خودآموز آرایش با انواع کانسیلر رنگی

خودآموز آرایش با انواع کانسیلر رنگی


منبع: مدیسه

26

1401/8/14

18:01


بدون شک یکی از مهم‌ترین وسایل آرایشی که لازم است در کیف آرایش خانوم‌ها باشد، کانسیلر است. اما کانسیلر چیست؟

خودآموز آرایش با انواع کانسیلر رنگی

بدون شک یکی از مهم‌ترین وسایل آرایشی که لازم است در کیف آرایش خانوم‌ها باشد، کانسیلر است. اما کانسیلر چیست؟ کانسیلر به پوشاندن لکه‌های پوستی، سیاهی دور چشم و جای جوش کمک می‌کند. در واقع با استفاده از کانسیلر، پوست یکدست می‌شود. اگر دیشب به اندازه کافی نخوابیدید یا اگر پشت پلکتان رگ‌های زیادی دیده می‌شود و باید آن را برای زدن سایه یکدست کنید، کانسیلر به کمک شما خواهد آمد. اما مانند دیگر بخش‌های آرایشی، متخصصان همواره در پی بی‌نقص کردن کار خود هستند.

بعد از مدتی استفاده از کانسیلر به رنگ پوست، مشخص شد که این کرم‌ها نمی‌توانند نقص‌ها و ایرادات پوستی را به طور کامل بپوشانند و برای این کار نیاز به رنگ‌های دیگر علاوه بر رنگ کرم است. برای پوشاندن این عیوب باید از انواع کانسیلر رنگی استفاده کرد.

اگر شما نیز به دنبال شناخت انواع کانسیلر رنگی و اصول استفاده از آن‌ها هستید و سوالاتی مانند کانسیلر زرد برای چیست و چه کانسیلر رنگی برای جوش مناسب است، دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

چرا باید از کانسیلر رنگی استفاده کنیم؟

شاید بپرسید کانسیلر رنگی برای چیست و در ابتدا برایتان استفاده از رنگ‌های زرد، سبز و نارنجی روی پوست عجیب به نظر برسد! اما پشت استفاده از این رنگ‌ها فلسفه‌ای نهفته که آن‌ها را مورد بررسی بیشتر قرار می‌دهیم.

برای پوشاندن عیوب صورت از کانسیلر استفاده می‌شود.

به طور کلی کانسیلرها برای پوشاندن عیوب صورت استفاده می‌شوند. اما اگر جزو آن دسته افرادی هستید که پوستی بدون عیب و نقص می‌خواهید، باید به سراغ اصلاح کننده‌ها یا کانسیلرهای رنگی بروید.

از کانسیلرهای رنگی برای خنثی کردن عیوب پوستی که به رنگ‌های قرمز، زرد، کبود و غیره هستند، استفاده می‌کنند. برای اینکه بتوان از انواع کانسیلر رنگی به درستی استفاده کرد، ابتدا باید چرخه رنگ را شناخت.

در چرخه رنگ هر کدام از رنگ‌هایی که روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند، همدیگر را خنثی می‌کنند. کانسیلر سبز قرمزی‌های پوست را می‌پوشاند، کانسیلر بنفش قسمت‌های زرد پوست را خنثی کرده و کانسیلر نارنجی شخص را از شر کبودی‌های صورت با تناژ آبی، خلاص می‌کند. اگر با تئوری رنگ‌ها به خوبی آشنا باشید، می‌توانید بیشترین بهره را از آن‌ها ببرید.

برای اصلاح رنگ اصولی، باید با چرخه رنگ آشنا بود.

طریقه استفاده از انواع کانسیلر رنگی نیز بسیار ساده است. اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، کم استفاده کردن از کانسیلرهای رنگی است. ابتدا به آرامی و با حرکات ضربه‌ای اصلاح کننده‌های رنگ را روی پوست بمالید و دوباره با استفاده از ضربات آرام، کرم پودر را روی صورت خود بِلِند کنید.

اگر حس می‌کنید اصلاح کننده‌ها تماما عیب‌ها را نپوشاندند، نیازی نیست دوباره از آن‌ها استفاده کنید. همان کانسیلر رنگ پوست نیز به شما در پوشاندن لکه‌ها کمک خواهد کرد. اگر به جای کشیدن براش یا اسفنج روی پوست از حرکات ضربه‌ای استفاده کنید، می‌توانید مطمئن باشید که کانسیلر مایع رنگی از جای خود حرکت نخواهد کرد.

حال باید دید که انواع کانسیلر رنگی به چند رنگ تقسیم می‌شوند و در کجاها باید از آن‌ها استفاده کرد.

انواع کانسیلر رنگی

کانسیلر سبز

از کانسیلر سبز نیز می‌توان برای پوشاندن قرمزی اطراف بینی استفاده کرد.

از جمله مناسب‌ترین کانسیلر رنگی برای جوش، کانسیلر سبز است. کانسیلر سبز برای از بین بردن عیوب قرمز پوست مانند ماه‌گرفتگی یا انواع جوش‌ها استفاده می‌شود. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که از رزاسه، اگزما و دیگر انواع عارضه‌های قرمز‌ روی صورت رنج می‌برید، می‌توانید از کانسیلر سبز برای خنثی کردن این قرمزی‌ها استفاده کنید.

مطالب کاربردی:  بهترین روش درمان جوش صورت در یک روز

کانسیلر زرد

کانسیلر زرد برای پوشاندن قرمزی‌های خفیف در صورت استفاده می‌شود.

پاسخ به سوال کانسیلر زرد برای چیست، بسیار ساده است. رنگ زرد خنثی کننده رنگ صورتی و قرمز بسیار خفیف است و حتی می‌تواند به عنوان روشن کننده نیز عمل کند. از کانسیلر زرد برای پوشاندن حساسیت‌های ضعیف پوستی و مویرگ‌ها استفاده کنید. همچنین رنگ زرد، رنگی مناسب برای پوشاندن قرمزی‌های اطراف بینی و دهان است.

کانسیلر صورتی

از کانسیلر صورتی می‌توان برای برجسته سازی و از کانسیلر زرد برای پوشاندن مویرگ‌های پوستی استفاده کرد.

از دیگر انواع کانسیلر رنگی، کانسیلر صورتی است که به طور کلی می‌تواند با رنگ‌های زرد و سبز ملایم مقابله کرده و آن‌ها را خنثی کند. برای پوست‌های سبزه از این رنگ به عنوان نوعی روشن کننده استفاده می‌شود. صورتی روشن همچنین برای برجسته‌سازی نیز بسیار موثر هستند. برای این کار نیز بهتر است مقدار کمی از این کانسیلر را گوشه داخلی چشم و نواحی بالای گونه استفاده کنید.

کانسیلر قرمز، نارنجی و هلویی

کانسیلر قرمز، نارنجی و هلویی معمولا برای کبودی‌های زیر چشم استفاده می‌شود.

لیست قیمت انواع کانسیلر

رنگ‌های قرمز، نارنجی و هلویی به عنوان انواع کانسیلر رنگی، به خنثی کردن گودی چشم که به رنگ‌های آبی و تقریبا بنفش هستند و پوشاندن لکه‌های تیره‌ای که به خاطر بالا رفتن سن یا تابش نور خورشید به وجود آمده‌اند، کمک می‌کنند.

برای لکه‌ها به رنگ آبی پررنگ از کانسیلر نارنجی و برای قسمت‌های کبودی که به رنگ آبی کمرنگ هستند، از کانسیلر هلویی استفاده کنید. افراد با پوست روشن می‌توانند از کانسیلر هلویی برای پوشاندن قسمت‌هایی از صورت که هایپرپیگمنتاسیون در آن‌ها اتفاق افتاده، استفاده کنند. اما برای افراد با پوست‌های تیره‌تر، پیشنهاد ما استفاده از کانسیلرهای نارنجی و قرمز رنگ است.

کانسیلر بنفش

از کانسیلر بنفش برای خنثی کردن تناژ نارنجی پوست استفاده می‌شود.

از کانسیلر با رنگ‌های بنفش و آبی برای از بین بردن رنگ‌های زرد و نارنجی و همچنین اصلاح رنگ لکه‌های تیره استفاده می‌کنند. همچنین کانسیلر بنفش تا حد زیادی تناژ نارنجی پوست‌ را خنثی می‌کند و عملا برای افرادی کاربردی است که خود را بیش از اندازه برنزه کرده‌اند.

با دانستن چرخه رنگ و داشتن علم کافی نسبت به تناژها و رنگ‌ها و البته استفاده از انواع کانسیلر رنگی، می‌توانید آرایشی بی نقص و بدون لک داشته باشید.

بایدها و نبایدهای استفاده از انواع کانسیلر رنگی

در انتخاب کانسیلر حتما به تناژ رنگ پوست خود دقت کنید.

برای اینکه انواع کانسیلر رنگی به پوشانندگی‌های لک‌ها و عیب‌های صورت ما کمک کنند، باید آن‌ها را اصولی استفاده کرد. در ادامه برخی از بایدها و نبایدهای کانسیلرهای رنگی را برای شما آورده‌ایم.

  • سعی کنید حتما در انتخاب کانسیلرها به رنگ پوست خود دقت کنید. اثربخشی کانسیلرهای رنگی کاملا بستگی به شناخت از تناژ رنگی پوست دارد. به عنوان مثال رنگ نارنجی مخصوص افراد با پوست‌های تیره و رنگ هلویی برای اصلاح عیوب پوست‌های روشن است.
  • از انواع کانسیلر رنگی به مقدار زیاد استفاده نکرده و تنها به لایه نازک بسنده کنید. چون بعد از آن‌ها باید از کانسیلر به رنگ نزدیک به رنگ پوست خود یا کرم پودر استفاده کنید که استفاده زیاد از اصلاح کننده، میکاپ شما را خراب خواهد کرد.
  • اگر به اصلاح کننده‌ای احتیاج ندارید، از آن استفاده نکنید. کانسیلرهای رنگی برای پوشاندن لکه‌هایی که خیلی پررنگ هستند، استفاده می‌شوند. معمولا لکه‌های کمرنگ‌تر با کرم پودر و کانسیلر پوشانده خواهند شد.
  • کانسیلرهای رنگی را روی پوست خود نکشید. این کار باعث پخش نشدن یکسان رنگ‌ها روی پوست شده که در آخر خرابی به بار خواهد آورد. در عوض سعی کنید با حالت ضربه‌ای، چه به وسیله براش و چه اسفنج یا بیوتی بِلِندر، رنگ‌ها را روی پوستتان پخش کنید.

از کانسیلر باید به مقدار کم روی پوست استفاده و با حرکات ضربه‌ای آن را بِلِند کرد.

استفاده از انواع کانسیلر رنگی فوت و فن‌های مخصوص به خود را دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه برای اولین بار قبل از مهمانی از آن استفاده کنید، حتما چندبار در خانه با آن کلنجار بروید تا مقدار مورد نیاز کانسیلر و رنگ مورد نظر را بشناسید.

مطالب کاربردی:  ترفندهای مراقبت از پوست‌های چرب و مستعد جوش

شما به کدام کانسیلر رنگی نیاز دارید؟

معمولا کرم پودر و کانسیلر برای پوشاندن نقص‌ها و عیب‌های پوستی موثر هستند. اما اگر از آن دسته از افرادی بوده که طرفدار آرایش بی نقص هستید، پیشنهاد می‌کنیم کمی از کانسیلرهای رنگی زیر آرایش خود استفاده کنید تا هر رنگی به غیر از رنگ پوست خود را هر چه تمام‌تر بپوشانید.

استفاده از انواع کانسیلر رنگی نیاز به آگاهی داشتن از تئوری رنگ‌ها است؛ اگر می‌خواهید استفاده درستی از آن‌ها داشته باشید، باید بدانید که کدام رنگ برای خنثی کردن کدام یک از عیب‌های پوستی استفاده می‌شود. نکته قابل توجه دیگری که باید هنگام استفاده از کانسیلر مایع رنگی در ذهن داشته باشید، کم استفاده کردن از آن است.

سعی کنید از لایه نازکی از کانسیلر مایع رنگی روی پوست خود استفاده کنید. زیرا استفاده بیش از اندازه ممکن است به خوبی بِلِند نشده یا از زیر کرم پودر دیده شود. در این مقاله سعی کردیم طرز استفاده از کانسیلرهای رنگی را برای شما شرح دهیم. اما این نکته حائز اهمیت است که دیدن مقداری از عیوب پوستی نه تنها ایرادی ندارد، بلکه نشان‌دهنده قبولی ایرادها و نواقص پوستی تمامی افراد و دانستن اینکه همه پوست بدون ایراد ندارند، است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو