درمان خانگی ورم پلک با راهکارهای اثربخش

درمان خانگی ورم پلک با راهکارهای اثربخش


منبع: آرگا

37

1401/7/12

20:08


در این مطلب برای شما بهترین درمان خانگی ورم پلک را بررسی می کنیم و اطلاعاتی که در این زمینه به شما می دهیم می تواند به شما بسیار کمک نماید.

ورم کردن پلک ها ممکن است در هر سنی برای هر فردی ایجاد شود بنابراین بهتر است با روش های درمان آن آشنا باشید تا بتوانید این مشکل را هرچه سریع تر از بین ببرید. در ادامه تمامی آنچه که باید در مورد درمان خانگی ورم پلک بدانید را برایتان بررسی خواهیم کرد.

درمان ورم پلک با تکنیک های ساده

درمان خانگی ورم پلک و تکنیک های متفاوت آن

برای درمان ورم پلک روش های متفاوتی وجود دارد و در ادامه از ساده ترین آن ها شروع خواهیم کرد و هرچه که باید در این باره بدانید را برایتان بررسی می کنیم تا بتوانید این مشکل را در خانه از بین ببرید.

شستن صورت و چشم ها

برای اولین کار بهتر صورت خود را بشویید زیرا این کار می تواند با خارش و تورم چشم مقابله کرده و آلودگی هایی که به چشم شما وارد شده اند را خارج می نماید. بهتر از این کار را با آب ولرم را انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

کمپرس سرد

برای درمان ورم چشم در خانه می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. برای انجام این کار کافی است کمپرس های سرد در اطراف چشم خود قرار داده و در از بین بردن این ورم ها موثر واقع شوید.

استفاده از کمپرس گرم

کمپرس گرم نیز می تواند با افزایش گردش خون در اطراف چشم ها منجر به کاهش این ورم ها گردد از این رو می توانید از این مورد نیز استفاده کنید. برای انجام این کار کافی است یک حوله تمیز را در آب جوش خیس کرده و آب اضافی آن را گرفته و به مدت ۵ دقیقه بر روی پلک های بسته خود قرار دهید. این کار را باید در روز چندین بار تکرار کنید تا بتوانید نتیجه بسیار خوبی بگیرید.

کمپرس گرم درمان ورم پلک ها

محلول آب نمک

آب نمک یکی از بهترین و موثرترین داروها برای درمان خانگی ورم پلک می باشد و نمک دارای خاصیت ضد میکروبی بوده و می تواند عفونت چشم را به طور موثر تری درمان کند. برای استفاده از این روش کافی است محلول های مخصوص را از داروخانه ها تهیه کرده و طبق دستوری که روی آن نوشته شده است مورد استفاده قرار دهید.

اسید بوریک

این محلول در درمان بسیاری از عفونت ها که ممکن است ناشی از قارچ ها باشند و التهابات و درمان آکنه ها بسیار موثر است بنابراین اگر دچار ورم پلک شده و دلیل آن عفونت می باشد بهتر است استفاده از این اسید ملایم را در دستور کار خود قرار داده و آن را از داروخانه های معتبر تهیه کنید.

بابونه

از دیگر روش های خانگی می توان به استفاده از بابونه اشاره کرد زیرا این گیاه دارای خاصیت ضد التهابی و ضد خارش می باشد و می تواند ورم پلک را درمان نماید. برای استفاده از این گیاه کافی چند برگ خشک شده آن را در آب حل کرده و آن را صاف کنید و با احتیاط چشم های خود را با استفاده از این آب تمیز نمایید.

استفاده از بابونه برای درمان ورم پلک

گلاب

اگر گلاب طبیعی در خانه دارید بهترین روش برای درمان خانگی ورم پلک استفاده از آن می باشد. این گل را به شدت در درمان التهابات مفید بوده و نتایج بسیار خوبی را با خود به همراه دارد.

ریحان

ریحان گیاهی بسیار خوشبو می باشد و خاصیت ضد التهابی نیز دارد و شما می توانید برای پیشگیری از حساسیت نیز از این گیاه استفاده کنید. برای استفاده از این گیاه و خواباندن ورم پلک کافی است به مدت ۱۰ دقیقه آن را جوشانده و روی پلک های خود قرار دهید.

خیار

دو برش از خیار را برای ده دقیقه روی پلک های خود قرار دهید تا ورم آن را از بین ببرید. این کار تاثیر بسیار زیادی بر روی چشم ها دارد و نتیجه آن قابل مشاهده فوری است.

چای سیاه

چای سیاه یکی از موثرترین درمان های خانگی ورم پلک می باشد و شما می توانید به راحتی با شستن چشم های ورم کرده خود با چای سیاه آن ها را درمان نمایید.

درمان خانگی ورم پلک

چای سبز

از گذشته تاکنون از چای سبز فقط برای کاهش وزن استفاده می کردند اما الان متوجه خاصیت بسیار خوب این گیاه شدند و برای درمان التهابات نیز از آن استفاده می کنند. شما می توانید از این چای همانند چای سیاه استفاده کرده و چشم های خود را با آن تمیز کنید.

سفیده تخم مرغ

یکی از روش های درمانی ورم پلک ها استفاده از سفیده تخم مرغ می باشد. شما می توانید یک الی دو عدد سفیده تخم مرغ رو با چنگال مخلوط کرده و زمانی که سفت شد آن را با استفاده از یک برس یا پارچه نرم به زیر چشم بزنید و اجازه دهید چند دقیقه بماند و بعد آن را بشویید تا نتیجه نهایی حاصل گردد.

سیب زمینی

سیب زمینی همانند سایر روش های گفته شده  می تواند ورم چشم ها را از بین ببرد و نشاسته موجود در آن به عنوان یک عامل ضد التهابی شناخته می شود بنابراین می توانید از دو برش سیب زمینی استفاده کنید تا در خانه به راحتی ورم چشم های خود را کاهش دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب نیز یکی از روش های درمان خانگی ورم پلک می باشد و به دلیل داشتن اسید مالیک می تواند ورم ها را درمان کرده و عفونت های چشم را از بین ببرد. برای استفاده از این روش کافی است یک قاشق  سرکه سیب را درون یک لیوان آب جوشیده سرد شده حل نمایید و با استفاده از یک پنبه آن را بر روی چشم های خود زده و بعد از چند دقیقه چشم هایتان را بشویید.

سرکه سیب درمانی برای مشکلات چشمی

شستن ملحفه ها

زمانی که دچار عفونت و ورم چشم می شوید بهتر است روبالشتی های خود را بشویید و این کار را به صورت مرتب انجام دهید زیرا این عفونت ممکن است از این طریق به شما منتقل شده باشد. یادتان باشد که این کار را با مواد شوینده و آب گرم انجام دهید تا بتوانید باکتری ها را از روی آن ها حذف کنید.

کنار گذاشتن آرایش

برای این که عفونت چشم شما درمان شود بهتر است از لوازم آرایشی که مرتبط با چشم می باشد استفاده نکنید. در واقع بهتر است بعد از درمان ورم پلک های خود وسایل آرایشی خود را تعویض کنید زیرا امکان ابتلای مجدد به عفونت ها از طریق وسایل آرایشی نیز امکان پذیر خواهد بود.

ماساژ دادن

برای این که بتوانید ورم پلک ها را در خانه و بدون هیچ ماده خاصی انجام دهید کافی است تا ناحیه متورم را با دست های تمیز و ضد عفونی شده ماساژ دهید این کار کمک می کند و جریان خون بهبود یافته و ورم پلک ها نیز از بین برود.

ماساژ دادن چشم ها روشی برای درمان مشکلات چشمی

استفاده از عسل

عسل یکی از مهم ترین مواد درمان خانگی به شمار می رود و شما می توانید برای بسیاری از مشکلات خود از عسل استفاده کنید ولی اگر می خواهید برای درمان خانگی ورم پلک خود از آن استفاده کنید باید این کار را با احتیاط بسیار زیادی انجام دهید. طبق تحقیقاتی که انجام شده است تاثیرات مثبت عسل در درمان ورم چشم تایید شده است ولی بهتر است قبل از اینکه از آن استفاده کنید حتما با پزشک مشورت نمایید.

استفاده از روغن ها

روغن های گیاهی از مفیدترین منابع درمانی برای ورم پلک ها می باشند و در ادامه به چند مورد از این روغن ها را که می تواند به شما کمک کند تا بتوانید ورم چشم های خود را بخوابانید بررسی می کنیم و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می دهیم.

روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد التهابی بسیار بالایی می باشد و می تواند باکتری ها را از بین ببرد و در طب سنتی از این روغن برای کاهش ورم پلک ها استفاده می شود. در گذشته نیز از این روغن استفاده می شد تا عارضه های عفونی مورد درمان قرار بگیرد. برای استفاده از این روش کافی است چند قطره از این روغن را با اندکی از روغن های حامل دیگر مانند روغن زیتون مخلوط کرده و با استفاده از یک پنبه آن را روی چشم های خود ماساژ دهید. یادتان باشد که نباید این روغن وارد چشم هایتان شود.

درمان خانگی ورم پلک

روغن کرچک

از دیگر درمان روش هایی که می توانید برای کاهش ورم پلک های خود استفاده کنید روغن کرچک می باشد که سرشار از اسید های چرب و آنتی اکسیدان ها بوده و باعث می شود تا تاثیر بسیار زیادی بر ورم پلک داشته باشد. برای اینکه از این روغن استفاده کنید کافی است تا با استفاده از این روغن پلک های خود را بشویید.

روغن نارگیل

این روغن نیز همانند سایر روغن های نام برده شده دارای اسیدهای چرب است که می تواند روشی مفید برای درمان ورم پلک ها به شمار برود. برای اینکه بتوانید روغن نارگیل را تهیه کنید بهتر از عطاری های معتبر را در نظر داشته باشد زیرا پیدا کردن روغن طبیعی کمی دشوار خواهد بود.

یاس بنفش هندی

یاس بنفش هندی یک درختچه است و برگ های آن به شدت برای درمان با مشکلات باکتریایی و عفونی موثر اند بنابراین اگر بتوانید از یاس بنفش هندی استفاده کنید می توانید به راحتی ورم پلک های خود را خوابانده و زیبایی خود را باز گردانید.

یاس بنفضش هندی نیز درمان موثری برای ورم های پلک می باشد.

توصیه های مهم

یادتان باشد که یک سری از کارها را باید در حین انجام دادن درمان های خانگی تکرار کنید و سعی کنید با استفاده از این نکات ساده درمان خود را بهبود بخشید.

  • با دستان آلوده چشمان خود را لمس نکنید.
  • سعی کنید دستان خود را قبل از این که به چشم هایتان بزنید با صابون و آب گرم بشویید.
  • قبل از این که از پماد های چشمی و یا قطره ها استفاده کنید سعی کنید دستان خود را شسته و ضد عفونی نمایید.
  • قطره های اشک مصنوعی می تواند به تسکین دردهای شما کمک کند از این رو استفاده از آن ها را از یاد نبرید.
  • در زمانی که مشکلات چشمی دارید بهتر است از لنزها استفاده نکنید.
  • در صورتی که می خواهید صورتتان را بشویید باید از شوینده هایی استفاده کنید که رطوبت پوست را از بین نمی برند و مشکلی برای چشم ها ایجاد نکرده و یا منجر به التهابات چشمی نمی شوند.
  • سعی کنید در روز آب کافی بنوشید و این کار شما به کاهش تورم های چشمی کمک می کند.
  • از حضور در محیط های آلوده خودداری کنید و سعی کنید در روزهایی که آلودگی هوا زیاد می باشد از خانه خارج نشوید.
  • استفاده از کرم های مرطوب کننده را فراموش نکنید.
  • سعی کنید خواب کافی داشته باشید در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی برای شما ایجاد گردد.
  • سعی کنید به ازای هر دو ساعتی که با یارانه و گوشی کار می کنید ۲۰ دقیقه به چشم های خود استراحت دهید. این کار شما منجر به کاهش آسیب های چشمی خواهد شد.

نکات مهم در درمان ورم پلک

در این مطلب با درمان خانگی ورم پلک آشنا شدید و در ادامه می توانید سایر مطالبی که در این مورد نوشته شده است را مانند درمان خانگی ورم لثه و درمان خانگی ورم بینی را مشاهده کرده و اطلاعات خود را افزایش دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو