آموزش فعال کردن نقطه اتصال گوشی شیائومی

آموزش فعال کردن نقطه اتصال گوشی شیائومی


منبع: پلازا

5

1402/6/27

16:41


آموزش فعال کردن نقطه اتصال گوشی شیائومی

در این مطلب با آموزش فعال کردن نقطه اتصال گوشی های شیائومی همراه شما خواهیم بود. در صورتی که با نحوه فعالسازی هات اسپات گوشی خود آشنا نیستید، این مطلب پلازا را بخوانید.

هات‌اسپات یکی از قابلیت‌های کلیدی در گوشی‌های هوشمند است. به‌لطف این قابلیت می‌توانید اینترنت دستگاه خود را با سایر کاربران و دستگاه‌ها به‌اشتراک بگذارید و یا از اینترنت دیگر کاربران استفاده کنید. گوشی‌های شیائومی نیز مانند دیگر گوشی‌های اندرویدی دارای چنین قابلیتی هستند. اما چگونه هات اسپات شیائومی را روشن کنیم؟ برای پاسخ به این سوال و فعالسازی آن با این آموزش فعال کردن نقطه اتصال گوشی شیائومی، همراه ما باشید.

فهرست مطالب

آموزش فعال کردن نقطه اتصال گوشی شیائومی؛ چگونه نقطه اتصال موبایل های شیائومی را فعال کنیم؟

در صورتی که برای اولین بار از رابط کاربری MIUI استفاده می‌کنید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که هات اسپات شیائومی کجاست؟

برای فعال کردن این قابلیت باید به تنظیمات هات اسپات شیائومی بروید. ابتدا به تنظیمات گوشی بروید و گزینه Connection and sharing را انتخاب کنید.

فعالسازی هات اسپات گوشی های شیائومی

در صفحه بعدی گزینه Portable hotspot را انتخاب کنید.

فعالسازی هات اسپات گوشی های شیائومی

از بالای صفحه گزینه Set up portable hotspot را انتخاب کنید.

آموزش فعال کردن نقطه اتصال گوشی شیائومی

حالا وارد تنظیمات هات اسپات گوشی شیائومی خواهید شد. در اینجا با انتخاب SSID می‌توانید نام شبکه هات‌اسپات گوشی را تغییر دهید. همچنین با انتخاب Password می‌توانید رمز را عوض کنید. حتما برای امنیت بیشتر گوشی، روی Security بزنید و گزینه WPA3-Personal را انتخاب کنید. در صورتی که می‌خواهید هات‌اسپات گوشی مخفی باشد، گزینه Hide its SSID را روی On قرار دهید. در این صورت کاربران برای اتصال به هات‌اسپات گوشی شما، باید علاوه بر رمز عبور نام شبکه یا همان SSID را نیز به‌صورت دستی وارد کنند. در نهایت روی تیک بالای صفحه بزنید.

تنظیمات هات اسپات شیائومی

حالا برای فعالسازی هات اسپات گوشی های شیائومی، کافی است گزینه Portable hotspot را فعال کنید.

آموزش فعال کردن نقطه اتصال گوشی شیائومی

اکنون در گوشی که می‌خواهید به هات‌اسپات گوشی شما متصل شود، به قسمت وای‌فای رفته و با انتخاب نام شبکه و وارد کردن رمز، به اینترنت متصل شوید.

رفع مشکل هات اسپات در شیائومی؛ آموزش فعال کردن نقطه اتصال گوشی شیائومی

در قسمت اول دیدید که نقطه اتصال گوشی شیامی کجا قرار دارد. نحوه روشن کردن Hotspot گوشی های ردمی شیائومی همانطور که خواندید، فرایند ساده‌ای دارد. اما برخی اوقات این قابلیت با مشکلاتی مواجه می‌شود. در صورتی هات‌اسپات به‌درستی کار نمی‌کند، راه‌حل‌های زیر را برای برطرف کردن مشکل درنظر داشته باشید:

  • گوشی را ریستارت کنید: ریستارت کردن گوشی می‌تواند برخی باگ‌های نرم‌افزاری مرتبط به گوشی را از بین ببرد.
  • حالت هواپیما را خاموش و روشن کنید: با خاموش و روشن کردن حالت هواپیما، تنظیمات شبکه ریست می‌شوند و ممکن است مشکل برطرف شود.
  • در صورتی که گوشی کاربر دیگری نمی‌تواند به هات‌اسپات شما متصل شود، ابتدا مانند بالا به تنظیمات هات‌اسپات گوشی خودتان بروید. در صورتی که بخش Security را روی WPA3 قرار دادید، آن را به WPA2 تغییر دهید. همچنین گزینه Hide its SSID را نیز خاموش کنید.
  • تنظیمات شبکه را ریست کنید: می‌توانید یک بار تنظیمات وای‌فای و بلوتوث را ریست کنید و ببینید مشکل برطرف می‌شود یا خیر. با این کار دستگاه‌های بلوتوثی که به گوشی متصل هستند اتصال خود را از دست می‌دهند و تمامی شبکه‌های وای‌فای که قبلا به آن‌ها متصل بوده‌اید نیز حذف می‌شوند. برای انجام این کار به مسیر Settings > Additional Settings > Backup & reset > Network settings reset بروید و روی Reset settings بزنید.
  • گوشی را آپدیت کنید: ممکن است مشکل از یک باگ نرم‌افزاری در MIUI باشد. برای حل مشکل گوشی را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.

سوالات متداول

1. نقطه اتصال گوشی شیائومی Poco X3 کجاست؟

برای دسترسی به هات‌اسپات پوکو X3 باید مانند سایر گوشی‌های شیائومی به تنظیمات رفته و Portable hotspot را انتخاب کنید.

2. رمز نقطه اتصال گوشی شیائومی کجاست؟

مانند بالا به صفحه Portable hotspot بروید و روی Set up portable hotspot بزنید. سپس از کادر Password می‌توانید به رمزعبور هات‌اسپات گوشی دسترسی پیدا کنید.

سخن پایانی

در این آموزش فعال کردن نقطه اتصال گوشی شیائومی، به‌صورت تصویری مراحل انجام این کار را شرح دادیم. همچنین در صورتی که با مشکلاتی در هنگام فعالسازی هات اسپات گوشی های شیائومی مواجه شده‌اید، می‌توانید از طریق راه‌حل‌های ارائه شده آن‌ها را برطرف کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو