گوشی پوکو C65 شیائومی | بهبود یافته در صفحه نمایش، دوربین و باتری

گوشی پوکو C65 شیائومی | بهبود یافته در صفحه نمایش، دوربین و باتری


منبع: پلازا

2

1402/8/23

15:36


گوشی پوکو C65 شیائومی | بهبود یافته در صفحه نمایش، دوربین و باتری

گوشی پوکو C65 شیائومی محصول جدیدی است که به عنوان جایگزینی برای پوکو C55 معرفی شد و به نظر می رسد تغییراتی که روی آن اعمال شده است موفق و باب میل کاربران بوده است. در این مقاله از پلازا با هم گوشی شیائومی پوکو C65 را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

در این ماه های پایانی سال 2023 که خیلی از شرکت ها و برند های بزرگ ارائه دهندگان دیوایس های الکترونیکی در حال بستن پرونده کاری امسال خود هستند، غول تکنولوژی چینی یعنی شیائومی به ارائه محصولات جدید مشغول است و گوشی جدیدی را به بازار عرضه کرده است که می توان گفت نسبت به نمونه قبلی خود ویژگی های بهتری دارد و بهینه سازی های انجام گرفته روی آن به صورت کارآمد و خوبی از آب درآمده است. پوکو یکی از زیر برند های معروف شیائومی است که می توان گفت یکی از سه زیر برند اصلی موبایل های شیائومی به شمار می رود (در کنار Redmi و MI). گوشی پوکو C65 شیائومی محصول جدیدی است که در 7 نوامبر به صورت رسمی به بازار عرضه شده است و برای کسانی که به دنبال یک گوشی اقتصادی هستند، یک گزینه ایده آل به نظر می رسد.

در ادامه به صورت کامل گوشی پوکو C65 شیائومی را از نظر مشخصات و ویژگی هایی که دارد، و همینطور تغییراتی که نسبت به نسخه قبلی خود داشته است بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی پوکو C65 شیائومی

در مورد این دیوایس باید گفت که با یکی از گوشی های میان رده که قیمت پایینی دارد طرف هستیم و نمی توان انتظارات زیادی از آن داشت اما به هر حال می توان گفت گوشی پوکو C65 شیائومی از ویژگی ها و امکانات خوبی برخوردار است. در جدول زیر می توانید مشخصات این دستگاه را مشاهده کنید:

ویژگی‌ها گوشی شیائومی پوکو C65
نمایشگر 6.74 اینچی IPS LCD با رفرش‌ریت 90 هرتز و رزولوشن 720p
پردازنده هلیو G85
سیستم عامل اندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14
حافظه/رم 6/8 گیگابایت رم | حافظه 128/256 گیگابایت
دوربین‌‌ها 2 + 50
دوربین سلفی 8
باتری 5000 میلی‌آمپر با شارژ 18 وات
قیمت حدود 80 یورو

در ادامه به صورت مفصل این موارد را باز خواهیم کرد و ویژگی های گوشی شیائومی پوکو C65 را معرفی می کنیم.

معرفی گوشی شیائومی پوکو C65

در صورتی که از علاقه مندان به گوشی های شیائومی باشید سری پوکو قطعا برای شما جذاب بوده است. زیر برندی که عموما گوشی های آن از کیفیت بالایی برخوردارند و چند نمونه خوب نیز از آنها در بازار ایران موجود است. هر چند این گوشی ها آنقدر خوب نیستند که بتوانند در رده بهترین گوشی های دنیا از آنها نام برد. اما باز هم می توان گفت در بین گزینه هایی که ما داریم، و البته با توجه به قیمتی که دارند، می توانند در فهرست بهترین گوشی میان رده شیائومی 2023 جایگاه خوبی را بدست آورند. هر چند در مورد گوشی پوکو C65 شیائومی ممکن است کار کمی سخت باشد و قرار نیست با یکی از بهترین های پوکو هم طرف باشیم.

همانطور که از مشخصات گفته شده در جدول بالا پیداست، این گوشی اقتصادی چندان ویژگی حرفه ای ندارد ولی می توان آن را یک گزینه خوب برای کاربرد های عمومی روزمره، و دانش آموزان نام برد. در ادامه بررسی گوشی موبایل Xiaomi Poco C65 را به صورت موردی انجام خواهیم داد.

طراحی گوشی شیائومی پوکو C65

هر چند گوشی پوکو C65 شیائومی در خیلی از موارد حرفی برای گفتن ندارد اما باید گفت وقتی پای طراحی در میان باشد، برتری قابل ملاحظه ای نسبت به مدل های قبلی خود دارد و به نظر می رسد از این مقایسه سربلند بیرون بیاید. در این گوشی کمی ساختار کلی پوکو برای گوشی هایش تغییر داشته است و طرف قرار گیری ماژول های دوربین به صورت دو دوربین دایره ای شکل در آمده است که هر سه ماژول دوربین این دیوایس روی این دو بخش قرار می گیرند. همینطور کادری که در این گوشی ها دور دوربین ها قرار می گرفت، کمی کم رنگ تر شده و ظاهر یکدستی با بدنه گوشی پیدا کرده است.

طراحی گوشی شیائومی پوکو C65

در مورد سنت نوشتن لوگوی پوکو آن هم با اندازه ای بزرگ که معمولا در تمامی گوشی های پوکو انجام می گیرد باید گفت با توجه به تصاویر گوشی موبایل Xiaomi Poco C65 به نظر می رسد این بار تغییرات محسوسی وجود داشته و لوگوی این برند با اندازه ای کوچکتر نسبت به مدل های قبلی پشت گوشی درج شده است. این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی و بنفش ارائه شده و از فناوری های ضد آب و غبار در آن خبری نیست. همینطور اطلاعات خاصی مربوط به محافظ صفحه از آن منتشر نشده است، اما به نظر نمی رسد بتوانیم در این گوشی ارزان قیمت گزینه های خوبی که می توانستیم در پرچمداران شیائومی 2023 ببینیم را پیدا کنیم.

سخت افزار گوشی پوکو C65 شیائومی

یکی از مهمترین گزینه هایی که برای یک تلفن همراه مورد بررسی قرار می گیرد و می توان گفت گوشی پوکو C65 شیائومی قرار نیست چندان اطلاعات جالبی به ما بدهد، سخت افزار است. در این مورد این گوشی تغییر محسوسی با نسخه های قبلی خود نداشته است. در این گوشی از چیپست Helio G85 به عنوان پردازنده ی گوشی پوکو سی ۶۵ استفاده شده که در مورد پوکو سی 55 هم از همین تراشه استفاده شده بود.

پردازنده گرافیکی گوشی شیائومی پوکو C65 از نوع Mali-G52 MC2 می باشد که البته باید گفت در بین پردازنده های گرافیکی با بودجه کم گزینه خوبی به نظر می رسد. این پردازنده به عنوان یک پردازنده گیمینگ به بازار ارائه شده بود اما باید گفت مدت زیادی است که دیگر به عنوان بهترین در گیمینگ شناخته نمی شود و 5 سالی است که از اولین رونمایی این پردازنده می گذرد. پس در صورتی که به دنبال گوشی ای با مشخصات گیمینگ می گردید، می توانید سری به مقاله بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی بزنید.

سخت افزار گوشی پوکو C65 شیائومی

صفحه نمایش گوشی پوکو C65 شیائومی

عمده بهینه سازی این گوشی نسبت به نسخه قبلی آن ارائه بهینه سازی های انجام گرفته روی صفحه نمایش بوده است که می توان گفت شامل بالابردن نرخ تازه سازی به 90 هرتز و همینطور افزایش نور و درخشندگی صفحه می باشد. در این گوشی از یک نمایشگر از نوع IPS LCD استفاده شده است که رزولوشن آن 720 در 1600 بوده و با توجه به نوع و اندازه این نمایشگر باشد گفت تا اندازه ای پایین است. هر چند افزایش این رزولوشن با توجه به ظرفیت نمایشگر می تواند منجر به تغییرات در چیپست، معماری کلی پردازنده و در پی آن افزایش قیمت این گوشی شود که آن را از فهرست ارزان ترین گوشی های شیائومی خارج می کند و این مختلف با سیاست های شیائومی برای این محصول می باشد.

صفحه نمایش گوشی پوکو C65 شیائومی

دوربین گوشی موبایل Xiaomi Poco C65

شیائومی در این گوشی از دوربین اصلی دو ماژوله استفاده کرده است که یک دوربین 50 مگاپیکسلی در کنار دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی می تواند کیفیت قابل قبول و خوبی را برای عکس برداری به کاربران بدهد. در مورد فیلمبرداری نیز این دوربین می تواند با کیفیت 1080 و با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این گوشی نسبت به نسخه قبلی ارتقای بهتری داشته و از 5 به 8 مگاپیکسل رسیده است.

دوربین گوشی موبایل Xiaomi Poco C65

حافظه داخلی و رم گوشی پوکو سی ۶۵

یکی دیگر از مواردی که در این گوشی به صورت بهبود یافته و خوب ارائه شده است و می توان گفت نسبت به هم رده های خود وضعیت بهتری دارد، میزان رم به کار گرفته شده در این گوشی است. رم گوشی پوکو C65 شیائومی در دو نسخه 6 و 8 گیگابایت ارائه می شود. از نظر حافظه داخلی نیز نسخه پایه با 128 گیگابایت و نسخه بالاتر با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی به کاربران ارائه شده است. همینطور باید گفت که میزان فضای ذخیره سازی می تواند با استفاده از SD Card به میزان 1 ترابایت افزایش داشته باشد و این مورد یکی از ویژگی های خوب در این گوشی به شمار می رود.

قیمت و تاریخ عرضه گوشی پوکو C65 شیائومی

در مورد تاریخ عرضه ی گوشی پوکو C65 شیائومی که یکی از جدیدترین گوشی های شیائومی 2023 است باید گفت که شیائومی این گوشی را در روز 5 نوامبر به صورت رسمی معرفی کرده و از فردای این معرفی، یعنی در تاریخ 6 نوامبر، به صورت رسمی به بازار ارائه شده و در اختیار کاربران قرار گرفت.

قیمت گوشی پوکو C65 شیائومی نسبت به میزان حافظه و همینطور تنوع رنگ ی که دارد می تواند کمی متغیر باشد اما قیمت نسخه پایه آن 80 یورو در اروپا و 88 دلار در آمریکا معرفی شده است که می توان گفت یکی از ارزانترین گوشی های شیائومی به شمار می رود که با توجه به اندازه، باتری ظرفیت بالای آن و همینطور دوربین 50 مگاپیکسلی یک انتخاب مقرون به صرفه است و برای کاربرد های عادی و روزمره، کاملا ارزش خرید دارد.

قیمت و تاریخ عرضه گوشی پوکو C65 شیائومی

مزایا و معایب گوشی پوکو C65 شیائومی

وقتی صحبت از مزایا و معایب یک گوشی اقتصادی در میان باشد باید گفت که چندان زوایای تاریکی وجود ندارد و وضعیت کارکرد این دسته از گوشی ها برای همه آشکار شده است. این گوشی نه سخت افزار جدیدی دارد که بخواهد در روند کاری مشکل درست کند و نه ویژگی چندان خارق العاده ای که کاربران را سورپرایز کند.

اما با این وجود باید گفت مزیت هایی که این گوشی ارائه می کند نسبت به معایب آن برتری دارند و می توان گفت محصول خوب و قابل قبول به شمار می رود. مزایا و معایب کلی گوشی پوکو C65 شیائومی از این قرارند:

مزایای گوشی پوکو C65 شیائومی

  • قیمت پایین و مقرون به صرفه
  • باتری با ظرفیت بالا
  • دوربین ارتقا یافته و با کیفیت
  • پشتیبانی از کارت حافظه
  • خروجی صدای جک 3.5 میلیمتری
  • حسگر اثر انگشت در کنار گوشی
  • ارائه سنسور NFC

معایب گوشی شیائومی پوکو C65

  • رزولوشن پایین صفحه نمایش
  • استفاده از تراشه قدیمی و با نیروی پردازشی پایین
  • کیفیت صدای پایین
  • شارژر ضعیف به نسبت ظرفیت باتری

مزایا و معایب گوشی پوکو C65 شیائومی

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد یکی از گوشی های ارزان شیائومی صحبت کردیم که به تازگی به بازار عرضه شده و با وجود قیمت پایینی که دارد، مجموعه امکانات خوبی مانند دوربین 50 مگاپیکسلی، باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر، صفحه نمایش IPS با اندازه 6.74 اینچ و 256 گیگابایت حافظه داخلی را تنها با قیمت 88 دلار در اختیار کاربران می گذارد. هرچند نمی توان گفت که این گوشی یکی از بهترین گوشی های ۲۰۲۳ جهان است، اما در صورتی که به دنبال یک گوشی ارزان و خوب می گردید، می توانید این مورد را هم در بین گزینه هایی که دارید جای دهید. در صورتی که نظری در مورد گوشی پوکو C65 شیائومی دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو