گوشی ردمی نوت ۱۳ ۵G با اختلاف فاحش نسبت به نسخه Pro عرضه شد

گوشی ردمی نوت ۱۳ ۵G با اختلاف فاحش نسبت به نسخه Pro عرضه شد


منبع: پلازا

3

1402/7/6

09:23


گوشی ردمی نوت ۱۳ ۵G با اختلاف فاحش نسبت به نسخه Pro عرضه شد

گوشی ردمی نوت ۱۳ را میتوان محصول جدیدی از برند شیائومی دانست که در هنگام عرضه شاهد دو مدل از این گوشی هوشمند بودیم. یک مدل معمولی که حال قصد بررسی آنرا داریم و مدل دیگر نسخه پرو این گوشی بوده که در این مقاله به بررسی آن پرداخته ایم.

سری گوشی های میان رده از برند شیائومی امروزه در میان کاربران ایرانی به طور کامل ثبات خوبی دریافت نموده است. در حال حاضر میتوان گفت که گوشی Xiaomi Redmi Note 13 یک نمونه بارز در سبک میان رده های هوشمند شیائومی بوده که با در اختیار داشتن مزایای مناسب و قیمت عالی میتواند گزینه خوبی برای خرید باشد. در ادامه این مطلب از پلازا شما را با اصلی ترین مزایا و عناصری که میتواند دلیلی بر خرید این گوشی باشد آشنا خواهیم نمود.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 13

گوشی ردمی نوت ۱۳ 5G
نمایشگر6.67 اینچی امولد با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 1080p
پردازندهدیمنسیتی 6080
رم6/8/12 گیگابایت
حافظه128/256 گیگابایت
باتری5000 میلی‌آمپر با شارژ 33 وات
دوربین‌ها2 + 100 مگاپیکسل
سیستم عاملاندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14
قیمتحدود 150 دلار

گوشی ردمی نوت ۱۳

گوشی ردمی نوت ۱۳ با اختلاف فاحش نسبت به نسخه Pro عرضه شد

باید گفت که این محصول یکی از جدیدترین گوشی های شیائومی 2023 بوده است که با در اختیار داشتن ویژگی های پایه ای خوب توانسته درصد فروش خوبی را در مدت زمان کم عرضه اش کسب کند. شیائومی همیشه به دنبال عرضه محصولات خوب و ارزان قیمت برای کاربران بوده که این موضوع برای کاربران ایرانی اثبات شده است. گوشی Xiaomi Redmi Note 13 یکی دیگر از نمونه های خوب در این زمینه بوده که در ادامه قصد بررسی آن را خواهیم داشت.

بررسی گوشی شیائومی نوت 13

همانطور که در نسخه Pro نیز به آن اشاره داشتیم هردو مدل گوشی ردمی نوت 13 شیائومی خوشبختانه از فناوری 5G پشتیبانی میکنند. این موضوع عاملی خواهد بود تا بزودی شاهد حضور این گوشی در لیست بهترین گوشی های 5G شیائومی باشیم. این فناوری نه تنها یک حسن برای گوشی محسوب خواهد شد بلکه میتواند شما را با دریچه ای جدید از نسل اینترنت همراه آشنا کند که امیدواریم بزودی این فناوری در کشورمان نیز راه اندازی شود.

در نسخه دیگر این محصول که گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس بود شاهد بکارگیری ویژگی های بسیار خوبی بودیم که این موضوع رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک الگو برای گوشی های میان رده بوده است. در این محصول از یک سایز 6.67 اینچی استفاده شده که نسبت صفحه نمایش به بدنه را روی 88.9% قرار داده است. مدل صفحه نمایش از نوع AMOLED بوده که شفافیت و رابط بسیار خوبی میان شما و سخت افزار خواهد بود. نرخ تازه سازی 120 هرتز و پشتیبانی تا 1000 نیت از دیگر ویژگی های این بخش بوده است.

گوشی Xiaomi Redmi Note 13

وضوح پیکسلی 2400 * 1080 در کنار تراکم پیکسلی 395 بی تردید میتواند کیفیت و راندمان بسیار خوبی را در معرض دید قرار دهد. شیائومی برای حفاظت از صفحه نمایش Corning Gorilla Glass 5 را بکارگیری نموده است. پیشنهاد میشود نیم نگاهی به بهترین و ارزان ترین گوشی های شیائومی در بازار نیز داشته باشید و جهت آشنایی با مشخصات گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 13 با ما همراه باشید.

سخت افزار گوشی Xiaomi Redmi Note 13 5G

با پایان معرفی گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو قصد بررسی دیگر ویژگی های گوشی ردمی نوت ۱۳ را خواهیم داشت که در ادامه میتوانید با سخت افزار اصلی محصول آشنا شوید.

سیستم عامل گوشی میزبان اندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14 بوده است که در حال حاضر جدیدترین مدل کاربری شیائومی محسوب میشود.

یکی از ضعف های گوشی که شاید از دید کاربران استفاده از تراشه مرکزی Mediatek Dimensity 6080 (6 nm) بوده است که این مدل نسبت به اسنپدراگون در سطح و اندازه ضعیف تری قرار داشته است. برای جلوگیری از کندی و لگ ، شیائومی از سی پی یو هشت هسته ای با مشخصات Octa-core (2×2.4 GHz Cortex-A76 & 6×2.0 GHz Cortex-A55) استفاده نموده که تا حدودی برای شما مفید خواهد بود.

گوشی ردمی نوت ۱۳

پردازنده گرافیکی بکارگیری شده در این گوشی از نوع Mali-G57 MC2 بوده که با استفاده از آن قادر به اجرای برنامه و بازی های بسیاری خواهید بود. با حضور این قطعه و وجود ویژگی های بسیار در صفحه نمایش میتوانید انتظار یک کیفیت خوب و دیدنی را داشته باشید.

همانطور که گفته شد این گوشی در مدل های مختلفی عرضه شده است که در هنگام خرید 4 مدل پیش روی شما قرار خواهد گرفت. این مدل ها عبارت اند از:

  • حافظه داخلی 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

که امکان استفاده از کارت اس دی را نخواهید داشت.

دوربین گوشی Xiaomi Redmi Note 13

دوربین بکارگیری شده در این گوشی 2 گانه بوده است که در بخش مرکزی از یک دوربین 100 مگاپیکسلی استفاده شده که برای عمق دهی آن 2 مگاپیکسل دوربین درنظر گرفته شده است. در هنگام فیلمبرداری تنها به کیفیت 1080 تا 30 فریم برثانیه دسترسی خواهید داشت. همچنین در بخش نرم افزاری به ویژگی های اچ دی آر و پانورما دسترسی دارید.

دوربین گوشی Xiaomi Redmi Note 13

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی به نسبت دوربین اصلی در سطح بهتری قرار داشته که در این زمینه میتوانید با کیفیت 1080 فیلمبرداری کنید و به اچ دی آر نیز دسترسی داشته باشید. تقریبا میتوان گفت که دوربین نسخه پرو نسبت به نسخه معمولی دوبرابر قویتر بوده است. برای آشنایی با دیگر مشخصات گوشی ردمی نوت 13 شیائومی 5G با ما همراه باشید.

باتری و مشخصات گوشی ردمی نوت 13 شیائومی 5G

باتری بکارگیری شده در این گوشی میزبان 5 هزار میلی آمپر ظرفیت بوده است که برای شارژ آن میتوانید به یک شارژر سیمی 33 واتی فست دسترسی داشته باشید.

قیمت پایه برای فروش این محصول 140 یورو درنظر گرفته شده است که نسبت به دیگر محصولات مشابه در سطح و اندازه خوبی قرار داشته است.

سخن پایانی

بررسی گوشی ردمی نوت ۱۳ به پایان رسید که در این زمینه سعی نمودیم شمارا با نسخه معمولی گوشی Xiaomi Redmi Note 13 آشنا کنیم. اگر احساس میکنید در طول مقاله اجهافی در حق این گوشی انجام گرفته و یا اطلاعات نادرستی در آن درج شده است میتوانید با ما در بخش نظرات در ارتباط باشید. همچنین میتوانید نظرات خود نسبت به این محصول جدید شیائومی را بیان کنید که با انجام اینکار به تکمیل شدن مقاله از زوایای مختلف کمک خواهید نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو