آموزش فعال کردن حالت تمام صفحه در گوشی های شیائومی

آموزش فعال کردن حالت تمام صفحه در گوشی های شیائومی


منبع: پلازا

2

1402/6/16

09:49


آموزش فعال کردن حالت تمام صفحه در گوشی های شیائومی

اگر به تازگی گوشی شیائومی خریداری کرده‌اید، شاید با رابط کاربری آن چندان آشنا نباشید و برایتان سوال باشد که فعال کردن حالت تمام صفحه در گوشی های شیائومی چگونه است؟ در این مطلب از پلازا قصد داریم تا به آموزش حالت تمام صفحه برای شیائومی بپردازیم.

گرچه سیستم عامل گوشی‌های شیائومی نیز اندروید است و اگر از قبل گوشی اندرویدی داشته‌اید، تغییرات محسوسی نخواهید داشت؛ اما رابط کاربری و تنظیمات گوشی‌های شیائومی شاید کمی پیچیده‌تر از گوشی‌های سامسونگ باشد. خوشبختانه رابط کاربری MIUI تا حد زیادی دست شما را باز می‌گذارد و می‌توانید شخصی‌سازی‌های خود را انجام دهید. آموزش فعال کردن نمایش تمام صفحه در گوشی های شیائومی نیز یکی از همین موارد است که کار سختی نیست و در ادامه به آموزش حالت تمام صفحه برای شیائومی خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

قابلیت تمام صفحه یا Full-Screen Gestures چیست؟

ویژگی تمام صفحه یا Full-Screen Gestures قابلیتی است که در به‌روزرسانی جدید اضافه شده است. با کمک این ویژگی می‌توان دکمه‌های راهبردی روی صفحه نمایش گوشی را حذف کرده و قابلیت کنترلی جدید را جایگزین آن نمایید. به این ترتیب شرایط کنترلی جدید که با به سمت بالا کشیدن نوار پایینی که در پایین گوشی قرار می‌گیرد، می‌توانید به بخش‌های مختلف دسترسی پیدا کنید را جایگزین کلیدهای سه گانه‌ می‌کنید. این قابلیت ظاهر به‌روزتر و کاربر پسندتری دارد و شاید شما هم مایل فعال کردن حالت تمام صفحه در گوشی های شیائومی باشید. این قابلیت به صورت پیش فرض بر روی گوشی‌های شیائومی فعال نیست و بایستی آن را در تنظیمات گوشی فعال نمایید.

نحوه‌ی فعال سازی حالت تمام صفحه برای شیائومی

با فعال کردن قابلیت تمام صفحه، می‌توان دکمه‌های راهبردی روی صفحه نمایش گوشی را حذف کرده و قابلیت کنترلی جدید را جایگزین آن نمایید. این قابلیت علاوه بر ظاهر به‌روزتر و جذاب تر، در مواردی نظیر بازی‌ها که وجود کلیدهای سه گانه، کنترل گوشه‌ی دستگاه را از شما سلب می‌کند؛ حائز اهمیت است. برای فعال کردن حالت تمام صفحه در گوشی های شیائومی کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

به تنظیمات گوشی وارد شوید و با اسکرول به سمت پایین، تنظیمات بیشتر یا Additional setting را انتخاب کنید.

فعال کردن حالت تمام صفحه در گوشی های شیائومی

گزینه‌ی صفحه نمایش تمام صفحه یا Full screen display را انتخاب کنید.

آموزش فعال کردن حالت تمام صفحه

در این مرحله، دو حالت پیش روی شما قرار دارد، شما بایستی به جای گزینه‌ی کلیدها یا Buttons تیک گزینه‌ی  Full  Screen Gestures را گزینش کنید.

به این ترتیب موفق به فعال کردن‌ حالت تمام صفحه برای گوشی های شیائومی، خواهید شد. و به جای کلیدهای راهبردی، یک خط در پایین صفحه ظاهر می‌شود.

آموزش حالت تمام صفحه برای شیائومی

اگر تمایل به حذف این خط و عدم مشاهده‌ی آن نیز دارید، می‌توانید با خاموش کردن کلید گزینه‌ی پایین یعنی Hide full screen indicator این خط را نیز بردارید.

سخن پایانی

در این مطلب با نحوه فعال کردن حالت تمام صفحه در گوشی های شیائومی آشنا شدیم. نظر شما در مورد این حالت چیست؟ آیا از آن استفاده می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو