لپ تاپ ۱۴ اینچی ایسوس Zenbook 14 OLED UX3405 چه ویژگی هایی دارد؟

لپ تاپ ۱۴ اینچی ایسوس Zenbook 14 OLED UX3405 چه ویژگی هایی دارد؟


منبع: پلازا

3

1402/10/18

15:23


لپ تاپ ۱۴ اینچی ایسوس Zenbook 14 OLED UX3405 چه ویژگی هایی دارد؟

لپ تاپ Zenbook 14 OLED UX3405 محصول جدید ایسوس است که قابلیت‌های خوب و ویژه ای را برای کاربران خود فراهم می‌کند. در این مقاله از پلازا قرار است با هم به بررسی این لپ تاپ بپردازیم.

انتخاب لپ تاپ همیشه یکی از کارهایی است که می‌تواند خیلی از کاربران را به چالش بکشد. شما این روز‌ها برای هر کاربرد و با هر بودجه ای طیف عظیمی از گزینه‌ها را در پیش روی خود خواهید دید که هر کدام از آنها می‌تواند نقاط ضعف و قدرت مختلفی را داشته باشد. همینطور باید گفت عواملی که می‌تواند برای شما تعیین کننده باشند نیز متفاوت خواهد بود. اما باید گفت وقتی برند‌هایی مانند ایسوس و سری لپ تاپ‌های زنبوک در میان باشد، خیلی از گزینه‌ها حذف خواهند شد و با یکی از محصولاتی طرف هستیم که می‌توان به آن اعتماد کرد. در این مقاله قصد داریم با بررسی لپ تاپ Zenbook 14 OLED UX3405 یکی از مدل‌های همین لپ تاپ را بررسی کنیم.

لپ تاپ Zenbook 14 OLED UX3405 یکی از گزینه‌هایی است که خیلی از کاربران آن را به عنوان یک لپ تاپ حرفه یا با طراحی فوق العاده و همینطور باتری عالی می‌دانند که می‌توان با قیمتی مقرون به صرفه آن را تهیه کرد. در ادامه با هم مشخصات این دستگاه را بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

مشخصات لپ تاپ Zenbook 14 OLED UX3405

در مورد لپ تاپ Zenbook 14 OLED UX3405 باید گفت که با یک محصول برای کاربرد‌های خانگی طرف هستیم. لپ تاپی که می‌تواند هر انتظاری که برای کارهای روزمره دارید را برآورده کند، جابجایی آن ساده باشد و باتری آن بتواند یک روز کاری کامل را برای شما تضمین کند. مشخصات این دستگاه که با مدل UX3405 شناخته می‌شود، به شرح جدول زیر است:

مشخصه هالپ تاپ Zenbook 14 OLED UX3405
نمایشگر14 اینچی از نوع اولد (تاچ و معمولی) با رزولوشن 2880 در 1800 با نرخ تازه سازی 120 هرتز
پردازندهاینتل Core Ultra 9 185H | Core Ultra 7 155H | Core Ultra 5 125H
پردازنده گرافیکیاینتل Arc iGPU
سیستم عاملویندوز 11 پرو
حافظه/رم16 و 32 گیگابایت – 512 گیگابایت و 1 ترابایت
باتری752 وات ساعت با شارژر 65 وات
قیمتاز 1300 دلار

همانطور که میبینید، این لپ تاپ قدرتمند می‌تواند عملکردی بهتر از یک لپ تاپ خانگی هم داشته باشد و ویژگی‌های آن برای دستگاهی با این ابعاد و قیمت، از متوسط بالاتر است. در ادامه هر یک از مشخصه‌های لپ تاپ Zenbook 14 OLED UX3405 را بررسی خواهیم کرد.

معرفی لپ تاپ Zenbook 14 OLED UX3405

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، در زمان بررسی لپ تاپ Zenbook 14 OLED UX3405 با یکی از تولید کننده‌های معتبر در زمینه لپ تاپ سروکار داریم، که کار‌های خوب و بد زیادی را عرضه کرده است و می‌توان گفت یکی از گرم و سرد چشیده‌های صنعت کامپیوتر و لپ تاپ طرفیم. سری زنبوک را می‌توان یکی از محبوب ترین‌ها و کاربردی ترین سری‌های لپ تاپ‌های ایسوس دانست که این برند برای گرفتن بازار روی آن حساب ویژه ای باز کرده است. لپ تاپی که آن را با نام مدل UX3450 می‌شناسیم یکی از بهترین دستگاه‌های این سری است که قرار است به‌طور کامل و در تمامی کانفیگ‌ها در سال 2024 عرضه شود.

لپ تاپ Zenbook 14 OLED UX3405 از ان دستگاه‌هایی است که می‌تواند با خیلی از لپ تاپ‌های موجود در بازار رقابت کند و در نتایج تست‌ها از دستگاه‌هایی مانند مک بوک پرو 3 که در سال 2023 منتشر شده است و از تراشه M3 استفاده می‌کند، پیشی بگیرد. در ادامه جزئیات مربوط به این دستگاه حرفه ای را با هم بررسی خواهیم کرد.

بدنه و طراحی لپ تاپ Zenbook 14 OLED UX3405

در خصوص بدنه و طراحی ای که لپ تاپ Zenbook 14 OLED UX3405 دارد باید بگوییم ایسوس همیشه یکی از خلاق‌ترین سازندگان لپ تاپ به شمار می‌رفته است و این بار هم تمام تلاش خود را کرده است که دستگاه فوق العاده را به کاربران ارائه دهد و طراحی خاص پشت این لپ تاپ گویای این موضوع است.

صفحه پشت زنبوک 14 اینچی UX3405

این لپ تاپ با ابعاد 312.4 در 220.1 در 14.9 میلی متر یک لپ تاپ ظریف و باریک است که تنها 12.2 کیلوگرم وزن دارد و به راحتی می‌تواند یکی از گزینه‌های صدرنشین فهرست سبک ترین لپ تاپ‌های 2023 باشد. این لپ تاپ با صفحه ای که هم در حالت تاچ و هم به صورت معمولی موجود است و تقریبا 82.7 درصد از کل صفحه را پوشش می‌دهد، در دو رنگ نقره ای و آبی و با فریم آلومینیومی ارائه شده است.

صفحه کلید این دستگاه به صورت جزیره ای بوده و با نور پس زمینه ای که دارد می‌تواند تجربه کاربری خوبی را به شما ارائه دهد. همینطور تاچ پد این دستگاه می‌تواند نام پد را هم در اختیار کاربران قرار داده و کسری ای که رد خیلی از لپ تاپ‌های 14 اینچی بخاطر کوچک بودن فضای صفحه کلید احساس می‌شود را برطرف کند.

سخت افزار لپ تاپ Zenbook 14 OLED UX3405

وقتی در مورد لپ تاپ‌های دارای طراحی باریک صحبت می‌کنیم که برای کاربرد‌های خانگی مفید هستند و از پردازنده گرافیکی مجزا استفاده نمی‌کنند، عموما نقص‌های زیادی در بخش سخت افزار وجود خواهد داشت که چندان دلچسب نیستند. اما در مورد لپ تاپ Zenbook 14 OLED UX3405 باید گفت خبری از این نقایص نیست و این لپ تاپ حرفه ای از ایسوس به خوبی توانسته است کاستی‌ها را جبران نماید.

پردازنده این لپ تاپ در بهترین پیکربندی از نوع Core Ultra 9 185H می‌باشد، البته در کانفیگ‌های پایه از Ultra 5 و Ultra 7 نیز استفاده شده است. پردازنده‌های Core Ultra نسل 14 پردازنده‌های اینتل هستند که برای لپ تاپ های باریک استفاده می‌شوند و از نظر مصرف باتری، افزایش دما و همینطور فضایی که اشغال می‌کنند شرایط بهتری را دارند.

همینطور پردازنده گرافیکی آنبرد اینتل Arc iGPU نیز یک پردازنده گرافیکی خوب برای اجرای برنامه‌های مختلف و همینطور بازی‌های سه بعدی معمولی می‌باشد که در واقع همان گرافیک خود CPU است و با توجه به قدرت آن می‌تواند بازدهی این گرافیک نیز کم یا زیاد شود. در مورد لپ تاپ Zenbook 14 OLED UX3405 باید گفت که این پردازنده بازدهی خوبی دارد. مقاله بهترین لپ تاپ‌های راگ گیمینگ ایسوس می‌تواند به شما در پیدا کردن لپ تاپ‌های قدرتمند این برند برای گیمینگ کمک کند.

میزان 32 گیگابایت و 16 گیگابایت رمی که در نسخه‌های مختلف لپ تاپ Zenbook 14 OLED UX3405 ارائه می‌شود نیز می‌تواند در کنار حافظه ای که از نوع SSD M2 است، بازدهی این لپ تاپ را تا حد زیادی ارتقا دهد. این ارتقا تا جایی ادامه پیدا کرده است که حتی این لپ تاپ از مک بوک پرو 3 با تراشه M3 که قبلا هم به آن اشاره کردیم نیز جلو بزند. در تصویر زیر می‌توانید نتایج مقایسه این دو لپتاپ را ببینید (توسط نانو ریویو ارائه شده است) که در اجرای برنامه‌ها به صورت مساوی عمل کرده اما در مورد بازی‌های معروف عملکرد لپ تاپ Zenbook 14 OLED UX3405 بهتر هم بوده است!

مقایسه دو لپ تاپ زن بوک و مک بوک پرو

یکی از نقاط ضعف سخت افزاری که در مورد خیلی از دستگاه‌های ایسوس می‌توان آن را دید، عدم قابلیت ارتقای رم می‌باشد. دقت داشته باشید برخلاف خیلی از دستگاه‌های موجود شما این امکان را ندارید که بتوانید در این دستگاه افزایش حافظه را داشته باشید و تنها مورد موجود امکان تعویض و افزایش حافظه ذخیره سازی آن می‌باشد. پس بهتر است در زمان خرید هر کدام از دستگاه‌های سری Zenbook این موضوع را در نظر داشته باشید.

صفحه نمایش لپ تاپ زنبوک UX3405

صفحه نمایش این لپ تاپ یکی دیگر از عناصر مهم و با کیفیت آن است که توانسته است ویژگی‌های خوبی که این دستگاه در اختیار کاربران قرار می‌دهد را تکمیل کند. در اینجا ما یک صفحه 14 اینچی با پنل اولد داریم که در دو نسخه تاچ و معمولی ارائه شده است. این صفحه نمایش می‌تواند کیفیت 3K را با رزولوشن 2880 در 1800 در اختیار کاربران بگذارد. چگالی این صفحه نمایش 243 نقطه در اینچ و ماکزیمم درخشندگی آن برابر 600 نیت است. در کل باید گفت صفحه نمایش لپ تاپ Zenbook 14 OLED با نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز و ویژگی‌های خوبی مانند HDR10 می‌تواند تصویری با کیفیت و خوب را به کاربران بدهد.

صفحه نمایش لپ تاپ Zenbook 14 OLED UX3405

درگاه‌ها و اتصالات لپ تاپ Zenbook 14 OLED

از نظر درگاه‌های ارتباطی، با اینکه لپ تاپ Zenbook 14 OLED UX3405 یک لپ تاپ باریک است و معمولا این لپ تاپ‌ها از نظر تعداد پورت در مقایسه با سایر گزینه‌ها ضعیف تر عمل می‌کنند باید گفت که پورت‌های خوب و تکمیلی را ارائه داده است. پورت‌های USB تایپ سی، USB-A، تاندربولت 4، جک 3.5 میلی متری صدا و خرجی صدا و تصویر HDMI از پورت‌های فعال روی این دستگاه هستند. از نظر ارتباطات نیز این دستگاه مجهز به خروجی LAN، وای فای ورژن 6E و همینطور سنسور مادون قرمز می‌باشد.

باتری لپ تاپ زنبوک 14 اینچی UX3405

در مورد باتری استفاده شده در این دستگاه باید گفت که با یک باتری یون لیتیوم خوب طرفیم که می‌تواند ظرفیت 75 وات ساعت را فراهم کند. با توجه به استفاده از پردازنده‌های با توان مصرفی پایین و عدم وجود پردازنده گرافیکی مجزا، و کوچک بودن اندازه صفحه نمایش این باتری می‌تواند مدت قابل قبولی این دستگاه را روشن نگه دارد.

ویژگی خوب دیگری که ایسوس برای باتری لپ تاپ Zenbook 14 OLED UX3405 در نظر گرفته قابلیت فست شارژ است که با توان 65 وات می‌تواند این باتری را شارژ کند و در مدت کوتاهی این لپتاپ را به صورت آماده به کار به شما تحویل دهد.

باتری لپ تاپ زنبوک 14 اینچی UX3405

قیمت و تاریخ عرضه لپ تاپ UX3405

این لپ تاپ حرفه ای و پرمیوم ایسوس از برند ایسوس برای اولین بار در تاریخ 14 دسامبر سال 2023 در کالیفرنیا به بازار عرضه شد و مورد استقبال خوب کاربران قرار گرفت. در مورد قیمت این لپ تاپ باید گفت که قیمت نسخه پایه این لپ تاپ 1300 دلار اعلام شده است و بنا به افزایش فضای ذخیره سازی، رم و یا پردازنده ای که دارد این قیمت می‌تواند تغییر کند.

در صورتی که بخواهیم بگوییم آیا خرید این لپ تاپ توجیه اقتصادی دارد یا خیر، باید گفت که می‌توان این دستگاه را به نسبت امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد و همینطور کیفیت و طراحی خاص آن، یک دستگاه مقرون به صرفه دانشت. هرچند 1300 دلار برای یک لپ تاپ مبلغ کمی نیست، اما اگر نیروی پردازشی آن را در نظر بگیریم، یکی از بهترین لپ تاپ‌هایی خواهد بود که می‌توانیم پیدا کنیم.

قیمت و تاریخ عرضه لپ تاپ UX3405

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی محصول جدید و تازه منتشر شده ایسوس یعنی لپ تاپ Zenbook 14 OLED UX3405 پرداختیم. دستگاهی که ایسوس آن را برای روزهای پایانی سال 2023 نگه داشته بود و باید گفت که یک دستگاه پرمیوم خوب و با کیفیت، با طراحی خاص، وزنی سبک و قدرت پردازشی بالا است که می‌تواند برای مصارف خانگی و عمومی یکی از بهترین‌ها باشد. این لپ تاپ در بهترین کانفیگ با پردازنده Core Ultra 9 و 32 گیگابایت رم، یک ترابایت هارد SSD و همینطور صفحه نمایش OLED با کیفیت 3K به کاربران ارائه می‌شود که آن را در نوع خود به گزینه ای ایده آل تبدیل می‌کند. در صورتی که به دنبال دستگاه بهتری می‌گردید، مقاله بهترین لپ تاپ‌های ایسوس می‌تواند در این خصوص به شما کمک کند. در صورتی که نظری در مورد این دستگاه داشتید، خوشحال می‌شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو