معرفی لپ تاپ گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰ سامسونگ + مشخصات فنی

معرفی لپ تاپ گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰ سامسونگ + مشخصات فنی


منبع: پلازا

3

1402/10/14

08:23


معرفی لپ تاپ گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰ سامسونگ + مشخصات فنی

گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰ یکی از محصولات جدید سامسونگ است که این روزها خیلی از علاقه‌مندان به لپ‌تاپ‌های سبک انتظار آن را می‌کشند. در این مقاله از پلازا با هم لپ‌تاپ Galaxy Book 4 Pro 360 را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

سامسونگ را می‌توان یکی از بزرگترین کمپانی‌های تکنولوژی شرق آسیا دانست که محصولات آن به صورت جهانی عرضه شده و حتی خیلی از شرکت‌های بزرگ مانند اپل هم بخشی از قطعات مورد استفاده در محصولات خود را (مانند صفحه نمایش) به این شرکت می‌سپارند. در بین تمامی دیوایس‌های الکترونیکی مانند گوشی ها، ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و مواردی از این دست، لپ‌تاپ یکی از قدیمی ترین محصولاتی بوده که سامسونگ تولید می‌کرده است. اگر در تکنولوژی دستی دارید، حتما با لپ‌تاپ‌های سامسونگ آشنا هستید.

محصولات گلکسی بوک نوید از بازگشت این تولید کننده حرفه ای به این حوزه را می‌دهد. گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰ یکی از مدل‌های مورد انتظار این سری است که در این مقاله می‌خواهیم آن را با هم بررسی کنیم. در ادامه با هم مشخصات این دستگاه را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

مشخصات گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰

همانطور که اشاره کردیم، لپ‌تاپ گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰ بیشتر یک لپ‌تاپ خانگی و سبک است، البته این به معنی نیست که از نظر قدرت پردازشی ضعیف است، اما باید گفت که نمی‌توان انتظاراتی که از لپ‌تاپ مهندسی داریم را از آن داشته باشیم. جدول زیر مهمترین مشخصات مربوط به این لپتاپ را به شما ارائه خواهد کرد:

مشخصه هالپ‌تاپ گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰
نمایشگر16 اینچی امولد تاچ با رزولوشن +WQXGA و نرخ تازه سازی 120 هرتز
پردازندهاینتل Core Ultra 7 یا اینتل Core Ultra 5
پردازنده گرافیکیاینتل Arc Graphics
سیستم عاملویندوز 11 هوم
حافظه/رم16 یا 32 گیگابایت رم – 512 گیگابایت یا 1 ترابایت SSD
باتری76 وات ساعت
قیمت1900 دلار

همانطور که گفتیم این لپ‌تاپ از سخت افزار لپ‌تاپ‌های سبک استفاده می‌کند اما در همین رده به عنوان یک گزینه خوب و ایده آل به حساب می‌آید. در ادامه هر کدام از اجزای گفته شده را برای این لپ‌تاپ بررسی می‌کنیم.

معرفی لپ تاپ گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰

در صورتی که به دنبال یک لپ‌تاپ قدرتمند، باریک و سبک، با کیفیت ساختی خوب و همینطور از برندی مطمئن می‌گردید، گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰ می‌تواند تمامی نیاز‌های شما را پاسخ دهد. در این دستگاه، ما با یک لپ‌تاپ حرفه ای طرف هستیم که علاوه بر طراحی به نظر و زیبایی که دارد، می‌تواند یک گردش 360 درجه را نیز روی صفحه نمایش به شما بدهد و از این جهت می‌توان به نوعی آن را یک تبلت 2 در 1 هم معرفی کرد.

به طور کلی در مورد لپ‌تاپ‌های سری گلکسی بوک باید گفت از نظر کاربردی و کیفی، ثابت شده هستند و در کشور‌هایی مانند هند، سهم خوبی از بازار را بدست آورده اند. اما برای اینکه ببینیم آیا می‌توانند در ایران هم بازار را بدست بگیرند، لازم است بیشتر در مورد هر کدام از اجزای آنها صحبت کنیم و ببینیم که داستان از چه قرار است.

طراحی لپ‌تاپ Galaxy Book 4 Pro 360

اولین گزینه ای که می‌تواند در مورد گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰ نظر‌ها را به خود جلب کند و در تصاویر این دستگاه به خوبی مشاهده می‌شود، طراحی خاص و حرفه ای آن است. در این موارد باید گفت سامسونگ در هر چیزی ضعیف باشد خوب می‌داند چطور قطعات را کنار هم سوار کند تا جلوه ای خوب و بی نظیر را برای محصولات خود فراهم کند. اندازه‌های 355.4 در 252.2 میلی‌متر و همینطور ضخامت 12.8 میلیمتر، یک بدنه بسیار ظریف برای یک لپ‌تاپ 16 اینچی به حساب می‌آید.

هر چند از نظر وزنی می‌توان گفت این لپ‌تاپ نتوانسته است، وزن را زیر یک کیلوگرم نگه دارد که می‌تواند برای یک لپ‌تاپ 2 در 1 یک مورد منفی به حساب بیاید، وزن این دستگاه 1.66 کیلوگرم است که هرچند در رده خود بالا استف اما به طور کلی می‌توان گفت یک لپ‌تاپ سبک به حساب می‌آید. اگر سری به مقاله سبک ترین لپ‌تاپ‌های 2023 بزنید با این دستگاه‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

طراحی لپ‌تاپ Galaxy Book 4 Pro 360

از نظر رنگ و طراحی نیز فعلا برای این لپ‌تاپ دو رنگ خاکستری (Moonstone Gray) و نقره ای پلاتینیومی (Platinum Silver) ارائه شده است که گفته شده این رنگ بندی روی کانفیگ این دستگاه تاثیری ندارد (در بیشتر برند‌ها هر رنگ به یک کانفیگ اختصاص داد، به طور مثال نقره ای مربوط به i5‌ها و خاکستری برای i7‌ها می‌باشد).

صفحه کلید این لپ‌تاپ برعکس خیلی از لپ‌تاپ‌های سبک و تاچ، یک صفحه کلید حرفه ای است که بخش عددی و نامریک را نیز در اختیار کاربران می‌گذارد. همراه با این لپ‌تاپ یک قلم S Pen نیز ارائه می‌شود که نیاز به تهیه جدا ندارد و درون جعبه قرار گرفته است. همینطور یک دوربین وب کم 2 مگاپیکسلی و اسپیکر‌های حرفه ای 4 بانده که می‌تواند کیفیت صدای دالبی اتم را برای کاربران فراهم کند نیز از سایر ویژگی‌های قرار گرفته روی بدنه این لپ‌تاپ است.

سخت افزار گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰

وقتی پای بررسی یک لپ‌تاپ در میان باشد، شاید بتوانیم بیشترین اهمیت را به سخت افزار آن بدهیم. اصلی ترین گزینه ای که در سخت افزار گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰ می‌تواند خودنمایی کند، پردازنده استفاده شده در این لپ‌تاپ است. طراحان سامسونگ برای این لپ‌تاپ از پردازنده‌های اینتل Core Ultra 7 و همینطور  Core Ultra 5 استفاده کرده اند. این دو پردازنده گزینه‌های خوبی برای لپ‌تاپ‌های سبک و باریک هستند که جای کمتری گرفته و می‌توانند نیروی پردازشی قابل قبولی را هم برای ما ایجاد کنند.

اگر این سوال برای شما ایجاد شده که بازدهی این پردازنده‌ها در مقایسه با سایر پردازه‌های اینتل به چه صورت است، تصویر زیر مقایسه دو پردازنده اینتل Core i7 نسل 13 که اکنون در لپ‌تاپ‌های هم رده گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰ استفاده می‌شود را با پردازنده Core Ultra 7 در تست‌های Cinebench و Geekbench، ارائه می‌دهد:

تست سخت افزار گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰

همانطور که می‌بینید نتایج نزدیک به هم هستند، اما درصد‌های اینتل Core i7 کمی بیشتر است. البته قبلا هم اشاره کردیم در صورتی که به دنبال لپ‌تاپی با نیروی پردازشی بالاتر هستید، باید به سراغ گزینه‌های دیگر بروید. مقاله بهترین لپ‌تاپ‌های مهندسی می‌تواند گزینه‌های خوبی را در این خصوص به شما معرفی کند.

پردازنده گرافیکی یا همان GPU مورد مهم دیگری است که باید در سخت افزار به سراغ آن رفت. در این لپتاپ از پردازنده گرافیکی مجزا استفاده نشده است و گرافیک آنبرد Intel Arc Graphics که در واقع همان گرافیک پردازنده است، کار پردازش تصاویر را بر عهده دارد. برای بررسی دقیق کیفیت این گرافیک لازم است تا زمان انتشار این لپ‌تاپ و بررسی بازدهی آن صبر کنیم.

رم و حافظه ذخیره سازی این لپ‌تاپ نیز یکی دیگر از موارد مورد توجه است. در نسخه‌های مختلف گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰ از 16 و 32 گیگابایت رم LPDDR5X استفاده شده است که می‌تواند در کنار پردازنده حرفه ای آن عملکرد خوبی را فراهم نماید. همینطور میزان 512 گیگابایت و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی از نوع SSD نیز، از دیگر ویژگی‌های خوب این لپ‌تاپ است. البته باید گفت برای لپ‌تاپی با 1400 دلار قیمت، انتظار می‌رود که از فضای ذخیره سازی NVMe استفاده شود!

صفحه نمایش گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰

در صفحه نمایش لپ‌تاپ گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰ از یک دیسپلی با پنل امولد از نوع واید استفاده شده است که از بهترین‌های سامسونگ است. این صفحه نمایش تاچ با درخشندگی 400 نیت یک تصویر با کیفیت را به کاربران ارائه می‌کند که به وسیله ویژگی DCI-P3 کیفیت رنگ‌ها در آن بهبود پیدا کرده است. نرخ تازه سازی در این نمایشگر از 48 تا 120 هرتز بنا به نیاز متغیر است که به این نمایشگر کمک می‌کند یک تصویر نرم و خارق العاده را ارائه دهد.

صفحه نمایش گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰

 

درگاه‌ها و اتصالات Galaxy Book 4 Pro 360

سامنسونگ در مورد اتصالات این دستگاه از هیچ چیز فروگذار نکرده است. در این دیوایس، دو پورت تاندربولت 4، یو اس بی تایپ A و همینطور خروجی صدا و تصویر HDMI نیز تعبیه شده است. این لپ‌تاپ دارای درگاه میکرو اس دی (Card Reader) می‌باشد و خروجی صدا با جک 3.5 میلیمتری را نیز به کاربران ارائه می‌کند.

در مورد ارتباطات بی‌سیم نیز این لپ‌تاپ از بلوتوث 5.3 و وای فای 6E پشتیبانی کرده، و علاوه بر اینت موراد یک اسلات سیم کارت 5G نیز در آن تعبیه شده است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

درگاه‌ها و اتصالات Galaxy Book 4 Pro 360

 

باتری Galaxy Book 4 Pro 360

مدل و ظرفیت دقیق باتری‌های استفاده شده در گلکسی بوک‌های سری 4 هنوز منتشر نشده است و باید تا زمان عرضه آنها برای این موضوع صبر کنیم، اما در صورتی که بخواهیم بر اساس آنچه تا اینجا می‌دانیم، و همینطور مدل‌های قبلی این لپ‌تاپ‌ها اطلاعاتی را ارائه دهیم، باید بگوییم در اینجا با یکم باتری یون لیتیومی طرف هستیم که با ظرفیت 67 وات ساعت می‌تواند به مدت تقریبا یک روز این سیستم قدرتمند را عملیاتی نگه دارد و از شرایط خوبی برخوردار است.

باتری Galaxy Book 4 Pro 360

 

تاریخ عرضه و قیمت گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰

در مورد تاریخ عرضه این محصول تناقضات زیادی وجود دارد. بر اساس اولین اعلان‌های انجام گرفته این دستگاه باید تا ماه دسامبر سال 2023 در بازار عرضه می‌شد که بنا به هر دلیلی عرضه آن تا ماه ژانویه سال 2024 به تاخیر افتاد. به نظر می‌رسد این تاخیر یک ماهه با انتشار این محصول و به طور کلی لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک سری 4 همراه باشد زیرا سامسونگ فروشگاه‌های برگزیده ای که قرار است این محصول را در کره جنوبی در اختیار کاربران قرار دهند را هم مشخص کرده است.

در مورد که بررسی مقرون به صرفه بودن این لپ‌تاپ و اینکه آیا اصلا ارزش خرید دارد، باید بگوییم با یکی از موراد سخت طرف هستیم. هر چند کیفیت ساخت این لپ‌تاپ بالاست و سامسونگ یکی از ارائه دهندگان محصولات با کیفیت استف اما باید گفت قیمت گذاری این محصول و به طور کلی گلکسی بوک‌های سری 4 مانند تبلت‌ها و گوشی‌ها صورت گرفته که چندان برای یک لپ‌تاپ مناسب نیست. هرچقدر هم که کیفیت صفحه در این دستگاه‌ها بالا باشد و امکاناتی مانند سیم کارت 5G را به آن اضافه کنیم، باز هم قدرت پردازشی حرف اول را می‌زند.

قیمت این دستگاه در حدود 1400 دلار ارائه شده است و تازه ممکن است در زمان عرضه بیشتر هم بشود. در صورتی که اگر با همین مبلغ به سراغ فروشگاهی برویم که لپ‌تاپ‌هایی از برند HP، ایسوس و یا لنوو عرضه می‌کند، با دستگاهی به مراتب بهتر و قدرتمندتر بیرون خواهیم آمد!

تاریخ عرضه و قیمت گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰

 

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی گلکسی بوک ۴ پرو ۳۶۰ پرداختیم. لپ‌تاپ جدیدی که قرار است در سری گلکسی بوک سری 4 به بازار عرضه شود و به نوعی یک لپ‌تاپ 2 در 1 حرفه ای و خاص با صفحه ای تاچ، وزنی سبک، طراحی خاص و باریک و همینطور قدرت پردازشی قابل قبول به حساب می‌آید. در این لپ‌تاپ ویژگی‌های خوبی مثل سیم کارت 5G و یا صفحه نمایش بهبود یافته استفاده شده است که می‌تواند برای کاربران جذاب باشد. البته باید گفت از نظر قیمت و هزینه این دستگاه یک لپ‌تاپ نه چندان مقرون به صرفه خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو