خوش خبری جدید برای حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟؟

2

1402/9/27

21:55


پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1402 موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. خوش خبری جدید در مورد حقوق بازنشستگان می تواند تزریق آرامش به این قشر باشد

مهدی عیسی زاده، در نشستی با کانون‌های فرهنگیان سراسر کشور با اشاره به اختصاص بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۳ از سوی مجلس یازدهم گفت: تخصیص این اعتبار در راستای مطالبه عمومی و قانونی بازنشستگان بود و مجلس نشان داد معیشت و افزایش حقوق بازنشستگان دراولویت اصلی است و از این خط قرمز عبور نخواهد کرد.

عیسی زاده تاکید کرد: یکی از دلایل رد لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به بازنشستگان بود که انشالله با اصلاحاتی که دولت انجام خواهد داد اعتبار ۵۰همت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی در نشست با روسای کانون‌های فرهنگیان بازنشسته سراسر کشور با بیان اینکه طبق فرمول مصوب، باید ۴۰ درصد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری از ابتدای سال آینده برای ۲میلیون و ۵۰۰هزار نفر اجرایی شود؛ گفت: ضمنا سازمان تامین اجتماعی هم باید طبق ساز کارخود متناسب‌سازی را برای بازنشستگان در سال بعد اجرا کند.

حقوق بازنشستگان

در این نامه آمده است: «همانگونه که مطلع هستید بازنشستگان کشوری مطالبات معوقه‌ای بابت انجام دستورالعمل اجرایی متناسب‌سازی سال ۹۹ و سایر قوانین دارند که متاسفانه پس از گذشت بیش از ۳ سال و کاهش ارزش ریالی این مطالبات به یک سوم قیمت آن زمان، به علت بی‌توجهی تا کنون از سوی صندوق پرداخت نشده است و اخیر حکم بدوی دیوان عدالت اداری در مورد محق بودن خواهان از بابت یک گروه استحقاقی در فضای مجازی و حقیقی در حال انتشار است که مخاطبین و ذی نفعان را از بابت سهل انگاری و بی‌تفاوتی صندوق طی ماه‌های گذشته در مورد تادیه مطالبات بسیار آزرده و نگران نموده است.»

بازنشستگان تامین اجتماعی نیز می‌توانند از وام بازنشستگان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند، که این تسهیلات به صورت غیرحضوری در دسترس بازنشستگان قرار دارد و فرآیند ثبت نام را برای آن‌ها آسان‌تر می‌کند. در این مقاله، اطلاعات لازم درباره وام بازنشستگان تامین اجتماعی و روند ثبت نام از طریق سامانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وام بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان خود تسهیلات مختلفی را فراهم می‌آورد که وام بازنشستگان تامین اجتماعی یکی از این تسهیلات است. بر اساس اعلام معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، مبلغ این وام در سال جاری افزایش یافته است.

وام بازنشستگان تامین اجتماعی برای افراد بازنشسته و مستمری‌گیران تامین اجتماعی ارائه می‌شود و برای دریافت آن شرایط خاصی وجود دارد. این افراد نیازی به مراجعه حضوری به مراکز خاصی ندارند. برای ثبت نام، کافی است به آدرس وب‌سایت vaam.kabtatamin.ir مراجعه کرده و به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت نمایند.

حقوق بازنشستگان

با توجه به تعداد زیاد درخواست‌ها، وام بازنشستگان تامین اجتماعی با اولویت‌بندی خاصی پرداخت می‌شود. اولویت اعطا این وام به افرادی است که قبلاً هیچ وامی دریافت نکرده‌اند، و همچنین افرادی که در حال حاضر اقساط وام‌های گذشته تامین اجتماعی را پرداخت می‌کنند، امکان درخواست برای این وام را ندارند.

در نتیجه، وام بازنشستگان تامین اجتماعی از مزایای زیادی برخوردار است و برای حل مشکلات مالی بازنشستگان تأثیرگذار است.

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی و بازپرداخت

وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال گذشته با مبلغ ۱۲ میلیون تومان و کارمزد ۴ درصد ارائه می‌شده است. طبق توافق‌های صورت گرفته و پیگیری‌های انجام شده، در سال جاری میزان پرداختی این وام بازنشستگی بر اساس چیزی که از سمت سازمان تامین اجتماعی اعلام شده ۲۰ میلیون تومان و با همان میزان کارمزد خواهد بود. با توجه به محدود بودن سهم هر کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، از میان ثبت نام کنندگان حدود ۵۰۰ هزار نفر می‌توانند این وام را دریافت کنند.

لازم به ذکر است بازپرداخت وام بازنشستگی تامین اجتماعی در طی ۲۴ ماه صورت می‌گیرد.

وام بازنشستگی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

برای دریافت وام بازنشستگان اولویت با بازنشستگانی است که تاکنون وامی دریافت نکرده اند.بیماران خاص و صعب العلاج

افرادی که فرزندان آن ها در شرف ازدواج هستند

افراد در حال جابجایی مسکن جهت اجاره نشینی

شرایط لازم برای اخذ وام بازنشستگان تامین اجتماعی

ثبت نام وام بازنشستگان

طبق سامانه دریافت وام‌های بازنشستگی تامین اجتماعی، شرایط دریافت این وام به شرح زیر است:

بازنشسته عضو کانون میبایست حقوق خود را از شعب بانک رفاه شهر تهران دریافت نماید. (سایر بانک‌ها به دلیل عدم امکان کسر اقساط توسط بانک عامل نمی‌توانند وام پرداخت کنند)

با توجه به قوانین بانک مرکزی سن بازنشسته متقاضی وام باید کمتر از ۷۷ سال تمام باشد.

حقوق بازنشستگان

بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی،‌ چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد (مطابق مقررات بانک)

بازنشسته نباید در ۳ سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد.

مبلغ وام ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال معادل بیست میلیون تومان بوده و باز پرداخت مطابق مقررات بانک است.

سیم کارت متقاضی (بازنشسته یا مستمری بگیری) باید به نام خود باشد و شماره وارد شده باید متعلق به شخص بازنشسته/مستمری بگیر باشد

پرداخت حقوق آذر بازنشستگان تامین اجتماعی تا ساعاتی دگیر آغاز خواهد شد مستمری بگیران حسابشان را چک کنند.

از قرار، واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که بر اساس حروف الفبا روز ۲۷ آذر ماه تعیین شده از ساعاتی دیگر انجام خواهد شد و پرداخت‌ها تا پایان ماه براساس جدول ادامه خواهد داشت.

این ماه تا این لحظه، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طبق برنامه و بدون تاخیر انجام شده است./اقتصاد100

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو