بهترین لپ تاپ برای معماری | راهنمای جامع برای مهندسان و دانشجویان

بهترین لپ تاپ برای معماری | راهنمای جامع برای مهندسان و دانشجویان


منبع: پلازا

1

1402/9/12

09:49


بهترین لپ تاپ برای معماری | راهنمای جامع برای مهندسان و دانشجویان

بهترین لپ تاپ برای معماری کدام است؟ در صورتی که این سوال برای شما هم ایجاد شده و در این حوزه کار می کنید یا دانشجوی معماری هستید و به دنبال یک لپ تاپ مناسب برای کار خود می گردید، در این مقاله از پلازا قرار است جواب تمامی پرسش های خود را پیدا کنید و بدانید دقیقا چه چیزی برای شما مناسب است.

خرید یک Laptop از آن کارهایی است که می تواند دردسر های زیادی داشته باشد و تنوع این محصولات می توانند کار را برای انتخاب کنندگان سخت کنند. هرچند برای کسانی که با این دیوایس آشنایی ندارند، ممکن است تمامی آنها مثل هم به نظر برسند و تفاوت های جزئی با هم داشته باشند، اما باید گفت اگر لپ تاپ مناسب خود را انتخاب نکنید، هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت کاربردی که به شما ارائه می دهد، با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. عموما می توان کاربرد های مختلفی را برای لپ تاپ ها معرفی کرد، مثل کاربرد های مهندسی، خانگی، دانش آموزی، گیمینگ، برنامه نویسی و…. در اینجا با بررسی بهترین لپ تاپ برای معماری قصد داریم یکی از کاربرد های خاص مهندسی را بررسی کنیم و ببینیم این لپ تاپ ها چه ویژگی دارند.

بهتر است قابل از اینکه فهرست بهترین لپ تاپ برای معماری را ارائه کنیم و بگوییم چه لپ تاپ هایی بهترین گزینه هایی هستند که در اختیار دارید، کمی در مورد این موضوع که اصلا لپ تاپی که بخواهد عنوان بهترین لپ تاپ برای معماری را کسب کند باید چه ویژگی هایی داشته باشد صحبت کنیم. در ادامه این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

بهترین لپ تاپ برای معماری چه ویژگی هایی باید داشته باشد!؟

فرض را بر این بگذاریم که شما خودتان یک لپ تاپ پیدا کرده اید و از رنگ و لعاب و قیمت آن هم خوشتان آمده است. از کجا می خواهید بدانید این لپ تاپ برای کار یا تحصیل در زمینه در مهندسی معماری به کار شما می آید یا خیر!؟ در این بخش از مقاله می خواهیم با هم ویژگی هایی را بررسی کنیم که می تواند به شما کمک کند تصمیم گیری خود را به درستی انجام دهید و این موضوع را بررسی کنید.

برای اینکه یک لپ تاپ بتواند به بهترین لپ تاپ برای معماری تبدیل شود و این عنوان را بدست آورد، لازم است مشخصات و ویژگی های مختلفی را داشته باشد. اگر بخواهیم این ویژگی ها را معرفی و بررسی کنیم، می توانیم آنها را به ترتیب اهمیت به این صورت دسته بندی کنید:

قدرت پردازشی مناسب

خیل از افراد فکر می کنند برای انجام کار های مهندسی معماری به چنان لپ تاپ های قوی نیاز ندارد اما باید گفت لپ تاپ هایی که در فهرست بهترین لپ تاپ برای معماری قرار دارند همگی جزو آنهایی هستند که بالاترین قدرت پردازشی را دارند و شما به شدت به یک لپ تاپ قوی نیاز خواهید داشت. شما قرار است از برنامه های CAD روی این لپ تاپ استفاده کنید. ویژگی اصلی این برنامه این است که آنها همیشه تشنه منابع پردازشی (همان و رم و سی پی یو) هستند و اگر روی سیستم خود این منابع را به اندازه کافی نداشته باشید، در کارکرد با مشکل مواجه خواهید شد.

قرار نیست این منابع پردازشی و کاری که انجام می دهند را به صورت تخصصی بررسی کنیم، اما باید گفت لپ تاپی که می تواند با عنوان بهترین لپ تاپ برای معماری به شما خدمت کند، باید این حداقل ها را داشته باشد:

  • پردازنده (CPU): اینتل Core i5 نسل 8 به بالا
  • رم (RAM): حداقل 12 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی یا همان کارت گرافیک (GPU): حتما به صورت مجزا وجود داشته باشد. این مورد انواع مختلفی دارد و فهرستی طولانی را شامل می شود اما باید گفت به یک گرافیک مجزا با 2 گیگابایت وی‌رم نیاز خواهید داشت.
  • فضای ذخیره سازی (هارد): 256 گیگابایت از نوع SSD

در صورتی که سیستم مورد نظر شما این حداقل ها را داشته باشد، می توان گفت که می تواند انتظاراتی که از آن دارید را برآورده کند. البته باید گفت موراد دیگری هم وجود دارند که یک لپتاپ را به بهترین لپ تاپ برای معماری تبدیل می کنند.

بهترین لپ تاپ برای معماری چه ویژگی هایی باید داشته باشد!؟

صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت

یکی از مهمترین گزینه ها در پیدا کردن بهترین لپ تاپ برای معماری انتخاب لپ تاپی با صفحه نمایش با کیفیت است که بتواند جزئیات را به خوبی و همانطور که هست به شما نمایش دهد. در این حالت باید گفت لپ تاپ های 14 اینچی و کوچکتر مواردی هستند که باید از لیست کاندیدا های خود حذف کنید. این لپ تاپ ها در کاربرد های مهندسی جایی ندارند و عموما برای کاربردهای خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید گزینه های مناسبی را با اندازه های 15، 15.6 و 17 اینچی پیدا کنید. البته باید گفت لپ تاپ های 17 اینچی مهندسی کمی بزرگ و سنگین خواهند بود که اگر جابجایی شما زیاد است، این را هم باید در نظر بگیرید.

همینطور گزینه های وجود دارند که بیش از یک صفحه نمایش را به شما ارائه می کنند. این لپ تاپ ها هم از نظر کیفی موراد خوبی برای کارهای مهندسی و به طور خاص معماری هستند و در عملکرد شما تاثیر مطلوبی می گذارند. در فهرست بهترین لپ تاپ برای معماری که در بخش بعدی می بینید، می توانید به مواردی از این دست دسترسی داشته باشید.

باتری با ظرفیت بالا

همانطور که قبلا هم گفتیم، برنامه هایی که در مهندسی معماری مورد استفاده قرار می گیرند به منابع بالایی نیاز دارند، پس در نتیجه برق مصرفی آنها نیز زیاد خواهد بود. با توجه به اینکه شما ممکن است لپ تاپ خود را در محل پروژه برده و بخواهید کاری را انجام دهید، نیاز به باتری خواهید داشت که بتواند بهترین بازدهی را هم از نظر زمانی در اختیار شما بگذارد، و هم اجازه ندهد به خاطر کردن مصرف و بهینه سازی آن (حالت Power Saver) بازدهی لپ تاپ شما افت داشته باشد.

لپ تاپ های که ما در اینجا به عنوان فهرست بهترین لپ تاپ برای معماری معرفی می کنیم، همگی گزینه های بروز بوده و از نظر تکنولوژی و کیفیت باتری در حد ایده آلی هستند، اما اگر خودتان موردی را در نظر گرفته اید که کمی قدیمی تر است، بهتر است در مورد باتری آن هم از فروشنده سوال کرده و مطمئن شوید که جواب کار شما را خواهد داد.

فهرست بهترین لپ تاپ ها برای مهندسی معماری

در این قسمت قصد داریم لیستی از جدید ترین گزینه هایی که می توانند عنوان بهترین لپ تاپ برای معماری را داشته باشند به شما معرفی کنیم. این لپ تاپ ها مواردی هستند که ویژگی هایی که در بخش قبلی گفتیم را به صورت کامل در برگرفته و هر کدام از آنها در زمینه ای جزو بهترین ها هستند. این لپ تاپ ها از این قرارند:

1. قوی ترین لپ تاپ مهندسی: HP Zbook Power G9

قوی ترین لپ تاپ مهندسی: HP Zbook Power G9

  • نمایشگر: 15.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن 1920 در 1080، فول اچ دی، مجهز به Anti-Glare
  • پردازنده: Core i7-12700H
  • پردازنده گرافیکی: انویدیا RTX A2000 با 8 گیگابایت رم
  • رم: 64 گیگابایت DDR5
  • فضای ذخیره سازی: 2 ترابایت
  • قیمت: 1400 دلار

لپ تاپ های مهندسی یا همان ورک استیشن ها (Workstation) لپ تاپ هایی قدرتمند هستند، که عموما برای کارهایی مانند موراد مهندسی و محاسباتی و برنامه های خاص استفاده می شوند. در حال حاضر ورک استیشن های زیادی وجود دارند که باید گفت سری Zbook از برند معروف HP سالهاست یکی از مدعیان بهترین ها بوده و این محصول یعنی Power G9 می تواند تاییدی بر این ادعا باشد. این لپ تاپ با پردازنده قدرتمند Core i7 نسل 12 و 64 گیگابایت رم می تواند یکی از بهترین ها باشد. همینطور گرافیک آن از نوع RTX A2000 بوده که یکی از گرافیک های پر بازده برای کار های محاسباتی و نقشه کشی به شمار می رود.

بدیهی است قیمت این دستگاه می تواند بسیار بالا باشد و در صورتی که این هزینه برای شما زیاد است، می توانید با راهنمایی هایی که در بخش قبل گفته شد، به سراغ گزینه های دیگری از همین سری Zbook بروید که قیمت هایی پایین تر دارند. این سری با تنوع بالا و قیمت های خوبی در بازار ایران موجود می باشد.

2. بهترین مک بوک مهندسی: Macbook Pro 16 M2

بهترین مک بوک مهندسی: Macbook Pro 16 M2

  • نمایشگر: 16.2 اینچی از نوع لیکویید رتینا با رزولوشن 3456 در 2234
  • پردازنده: دوازده هسته ای اپل M2
  • پردازنده گرافیکی: پردازنده اگل M2
  • رم: 16 گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت از نوع SSD
  • قیمت: 2700 دلار

اگر از طرفداران مک بوک ها و محصولات برند اپل هستید، گزینه ای که می تواند در فهرست بهترین لپ تاپ برای معماری از این برند معرفی شود، مک بوک پرو با تراشه M2 است (این دستگاه با تراشه M1 هم در بازار موجود است). این دستگاه با قدرت پردازشی بالایی که تراشه M2 در اختیار آن می گذارد، و همینطور صفحه نمایش رتینای حرفه ای می تواند یکی از گزینه های جذاب این لیست باشد که در فهرست بهترین مک بوک های اپل هم یکی از گزینه های درخشان به حساب می آید. این لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و مهندسی گزینه ای مناسب به شمار می رود که می توانید به راحتی روی آن حساب کنید. البته باید در نظر داشت که هزینه این لپ تاپ نیز برای شما گران تمام خواهد شد.

3. Asus ROG Strix Scar 2023 G733

بهترین لپ تاپ گیمینگ:  Asus ROG Strix Scar 2023 G733

  • نمایشگر: 17.3 اینچی از نوع IPS با رزولوشن 2560 در 1440 و نرخ تازه سازی 240 هرتز
  • پردازنده: AMD Ryzen 9 7945HX3D
  • پردازنده گرافیکی: انویدیا جی فورس RTX 4090 با 16 گیگابایت رم
  • رم:32 گیگابایت DDR5
  • فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت از نوع NVMe
  • قیمت: 3600 دلار

اگر از طرفداران بازی های ویدئویی و کامپیوتری هستید، می توانید با انتخاب این دستگاه قدرتمند، با یک تیر دو نشان بزنید. لپ تاپ های گیمینگ از گزینه هایی هستند که اکثر آنها می توانند در فهرست بهترین لپ تاپ برای معماری قرار بگیرند. البته باید گفت از نظر اقتصادی به صرفه نیستند و شما باید هزینه زرق و برقی که دارند را هم پرداخت کنید. اگر سری به مقاله بهترین لپ تاپ گیمینگ جهان بزنید، می توانید گزینه های بیشتری از این لپ تاپ ها را ببینید. لپ تاپی که ما در اینجا انتخاب کرده ایم، یکی از جدیدترین های ایسوس می باشد که برندی با سابقه در تولید لپ تاپ های گیمینگ است. این گزینه می تواند یکی از بهترین ها برای کارهای معماری و مهندسی باشد.

4. بهترین لپ تاپ دانشجویی: HP Victus 15

بهترین لپ تاپ دانشجویی: HP Victus 15

  • نمایشگر: 15.6 اینچی از نوع WLED با رزولوشن 1920 در 1080
  • پردازنده: اینتل Core i5-12450H
  • پردازنده گرافیکی: انویدیا جی فورس GTX 1650 با 4 گیگابایت رم
  • رم: 16 گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت NVMe
  • قیمت: 800 دلار

اگر دانشجوی معماری هستید و هنوز به درآمد درست و حسابی نرسیده اید قیمت برای شما مهم است، بهتر است این دستگاه را انتخاب کنید. لپ تاپ اچ پی ویکتوس یکی از بهترین دستگاه ها با کاربرد مهندسی است که می تواند در عین قیمت مناسبی که دارد کیفیت خوبی را به شما ارائه دهد. این دستگاه با تنوع بالایی که در کانفیگ دارد می تواند رنج قیمتی متعددی را به شما بدهد.

البته باید در نظر داشته باشید برای یک لپ تاپ دانشجویی می توانید گزینه های دیگری را هم پیدا کنید، به طور مثال اگر سری به مقاله بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون بزنید، به لیستی از گزینه های خوب و اقتصادی با قیمتی مناسب دسترسی خواهید داشت. اما باید گفت که این موارد ممکن است نیاز شما را برطرف نکنند و در ادامه کار برای شما دردسر هایی ایجاد کنند. اما در مورد HP Victus 15 باید گفت حتی بعد از اتمام تحصیلات و در پروژه های عملی هم بازدهی خوبی به شما می دهد و از یک برند معروف و با کیفیت است و می توانید از اینکه پول خود را دور نمیریزید مطمئن باشید.

5. بهترین لپ تاپ دو صفحه ای: Lenovo Yoga 9i Gen8

بهترین لپ تاپ دو صفحه ای: Lenovo Yoga 9i Gen8

  • نمایشگر: دو نمایشگر 14 اینچی از نوع IPS با رزولوشن 2880 در 1800
  • پردازنده: اینتل Core i7-1260P
  • پردازنده گرافیکی: اینتل اریس ایکس
  • رم: 16 گیگابایت DDR5
  • فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت SSD
  • قیمت: 1800 دلار

این لپ تاپ در واقع دو تبلت به هم چسبیده سات که در حالت عادی یکی از آنها نقش یک صفحه کلید تاچ را برای شما بازی می کند و در صورتی که از اکسسوری ماوس و صفحه کلیدی که به صورت جدا به آن متصل می شود استفاده کنید، می توانید هر دوی این صفحات را در نمایش اطلاعات به کار بگیرید. این مورد خاص و گران قیمت یکی از گزینه های کاربردی است که می تواند کار کردن با برنامه های نقشه کشی را برای شما ساده کرده و این لپ تاپ را در بین گزینه های بهترین لپ تاپ برای معماری جای دهد.

6. بهترین لپ تاپ بزرگ: Dell XPS 17

بهترین لپ تاپ بزرگ: Dell XPS 17

  • نمایشگر: 17.3 اینچی از نوع WLED با رزولوشن 1920 در 1200
  • پردازنده: اینتل Core i7-12700H
  • پردازنده گرافیکی: انویدیا جی فورس RTX 3050 با 4 گیگابایت رم
  • رم: 16 گیگابایت DDR5
  • فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت NVMe
  • قیمت: 1700 دلار

وقتی بخواهیم لپ تاپ های مختلف را برای کار های مهندسی بررس کنیم، برند Dell یک پای ثابت به شمار می رود. در فهرست بهترین لپ تاپ برای معماری اولین گزینه ای که برای این برند انتخاب کرده ایم، قرار است بهترین لپ تاپ 17 اینچی برای این کار باشد. دل XPS یکی از بهترین لپ تاپ های مهندسی و ورک استیشن های دل است که از اندازه 14 تا 17 اینچی را شامل شده و می تواند کیفیت کاری ایده آلی را در اختیار کاربران بگذارد. هر چند از نظر قیمتی این لپ تاپ کمی گران است اما اگر نگاهی به منابعی که در اختیار ما قرار می دهد بیندازیم، خواهیم دید که به صرفه بوده و از خیلی از موارد گفته شده بالاتر هستند. اگر مایل هستید که گزینه های بهتری از این برند را ببینید، می توانید سری به مقاله بهترین لپ تاپ دل بزنید.

7. بهترین لپ تاپ تاچ: Dell Inspiron 16 FHD Touchscreen

بهترین لپ تاپ تاچ: Dell Inspiron 16 FHD Touchscreen

  • نمایشگر: 15.6 اینچی از نوع LED فول اچ دی تاچ با رزولوشن 1920 در 1080
  • پردازنده: اینتل Core i7-1360P
  • پردازنده گرافیکی: انویدیا جی فورس RTX 2050 با 4 گیگابایت رم
  • رم: 16 گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت SSD
  • قیمت: 1000 دلار

خرید یک لپ تاپ تاچ برای کارهای مهندسی معماری چندان ضروری نیست، اما در صورتی که شما دوست دارید یک لپ تاپ تاچ داشته باشید، دل پیشنهاد خوبی برای شما دارد. سری Inspiron یکی از اصلی ترین و با کیفیت ترین سری های لپ تاپ دل است که مدت هاست دستگاه های مختلف آن در بازار ایران خرید و فروش می شوند و همه آنها را به عنوان دستگاه هایی قدرتمند می شناسند. این لپ تاپ با پردازنده نسل 13 اینتل و همینطور گرافیک حرفه ای جی فورس RTX 2050 می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای کارهای معماری باشد و در رنج قیمتی خوبی هم قرار دارد.

8. بهترین لپ تاپ سبک: Acer Swift Edge 16 2023

بهترین لپ تاپ سبک: Acer Swift Edge 16 2023

  • نمایشگر: 16 اینچی از نوع OLED با رزولوشن 3200 در 2000 و نرخ تازه سازی 120 هرتز
  • پردازنده: Ryzen 7 7840U
  • پردازنده گرافیکی: AMD Radeon 780M
  • رم: 16 گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت NVMe
  • قیمت: 1300 دلار

یکی از گزینه هایی که می تواند در ویژگی های بهترین لپ تاپ برای معماری نقش مهمی داشته باشد، وزن آن است. در مورد عموم لپ تاپ های ورک استیشن و مهندسی باید گفت وزن موردی است که خیلی به آن توجه نمی شود اما خیلی از افراد، و به طور خاص خانم ها، دوست دارند لپ تاپی که با خود جا به جا می کنند سبک باشد. این لپ تاپ تنها 1.2 کیلوگرم وزن دارد و می توان گفت که از نظر نیروی پردازشی و اندازه صفحه نمایش نیز کاملا برای کارهای مهندسی معماری مناسب است. در صورتی که به لپ تاپ های سبک تری نیاز دارید می توانید سری به مقاله سبک ترین لپ تاپ های 2023 بزنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی بهترین لپ تاپ برای معماری پرداختیم و دیدیم مهندسان و دانشجویان رشته معماری برای اینکه یک لپ تاپ خوب داشته باشند، باید به چه مواردی توجه کنند و چه گزینه هایی در اختیار دارند. در کل باید گفت لپ تاپ های مهندسی به نیروی پردازشی قوی، باتری بالا و همینطور صفحه نمایشی با کیفیت نیاز دارند. در صورتی که شما گزینه ای را برای این کار مناسب می دانید که در فهرست ما نبوده است، خوشحال می شویم تا آن را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو