طرز تهیه دمپخت ماهیچه با طعم عالی و لذیذ

طرز تهیه دمپخت ماهیچه با طعم عالی و لذیذ


منبع: آرگا

8

1402/2/10

09:37


ماهیچه به علت بافت نرم ، هضم راحت و طعم خوشی که دارد بسیار محبوب است. در این مطلب با طرز تهیه دمپخت ماهیچه آشنا می شوید. می توانید این غذا را به عنوان وعده شام یا ناهار برای پذیرایی ویژه از مهمانان خود در نظر بگیرید.

یکی از غذاهای گوشتی بسیار پرطرفدار دمپخت ماهیچه می باشد. این بخش از گوشت به خاطر بافت نرم، هضم راحت و از همه مهمتر طعم خوشش جزو خوراک های محبوب است. اگر در هضم غذا مشکل دارید باید دانست که ماهیچه گوسفند یا گوساله نسبت به سایر خوراک ها گوشتی هضم راحت تری دارد. در ادامه با طرز تهیه دمپخت ماهیچه خوشمزه و مجلسی آشنا می شوید.

اگر مایلید تا با گوشت ماهیچه غذایی دلچسب باب ذائقه مهمانان یا اعضای خانواده خود آماده کنید. دمپخت ماهیچه انتخاب شایسته ای است. خوارکی که با ماهیچه آماده می شود جزو غذاهای گوشتی پرطرفدار است. چرا که ماهیچه هم بافت نرمی دارد و هم هضم آن راحت است.

در ضمن طعم خوش ماهیچه آن را جزو محبوب ترین غذاها قرار می دهد. ماهیچه گوسفند یا گوساله نسبت به دیگر غذاهای گوشتی هضم راحتی داشته و میزان پروتئین و ویتامین بالاتری هم در مقایسه با سایر بخش های گوشت دارد که این مورد برای سلامتی بدن حائز اهمیت است.

اگر قصد دارید یک مهمانی بیاد ماندنی ترتیب بدهید طوری که طعم غذای شما در خاطر عزیزانتان باقی بماند دمپخت ماهیچه را انتخاب کنید. می توانید این غذا را به عنوان ناهار یا شام ویژه برای مهمانان یا اعضای خانواده خود تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه دمپخت ماهیچه آموزش داده می شود. بهتر است دست به کار شده و برای طبخ این غذای جذاب و دلچسب خود را آماده کنید.

مواد لازم

  • برنج
  • ماهیچه گوسفند: دو عدد
  • پیاز: دو عدد
  • زعفران دم کرده: نصف فنجان
  • برگ بو: دو عدد
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
  • هل نیمکوب: نصف ق. چای خوری
  • زردچوبه، چوب و پودر دارچین: به میزان لازم

طرز تهیه دمپخت ماهیچه خوشمزه و مجلسی

برای تهیه دمپخت خوشمزه و مجلسی اول پیازها را خوب شسته و سپس پوست گرفته و نگینی خرد کنید.( در صورت تمایل می توانید پیازها را رنده کنید). بعد قابلمه را روی حرارت قرار داده و کف آن را مقداری روغن بریزید. پس از این که روغن داغ شد پیازهای نگینی خرد شده یا رنده شده را  به آن اضافه و تفت دهید که نسوزد.

کمی که پیازها نرم و سبک شدند ماهیچه را اضافه و صبر کنید تا دو طرف آن کاملا سرخ شود. در ادامه هل نیمکوب، برگ بو، زردچوبه، چوب دارچین، فلفل سیاه را به مقدار لازم به مواد داخل قابلمه افزوده تا عطر و طعم آن به خورد گوشت رفته و لذیذتر شود.

در این مرحله زعفران را به همراه کمی آب در حدی که سطح گوشت را بپوشاند به مواد اضافه و صبر کنید ۲.۵ تا سه ساعت کاملا مواد بپزند. این نکته را به خاطر داشته باشید که نمک را در مرحله پایانی به ماهیچه ها اضافه چرا که اگر حین پخت گوشت به آن نمک اضافه کنید دیرپز می شود و زمان زیادی می برد تا خوب بپزد.

اگر می خواهید ماهیچه زودتر بپزد می توانید آن را داخل زودپز قرار داده و یک ساعت و نیم زمان برای پخت اختصاص دهید. بعد از مدت زمان تعیین شده آب آن را از صافی عبور داده و آن را در ظرفی قرار دهید. در حین پخت ماهیچه برنج را که از قبل دو ساعتی در آب و نمک خیسانده درون قابلمه ای که آب آن به نقطه جوش رسیده بریزید.

پس از آبکش کردن برنج ماهیچه های پخته شده را نیز تمیز و پوست رویی آن را بگیرید. در ادامه ته دیگ مورد نظر را در ته قابلمه قرار بدهید و سپس دو لایه برنج و یک لایه ماهیچه را داخل قابلمه به ترتیب قرار دهید تا مواد تمام شود. در انتها درب قابلمه را بسته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا دم بکشد.

بعد از حدود ۱۵-۲۰ دقیقه دمپخت ماهیچه شما آماده سرو است. می توانید آن را به همراه سبزی تازه، زیتون و سالاد شیرازی میل کنید. نوش جان

سخن پایانی

ماهیچه جزو غذاهایی است که هر سلیقه ای با هر ذائقه ای را به سمت خود جلب می کند و اگر در کنار آن سبزی معطر، لیمو تازه و پیاز هم قرار داشته باشد که طعم لذیذ آن چند برابر می شود. ترکیب دمپخت خانگی به همراه ماهیچه غذایی بی نظیر را ایجاد می کند. ادویه جات معطر این غذا مهمانان و اعضای خانواده را برای میل کردن آن به وجد می آورند. همچنین می توانید برای آشنایی با طرز تهیه ماهیچه مجلسی و خوراک ماهیچه روی لینک ها کلیک کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو