ماسک خاک رس: ۵ ترکیب موثر که هر نوع مشکل پوستی را رفع می‌کند!

ماسک خاک رس: ۵ ترکیب موثر که هر نوع مشکل پوستی را رفع می‌کند!


منبع: خبرنما

3

1402/5/15

14:07


ماسک خاک رس پوست را تسکین می‌دهد و سبوم اضافی را از بین می‌برد. این نوع ماسک برای انواع پوست‌های چرب موثر است. همچنین اگر به دنبال آبرسانی پوست خشک هستید، سعی کنید در ترکیب خاک رس از روغن‌های آبرسان هم استفاده کنید تا قدرت سم زدایی و حفظ رطوبت ماسک بیشتر شود…

ماسک خاک رس: ۵ ترکیب موثر که هر نوع مشکل پوستی را رفع می‌کند!

وقتی صحبت از ماسک صورت برای پوست‌های چرب، مستعد آکنه و مختلط می‌شود، خاک رس بنتونیت مناسب ترین ماسکی است که می‌توانید از آن برای درمان پوست‌تان استفاده کنید. ماسک خاک رس پوست را تسکین می‌دهد و سبوم اضافی را از بین می‌برد. این نوع ماسک برای انواع پوست‌های چرب موثر است. همچنین اگر به دنبال آبرسانی پوست خشک هستید، سعی کنید در ترکیب خاک رس از روغن‌های آبرسان هم استفاده کنید تا قدرت سم زدایی و حفظ رطوبت ماسک بیشتر شود.

ابتدایی ترین ماسک خاک رس شامل مخلوط کردن پودر خاک رس و آب است، اما بنا به نیاز انواع پوست‌ها و مشکلات پوستی می‌توانید از ترکیب مواد دیگر هم در ماسک تان استفاده کنید و بیشترین بهره را از آن ببرید.

ماسک خاک رس سبز تسکین دهنده پوست‌های چرب یا ملتهب

ماسک خاک رس

خاک رس سبز فرانسوی به جذب روغن روی پوست کمک می‌کند و پوست مرده روی صورتتان را هم از بین می‌برد. همچنین این ماسک بهترین درمان خانگی برای از بین بردن آکنه است. ژل آلوئه ورا و گلاب ترکیبات خنک کننده و تسکین دهنده ای هستند که باعث می‌شوند هر گونه التهاب یا قرمزی از بین برود.

مواد لازم:

خاک رس سبز فرانسوی 1 و ½ قاشق چایخوری

خاک رس سفید یا کائولن ½ قاشق چایخوری

ژل آلوئه ورا 1 و ½ قاشق غذاخوری

گلاب 1 قاشق غذاخوری

اسانس گل رز یا اسانس کاهش دهنده آکنه 2 قطره

دستورالعمل:

  • خاک رس سبز و کائولن را در یک کاسه شیشه ای یا پلاستیکی با هم مخلوط کنید. سپس ژل آلوئه ورا، گلاب و هر روغن دیگری را به آن اضافه کرده و دوباره هم بزنید.
  • ماسک را روی صورتتان بمالید و 10 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که ماسک کامل خشک شود، صبر کنید. در آخر صورت‌تان را با یک دستمال گرم و مرطوب پاک کنید.

ماسک خاک رس با عسل برای پوست‌های مستعد آکنه

ماسک خاک رس

عسل خاصیت ضد میکروبی دارد و یک مرطوب کننده طبیعی به حساب می‌آید که با جذب رطوبت به داخل پوست به آبرسانی آن کمک می‌کند. در عین حال عسل باکتری‌های مولد آکنه را از بین می‌برد. همچنین هنگام استفاده از آن می‌توانید صورتتان را به راحتی با آب بشویید. اگر صورتتان جوش دارد، عسل به درمان فوری آن کمک می‌کند.

مواد لازم:

خاک رس سبز – اگر پوست حساسی دارید، گزینه دیگری که می‌توانید امتحان کنید خاک رس بنتونیت است.

عسل 1 قاشق چایخوری

آب برای پوست چرب، شیر برای پوست مختلط یا روغن جوجوبا برای پوست خشک

دستورالعمل:

  • دو قسمت مایع را با یک قسمت خاک رس مخلوط کنید.
  • کمی عسل هم به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید. اگر ماسک تان خیلی سفت شد، مقداری آب، شیر یا روغن به آن اضافه کنید و مجددا هم بزنید. پس از آن ترکیب را روی صورتتان بمالید و 15 دقیقه صبر کنید تا ماسک کامل خشک شود. حالا یک دستمال مرطوب را گرم کنید و با آن صورتتان را پاک کنید.

ترکیب خاک رس و روغن برای پوست‌های خشک

ماسک خاک رس

خاک رس می‌تواند چربی اضافی روی پوستتان را از بین ببرد و باعث خشک شدن بیشتر پوست می‌شود. به همین دلیل هنگام استفاده از ماسک خاک رس برای پوست‌های خشک حتما از روغن آبرسان در ترکیب آن استفاده کنید. به این ترتیب، می‌توانید از مزایای این ماسک بهره مند شوید، اما سطح رطوبت پوست‌تان را حفظ کنید. روغن هسته زردآلو حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که باعث بهبود سلول‌های پوست می‌شود.

اگر روغن‌های ضروری یا هر ماده جدیدی را آزمایش می‌کنید که قبلاً امتحانش نکرده اید، حتما تست پچ انجام دهید تا مطمئن شوید که دچار حساسیت پوستی یا آلرژیک نمی‌شوید.

مواد لازم:

خاک رس سبز 1 قاشق غذاخوری

روغن هسته زردآلو 1 قاشق چایخوری

اسانس پالماروزا 3 قطره

دستورالعمل:

  • روغن پالماروزا و زردآلو را با هم مخلوط کنید. سپس خاک رس را به روغن‌ها اضافه کنید و در صورت لزوم چند قطره آب هم به آن اضافه کنید.
  • مواد را خوب با هم ترکیب کنید. حالا ماسک شما آماده است، مقداری بردارید روی پوستتان بزنید و 10 دقیقه صبر کنید تا کامل روی صورت خشک شود. حالا دستمال مرطوب گرم را روی صورتتان بکشید تا ماسک پاک شود. در آخر صورتتان را آبکشی کنید.

ماسک خاک رس و بلغور جو دوسر برای پوست ملتهب و بیش از حد خشک

ماسک خاک رس

اگر روی صورتتان جوش دارید یا به برخی از لوازم آرایشی واکنش آلرژیک دارید حتما ماسک خاک رس و بلغور جو دوسر را امتحان کنید. بلغور جو دوسر کلوئیدی یکی از آرام بخش ترین و ترمیم کننده ترین مواد طبیعی موجود است. این ماده برای تسکین پوست ملتهب مانند اگزما یا پوست بیش از حد خشک فوق العاده است.

مواد لازم:

خاک رس بنتونیت 1 قاشق غذاخوری

آب 1-2 قاشق غذاخوری

جو دوسر آسیاب شده 1 قاشق غذاخوری

دستورالعمل:

  • خاک رس، جو و آب را در یک کاسه شیشه ای مخلوط کنید.
  • سپس مقداری از آن را برداشته و روی صورتتان پخش کنید تا همه صورتتان را بپوشاند. حدود 10 دقیقه صبر کنید تا روی پوست خشک شود. در نهایت با آب گرم صورتتان را آبکشی کرده با یک دستمال پوستتان را خشک کنید.

ماسک خاک رس و سفیده تخم مرغ برای سفت شدن پوست

ماسک خاک رس

سفیده تخم مرغ قابض و ضد باکتری است، به این معنی که ترکیب آن با خاک رس هر گونه ضایعات و آلودگی را از منافذ و سطح پوست شما پاک می‌کند. پروتئین‌های موجود در سفیده تخم مرغ هم روی پوست اثری حجیم کننده اما کوتاه مدت دارد. اگر می‌خواهید صورتی شفاف و تمیز داشته باشید، می‌توانید قبل از جشن یا مناسبت‌های مهمی که دعوت می‌شوید از ماسک خاک رس و تخم مرغ استفاده کنید.

مواد لازم:

سفیده تخم مرغ 1 عدد

خاک رس بنتونیت سفید 2 قاشق غذاخوری

آرد ذرت 1 قاشق غذاخوری

دستورالعمل:

  • همه مواد را درون یک کاسه با هم مخلوط کنید و به آرامی روی صورتتان بمالید تا کامل خشک شود. زمانی که ماسک خشک شد، صورتتان را با یک دستمال مرطوب و گرم بشویید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو