پیروز قربانی الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/12/14

09:06


سرمربی نفت و گاز گچساران در مورد دیدار با پرسپولیس گفت : پرسپولیس همیشه تیم خوبی است و امیدوارم بازیکنان ما از این فرصت برای آینده خود استفاده کنند. 

پیروز قربانی الان کجاست؟ + بیوگرافی

قربانی : بازیکنان ما باید از بازی با پرسپولیس برای آینده خود استفاده کنند

به گزارش نم نمک ، پرسپولیس و نفت و گاز گچساران فردا (دوشنبه ، 14 اسفند) در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. 

پیروز قربانی الان کجاست؟ + بیوگرافی

پیروز قربانی الان کجاست؟ + بیوگرافی

پیروز قربانی سرمربی نفت و گار گچساران در نشست خبری پیش از این بازی اظهار کرد : برای ما به عنوان تیم لیگ یکی و شهرستانی که شاید تبلیغ آنچنانی ندارد ، بهترین فرصت برای باشگاه و بازیکنان است که از این عرصه استفاده کنند و خود را مقابل تیم خوب پرسپولیس نشان بدهند. ما به این دید به جام حذفی نگاه کرده ایم تا روح مبارزه طلبی و بزرگی را به تیم مان تزریق کنیم. 

او در مورد شناخت خود از تیم پرسپولیس با توجه به تغییر سرمربی این تیم گفت : فیلم دو مسابقه ای که سرمربی جدید آمده است را دیده ایم. پرسپولیس همیشه تیم خوبی است و امیدورام بازیکنان ما از این فرصت برای آینده خود استفاده کنند. 

او در واکنش به اینکه به عنوان پیشکسوت استقلال مقابل پرسپولیس قرار می گیرد و هواداران استقلال دوست دارند ، پرسپولیس را حذف کند ، گفت : یکسری حساسیت های اینگونه ایجاد می شود اما در مورد دیدم به جام حذفی به شما گفتم. شاید از نظر فنی و قدرت فاصله دو تیم زیاد باشد اما ما هم تیم خوب و باشخصیتی هستیم و امیدوارم بچه های ما شخصثبت خود را در باز فردا نشان بدهند. کادر فنی ، بازیکن و مجموعه باشگاه می توانند از این فرصت برای اینکه خود را به فوتبال ایران عرضه کنند ، استفاده کنند.

او در در پاسخ به این سوال که با ناهنجارها نمی سازید ، به همین دلیل بعد از مدتی از تیم ها جدا می شود. با این حساب  آیا در نفت و گاز گچسارن می مانید یا نه ، گفت : من انتخاب نکردم بلکه انتخاب شدم. دو دسته مربی داریم ، کسانی که انتخاب می کنند و کسانی که انتخاب می شوند. من در دسته انتخاب شده ها هستم. از طرفی در همان دسته مربیانی که انتخاب می کنند هم دو دسته داریم؛ کسانی که آنقدر قوی هستند که خودشان انتخاب می کنند و فکر می کنم در ایران دو ، سه نفر داریم. دسته دوم کسانی هستند که خیلی روابط دارند.

او ادامه داد : یادم است که با پدر و برادرم به استادیوم می رفتی و وقتی برای برادرم کاری پیش می آمد ، می گفت جای من را بگیر تا برگردم. من هم وسط دو صندلی می نشستم. برخی از مربیان ما اینگونه هستند. به همه شان احترام می گذارم اما درست نیست وقتی یک تیم داری ، به خاطر روابط زیادت حواست به سه تیم دیگر هم است. این باعث ادامه پیدا کردن این چرخه معیوب می شود.

قربانی افزود : شاید بی عرضگی من و امثال من است اما من این بی عرضگی را دوست دارم و در جاهایی هم که باشم با جان و دل کار می کنم. اگر فرصت شد خودم را کشیدم بالا که شد و اگر نشد برای دوستان آرزوی موفقیت می کنم. این چرخه معیوب که 30 سال است ادامه دارد ، ادامه پیدا می کند ، هیچ اتفاقی برای فوتبال ایران نمی افتد و فرق افراد نه از نظر فنی بلکه از نظر روابط مشخص می شود. سه ، چهار نفر هستند بر اساس شایستگی جابجا می شوند اما بقیه را بهتر از من می دانید.

قربانی در واکنش به اینکه در دوران بازیکنی و مربیگری تصمیماتی گرفته که شاید درست نبوده ، گفت : در برخی زمان ها تصمیمات درستی نگرفتم. مخصوصا در دوران بازیکنی که می توانستم در استقلال بمانم و فوتبالم را همانجا تمام کنم. شاید اگر به عقب برگردم تصمیمات بهتری بگیرم اما در دوران مربیگری داستان یک جور دیگر بیان شد. اصلا استراماچونی مربی ایرانی نمی خواست و من برای حفظ شخصیت خودم و جایگاه مربی ایرانی همان شب انصراف دادم. جایی نوشته بود پیروز قربانی در شأن خود ندانست اما این اصلا صحت ندارد چون بهترین موقعیت بود که از او یاد بگیرم اما او اصلا مربی ایرانی نمی خواست.

او در پاسخ به این سوال که نگران بازی فردا نیست؟ گفت : نگران نیستم. باشگاه ما در سال های گذشته در جام حذفی شرکت نمی کرد اما از روز اول تاکید کردم که در جام حذفی شرکت می کنیم تا بچه های ما خود را نشان دهند. شاید مقابل پرسپولیس دو ، سه بازیکن ما بتوانند خود را به فوتبال ایران عرضه کنند و آینده بهتری را برای خود رقم بزنند. از طرفی می تواند محک خوبی برای من و همکارانم به عنوان کادر فنی باشد. امیدوارم  لیاقت و شایستگی این را داشته باشیم و از این فرصت استفاده کنیم.

او در مورد اینکه تیم های بزرگ از جوانان استفاده نمی کنند و جوانگرایی در لیگ کم شده است ، گفت : این مساله از ریشه غلط است. نمی توانید به زور بازیکن درست کنید. بازیکن جوان اگر خوب باشد حق خود را می گیرد. خیلی ها بوده اند که حق خود را گرفته و در تیم ملی هم بازی کرده اند. اینکه زوری باشگاه ها را  ملزم به استفاده از جوانان کنیم آن هم جوانی که مایه اش را ندارد جای بازیکن 36، 37 ساله را بگیرد ، درست نیست. آن جوان آینده ای ندارد.

او ادامه داد : الان فقط می خواهیم زوری جوان گرایی کنیم که درست نیست. از طرف دیگر نظارتی روی تیم های پایه نداریم. کارخانه بازیکن سازی ما مخصوصا در برخی پست ها چندین سال است که بازیکن تاپ درست نکرده است. این مشکل از چرخه تیم های پایه و بازیکن سازی است اما ما به آن کاری نداریم و برای تیم های لیگ برتر قانون می گذاریم که باید از جوانان استفاده کنید. در صورتی که شاید آن جوان اصلا شاید شایستگی لیگ دو را هم نداشته باشد. همین کیفیت فوتبال را پایین می آورد و در آینده لطمه می خورد.

قربانی افزود : جوان باید آنقدر خوب آموزش دیده و خود را آماده کرده باشد که مربی رغبت کند از او استفاده کند. خیلی از دوستان جوان ما هستند که این کار را انجام داده اند. خیلی به آقای قلعه نویی می گویند که باید تیم ملی را جوان کنی. این پروسه جوانگرایی خیلی زمان بر است. از طرفی کسانی که به مرز پختی رسیده اند و الان بازی می کنند برایشان خیلی سرمایه و هزینه شده و باید به نحو احسن از آنها استفاده شود. می توان کم کم جوانانی را که شایستگی دارند و در حد تیم ملی هستند تزریق کنیم.

قربانی تاکید کرد : به تیم های پایه و آکادمی ها توجه نکرده ایم و نظارتی هم وجود ندارد که گاهی اخباری از آنها می آید که شرم آور است. از طرفی یکسری باشگاه مثل بانک ملی و راه آهن که به باشگاه بازیکن ساز معروف بودند ، از بین رفته اند. همه اش برمی گردد به اینکه دوستانی که از فوتبال تخصص ندارند ، وارد می شوند و دخالت می کنند. نمونه بارزش پاس تهران بود که با آن سبقه و بازیکنان افتخارآفرین کسی که هیچ سررشته ای از فوتبال ندارد ، آن را به همدان هدیه کردند و الان چیزی ازش باقی نمانده است. این درد فوتبال است.

وی درباره اختلافات میان جواد نکونام و علی خطیر هم گفت : از نظر نتیجه گیری استقلال خوب کار کرده و وقتی تیم نتیجه می گیرد ، بهتر است کمتر اظهار نظر کنیم تا ان شاءالله آخر فصل قهرمانی را به هواداران هدیه کند. در زمان فرهاد مجیدی هم تیم از نظر مدیرتی مشکل داشت و فینال جام حذفی را در عین شایستگی از دست داد. امیدوارم این اتفاق برای استقلال امسال رخ ندهد. من خودم را پیشکسوت نمی دانم چون از من بزرگتر هم هستند اما به عنوان کسی که سابقه بازی در استقلال را دارد به نظرم گاهی اظهار نظر نکنیم بهتر است.

او درباره اینکه آیا مسئولان گچساران از تیم شهر خود حمایت می کنند؟ هم گفت : این تیم 100 درصد دولتی است و پتانسیل اینکه به لیگ برتر برسد را ندارد. قبلا همه به دنبال حفظ تیم بودند اما الان شایستگی حضور در بین سه تیم بالای جدول را داریم. ما بدترین زمین مسابقات را داریم و این باعث شده نتوانیم از شرایط میزبانی به خوبی استفاده کنیم. همین باعث شده خیلی از امتیازات را از دست بدهیم.


بیوگرافی پیروز قربانی

پیروز قربانی متولد 12 اسفند 1357 در تهران بازیکن سابق و سرمربی فوتبال اهل ایران است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو