طرز تهیه ماهیچه زعفرانی خوشمزه با بهترین طعم

منبع: آرگا

2

1402/9/29

08:35


طرز تهیه ماهیچه زعفرانی و رستورانی در این بخش قرار داده شده که شما علاقه مندان مطالعه می کنید. این نوع ماهیچه ترکیب عالی گوشت گوسفندی، زعفران و دارچین است.

ماهیچه یک غذای محبوب ایرانی و مجلسی که همه ما برای یک بار امتحام کرده ایم. با طرز تهیه ماهیچه زعفرانی در این بخش می توانید یک ماهیچه دلخواه مجلسی با عطر و بوی عالی داشته باشید.

اگر از علاقه مندان به آشپزی های ایرانی هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه دمپخت ماهیچه و خوراک ماهیچه آشنا شوید. در لینک با رسپی عالی ان ها اشنا خواهید شد.

دستور تهیه ماهیچه زعفرانی

مواد اولیه:

  • ماهیچه گوسفندی: ۵۰۰ گرم
  • پیاز: ۲ عدد
  • برنج ایرانی: ۴ پیمانه
  • روغن: به میزان لازم
  • زعفران دم شده: ۳ قاشق غذاخوری
  • زردچوبه، فلفل، نمک: به میزان لازم

طرز تهیه ماهیچه زعفرانی:

پیازها را خلالی کرده و درون روغن تفت دهید. بعد از اینکه پیارها کمی عسلی شد به آن مقداری فلفل، زردچوبه اضافه کرده و مجدد تفت دهید. ماهیچه را درون تابه انداخته و به همراه پیاز خوب تفت دهید تا تغبیر رنگ داده و در مرحله بعدی به آن دو لیوان آب اضافه کنید. در صورت دلخواه می توانید از چند عد سیر تفت داده هم استفاده کنید. افزودن چوب دارچین نیز در این غذا گزینه عالی است.

روش تهیه ماهیچه زعفرانی

زیر حرارت را کم کرده و زمان داده تا به ارامی بپزد. در این بخش نیز می توانید مقداری زعفران دم شده به آن اضافه نموده و مقداری زعفران را برای نیم ساعت اخر پخت قرار دهید. در این مرحله که ماهیچه روی حرارت در حال پخت است، می توانید به سراغ تهیه برنج بروید.

درون قابلمه مقداری اب ریخته و روی حرارت بگذارید. مقداری هم نمک به آن اضافه کرده و بعد از اینکه اب جوشید به آن برنج خیس شده را اضافه کرده و زمان دهید تا برنج قد بکشد و بپزد. برنج را آبکش کرده و و بعد دم کنید.

در این حین می توانید سری به ماهیچه بزنید. اگر ماهیچه ها نرم شده است، مقداری نمک و آب لیمو به ماهیچه ها بزنید. در نهایت نیز می توانید از مقداری زعفران دم شده استفاده کنید که عطر و بوی ماهیچه را بهتر می کند.

طرز تهیه ماهیچه زعفرانی

در این مرحله از طرز تهیه ماهیچه زعفرانی بعد از پخت برنج را درون  دیس سرو کرده و ماهیچه را نیز در کنار برنج قرار دهید. روی ماهیچه را مقداری از آب ریخته و نوش جان کنید. شما می توانید در کنار این غذا از سبزی و ترشی های خانگی نیز استفاده کنید. این غذا عالی بوده و در این بخش یک رسپی مجلسی از آن را مطالعه کردید.

برای تزیین روی برنج نیز می توانید از مقداری زعفران و زرشک هم استفاده کنید. شما می توانید از مقداری نارنج تازه نیز در کنار سینی استفاده نمایید. این غذای فوق العاده را برای پذیرایی در مهمانی های خود تهیه کنید و از آن لذت ببرید. شما می توانید این ماهیچه را کمی غلیظ بردارید و از آب آن در کنار برنج نیز استفاده کنید.

این غذای عالی با طعم و عطر خود بسیار مورد توجه است. شما عزیزان می توانید بان غذا را با رسپی های دیگری نیز تهیه کنید. اما نکته مهم در سرو این غذا استفاده از زعفران، چوب دارچین و سیر است که عطر و بویی عالی دارد و غذا را فوق العاده می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو