آموزش نصب تم در گوشی شیائومی به صورت گام به گام

آموزش نصب تم در گوشی شیائومی به صورت گام به گام


منبع: پلازا

3

1402/6/17

00:19


آموزش نصب تم در گوشی شیائومی به صورت گام به گام

آموزش نصب تم در گوشی شیائومی موضوع اصلی این مقاله است و قصد داریم تا با هم به بررسی یکی از قابلیت های سنتی در تلفن های همراه بپردازیم که شیائومی هنوز آن را زنده نگه داشته است. در ادامه با بررسی گام به گام نحوه تغییر تم گوشی شیائومی با ما همراه باشید.

اگر هنوز گوشی های قدیمی و دکمه ای را به یاد داشته باشید، قطعا می دانید که یکی از سرگرمی های آن دوران تغییر تم این گوشی ها بود که در آن گوشی ظاهری جذاب و جدید پیدا می کرد. با ورود گوشی های هوشمند و صفحه های بزرگ و رنگارنگ و گسترش استفاده از اینترنت دیگر خیلی از کاربران تمایلی به تغییر تم گوشی خود نداشته و بیشتر روی اپلیکیشن ها متمرکز شدند. اما باید گفت در گوشی هایی مانند شیائومی هنوز هم تم ها وجود دارند و ما می توانیم آنها را روی گوشی خود نصب کرده و از آنها استفاده کنیم؛ هدف ما از آموزش نصب تم در گوشی شیائومی نیز همین است.

از آنجا که شیائومی یک UI یا همان رابط کاربری مجزا برای گوشی های خود ارائه می دهد، این امکان که بتوان به راحتی تم های مختلفی را روی آن نصب کرد و ظاهر یکسانی که این روزها پنل های کاربری گوشی های اندرویدی به خود گرفته اند را عوض کرد، برای ما وجود دارد. در ادامه با آموزش نصب تم در گوشی شیائومی همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب

آموزش نصب تم در گوشی شیائومی

همانطور که قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم، وجود یک رابط کاربری مجزا در گوشی های شیائومی باعث شده است که روند ساخت و همینطور نصب تم در گوشی های شیائومی بهبود پیدا کند. این رابط کاربری که MIUI نام دارد در واقع برنامه ای است که هر آنچه که شما روی گوشی خود می بینید را کنترل می کند و مسئولیت آن این است که بهترین کیفیت را روی ظاهر گوشی شما حفظ کرده، قابلیت هایی مانند مرتب سازی و شخصی سازی منو ها و یا تغییر آیکون ها را برای ما انجام دهد. تم های گوشی در واقع یک مجموعه از تنظیمات از پیش تعیین شده برای این رابط کاربری هستند که با نصب تم، این تنظیمات به داخل آن تزریق شده و شکل و شمایل رابط کاربری گوشی ما را تغییر می دهند.

اگر این سوال برای شما ایجاد شده است که حالا چطور تم شیائومی را عوض کنیم؟ باید گفت که برای این کار راه های زیادی وجود دارد. چهار مورد از مهمترین این روش ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

روش اول – تغییر تم های موجود در خود گوشی؛ نحوه تغییر تم گوشی شیائومی

معمولا تمامی محصولات شیائومی با حداقل دو تم ذخیره شده روی گوشی به کاربران ارائه می شوند. یکی از این تم ها همین تمی است که اکنون روی گوشی فعال است و همان تم پیش فرض می باشد. تم دیگری که می توانید آن را به راحتی فعال کنید و از کارکرد صحیح آن مطمئن باشید، تمی است که در بخش Themes گوشی نگهداری می شود.

اگر بخواهیم آموزش نصب تم در گوشی شیائومی به این روش را ارائه دهیم، دستور العمل هایی که باید دنبال کنید از این قرار خواهد بود:

  • وارد قسمت Setting یا همان تنظیمات شوید.
  • از بخش Personal یا همان تنظیمات شخصی، گزینه Themes یا پوسته ها را انتخاب کنید.

انتخاب تنظیمات

در اینجا صفحه ای جدید برای شما باز خواهد شد که تب های مختلف و زیادی دارد. شما باید به سراغ تبی به نام Built-in بروید. البته در بعضی از دستگاه ها این تب با نام های My Themes، Downloaded و Installed نیز مشخص شده است.

انتخاب تم ها

 

وقتی که این صفحه را باز کنید، لیستی از تم ها در مقابل شما خواهد بود(حداقل یک تم) که گزینه هایی مانند Install و یا Activate را در اختیار شما قرار می دهند. شما لازم است ابتدا تم را Install کرده و بعد با Activate فعالسازی کنید تا شاهد تغییر تم گوشی خود باشید. دقت داشته باشید ممکن است نیاز باشد یک بار گوشی خود را ری استارت کنید تا تم فعال شود.

روش دوم – دانلود تم ها از مخزن؛ نحوه تغییر تم گوشی شیائومی

این بخش از آموزش نصب تم روی گوشی شیائومی شباهت زیادی با بخش قبلی دارد. در صورتی که روش قبلی را امتحان کرده باشید وقتی که به صفحه Themes برسید می توانید تعداد زیادی تم برای دانلود ببینید که در مقابل شما هستند. شما می توانید با انتخاب گزینه More از تب Free Themes به بخش اصلی تم ها رفته و با فعال کردن دانلود تم گوشی شیائومی گزینه های بیشتری را در دسته بندی های مختلف مشاهده کنید:

دانلود تم ها از مخزن

در این بخش شما می توانید به راحتی از این تم ها استفاده کنید و آنها را روی گوشی خود دانلود و نصب کرده و آنها را فعال کنید. دقت داشته باشید وقتی که این کار را انجام دهید، این تم ها به همان صفحه My themes خواهند رفت که در بخش قبل توضیح دادیم.

همینطور شما این امکان را دارید که تم های مورد نظر خود را سرچ کرده و در موضوعی که می خواهید این تم ها را مشاهده کنید. این موضوع می تواند هر چیزی مانند یک تم دارک و یا فیلم و سریال مورد علاقه شما باشد:

جست و جوی تم ها

 

روش سوم – آموزش نصب تم در گوشی شیائومی با ChaoMe Theme Editor؛ نحوه تغییر تم گوشی شیائومی

علاوه بر روش های گفته شده شما می توانید از اپلیکیشن ها و برنامه های مختلف دیگری نیز برای داشتن یک تم حرفه ای روی گوشی خود استفاده کنید. یکی از برنامه هایی که می تواند امکانات خوب و حرفه ای را برای اینکار در اختیار شما قرار دهد برنامه ChaoMe Theme Editor است.

این برنامه امکاناتی مانند تغییر تصاویر پس زمینه و قفل صفحه، تغییر رنگ منو ها و نوشته ها در گوشی، تغییر فونت، قلم و اندازه متن های گوشی و همینطور ویرایش و تغییر آیکون های اپلیکیشن ها را برای شما انجام می دهد. علاوه بر این تنظیمات موردی و دقیق صدها تم جذاب و خوب در این برنامه وجود دارد که شما می توانید از آن استفاده کنید. شما می توانید این برنامه را به راحتی از گوگل پلی دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید.

آموزش نصب تم در گوشی شیائومی با ChaoMe Theme Editor

 

روش چهارم – آموزش نصب تم در گوشی شیائومی به صورت فایل .mtz

یکی از قدیمی ترین روش های مورد بررسی در آموزش نصب تم در گوشی شیائومی که می توان با آن تم را روی گوشی نصب کرد، استفاده از فایل های تم گوشی است. قدمت این روش به زمان موبایل های دارای سیستم عامل جاوا باز می گردد که می توان گفت یک نوستالژی خوب برای کسانی است که از موبایل های قدیمی نوکیا یا سونی اریکسون استفاده می کردند و تم های جدید را با بلوتوث از دوست و آشنا می گرفتند. اساس کار  این روش که شیائومی اکنون از آن استفاده می کند نیز همین است.

فایل های تم شیائومی فایل هایی با پسوند .MTZ هستند که شما می توانید آنها را از سایت های مختلف دانلود کنید. به طور مثال سایت MTZFile یکی از منابعی است که می توانید برای پیدا کردن این فایل ها به سراغ آن بروید:

سایت MTZFile

بعد از دانلود این فایل ها باید به سراغ آموزش نصب تم روی گوشی شیائومی برویم. برای این کار لازم است ابتدا فایل ها را در گوشی خود بریزید. سپس از طریق  فایل منیجر به سراغ آن ها رفته و با انتخاب آنها، این فایل ها را نصب کنید. پس از نصب می توانید از طریق مسیر Setting و Themes این تم های جدید را در بخش My Themes مشاهده کنید.

در صورتی که فایل های MTZ شما به این صورت نصب نشدند از مسیر Setting به سراغ Themes رفته و تا آخر لیست را اسکرول کنید. در اینجا گزینه ای به نام Import به شما نمایش داده خواهد شد:

ایمپورت کردن تم ها

با انتخاب Import می توانید محل قرارگیری فایل های MTZ را مشخص کرده و منتظر بمانید تا تاییدیه نصب تم های جدید برای شما نمایش داده شود.

اگر باز هم در نصب این فایل ها مشکل داشتید می توانید برای به کارگیری آنها از اپلیکیشن MTZ Tester استفاده کنید. این برنامه می تواند فایل های تم دانلود شده شما را دریافت کرده آنها را بررسی کند و در صورتی که مشکل داشته باشند آنها را اصلاح کرده و روی گوشی شما نصب کنند.

برنامه MTZ Tester

هر چند دردسر های این روش می تواند بیشتر از روش های قبلی به نظر برسد اما باید گفت وقتی که شما می خواهید یک تم خاص و ویژه را روی گوشی خود نصب کنید، این دردسر ها می تواند ارزشش را داشته باشد!

نتیجه گیری

آموزش نصب تم روی گوشی شیائومی موضوع اصلی این مقاله ما بود و با هم دیدیم که برنامه تم شیائومی کجاست و چطور می توان از آن استفاده کرد و اگر تم مورد نظر خود را در این برنامه پیدا نکردیم، از چه روش های دیگری می توانیم تم گوشی خود را تغییر دهیم. اکنون شما به راحتی می توانید کار تغییر تم را روی گوشی خود انجام دهید، اما آیا این کار درست است؟!

در صورتی که شما از یک گوشی شیائومی استفاده می کنید که قدیمی شده است و بیش از یک سال است که از کارکرد آن می گذرد و برنامه های مختلفی روی آن نصب کرده اید، بهتر است در مورد نصب و تغییر تم تجدید نظر کنید. معمولا گوشی های شیائومی بعد از تغییر تم کمی سنگین شده و ممکن است شما را با مشکلاتی مانند لگ داشتن برنامه ها و یا هنگ کردن بدون مورد گوشی مواجه کند. به هر حال اگر نکته ای در مورد آموزش نصب تم در گوشی شیائومی به ذهنتان می‌رسد، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو