رد پای گروه هکری اسرائیل در اختلال پمپ بنزین های ایرانی/ پشت پرده ماجرا فاش شد!

منبع: ساعد نیوز

2

1402/9/27

20:02


ساعدنیوز: حمله هکری به جایگاه‌های بنزین در ایران سرخط خبری رسانه‌های خارجی نیز شد.

رد پای گروه هکری اسرائیل در اختلال پمپ بنزین های ایرانی/ پشت پرده ماجرا فاش شد!

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری آنلاین، قطع خدمات رسانی بخش گسترده‌ای از جایگاه‌های عرضه بنزین در کشور در رسانه‌های خارجی نیز انعکاس گسترده‌ای پیدا کرد.

رویترز در مطلب خود به نقل از جواد اوجی وزیر نفت نوشت: پمپ بنزین‌های ایران مورد حمله سایبری قرار گرفتند. جواد اوجی وزیر نفت ایران روز دوشنبه تایید کرد که اختلال در سراسر کشور در پمپ بنزین‌ها ناشی از یک حمله سایبری بوده است.

بلومبرگ آلمان هم گزارش داد: هک احتمالی جایگاه‌های سوخت ایران نشانه تنش است. دستگاه پرداخت هزینه بنزین به علت مشکل فنی آسیب دیده است. ایران پیش از این اسرائیل را متهم به حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها کرده بود.

اورشلیم پست رسانه رژیم صهیونیستی نوشت: گروه هکری گنجشک درنده ادعا می‌کند که پمپ بنزین‌ها را در سراسر ایران از کار انداخته است. رسانه‌های ایران روز دوشنبه از اختلال در 60درصد پمپ بنزین‌ها در سراسر کشور خبر دادند.

آسوشیتدپرس آمریکا نیز نوشت: یک حمله سایبری مشکوک اکثر پمپ بنزین‌ها را در سراسر ایران فلج کرد. تلویزیون دولتی ایران گزارش داد که نزدیک به 70درصد از پمپ بنزین‌های ایران روز دوشنبه در پی خرابکاری احتمالی از کار افتادند.

خبرگزاری شینهوای چین هم نوشت: حمله سایبری باعث اختلال در جایگاه‌های سوخت سراسر ایران شده است. براساس گزارش خبرگزاری شانا وابسته به وزارت نفت ایران، خدمات عرضه در اکثر جایگاه‌های سوخت سراسر ایران روز دوشنبه به علت نقص فنی قطع شد.

الجزیره قطر درباره این حادثه نوشت: ایران گروه مرتبط با اسرائیل را مسئول حمله سایبری به شبکه سوخت می‌داند. تهران می‌گوید که گروه گنجشک درنده مرتبط با اسرائیل پشت سر این اختلال است. یک حمله سایبری خدمات 70 درصد از جایگاه‌های سوخت ایران را مختل کرد.

تایمز اسرائیل هم نوشت: گروه وابسته به اسرائیل مدعی یک حمله سایبری شد که 70 درصد از پمپ بنزین‌های ایران را تعطیل کرد. تهران «مشکل نرم‌افزاری» را دلیل خاموشی دستگاه‌ها عنوان می‌کند. گروه موسوم به گنجشک درنده مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و می‌گوید این حمله پاسخی به تجاوز ایران است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو