معرفی ساعت هوشمند ردمی واچ ۴ (Redmi Watch 4)

معرفی ساعت هوشمند ردمی واچ ۴ (Redmi Watch 4)


منبع: پلازا

2

1402/9/28

08:32


معرفی ساعت هوشمند ردمی واچ ۴ (Redmi Watch 4)

ردمی واچ ۴ محصول جدید شیائومی است که به همراه جمعی دیگر از محصولات این برند در ماه نوامبر سال 2023 به بازار عرضه شده است. در این مقاله از پلازا می خواهیم ساعت هوشمند Redmi Watch 4 را به صورت کامل بررسی کنیم.

ساعت های هوشمند را می توان از آن دست گجت هایی معرفی کرد که خیلی ها به دنبال آن هستند و می توان ان را متداول ترین گجت پوشیدنی ای معرفی کرد که در بین کاربران استفاده می شود. از زمانی که شرکت اپل اولین سری از این ساعت ها را در بین کاربران جا انداخت مدت زیادی نمی گذرد، اما اکنون برند های زیادی هستند که این محصولات را به کاربران ارائه داده و غول بزرگ تکنولوژی چین یعنی شیائومی نیز یکی از اصلی ترین فعالان در این حوزه می باشد. در صورتی که از طرفداران ساعت های هوشمند، خصوصا ساعت های بزرگ و با کیفیت هستید باید گفت شیائومی به همراه محصولات جدید خود یک گزینه ایده آل را برای شما هم منتشر کرده است. ردمی واچ ۴ محصول جدیدی است که با قابلیت های خوبی به بازار عرضه شده است. در ادامه با هم مشخصات و ویژگی های ساعت هوشمند ردمی واچ ۴ را بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

مشخصات ردمی واچ ۴

در مورد مشخصات ردمی واچ ۴ از نظر سخت افزاری باید گفت که تغییرات خوبی نسبت به نسخه های قبلی خود داشته است. در جدول زیر می توانید مهمترین جزئیات مربوط به این ساعت هوشمند را مشاهده کنید:

مشخصاتساعت هوشمند ردمی واچ ۴
ابعاد47.6 در 41.1 در 1.5 میلی متر
وزن31.5 گرم
پردازندهاعلام نشده!
صفحه نمایش1.97 اینچی از نوع امولد با رزولوشن 450 در 390
سیستم عاملHyperOS
پشتیبانی از سیم کارتندارد
باتری470 میلی آمپر
قیمت75 دلار

در ادامه با هم به صورت موردی مشخصات و ویژگی هایی که ردمی واچ ۴ در اختیار شما می گذارد را بررسی خواهیم کرد.

معرفی ساعت هوشمند ردمی واچ ۴

در ماه نوامبر شیائومی مجموعه از دستگاه های خود، که گوشی های سری ردمی K70 مهمترین مورد آنها بود، را روانه بازار کرد. در کنار این گوشی ها که خیلی از کاربران انتظار آن را می کشیدند، دستگاه هایی مانند ساعت هوشمند ردمی واچ ۴ را هم به بازار عرضه کرد. در مورد این ساعت باید گفت که قرار است جانشین مدل قبلی خود یعنی ردمی واچ 3 شده و به نظر می رسد که ویژگی های خوبی هم برای ارائه دارد و با صفحه ای بزرگتر و درخشان تر، کیفیت بدنه ای بهتر و البته قیمتی در حدود 50 درصد ارزان تر از این دستگاه حسابی نظر کاربران را به خود جلب کند.

در کل باید گفت در این دستگاه با یکی از ساعت هایی طرف هستیم که شاید بتواند از مدعیان حضور در لیست بهترین ساعت هوشمند 2023 باشد و ویژگی هایی را دارد که بتواند خود را به عنوان یکی از بهترین ها معرفی کند. هر چند باید گفت که از نظر قیمتی یک ساعت میان رده به حساب می آید. در ادامه در مورد هر کدام از ویژگی های ردمی واچ ۴ به صورت موردی صحبت خواهیم کرد.

معرفی ساعت هوشمند ردمی واچ ۴

طراحی ساعت هوشمند Redmi Watch 4

در مورد طراحی و وضعیت ظاهری ردمی واچ ۴ باید گفت که با یکی از ساعت های صفحه مستطیلی و نسبتا ساده طرف هستیم که به نوعی کلاسیک ترین و پایه ای ترین قالب ساعت های هوشمند به حساب می آید. البته باید گفت که ابعاد بزرگ این ساعت می تواند برای خیلی ها جذاب باشد اما شیائومی ساعت های ظریف تر و با کارکرد بهتری را نیز در کارنامه خود داشته است. ویژگی اصلی برای این طراحی استفاده از فریم آلومینیومی با روکش استنلس استیل است که هم جلوه خوبی به آن داده است و هم مقاومت ساعت را بالاتر برده است.

با توجه به وزن و اندازه این ساعت باید گفت که ردمی واچ ۴ یکی از گزینه های اسپوت به حساب می آید که شاید بیشتر برای آقایان مورد استفاده باشد. در صورتی که به دنبال ساعتی می گردید که ظرافت بیشتری داشته باشد و بیشتر مورد پسند خانم ها باشد مقاله بهترین ساعت هوشمند زنانه می تواند گزینه های زیادی را در اختیار شما بگذارد.

سخت افزار ردمی واچ ۴

صفحه نمایش یک دیوایس الکترونیکی خصوصا گجت ها یکی از اصلی ترین گزینه هایی است که باید در زمان بررسی یک دستگاه در مورد آن توجه داشت. ساعت های هوشمند با توجه به فضای کمی که برای قرارگیری برد و تراشه دارند از دیوایس هایی هستند که چندان قدرت پردازشی بالایی ندارند اما باید گفت باز هم نوع تراشه ای که در آنها استفاده می شود بسیار مهم است. هرچند شیائومی از تراشه های خوبی مانند اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1 در ساعت های دیگر خود مثل واچ 2 پرو استفاده کرده است، اما باید گفت معلوم نیست در ساعت های ردمی از چه تراشه ای استفاده می کند.

در کل باید گفت این نقطه سیاه در کارنامه این ساعت می باشد و نمی توان به طور قطع گفت که آیا ساعت ردمی واچ ۴ از نظر تراشه یک ساعت خوب است یا خیر.

سخت افزار ردمی واچ ۴

صفحه نمایش Redmi Watch 4

هر چند ساعت های هوشمند صفحه نمایش هایی کوچک دارند که حتی می تواند اندازه آنها یک دهم صفحه نمایش یک لپ تاپ باشد، اما باید گفت باز هم در کیفیت کارکرد با دیوایس ها یکی از مهمترین گزینه ها به شمار می روند.

در خصوص صفحه نمایش ساعت ردمی واچ ۴ باید گفت که یک صفحه 1.97 اینچی با روشنایی 600 نیت را داریم که قابلیت Always-On داشته و می تواند جلوه خاصی را به این ساعت بدهد. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش 341 پیکسل در اینچ بوده و باید گفت که برای یک ساعت صفحه نمایش مناسبی به نظر می رسد و باید گفت شیائومی در این مورد اصلا کم کاری نکرده است.

نرم افزار ردمی واچ ۴

ویژگی دیگری که در مورد ساعت های هوشمند بسیار مهم به نظر می رسد، نرم افزار و سیستم عاملی است که در آنها به کار گرفته شده است. در خیلی از ساعت ها از سیستم های ساده با برنامه های محدود استفاده می شود اما در مورد ساعت هوشمند شیائومی ردمی واچ ۴ باید گفت که سیستم خوبی به خدمت گرفته شده است که می تواند از نظر طیف برنامه ها و همینطور قابلیت برنامه ها به خوبی عمل کند. در این ساعت از سیستم عامل HyperOS استفاده شده است که یک سیستم جدید برای دیوایس های شیائومی است و امکانات متنوعی را در اختیار کاربران می گذارد.

مزایا و معایب ردمی واچ ۴

این به این معناست که کاربران در ساعت ردمی واچ ۴ می توانند برنامه های روی ساعت خود را حذف کرده، تغییر داده، برنامه های جدیدی نصب کنند و حتی این قابلیت که تم و ظاهر این ساعت را نیز تغییر دهند هم در اختیار آنها قرار گرفته است. البته برای استفاده از این امکانات لازم است که برنامه واسط روی گوشی نصب شده و تغییرات از طریق موبایل روی ساعت انجام می شود و مستقیما از روی ساعت قابل ویرایش نیست.

نرم افزار ردمی واچ ۴

کاربرد ها و سنسور های ردمی واچ ۴

در این خصوص باید گفت ساعت ردمی واچ ۴ از نظر سنسور ها یک مجموعه کامل را ارائه می دهد که می توان به سنسور هایی مثل شتاب سنج، ضربان قلب، قطب نما ژیروسکوپ و همینطور سنسور اکسیژن خون (SpO2) اشاره کرد. در مورد موقعیت یابی و جی پی اس نیز این ساعت سیستم‌های رهیاب متنوعی مانند GPS، GALILEO، GLONASS و BDS را ارائه می کند که می توان آن را یک مجموعه کامل دانست.

ارتباطات در این دستگاه به وسیله بلوتوث ورژن 5.2 برقرار شده و می تواند با گوشی های آیفون و اندروید به خوبی کار کند. علاوه بر این سنسور NFC نیز در این دستگاه وجود دارد و می تواند از اینم قابلیت نیز در موارد مختلف مانند پرداخت ها و احراز هویت استفاده نماید. البته در بعضی از نسخه هایی که برای کشور های مختلف ارائه شده است ممکن است سنسور NFC کار گذاشته نشده باشد.

باتری ساعت هوشمند Redmi Watch 4

در این گوشی از یک باتری 470 میلی آمپری استفاده شده است که می توان آن را برای یک ساعت هوشمند ایده آل دانست. این باتری پلیمر لیتیوم می تواند ساعت هوشمند را تا 20 روز در حالت فعال روشن نگه می دارد. البته در صورتی که شما قابلیت Always-on را برای صفحه نمایش فعال کرده و ساعت شما همیشه روشن باشد این زمان به مدت 10 روز کاهش پیدا خواهد کرد.

باتری ساعت هوشمند Redmi Watch 4

تاریخ عرضه و قیمت ردمی واچ ۴

در مورد تاریخ انتشار ساعت هوشمند ردمی واچ ۴ باید گفت که شیائومی معرفی و عرضه این ساعت را در یک روز انجام داده است و از 29 نوامبر 2023 این ساعت در بازار عرضه شده است. البته باید گفت ک این ساعت هنوز در بازار ایران عرضه نشده است ولی می توانید به صورت اینترنتی آن را در بعضی از فروشگاه ها پیدا کنید. هرچند ساعت هوشمند ردمی واچ ۴ انقدر امکانات خوبی دارد که به سرعت در بازار موجود شده و بتوان به راحتی به آن دسترسی داشت.

در مورد قیمت این ساعت نیز باید گفت که ردمی واچ ۴ با قیمتی در حدود 75 دلار در بازار عرضه شده است که با مدل قبلی آن یعنی ردمی واچ 3 که 130 دلار قیمت داشت اختلاف زیادی دارد. این کاهش 40 درصدی قیمت باعث شده است که ردمی واچ ۴ به یک گزینه مقرون به صرفه تبدیل شود و از آندست ساعت هایی باشد که ارزش خرید دارد.

مزایا و معایب ردمی واچ ۴

اگر بخواهیم در مورد مزیت ها و معایب ردمی واچ ۴ صحبت کنیم بهتر است کمی بیشتر صبر کنیم تا این ساعت توسط طیف وسیعی از کاربران مورد استفاده قرار بگیرد و نظر همه آها را بشنویم، اما اگر بخواهیم تا اینجای کار بر اساس آنچه در اینترنت از این ساعت به گوش می رسد مزیت ها و معایب آن را بازگو کنیم، نتیجه به صورت جدول زیر خواهد بود:

مزایای ردمی واچ ۴معایب ردمی واچ ۴
  • صفحه نمایش حرفه ای با 600 نیت درخشندگی
  • فناوری ضد آب 5ATM
  • فریم آلومینیومی محکم
  • باتری با ظرفیت بالا
  • قابلیت استفاده از NFC
  • بلوتوث با فیچر های کامل و خوب
  • سنسور های  مراقبت از سلامت خوب و حرفه ای
  • اسپیکر با صدای بلند
  • بدون پشتیبانی از Wifi؛
  • عدم پشتیبانی از شبکه های سلولار(فاقد سیم کارت)؛
  • بدون محافظ صفحه؛
  • بدون شارژر وایرلس؛
  • عدم ارائه حافظه داخلی به کاربران؛
  • اطلاعاتی در مورد تراشه و پردازنده آن منتشر نشده است؛

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی ساعت هوشمند ردمی واچ ۴ پرداختیم. این ساعت محصول جدیدی است که در پایان ماه نوامبر به بازار عرضه شده است و می توان آن را یک گزینه خوب و مقرون به صرفه دانست. در این دستگاه ما شاهد صفحه ای بزرگ و 1.97 اینچی با درخشش 600 نیت، سیستم عامل خوب HyperOS با امکان ویرایش برنامه ها و ظاهر ساعت، مجموعه ای کامل از سنسور ها و یک باتری خوب و قدرتمند هستیم. در کل میتوان گفت که این ساعت گزینه خوبی برای خرید است اما در صورتی که باز هم به موارد ارزانتر و بهتر نیاز داشتید، مقاله های بهترین ساعت هوشمند مکالمه دار ارزان و بهترین ساعت هوشمند تا یک میلیون می توانند گزینه های خوب زیادی را به شما معرفی کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو