پیشگیری و درمان ادرار خونی با راهکارهای سنتی

پیشگیری و درمان ادرار خونی با راهکارهای سنتی


منبع: آرگا

2

1402/9/29

09:22


برای درمان ادرار خونی با گیاهان دارویی روش های متفاوتی وجود دارد که در این مطلب قرار است شما را با آن ها آشنا کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

ادرار خونی یکی از مشکلاتی می باشد که در اثر عفونت ادراری و یا مشکلات دیگر ممکن است برای شما رخ دهد. در ادامه یک سری از راهکارهای خانگی برای درمان ادرار خونی را بیان می کنیم و شما می توانید با استفاده از یکی از این روش ها مشکل خود را بهبود بخشید.

درمان ادرار خونی

درمان ادرار خونی در خانه

ادرار خونی می تواند به دلیل بروز عفونت های شدید باشد که تا کنون متوجه آن ها نشده اید از این جهت قصد داریم در ادامه شما را با روش های طب سنتی این مشکل آشنا کنیم تا بتوانید در کم ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه این مشکل را از بین ببرید. در واقع کلیه ها سعی می کنند به همراه ادرار یک سری سموم را از بدن دفع کنند بنابراین باید محیطی اسیدی داشته باشند ولی به دلایلی  مانند استفاده از دارو ها، یائسگی، افزایش سن و بیماری هایی مانند دیابت عفونت هایی بروز می کند و گاها شما متوجه آن ها نخواهید شد از این جهت با ادرار خونی مواجه خواهید شد. در ادامه درمان های این نوع ادرار خونی را برای شما بررسی خواهیم کرد تا بتوانید سریعتر این مشکل را از بین ببرید.

زغال اخته

یکی از بهترین روش هایی که برای عفونت ادراری و خونی بودن ادرار استفاده می شود زغال اخته می باشد. زغال اخته دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی می باشد و منبع قوی ای از آنتی سیانین ها بوده و ویتامین C بسیار زیادی دارد و می تواند مجاری ادراری را ضد عفونی کند. از سمت دیگر ویتامین C موجود در این میوه باعث می شود که سیستم ایمنی تقویت شده و در نهایت بدن با قدرت بیش تری با این عفونت ها مبارزه خواهد کرد.

گیاه دم اسبی

از دیگر روش های مداوا می توان به دمنوش گیاه دم اسبی اشاره کرد. این گیاه یک نوشیدنی فوق العاده می باشد و خاصیت ادرار آوری دارد و می تواند تمامی عفونت هایی که منجر به ایجاد ادرار خونی شده است را از بدن خارج نماید. در واقع ادرار خونی معمولا با درد های شدیدی همراه می باشد ولی در ترکیبات این گیاه مواد مسکن نیز وجود دارد و می تواند به تسکین درد های شما نیز کمک نماید.

روش استفاده:

برای این که بتوانید از این گیاه به خوبی استفاده کنید نیاز است تا ۱۰ گرم از این گیاه را با یک لیوان آب جوش ترکیب کنید و بگذارید دم بکشد و بعد از چند دقیقه آن را میل نمایید. استفاده روزانه دو الی سه فنجان از این گیاه توصیه می شود.

استفاده از آب هندوانه برای درمان عفونت ها

آب هندوانه

آب هندوانه نیز برای مداوای ادرار خونی مفید می باشد زیرا دارای آنتی اکسیدان های بسیار زیادی بوده و می تواند دردهای ناشی از این مشکل را تسکین دهد. برای استفاده از این مورد کافی است تا مقداری هندوانه را با آب در میکسر بریزید و آن را خوب میکس نمایید. برای اثر بخشی و بهبود بهتر است روزانه دو لیوان از این ترکیب میل نمایید.

آب خیار

خیار یکی از میوه هایی می باشد که حدودا ۹۰ درصد از آن را آب تشکیل داده است بنابراین استفاده از این میوه برای این درمان نیز بسیار مفید می باشد. در واقع خیار نیز دارای یک سری از آنتی اکسیدان ها بوده و می تواند مشکلاتی که منجر به ادرار خونی می شود را به راحتی از بین خواهد برد. بنابراین استفاده از آب خیار را فراموش نکنید تا بتوانید در کم تر از یک روز این مشکل را رفع نمایید.

دمنوش زنجبیل

یکی از راهکارهای خانگی که برای این مورد استفاده می شود دمنوش زنجبیل می باشد. در واقع این گیاه دارای خواص بسیار زیادی برای بدن می باشد و می تواند در کم ترین زمان ممکن ادرار خونی را مداوا نماید. برای این کار کافی است ۱۰ گرم از زنجبیل پودر شده را با ۲۰۰ میلی لیتر آب جوش ترکیب کنید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه می توانید آن را میل کنید. استفاده روزانه تا ۳ فنجان از این دمنوش مجاز می باشد و به شما کمک می کند تا بتوانید سریعتر این مشکل را مداوا نمایید.

درمان خانگی جوش شیرین و ادرار خونی

جعفری و سیر

جعفری یکی از مواد غذایی با خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و شما می توانید این دو ماده را به تنهایی و یا همراه با غذا میل کنید تا بتوانید ادرار خونی و یا عفونت ادراری را مداوا کنید. هر دوی این مواد دارای آنتی اکسیدان های بسیار قوی می باشند و می توانید با استفاده از آن ها این مشکل را سریع تر از بین ببرید.

بلوبری

یکی دیگر از میوه هایی که در این زمینه به شما کمک می کند بلوبری می باشد. برای این که بتوانید به راحتی از این مورد استفاده کنید به شما توصیه می کنیم که آب آن را تهیه کنید و آن را با مقداری عسل ترکیب کرده و میل کنید تا این مشکل را در کم ترین زمان ممکن از بین برده و بتوانید از زندگی خود لذت ببرید. در روز می توانید دو فنجان از این ترکیب را استفاده کنید تا عفونت ادراری و خونی شدن ادرار را در کم ترین زمان ممکن مداوا نمایید.

جوش شیرین

اگر خونی شدن ادرار شما بیشتر از دو روز طول بکشد و با استفاده از روش های گفته شده درمان شود باید به پزشک مراجعه کرده و دارو دریافت کنید در غیر این صورت نمی توانید این مشکل را از بین برده و ممکن است بیماری طولانی شده و شما را آزار دهد. مداوا نشدن این مشکل می تواند با بیماری های دیگر همراه شده و شما را بیش تر اذیت کند.  برای این که بتوانید از این موارد پیشگیری کنید هر زمانی که عفونت ادراری و یا خونی شدن ادرار را مشاهده کردید باید بلافاصله یک قاشق جوش شیرین را با آب ترکیب کرده و خود را با آن شستشو دهید.

روش درمانی ادرار خونی در منزل

در چه مواقع باید به پزشک مراجعه کرد ؟

بهتر است به محض مشاهده خون در ادرار به اورولوژیست مراجعه نمایید که البته برخی از دارو مانند Ex-lax (مسهل‌کننده) و برخی از مواد غذایی مانند چغندر قرمز، ریواس و توت فرنگی منجر به قرمز شدن رنگ ادرار می شوند که تغییر رنگ ادرار بر اثر مصرف برخی دارو، مواد غذایی خاص و یا ورزش به احتمال زیاد به چند روز برطرف می شود اگرچه هماچوی دارای ظاهری متفاوت است اما امکان دارد متوجه علت بروز این مشکل نشوید از این رو، بهتر است پس از تغییر رنگ ادرار به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه نمایید.

عواملی که خطر ابتلا به هماچوی را افزایش می دهد

برخی از عوامل خطر مبتلا سدن به بیماری هماچوی را افزایش می دهد که این عوامل عبارتند از :

سن : اکثر مردان بالا ۵۰ سال به دلیل بزرگ شدن غذه پروستات دچار بیماری هماچوی می شوند.

سوابق خونوادگی : اگر سابقه خانوادگی بیماری کلیه یا سنگ کلیه داشته باشید امگان دارد شما نیز دچار خونریزی در ادرار شوید.

داروهای خاص : استفاده از برخی دارو ها مانند : آسپرین، مسکن های ضد التهاب غیر استروئیدی و آنتی بیوتیک هایی مانند پنی سیلین منجر به افزایش خطر خونریزی ادرار می شوند.

تمرین های ورزشی دشوار : خطر ابتلا به هماچوی در دوندگان دو میدانی بیشتر می باشد که به این شرایط هماچوی جوگر گفنه می شود و در واقع هر شخصی که کار سخت انجام می دهد ممکن است علایم مشابه را تجربه نماید.

پیشگیری از عفونت و خونی شدن ادرار

یکی از اصلی ترین علل ادرار خونی، عفونت می باشد و اگر بتوانید آن را بهبد نمایید می توانید از ادرار خونی نیز پیشگیری کنید. برای این منظور نیاز است تا بهداشت فردی را رعایت کرده و مصرف ویتامین C ها  را از یاد نبرید. در زمانی که در حال مداوای خانگی می باشید به شما توصیه می کنیم تا از خوردن قهوه و چای سبز بپرهیزید زیرا این موارد می تواند منجر به تحریک شدید مثانه شده و در نهایت درد ناشی از این مشکل را بیشتر خواهد کرد.

اگر از این مطلب رضایت داشتید می توانید در ادامه مطالب دیگری که در این زمینه نوشته شده است را مانند درمان خانگی ورم لثه و باز کردن گرفتگی گوش را مشاهده کرده و اطلاعات خود را در این زمینه ها افزایش دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو