مشخصات ساعت هوشمند هواوی بند 7 Huawei Band

مشخصات ساعت هوشمند هواوی بند 7 Huawei Band


منبع: پلازا

1

1402/10/13

15:23


مشخصات ساعت هوشمند هواوی بند 7 Huawei Band

هواوی بند 7 یکی از محصولاتی است که مدتی است روانه بازار شده و ویژگی های خوبی را به کاربران خود ارائه داده است. در این مقاله از پلازا قرار است به معرفی مشخصات ساعت هوشمند 7 Huawei Band بپردازیم.

ساعت های هوشمند را می توان در میان گجت های پوشیدنی مختلفی که این روز ها در بازار دیده می شود، محبوبترین و دم‌دستی‌ترین مورد دانست. خیلی از افراد هم برای کنترل فعالیت های ورزشی و بدنی و هم دسترسی خوبی که این ساعت ها به امکاناتی مانند کنترل گوشی، مکالمه، نوتیفیکیشن ها، پیامک و مواردی از این قبیل فراهم می کنند، از آنها استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم به سراغ یکی از این محصولات برویم که در واقع با هدف کنترل فعالیت های ورزشی و به عنوان یک ترکر ارائه شده است، اما وسعت امکاناتی که دارد می تواند به راحتی آن را به گزینه خوبی هم در بین ساعت های هوشمند تبدیل کند. هواوی بند 7  مدتی است که در بازار عرضه شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است.

این محصول چینی یکی از آن مواردی است که ثابت کرده است، چین توان تولید محصولات خوب را هم دارد و باید گفت هم از نظر کیفیت ساخت و هم ویژگی ها می‌تواند از بررسی های مختلف سر بلند بیرون بیاید. در ادامه با هم مشخصات HUAWEI Band 7 را بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

مشخصات ساعت هوشمند 7 Huawei Band

همانطور که گفتیم هواوی بند 7 یک ساعت حرفه ای به شمار می رود که هم از نظر طراحی و سخت افزار و هم برنامه های آن به خوبی توانسته است خود را نشان دهد. جدول زیر می توان مشخصات پایه ساعت هوشمند هواوی بند 7 را به شما ارائه دهد:

مشخصاتساعت هوشمند هواوی بند 7
ابعاد44.35 در 26 در 9.99 میلی‌متر
وزن16 گرم
 صفحه نمایش1.47 اینچی از نوع امولد با رزولوشن 194 در 368
رم و فضای ذخیره سازیاعلام نشده!
تراشهاعلام نشده!
سیستم عاملAndroid Wear
پشتیبانی از سیم کارتندارد
باتری14 روز فعال
قیمتدر حدود 1.4 میلیون تومان

هر چند در بین مشخصات اعلام شده توسط هواوی برای این ساعت هوشمند نقاط تاریکی هم وجود دارد که می تواند بعدا دردسر ساز شود، اما در کل می توان گفت هواوی بند 7 اوضاع قابل قبولی دارد. در ادامه به معرفی کامل این ساعت می پردازیم.

معرفی ساعت هوشمند هواوی بند ۷

وقتی پای گجت های پوشیدنی که از چین آمده اند در میان باشد، چندان چیزی برای نگرانی وجود ندارد و این محصولات تجربه کاربری خوبی را از خود به جای گذاشته اند، اما باید گفت برندی هوآوی و مشکلاتی که با تحریم های اخیر برای آن ایجاد شده است، می تواند کمی جای تعمل باقی بگذارد. هر چند که به نظر نمی رسد در گجت هایی مثل هواوی بند 7 این مشکلات ایجاد شده باشد. اما باز هم باید این موارد را بررسی کرد.

در این قسمت از این مقاله قصد داریم موارد متعددی مانند سخت افزار، نرم افزار، کارکرد کلی و خلاصه هر چیزی که می تواند در زمان خرید یک ساعت هوشمند و یا مقایسه دو ساعت با هم برای ما مهم باشد را بررسی کنیم تا ببینیم اوضاع برای هواوی بند 7 از چه قرار است و می توان آن را با خیال راحت خرید یا نه.

معرفی ساعت هوشمند هواوی بند 7

طراحی و بدنه هواوی بند ۷

وقتی که صحبت از طراحی و بدنه در میان باشد، مچ بند هواوی بند 7 یکی از ساعت‌هایی است که واقعا حرفی برای گفتن دارد و یکی از مدعیان طراحی های حرفه ای است. وقتی که عمده ساعت های کلاسیک صفحاتی مربعی شکل و بدنه ای ضخیم داشتند، این ساعت هوشمند با طراحی مستطیلی شکل و کشیده خود یک گزینه بسیار زیبا و ظریف به حساب می آمد که در کنار بزرگی صفحه نمایش ظرافت را نیز در نظر گرفته بود. این ساعت با قطر 9.99 میلی متر یک ساعت نازک تلقی می شود و وزن آن که به همراه بند تنها 16 گرم می باشد آن را برای مصارف روزانه یک گزینه ایده آل می کند.

این ساعت با بدنه کیس ترموپلاستیک و بند سیلیکونی یک تجربه خوب را روی دست به شما می دهد و به نوعی یک ساعت ضد حساسیت به شمار می رود. همینطور حاشیه در این ساعت بسیار کم شده است و جلوه خاصی به آن داده است. به طور کلی باید گفت در مورد ساعت هوشمند هواوی بند 7 با یکی از گزینه های خوب و همه جور تمام طرفیم.

سخت افزار هواوی بند ۷

اگر بخواهیم مختصر و مفید و بدون حاشیه در مورد سخت افزار هواوی بند 7 صحبت کنیم باید بگوییم که هیچ چیزی در این مورد نمی دانیم! و این یک نکته منفی بزرگ برای این ساعت به حساب می آید. اینکه هواوی از چه پلتفرم و تراشه ای برای این ساعت استفاده کرده است، و اینکه آیا پردازنده گرافیکی در آن وجود دارد؟ آیا میزان رم برای اجرای برنامه ها کافی است؟ آیا پردازنده استفاده شده در طول زمان دچار افت و هنگ کردن نمی شود؟ همگی سوالاتی مهم هستند که هوآوی آنها را بدون جواب گذاشته است.

البته باید گفت از آنجا که ساعت هوشمند هواوی بند 7 بیشتر به ترکر های ورزشی نزدیک است و تمرکز آن روی فعالیت های ورزشی است، چندان نیازی به سخت افزار قوی ندارد، اما این فقدان اطلاعات و بی خبر گذاشتن کاربران یک نفره منفی بزرگ در کارنامه این ساعت خواهد بود.

سخت افزار هواوی بند 7

 

صفحه نمایش ساعت Huawei Band 7

از نظر صفحه نمایش باید گفت که ساعت هوشمند Huawei Band 7 امکانات خوبی را به کاربران می‌دهد. صفحه نمایش 1.47 اینچی امولد و فول کالر این ساعت با چگالی 283 نقطه در اینچ یک صفحه خوب به حساب می آید که کیفیت تصویر خوبی را به کاربران می‌دهد، همینطور باید گفت که رزولوشن 174 در 386 پیکسلی این ساعت هم برای ساعت های هوشمند خوب بوده و به نسبت سایر هم رده های خود (از نظر قیمتی) در جایگاه بالاتری قرار می گیرد.

میزان درخشش این صفحه نمایش در منابع مختلف متفاوت می باشد اما مقداد 450 نیت منطقی تر از همه به نظر می رسد که به صورت خودکار می تواند تنظیم شود و همینطور ویژگی همیشه روشن یا Always On نیز روی این دستگاه وجود دارد.

 

نرم افزار و سیستم عامل هواوی بند ۷

دستگاه های ارائه شده توسط هواوی چند وقتی است که با تحریم های نرم افزاری مواجه هستند و عدم پشتیبانی از سرویس های گوگل در آنها می تواند کمی کار را خراب کند. به همین منظور این ارائه دنده رو به استفاده از سیستم عامل شخصی خود که البته بر پایه اندروید است کرده که هرچند عملکرد خوبی داشته، اما باز هم نمی توان چندان به آن اعتماد کرد. در مورد گجت هایی مثل هواوی بند 7 هم باید گفت مقوله های مشخص نشده ای وجود دارد. هر چند اعلام شده است که این ساعت هم مانند سایر محصولات از Android Wear استفاده می کند اما هوآوی این موضوع را به صراحت در بین مشخصات دستگاه جدید خود اعلام نمی کند و به نوعی از آن طفره می رود.

در کل باید گفت در مدت تقریبا یک سالی که از عرضه هواوی بند 7 تا الان گذشته است، مشکلاتی برای نرم افزار آن وجود نداشته است و می توان آن را از طریق برنامه ای که روی گوشی نصب می شود (برنامه Huawei Health)، به خوبی کنترل کرده و بدون دردسر از آن استفاده کرد. این برنامه تاکنون روی گوشی های اندروید و آی او اس، هیچ مشکلی نداشته است.

نرم افزار و سیستم عامل هواوی بند 7

ارتباطات و سنسور های هواوی بند ۷

این برنامه برای ارتباط خود از بلوتوث ورژن 5 استفاده می کند. همینطور از نظر سنسور ها باید گفت که محدود به سنسور های ورزشی بوده و از بعضی از سنسور های مهم مانند GPS در آن خبری نیست. در مورد گزینه های موجود در این دستگاه می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • شتاب سنج
  • ژیروسکوپ
  • سنسور ضربان قلب
  • اکسیژن خون (SpO2)

همینطور NFC نیز تنها در نسخه های منتشر شده برای بازار چین قابل استفاده بوده است و در بازار جهانی منتشر نشده است. همینطور از نظر قابلیت های ترکنیگ ورزشی نیز می توان فهرست زیر را با امکانات این ساعت معرفی کرد:

  • کنترل اکسیژن خون
  • کالری سوخته شده
  • شمارش گام و فاصله پیمایش شده(با استفاده از GPS گوشی)
  • کنترل ضربان قلب
  • بررسی شرایط خواب
  • میزان استرس
  • میزان اکسیژن مصرفی در زمان ورزش(VO2)
  • ترکر شنا

در واقع باید گفت هواوی بند 7 با 90 مود مختلف ورزشی می تواند یک ترکر ورزشی حرفه ای و خوب به حساب بیاید.

باتری هواوی بند ۷

در این ساعت هوشمند از یک باتری غیر قابل خارج شدن لیتیوم پلیمری استفاده شده است که هوآوی ظرفیت آن را به صورت کلی اعلام نکرده است، اما این باتری می تواند ساعت را به مدت 14 روز فعال و روی دست روشن نگه دارد. البته باید گفت در صورتی که شما صفحه نمایش را در حالت همیشه روشن قرار دهید، این مدت زمان به نصف کاهش پیدا خواهد کرد. همینطور این باتری با استفاده از یک شارژر مگنتی در مدت زمانی بین نیم ساعت تا یک ساعت شارژ خواهد شد.

تاریخ عرضه و قیمت ساعت هوشمند Huawei Band 7

همانطور که اشاره کردیم، این ساعت در ماه می سال 2022 به کاربران عرضه شده است و اکنون می توانید آن را در بازار ایران هم به راحتی پیدا کنید. از نظر قیمت باید گفت که این دیوایس در بازار جهانی با قیمت پایه 45 دلار عرضه شده است و بعضا نسخه های 60 دلاری از آن نیز پیدا می شود، اما در بازار ایران با قیمتی بسیار کمتر قابل خرید می باشد.

شما می توانید این ساعت را با قیمتی در حدود یک میلیون و چهارصد هزار تومان خریداری کنید که باید گفت با توجه به امکاناتی که دارد یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که می خواهند یک ترکر ورزشی خوب برای خود بخرند. در صورتی که به پیشنهاد هایی با همین قیمت علاقه مند هستید، می توانید سری به مقاله های بهترین ساعت هوشمند تا یک میلیون تومان و یا بهترین ساعت هوشمند مکالمه دار ارزان هم سری بزنید.

تاریخ عرضه و قیمت ساعت هوشمند Huawei Band 7

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی ساعت هوشمند هواوی بند 7 و ویژگی هایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد پرداختیم. در مورد این ساعت باید گفت که با یک ترکر ورزشی خوب طرفیم که ویژگی های زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. هر چند ویژگی های سخت افزاری این ساعت هنوز یک علامت سوال باقی مانده است، اما می توان گفت در مدت یک سالی که از کارکرد آن می گذرد کاربران مشکلی با آن نداشته اند و از نظر اقتصادی یک ساعت کاملا خوب به حساب می آید که ارزش خرید دارد. در صورتی که نظر و یا سوالی در مورد این ساعت هوشمند داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو