معرفی گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G

معرفی گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G


منبع: پلازا

1

1402/10/8

20:23


معرفی گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G

گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G محصول جدید شیائومی است که به عنوان یک گوشی اقتصادی به بازار عرضه شده است. در این مقال از پلازا به بررسی کامل ویژگی‌های گوشی ردمی 13C 5G می‌پردازیم.

در روز‌های پایانی سال 2023 خیلی از برند‌های حوزه فناوری به دنبال عرضه محصولات مختلف خود هستند. البته باید گفت هر برندی بهترین‌های خود را ارائه کرده است و تنها گزینه‌هایی برای این روز‌ها مانده اند که تکنولوژی آنها چندان بالا نیست و به نظر نمی‌رسد این برند‌ها امید خاصی به موفقیت آنها داشته باشند. غول تکنولوژی چینی یعنی شیائومی با توجه به زیر برند‌های زیادی که دارد یکی از گزینه‌هایی است که محصولات زیادی را برای این ماه در لیست انتشار خود دارد. گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G یکی از همین دستگاه‌ها است که یک گوشی اقتصادی خوش ساخت تلقی می‌شود و هر چند چندان سخت افزار قوی ندارد، اما می‌تواند برای خیلی از افراد یک مورد مناسب باشد.

در این مقاله می‌خواهیم با هم به بررسی کامل گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G بپردازیم و ببینیم که با خرید این گوشی، که بعید است تا پایان سال 2023 به بازار ایران برسد، چه امکاناتی در اختیار خواهیم داشت و ویژگی‌های آن چیست.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G

همانطور که گفتیم گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G یک گوشی اقتصادی است و نمی‌توان چندان انتظاری از آن داشت. البته گوشی‌های اقتصادی این روزها شرایط پایه ای مانند یک دوربین 50 مگاپیکسلی و باتری قدرتمند 5000 میلی آمپری را به صورت پیش‌فرض ارائه می‌دهند، که در مورد دستگاه مورد بحث ما هم همینطور است. جدول زیر مشخصات گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G را به صورت کامل شرح می‌دهد:

ویژگی‌هاگوشی Redmi 13C 5G
نمایشگر6.74 اینچی IPS LCD با رفرش‌ریت 90 هرتز و رزولوشن 720p
پردازندهدایمنسیتی 6100 پلاس
سیستم عاملاندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14
حافظه/رم4/6/8 گیگابایت رم | حافظه 128/256 گیگابایت
دوربین‌‌ها50 مگاپیکسل
دوربین سلفی5 مگاپیکسل
باتری5000 میلی‌آمپر با شارژ 18 وات
قیمتحدود 120 یورو

همانطور که می‌بینید گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G انتظاراتی که از یک گوشی اقتصادی می‌رود را بر آورده می‌کند. در ادامه هر کدام از این موارد را با هم به صورت موردی بررسی خواهیم کرد.

معرفی گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G

 شیائومی در سالی که گذشت محصولات زیادی را روانه بازار کرد و ظاهرا در این روز‌های پایانی سال هم تسلیم نمی‌شود و همچنان هم در حال ادامه است. گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G یکی از جدیدترین محصولاتی است که این شرکت عرضه کرده است. یک گوشی 5G اقتصادی که با قیمتی پایین می‌تواند ویژگی‌هایی قابل قبول را به کاربران خود عرضه کند. زیر برند ردمی که در کنار پوکو معمولا به عنوان زیر برند اقتصادی و ارزانتر گوشی‌های شیائومی شناخته می‌شود.

گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G یکی از گزینه‌هایی است که همانطور که انتظار می‌رود، ویژگی چندان خیره کننده ای ندارد و در کنار پیش نیاز‌های گوشی‌های اقتصادی مانند دوربین و باتری خوب، پشتیبانی از شبکه 5G یکی از مهمترین ویژگی‌های این گوشی به شمار می‌رود. در ادامه به صورت موردی هر بخش این گوشی را بررسی می‌کنیم تا ببینیم این گوشی آنقدر امکانات دارد که بتوان آن را در فهرست جدیدترین گوشی‌های شیائومی جای داد یا نه!

معرفی گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G

طراحی گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G

همانطور که در تصاویر گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G هم کاملا مشخص است، این گوشی یک ظاهر نسبتا ساده دارد که مانند سایر گوشی های اقتصادی این برند عمل کرده است و چیز چندان جدیدی در آن دیده نمی‌شود. چیدمان دوربین‌ها به صورت دو ماژول بزرگ هستند که البته باید گفت مازول دوم کار چندان زیادی نمی‌کند و به نظر می‌رسد بیشتر دکوراتیو باشد (در بخش دوربین آن را بررسی می‌کنیم). این گوشی با صفحه 6.74 اینچی و ابعاد 168 در 78 در 8.1 میلی‌متر یک گوشی بزرگ و البته ضخیم به حساب می‌آید!

در ساخت این گوشی از فناوری ضد آب و غبار استفاده شده است. هر چند این فناوری از نوع Splash and dust resistant است و از فناوری‌های پیشرفته در این مورد خبری نیست، اما باز هم برای یک گوشی اقتصادی پیشرفت خوبی است و معمولا در این گوشی‌ها خبری از استاندارد IP نیست. همینطور این گوشی 192 گرمی از فناوری کورنینگ گوریلا گلس هم برای محافظت از این صفحه بزرگ استفاده می‌کند. به طور کلی باید گفت گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G از نظر طراحی و بدنه ویژگی‌های قابل قبول دارد که بهتر از سایر گوشی‌های اقتصادی هستند.

طراحی گوشی شیائومی ردمی 13 سی 5G

سخت افزار گوشی ردمی 13C 5G

سخت افزار را می‌توان یکی از تعیین کننده ترین عناصر در مورد قیمت یک گوشی دانست و باید در مورد گوشی‌های اقتصادی گفت که نمی‌توان انتظار زیادی از سخت افزار داشت. هر چند تراشه 6 نانومتری دایمنسیتی 6100 پلاس یکی از گزینه‌های خوبی است که می‌تواند در یک گوشی اقتصادی استفاده شود و باید گفت از نظر نیروی پردازشی برای یک گوشی 2023 گزینه ای معقول و خوب به شمار می‌رود.

پردازنده گرافیکی گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G نیز از نوع Mali-G57 MC2 است که می‌تواند برنامه‌های عادی را به خوبی اجرا کرده و در بازی‌های سبک نیز عملکردی خوب و جالب توجه دارد. اگر به دنبال گوشی بهتر و ارزانی هستید که بتواند کار گیمینگ را هم برای شما انجام دهد، بهتر است سری به مقاله بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی بزنید تا گزینه‌های دیگری هم در اختیار داشته باشید.

به طور کلی در مورد بازدهی سخت افزاری این گشو‌ها نمی‌ نمی‌توان چندان نظر خاصی داد، اما اگر بخواهیم قیمت را در نظر بگیریم، می‌توان گفت سخت افزار گوشی ردمی 13 سی 5G چندان هم پایین نیست و امکانات خوبی به کاربران داده است.

صفحه نمایش گوشی شیائومی ردمی 13C 5G

در مورد صفحه نمایش استفاده شده در این گوشی باید گفت که یک صفحه 6.74 اینچی با پنل IPS را داریم و می‌تواند تا 600 نیت روشنایی به ما بدهد که برای این نمایشگر یک مقدار خوب به حساب می‌آید. درصد صفحه نمایش به بدنه برابر با 83.7 درصد است و همینطور نرخ تازه سازی 90 هرتز تصویری روان و نرم را در این صفحه نمایش به ما می‌دهد که می‌تواند حس خوبی از کار کردن با آن را به ما بدهد.

نقطه ضعفی که در اینجا داریم، رزولوشن پایین این صفحه نمایش است که کمی دردسر ساز خواهد شد. این گوشی با رزولوشن 720 در 1600 و چگالی 260 نقطه در اینچ چندان که باید از پتانسیل‌های این صفحه نمایش استفاده نمی‌کند. البته باید در نظر داشت با افزایش این رزولوشن کار پردازشی نیز زیاد شده و به سخت افزار گوشی نیز فشار خواهد آمد.

دوربین گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G

دوربین این گوشی یکی از نقاط ضعف آن است که باید گفت در سایر گوشی‌های اقتصادی می‌توان دوربین‌های بهتری را هم پیدا کرد. از این نظر باید گفت دوربین اصلی این گوشی یک دوربین دو ماژوله است که ماژول اصلی آن یک دوربین 50 مگاپیکسلی واید با قابلیت رکورد ویدیو با کیفیت 1080p با 30 فریم در ثانیه است. ماژول دوم نیز یک لنز کمکی 0.08 مگاپیکسلی است که به صورت کمکی به کار گرفته شده است. هر چند لنز‌های کمکی قرار نیست چندان بالا باشند و معمولا در همین حوالی هستند، اما باید گفت این لنز کمکی به اندازه ای کیفیت ندارد که بتواند به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی کمکی بکند!

همینطور دوربین سلفی نیز یک دوربین 5 مگاپیکسلی است که ویژگی خاصی نداشته و تنها قابلیت HDR برای آن ذکر شده است. این لنز نیست فیلمبرداری را با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم انجام می‌دهد که البته برای دوربین 5 مگاپیکسلی کاری سنگین است. به طور کلی می‌توان گفت دوربین گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G چندان توجه را به خود جلب نمی‌کند نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت.

دوربین گوشی شیائومی ردمی 13C 5G

حافظه داخلی و رم گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G

از نظر حافظه داخلی و رم باید گفت که گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G وضعیت خوبی دارد. نسخه پایه این گوشی دارای 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی بوده و در کنار آن نیز 4 گیگابایت رم برای برنامه‌ها و پردازنده در نظر گرفته شده است که برای تراشه این دستگاه کاملا مناسب است. همینطور در نسخه‌های بالاتر این رم به میزان 8 گیگابایت نیز ارتقا پیدا می‌کند که عملکرد ایده آلی برای این گوشی فراهم می‌کند. فضای ذخیره سازی نیز در بیشترین حالت برای این گوشی 256 گیگابایت است. البته شما این امکان را دارید که با استفاده از کارت‌های حافظه این فضا را افزایش دهید.

باتری گوشی ردمی 13 سی 5G

در مورد باتری باید گفت یک باتری قدرتمند از ملزومات اصلی گوشی‌های اقتصادی است. در باتری گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G از یک باتری 5000 میلی آمپری استفاده شده است که ظرفیت خوبی داشته و می‌توان گفتا از نظر حجم باتری و طول عمر آن شرایط ایده آل را دارد. اما مساله اصلی شارژر نسبتا ضعیفی است که برای این گوشی در نظر گرفته شده است. شارژر سیمی با توان 18 وات شاید برای گوشی‌هایی با باتری‌های سبک تر مناسب باشد، اما در یک گوشی 5000 میلی آمپری این مورد می‌تواند دردسرساز شده و از نظر زمان شارژ شدن مدت طولانی کاربران را معطل بگذارد.

باتری گوشی ردمی 13 سی 5G

تاریخ عرضه و قیمت گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G

همانطور که در ابتدای مقاله هم به این موضوع اشاره کردیم، تاریخ عرضه گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G روز 6 دسامبر بود که این گوشی برای اولین بار به بازار عرضه شد و در اختیار کاربران قرار گرفت و به بازار عرضه شد. قیمت این گوشی برای نسخه‌های پایه از 140 دلار شروع می‌شود و تغییراتی را بر اساس میزان حافظه داخلی و رم و همینطور رنگ گوشی و اکسسوری ارائه شده با آن می‌تواند داشته باشد.

در مورد اینکه آیا هزینه ای به این اندازه برای این گوشی عاقلانه است و خرید آن مقرون به صرفه یا خیر باید گفت که به نظر نمی‌رسد این گوشی شیائومی برای خیلی از کاربران گزینه ای خوب باشد. شما برای خرید یک گوشی اقتصادی گزینه‌هایی مثل گوشی پوکو C65 شیائومی با قیمتی در حدود 80 دلار و یا گوشی ریلمی C55 با همین قیمت و ویژگی‌های سخت افزاری خیلی بهتر را هم در فهرست خود خواهید داشت.

البته باید گفت تکنولوژی 5G مهمترین ویژگی سخت افزاری این گوشی به حساب می‌آید که آن را متمایز ساخته است و اگر به دنبال این هستید که یک گوشی 5G اقتصادی داشته باشید، این گزینه می‌تواند با قیمتی کم این گوشی را به شما بدهد. البته اگر باز هم کمی صبر کنید در سه ماهه اول سال 2024 گوشی‌های خوبی با این تکنولوژی به بازار عرضه می‌شوند. اگر باز هم به بررسی‌های بیشتری نیاز دارید مقاله ارزان ترین گوشی‌های شیائومی می‌تواند به شما کمک کند.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی یکی از گوشی‌های اقتصادی تازه ارائه شده از شیائومی یعنی ردمی 13 سی 5G پرداختی. یک گوشی با صفحه نمایشی بزرگ، دوربین 50 مگاپیکسلی، باتری 5000 میلی آمپری تراشه دایمنسیتی 6100 پلاس و البته پشتیبانی از شبکه سلولار 5G که برجسته ترین ویژگی آن به شمار می‌رود. اگر دنبال یک گوشی اقتصادی خوب می‌گردید این گزینه هم می‌تواند در لیست شما قرار داشته باشد. در صورتی که نظری در مورد گوشی Xiaomi Redmi 13C 5G داشتید، خوشحال می‌شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو