجیدی به صورت قرضی از الوصل به تیم العین امارات پیوست تا این تیم را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی کند.

پیوستن به العین امارات

او در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۰۳-۲۰۰۲ در مقابل دالیان چین در حالی که العین ۴–۲ از حریف خود عقب بود و با این نتیجه بازی به وقت اضافی کشیده می‌شد، در دقیقه ۸۳ گلزنی کرد تا العین فینالیست شود و با پیروزی در مقابل تروساسانا تایلند در فینال این مسابقات، همراه با العین قهرمان لیگ قهرمانان آسیا ۰۳-۲۰۰۲ شود.

پس از حضور قرضی در العین امارات، مجیدی به الوصل امارات بازگشت و در نیم فصل دوم از فصل ۲۰۰۶–۲۰۰۵ امارات این بار به صورت قرضی با قرادادی چهارماهه از الوصل به الاهلی امارات پیوست.

فرهاد مجیدی

پیوستن به الاهلی امارات

مجیدی در الاهلی موفق به زدن ۶ گل شد. او در تک مسابقه‌ای که برای تعیین قهرمان لیگ امارات بین الاهلی و الوحده انجام می‌شد و در پایان منجر به پیروزی چهار بر یک الاهلی شد، گل دوم این تیم را به ثمر رساند و نیز یک پاس گل و پنالتی در این بازی گرفت تا همراه با الاهلی قهرمان لیگ امارات شود.

پیوستن به النصر امارات

مجیدی که با قراردادی دو میلیون دلاری به این تیم پیوسته بود بعد از یک نیم فصل حضور در النصر به صورت قرضی بار دیگر راهی الاهلی امارات شد. پس از اتمام قرارداد قرضی وی با الاهلی در حالی که یک سال دیگر با النصر قرارداد داشت، قرار داد مجیدی فسخ شد و او در تابستان سال ۸۶ برای سومین بار به استقلال بازگشت.

بازگشت دوباره به استقلال تهران

مجیدی در بازگشت مجدد خود به استقلال موفق شد به همراه این تیم قهرمانی در جام حذفی ۸۷–۸۶ و قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران ۸۸–۸۷ را بدست آورد.

فرهاد مجیدی

پیوستن به تیم الغرافه

 او در پایان نیم فصل ۹۱–۹۰ لیگ ایران با قراردادی چهارماهه به تیم الغرافه قطر پیوست.  پرویز مظلومی که در آن زمان مربی استقلال بود معتقد بود جدایی فرهاد مجیدی در نیم فصل باعث ناکامی استقلال در کسب مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران در پایان فصل ۹۱–۹۰ بوده‌است./مشرق

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو