مشخصات گوشی شیائومی پوکو ایکس ۶ (Xiaomi Poco X6)

مشخصات گوشی شیائومی پوکو ایکس ۶ (Xiaomi Poco X6)


منبع: پلازا

2

1402/11/6

10:50


مشخصات گوشی شیائومی پوکو ایکس ۶ (Xiaomi Poco X6)

شیائومی پوکو X6 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان رده ای است که در ابتدای 2024 ارائه شده است. در این مقاله از پلازا قصد داریم به بررسی کامل ویژگی‌ها و مشخصات این گوشی بپردازیم.

خیلی از گوشی‌های پرچمدار هستند که در زمان عرضه سر و صدای زیاد راه می‌اندازند، در اینترنت ترند می‌شوند و بحث روز محافل تکنولوژی خواهند بود. اما حقیقت این است وقتی میزان فروش و بازار را بررسی کنیم، گوشی‌های میان رده و اقتصادی سهم بزرگتری را به خود اختصاص داده و در واقع این دستگاه‌ها هستند که نیاز‌های اصلی کاربران را برآورده می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم به سراغ یکی از همین گوشی‌ها که شیائومی آن را به تازگی عرضه کرده است برویم و ببینیم شیائومی پوکو X6 چه امکاناتی را در اختیار کاربران خود می‌گذارد.

زیر برند پوکو همیشه گوشی‌های میان رده خوبی را روانه بازار کرده است که هم از نظر مشخصات بالا بوده اند، و هم از نظر جنبه‌های اقتصادی وضعیت خوبی را داشته اند. در صورتی که با این پیش زمینه به Xiaomi Poco X6 نگاه کنیم، این گوشی هم شانس اینکه بتواند در بازار خوش بدرخشد را دارد، اما تا زمانی که ویژگی‌های آن را کامل بررسی نکنیم، نمی‌توانیم نظر قطعی ای در مورد آن بدهیم. در ادامه به سراغ بررسی مشخصات این گوشی خواهیم رفت.

فهرست مطالب

مشخصات شیائومی پوکو X6

وقتی صحبت از مشخصات یک گوشی میان رده باشد به این معنی است که خیلی نمی‌توانیم انتظار‌های زیادی داشته باشیم، اما نکته نا امید کننده ای هم در آنها وجود ندارد! در مورد مشخصات شیائومی پوکو X6 هم همینطور است. در جدول زیر می‌توانید مهمترین مشخصات این گوشی میان رده را مشاهده نمایید:

مشخصه هاگوشی شیائومی پوکو X6
نمایشگر6.67 اینچی از نوع امولد با رزولوشن 1220 در 2712 و نرخ تازه سازی 120 هرتز
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 7s نسل 2
حافظه/رم8/256 | 12/256 | 12/512 گیگابایت
سیستم عاملاندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14
دوربین اصلی2 + 8 + 64 مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال
دوربین جلو16 مگاپیکسل
باتری5100 میلی آمپر با شارژر 67 وات
قیمت320 دلار

همانطور که می‌بینید در اینجا با یک تلفن همراه حرفه ای و خوب طرفی هستیم که می‌توان گفت از متوسط گوشی‌های میان رده بالاتر بوده و قیمتی که برای آن ارائه شده است نیز مقرون به صرفه به نظر می‌رسد. البته برای درک این موضوع لازم است به صورت موردی سخت افزار این گوشی را مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی شیائومی پوکو X6

به نظر می‌رسد سال 2024 سالی پر کاربرای غول تکنولوژی چینی، یعنی شیائومی باشد. این شرکت در زمینه‌های مختلف محصولات متعددی را مانند خودروی برقی لاکچری خود ارائه داده است و در بازار گوشی هم که از همیشه پر کارتر بوده است. این برند بزرگ در آخرین عرضه رسمی که انجام داد دو گوشی شیائومی پوکو X6 و ردمی نوت 13 پرو 5G را به بازار عرضه کرد که هردوی آنها از میان رده‌های خوب این برند به شمار می‌روند.

معرفی شیائومی پوکو X6

گوشی‌های سری ایکس پوکو در بازار ایران همیشه دستگاه‌هایی بازار پسند بوده اند و کیفیت آنها تایید شده است. این نگاه خوب می‌تواند در تصمیم گیری برای این گوشی هم موثر باشد که البته باید گفت نیاز چندانی هم به آن ندارد و یک نگاه کلی به جدول مشخصات می‌تواند به ما بگوید اوضاع از چه قرار است. همانطور که در بخش‌های قبلی هم اشاره کردیم، هرچند این گوشی بهترین نیست اما از نظر خیلی از ویژگی‌ها خوب است و نکته منفی چندانی در آن مشاهده نمی‌شود. به نظر می‌رسد این گوشی بتواند به راحتی در بین بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی جای بگیرد.

در صورتی که بخواهیم هر کدام از ویژگی‌های شیائومی پوکو X6 را معرفی کنیم، نتیجه از این قرار خواهد بود:

طراحی شیائومی پوکو X6

از نظر طراحی شکل ظاهری و ویژگی‌های فیزیکی این دستگاه باید گفت که با یکی دیگر از گوشی‌های پر زرق و برگ پوکو طرفیم. در مورد این برند باید گفت که برای پوکو فرقی ندارد در حال تولید یک گوشی ارزن اقتصادی است یا یک پرچمدار، این زیر برند شیائومی همیشه از ظنر طراحی عملکردی خوب و کیفیت ساختی قابل قبول را به کاربران خود عرضه کرده است. در اینجا می‌توان طراحی که پوکو از سال گذشته برای گوشی‌های خود در پیش گرفته، را هنوز مشاهده کرد. دوربین‌ها به صورت مربعی چیده شده اند و بخش بالایی گوشی با رنگی متفاوت جدا شده که نام برند پوکو با فونتی درشت روی آن حک شده است.

طراحی شیائومی پوکو X6

ابعاد شیائومی پوکو X6 برابر با 161.2 در 74.3 در 8 میلیمتر بوده که با وزن 181 گرم آن را تبدیل به یک گوشی باریک و تقریبا سبک می‌کند. همینطور استاندارد IP54 برای سیستم ضد غبار و ضد آب این گوشی طراحی و اجرا شده است. محافظ صفحه کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس نیز حسن ختام ویزگی‌های طراحی این محصول می باشد که معمولا تنها روی پرچمداران می‌توان آن را پیدا کرد.

سخت افزار شیائومی پوکو X6

یکی از مهمترین بخش‌های هر موبایلی مربوط به سخت افزار آن می‌باشد که در مورد شیائومی پوکو X6 باید گفت شرایط خوبی روی این بخش حکمفرما است. اصلی ترین بخش سخت افزار یعنی تراشه شیائومی پوکو X6 از نوع کوالکام اسنپدراگون 7s نسل 2 است که با مدل SM7435-AB شناخته می‌شود. این تراشه یک چیپست 4 نانومتری است که در نیمه دوم 2023 ارائه شد و به راحتی می‌تواند با تراشه‌های سطح بالا رقابت کند. در این تراشه پردازنده گرافیکی آدرنو 710 نیز ارائه شده است که یکی از بهترین‌ها در نوع خود می‌باشد.

سخت افزار شیائومی پوکو X6

در واقع ترکیب این دو به شیائومی پوکو X6 اجازه می‌دهد بتواند بازی‌های روز را بدون کوچکترین لگ و یا مشکل داغ کردن به خوبی اجرا کند و تجربه کاربری خوبی را در اختیار کاربران بگذارد. هر چند این گوشی به عنوان یک گوشی میان رده شناخته می‌شود اما باید گفت که سری ایکس شیائومی همیشه پردازنده‌های قدرتمندی داشته و می‌توان نمونه‌هایی از آن را در فهرست بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی مشاهده کرد. برای اینکه ببینیم آیا شیائومی پوکو X6 می‌تواند جانشین مدل‌های قبلی خود در این فهرست شود، لازم است منتظر بمانیم تا بررسی‌های بیشتری از این عضو تازه وارد بازار به عمل بیاید و خود را کاملا اثبات کند.

صفحه نمایش شیائومی پوکو X6

از نظر صفحه نمایش باید گفت که گوشی شیائومی پوکو X6 دارای یک دیسپلی پریمیوم از نوع AMOLED بوده که می‌تواند 68 میلیارد رنگ را با پشتیبانی از دالبی ویژن در اختیار کاربران قرار دهد. استفاده از سخت افزار قدرتمند به این گوشی این امکان را داده است که یک صفحه نمایش خوب با رزولوشن بالا یعنی 1220 در 2712 را به کاربران خود بدهد. این صفحه نمایش که چگالی آن 446 نقطه در اینچ است، به صورت معمولی با 500 نیت روشنایی کار می‌کند که می‌تواند آن را تا 1800 نیت نیز افزایش دهد. به طور کلی باید گفت این گوشی از نظر صفحه نمایش بیشتر در حد یک پرچمدار است تا یک گوشی میان رده.

رم و فضای ذخیره سازی Xiaomi POCO X6

از نظر رم و فضای ذخیره سازی باید گفت این گوشی با سه نسخه اصلی ارائه می‌شود. این نسخه‌ها دارای 8 و 12 گیگابایت رم و همینطور 256 و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی هستند. یکی از ایراداتی که می‌توان به این گوشی وارد کرد این است که امکان افزایش فضای ذخیره سازی از طریق کارت حافظه برای این گوشی وجود ندارد. این امکانی است که در خیلی از هم رده‌های این گوشی مشاهده می‌شود. البته باید گفت که حداقل میزان 256 گیگابایت برای خیلی از کارها کافی به نظر می‌رسد و نیاز به این ویژگی چندان روی این گوشی حس نخواهد شد.

رم و فضای ذخیره سازی Xiaomi POCO X6

دوربین گوشی پوکو ایکس ۶

کیفیت دوربین نیز در این گوشی یکی از دیگر مزیت‌های مهم آن به شمار می‌رود. در این دیوایس یک دوربین سه ماژوله به عنوان دوربین اصلی به کار گرفته شده است که ماژول اصلی آن یک 64 مگاپیکسلی واید با قابلیت PDAF و OIS است. ماژول دوم یک دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید بوده و ماژول سوم هم یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی برای تصویر برداری از فاصله نزدیک است. این دوربین‌ها می‌توانند فیلمبرداری را با کیفیت 4K در 30 فریم بر ثانیه و کیفیت 1080p با 30 و 60 فریم بر ثانیه انجام دهند.

دوربین سلفی نیز یک دوربین واید 16 مگاپیکسلی است که می‌تواند فیلمبرداری 1080p را با 30 و 60 فریم بر ثانیه انجام دهد. این دوربین نیز می‌تواند ویژگی HDR را برای تقویت رنگ‌ها و زنده تر کردن تصاویر در اختیار کاربران بگذارد.

ارتباطات و ویژگی‌های POCO X6

شیائومی پوکو X6 یک گوشی 5G است که می‌تواند از تمامی امکانات پیشرفته ای که شبکه‌های سلولار ارائه می‌دهند پشتیبانی کند. همینطور وای فای و بلوتوث ورژن 5.2 نیز در این گوشی ارائه شده است. از نظر ویژگی‌ها نیز باید گفت شرایط خوبی را دارد. مهمترین ویژگی‌های قابل ذکر در این گوشی عبارتند از:

  • پشتیبانی از NFC
  • سیستم موقعیت یابی GPS حرفه ای(GLONASS، GALILEO و BDS)
  • پورت ارتباطی مادون قرمز
  • سنسور حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش
  • شتاب سنج، ژیروسکوپ، پروکسیمیتی و قطب نما
  • خروجی صدای جک 3.5 میلیمتری
  • اسپیکر‌های استریو

هر چند که این دیوایس تنها یک گوشی میان رده است و نمی‌توان انتظار ارائه سرویس‌های یک گوشی پرچمدار را از آن داشت، اما باز هم ویژگی‌هایی که برای شما فراهم می‌کند سطح بالا بوده و نقصی در آنها دیده نمی‌شود.

باتری شیائومی پوکو X6

باتری ای که پوکو برای گوشی X6 خود استفاده کرده است یک باتری 5100 میلی آمپری قدرتمند است که همراه با یک شارژر فست 67 واتی به کاربران تحویل داده می‌شود. باید گفت سطح این باتری از هم رده‌های این گوشی بالاتر بوده و بر اساس تبلیغاتی که خود شیائومی ارائه داده است، این باتری از حالت خالی، به مدت 44 دقیقه به صد در صد شارژ خواهد رسید.

باتری شیائومی پوکو X6

تاریخ عرضه و قیمت شیائومی پوکو X6

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم تاریخ عرضه شیائومی پوکو X6 در 12 ژانویه سال 2024 است. این گوشی هم اکنون در بازار هند و چین توزیع شده است و با توجه به سابقه ای که عرضه محصولات شیائومی در ایران دارد، به زودی سر و کله آن در ایران هم پیدا خواهد شد. در صورتی که به دنبال خرید یک میان رده خوب از شیائومی هستید، می‌توانید روی این گوشی حساب کنید. همینطور مقاله بهترین میان رده‌های شیائومی می‌تواند از این برند، گزینه‌های خوب دیگری هم پیدا کنید.

در مورد قیمت شیائومی پوکو X6 هم باید گفت نسخه پایه این گوشی با قیمت 320 دلار ارائه شده است که برای این امکانات و مشخصاتی که با هم دیدیم قیمت مناسبی به نظر می‌رسد. در کل می‌توان گفت این گوشی یک میان رده خوب است که ارزش آن بالاتر از این قیمت است و شما با خرید آن امکاناتی بیشتر از آنچه که پرداخت کرده اید را بدست می‌آورید. در صورتی که به دنبال موارد ارزان تر می‌گردید می‌توانید سری به مقاله گوشی‌های اقتصادی شیائومی بزنید.

تاریخ عرضه و قیمت شیائومی پوکو X6

نتیجه گیری

در این مقاله با هم گوشی شیائومی پوکو X6 را بررسی کردیم. یک میان رده جدید و خوب که امکاناتی سطح بالا را در اختیار کاربران می‌گذارد. در اینجا ما یک گوشی با پردازنده اسنپدراگون 7s نسل 2، پردازنده گرافیکی آدرنو 710، رم 8 و 12 گیگابایتی، فضای ذخیره سازی 256 و 512 گیگابایتی، صفحه نمایش امولد 6.7 اینچی و باتری 5100 میلی آمپری قدرتمند را داریم که می‌تواند کاملا ارزش قیمت آن را داشته باشد. در صورتی که در مورد این گوشی سوال و یا نظری داشتید، خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو