مشخصات گوشی شیائومی پوکو ام ۶ (Xiaomi Poco M6)

مشخصات گوشی شیائومی پوکو ام ۶ (Xiaomi Poco M6)


منبع: پلازا

1

1402/10/24

15:24


مشخصات گوشی شیائومی پوکو ام ۶ (Xiaomi Poco M6)

گوشی شیائومی پوکو M6 یکی از دستگاه‌هایی است که به تازگی وارد بازار شده است و می‌توان گفت با توجه به قیمتی که دارد امکانات خوبی را ارائه می‌دهد. در این مقاله از پلازا قرار است با هم در مورد این موبایل صحبت کنیم.

شیائومی از آن برند‌هایی است که لقب «غول بزرگ تکنولوژی چین» را به دوش می‌کشد و در کالا‌های آن می‌توانید از آکواریوم و تفنگ آب پاش گرفته تا تبلت و لپ تاپ همه چیز پیدا کنید. گوشی‌های موبایل یکی از معروفترین تولیدات این برند به شمار می‌رود. شیائومی به خوبی توانسته است با آنها خود را در بازار جا بیندازد و حتی محصولاتی را ارائه کرده است که بتواند با برند‌هایی مانند اپل رقابت کند. این برند در تولید موبایل کار خود را با سه شرکت زیر برند اصلی می، ردمی و پوکو دنبال می‌کند. پوکو زیر برندی است که عموما گوشی‌های میان رده و با کیفیتی را تولید می‌کند و در این مقاله قرار است با بررسی گوشی شیائومی پوکو M6 یکی از جدید ترین گوشی‌های این برند را معرفی کنیم.

گوشی Xiaomi Poco M6 یک گوشی ارزان و اقتصادی است که با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهد و پشتیبانی از شبکه 5G در مدت کوتاه بعد از عرضه اسم و رسم خوبی برای خود دست و پا کرده است. در بخش بعدی با هم مشخصات این گوشی را بررسی می‌کنیم تا ببینیم شیائومی چه امکاناتی را برای کاربران خود در نظر گرفته است و باید تا چه اندازه به آن امیدوار باشیم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی شیائومی پوکو ام ۶

هر چند گوشی شیائومی پوکو M6 یک گوشی اقتصادی است که نمی‌توان چندان انتظار زیادی از آن داشت. اما باید گفت که با یک نگاه به مشخصاتی که دارد می‌توان گفت با گوشی سطح بالاتر از آنچه که به نظر می‌رسد طرف هستیم. جدول زیر می‌تواند مهمترین مشخصات و ویژگی‌های این گوشی را به شما نشان دهد:

مشخصه هاگوشی شیائومی پوکو M6
نمایشگر6.74 اینچی از نوع IPS با رزولوشن 720 در 1600 و نرخ تازه سازی 90 هرتز
پردازندهمدیاتک دایمنسیتی 6100 پلاس
حافظه/رم4/6/8 گیگابایت رم | 128/256 گیگابایت حافظه
سیستم عاملاندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14
دوربین اصلی50 مگاپیکسل
دوربین جلو5 مگاپیکسل
باتری5000 میلی آمپر با شارژر 18 وات
قیمت130 دلار

در ادامه با هم هر کدام از موارد گفته شده را به صورت موردی بررسی می‌کنیم تا ارزیابی کاملی از این گوشی داشته باشیم.

معرفی گوشی شیائومی پوکو M6

وقتی دو عبارت گوشی‌های اقتصادی و برند شیائومی در کنار هم می‌آیند، خیلی از کاربران دقیقا متوجه می‌شوند که جریان از چه قرار است. برند چینی شیائومی مدت هاست که گوشی‌هایی با کیفیت و قیمت پایین تر از عرف بازار عرضه می‌کند و خیلی از کاربران با آنها کار کرده اند. البته باید گفت عموم گوشی‌های اقتصادی شیائومی از زیر برند ردمی هستند و وقتی پای پوکو در میان باشد، این تجربه کاربری حتی بهتر هم می‌شود. بهترین گوشی‌های پوکو هر بار بازار کم تنوع موبایل ایران را پر کرده اند و می‌توان گفت که از مدل‌های خوب و سرشناس به حساب می‌آیند.

گوشی شیائومی پوکو M6 یکی دیگر از دستگاه‌هایی است که می‌تواند موفقیت خوبی در این میان بدست آورد و پتانسیل آن را دارد که با قیمتی که دارد، بتواند خود را در بازار جا بیندازد و در زمره بهترین گوشی‌های ارزان شیائومی جای بگیرد. در ادامه هر کدام از ویژگی‌های مربوط به این دستگاه را به صورت موردی با هم بررسی خواهیم کرد.

معرفی گوشی شیائومی پوکو M6

بدنه و طراحی گوشی شیائومی پوکو M6

از نظر طراحی ظاهری باید گفت در طراحی خلاقیت چندان زیاید اتفاق نیفتاده است. دو لنز دوربین به صورت زیر هم و در سمت پچ گوشی قرار گرفته اند. بخش بالایی گوشی نیز به صورت کامل جدا شده است و در واقع پوکو سنت خود را حفظ کرده و هنوز هم نام این برند را با اندازه ای نسبتا بزرگ در سمت مخالف لنز‌های دوربین حک کرده است.

این گوشی با ابعاد 138 در 78 در 8.1 میلی متر و  وزن 195 گرم ارائه شده است. همینطور دارای بدنه پلاستیکی بوده و از محافظ صفحه کورنینگ گوریلا گلس نیز برای صفحه نمایش آن استفاده شده است. علاوه بر آن این گوشی با فناوری ضد آب و ضد غبار ارائه می‌شود. از آنجا که با یک گوشی ارزان و اقتصادی طرف هستیم، نمی‌توان انتظار فناوری‌های پیشرفته‌ای در این خصوص داشت، اما باز هم در رده خود می‌تواند یک امتیاز خوب برای این دیوایس باشد.

بدنه و طراحی گوشی شیائومی پوکو M6

رنگ‌های رسمی اعلام شده برای این گوشی سیاه کهکشانی (Galactic Black) و آبی اوریون (Orion Blue) است که می‌تواند همان جلوه‌های بصری همیشگی که از گوشی‌های پوکو دیده بودیم را برای کرابران فراهم کند. در کل می‌توان گفت که از نظر طراحی، گوشی شیائومی پوکو M6 اوضاع خوبی دارد.

سخت افزار گوشی شیائومی پوکو M6

یکی از اصلی ترین گزینه‌ها برای یک گوشی اقتصادی که معمولا می‌تواند نقطه ضعف آن نیز باشد، مدل پردازنده و تراشه ای است که در آن استفاده شده است و چندان نباید دنبال سخت افزار سطح بالا در این دستگاه‌ها بود. در گوشی شیائومی پوکو M6 از یک تراشه مدیاتک دایمنسیتی 6100 پلاس استفاده شده است که می‌توان آن را یک تراشه مناسب برای این گوشی‌ها دانست. این تراشه 6 نانومتری در سال 2023 عرضه شده است و به همراه یک پردازنده گرافیکی از نوع Mali-G57 MP2 که می‌توان گیم‌های نه چندان سنگین را به خوبی هندل کند، 8 هسته پردازشی و همینطور کلاک 2200 هرتز ارائه شده است.

در کل باید گفت این پردازنده بهینه سازی شده است تا بتواند این ویژگی‌ها را برای ما فراهم کند:

  • عملکرد بالا در پلتفرم‌ها و گوشی‌های 5G
  • نمایش رنگ‌های بیشتر روی صفحه نمایش
  • پردازش تصویر AI برای دوربین
  • کیفیت خوب برای گیمینگ

به نظر می‌رسد تراشه دایمنسیتی 6100 پلاس تا حدودی در بعضی از موارد موفق بوده است، اما نتایج تست‌های انجام شده توسط نانو ریویو امتیاز چندان بالایی را برای این تراشه روی گوشی‌های شیائومی نشان نمی‌دهد و به نظر می‌رسد برندهای دیگری مانند ریلمی و سامسونگ در کار کشیدن از آن موفق تر عمل کرده اند. به هر حال نمی‌توان از یک گوشی اقتصادی انتظارات زیادی در سخت افزار داشت. در صورتی که سری به مقاله بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی بزنید، می‌توانید دستگاه‌های بهتری از همین برند برای این کار پیدا کنید.

سخت افزار گوشی شیائومی پوکو M6

صفحه نمایش شیائومی پوکو M6

شاید این گوشی از نظر سخت افزاری نتواند انتظارات سطح بالا را برآورده کند، اما صفحه نمایش آن می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد و یک نکته مثبت به شمار می‌رود. در این گوشی یک صفحه بزرگ و 6.74 اینچی را داریم که در حدود 83.7 درصد از کل گوشی را می‌پوشاند. پنل این صفحه نمایش از نوع IPS LCD می‌باشد و با نرخ تازه سازی 90 هرتز تصویری بسیار نرم را در اختیار شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش در حال عادی با روشنایی 450 نیت کار می‌کند که در صورت نیاز می‌تواند تا 600 نیت هم افزایش داشته باشد.

نکته منفی در مورد این صفحه نمایش رزولوشن به نسبت پایین آن است که البته در صورت بیشتر شدن آن پردازش تصویر برای پردازنده سنگین خواهد بود و در کارکرد کلی گوشی اختلال ایجاد می‌کند. هر چند این رزولوشن با وجود چگالی 260 نقطه در اینچ این صفحه نمایش (که کمی پایین است) به چشم نمی‌آید و تصویر همچنان شفاف و بدون افت کیفیت به کاربران نمایش داده می‌شود.

دوربین گوشی Xiaomi Poco M6

این روزها دوربین‌های 50 مگاپیکسلی برای خیلی از گوشی‌های اقتصادی تبدیل به یک عضو پایه شده است که عدم وجود آن به منزله ضعف تلقی می‌گردد. به همین دلیل هم خیلی از برند‌ها صرفا یک دوربین 50 مگاپیکسلی را با یک لنز کمکی که بیشتر جنبه دکوری دارد، در این گوشی‌ها قرار می‌دهند و انتظاری هم ندارند که خیلی ایده آل باشد. در واقع این کار به نوعی از سر بازکردن کاربران است. در مورد گوشی شیائومی پوکو M6 هم باید گفت یکی از همین دوربین‌ها برای کاربرانی که انتظار یک دوربین 50 را دارند قرار داده شده است.

دوربین گوشی Xiaomi Poco M6

البته نمی‌توان گفت که این دوربین کیفیت لازم را ندارد و خوب کار نمی‌کند، اما نباید انتظار داشت همان عکسی را بگیرد که یک دوربین حرفه ای روی یک گوشی پرچمدار یا حتی میان رده می‌گیرد‍! در این دستگاه یک دوربین 50 مگاپیکسلی واید، یا قابلیت PDAF و HDR قرار داده شده است، لنز کمکی نیز یک لنز 0.08 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی نیز در این دستگاه بک دوربین 5 مگاپیکسلی با کیفیت HDR است. هر دو دوربین نیز می‌توانند کار فیلمبرداری را با کیفیت 1080 و تا 30 فریم در ثانیه انجام دهند.

رم و فضای ذخیره سازی گوشی شیائومی پوکو M6

در مورد رم و فضای ذخیره سازی ای که گوشی شیائومی پوکو M6 در اختیار کاربران قرار می‌دهد باید گفت سه نسخه از این گوشی در دسترس است که به ترتیب 4، 6 و 8 گیگابایت رم در اختیار کاربران می‌گذارد. نسخه‌های 4 و 6 گیگابایتی با 128 گیگابایت و نسخه 8 گیگابایتی با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می‌شوند. هر چند 128 گیگابایت این روزها حتی برای گوشی‌های اقتصادی هم کم به حساب می‌آید ولی شما می‌توانید با استفاده از کارت حافظه microSD این فضا را تا یک ترابایت هم افزایش دهید.

باتری Xiaomi Poco M6

گوشی شیائومی پوکو M6 از نظر باتری یک گوشی کاملا عادی است که مانند سایر گوشی‌های اقتصادی دیگر یک باتری قدرتمند را دارد. باتری پلیمر لیتیوم ان گوشی می‌تواند ظرفیت 5000 میلی آمپر را در اختیار کاربران قرار دهد. همینطور شارژر این گوشی نیز دارای توان 18 وات است که به نظر می‌رسد کمی پایین باشد.

باتری Xiaomi Poco M6

تاریخ عرضه و قیمت شیائومی پوکو M6

شیائومی این گوشی را در روزهای پایانی سال 2023 یعنی در تاریخ 22 دسامبر به صورت رسمی معرفی کرد و این گوشی 4 روز بعد، در 26 دسامبر در بازار هند برای اولین بار عرضه شد و در اختیار کاربران قرار گرفت. با توجه به اینکه عموم محصولات شیائومی در بازار ایران وجود دارند، به نظر می‌رسد این گوشی هم همین روزها در بازار ایران موجود شده و علاقه مندان بتوانند آن را تهیه کنند.

از نظر قیمت باید گفت که نسخه پایه این گوشی با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 4 گیگابایت رم، با قیمت 130 دلار عرضه شده است. همینطور بالاترین نسخه آن نیز 160 دلار قیمت داشته است. در مورد اینکه آیا این گوشی ارزش خرید دارد یا نه باید گفت که اگر این گوشی را با هم رده‌های خودش مقایسه کنیم، به سختی می‌توان دستگاهی را برای رقابت پیدا کرد. البته رد صورتی که بودجه خود را کمی افزایش دهید، گزینه‌های بهتری هم وجود خواهد داشت، اما در کل می‌توان با یک ارزیابی کلی گفت که گوشی شیائومی پوکو M6 یک گوشی مقرون به صرفه است و ارزش خرید دارد.

تاریخ عرضه و قیمت Xiaomi Poco M6

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی گوشی شیائومی پوکو M6 پرداختیم. این گوشی اقتصادی ویژگی‌های ظاهری خوبی دارد و از نظر کیفیت ساخت نیز یک سر و گردن بالاتر از سایر گشوی‌های هم رده خود قرار می‌گیرد. شیائومی پوکو M6 یک گوشی 5G با صفحه نمایش IPS، باتری 5000 میلی آمپری، دوربین 50 مگاپیکسلی و قابلیت‌های خوب دیگر است که به تازگی منتشر شده و همین روز‌ها وارد بازار ایران می‌شود. در صورتی که نظر و یا سوالی در مورد این گوشی دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو