۷ مرحله کلیدی در مدل آرایش نود و نکاتی که باید بدانید

۷ مرحله کلیدی در مدل آرایش نود و نکاتی که باید بدانید


منبع: مدیسه

4

1402/3/23

18:17


آرایش نود از جمله روش‌های آرایش بوده که در آن طبیعی بودن چهره افراد، حائز اهمیت است. در سال‌های اخیر

۷ مرحله کلیدی در مدل آرایش نود و نکاتی که باید بدانید

آرایش نود از جمله روش‌های آرایش بوده که در آن طبیعی بودن چهره افراد، حائز اهمیت است. در سال‌های اخیر با گرایش مد و فشن به حفظ و نمایش چهره طبیعی، شاهد رواج این سبک از آرایش روزمره هستیم. در ادامه اصول مدل آرایش نود را آموزش می‌دهیم.

مدل آرایش نود چیست

همه چیز در مورد آرایش نود

آرایش نود یکی از انواع متدهای آرایشی محبوب در عصر حاضر است. هر شخص با توجه به تناژ رنگ پوستی خود، می‌تواند آرایشی را انجام دهد که طبیعی‌تر به نظر برسد. در این نوع آرایش تمرکز روی طبیعی جلوه دادن چهره فرد بوده و به جای استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی، تطابق و همخوانی رنگ محصولات استفاده شده حائز اهمیت است.

بسیاری از افراد که این نوع میکاپ را با آرایشی روزمره که بدون فکر انجام می‌شود، اشتباه می‌گیرند. در صورتی که این سبک آرایشی، علاوه بر استفاده روزمره، در سایر موقعیت‌ها نیز کاربرد دارد.

هفت مرحله برای آرایش نود

هفت مرحله برای آرایش نود

این سبک از آرایش، یکی از ساده‌ترین انواع  آرایش محسوب می‌شود که به راحتی و با کمترین محصولات آرایشی می‌توان آن را در خانه انجام داد. تنها موردی که حتما باید به آن توجه شود، این است که قبل از انجام این متد برخی مراحل باید انجام شوند. این کارها عبارتند از:

  • آبرسانی صحیح و تکنیکی پوست
  • استفاده از فوندانسیون یا زیرسازی با پوشش دهی بالا
  • انتخاب رژ لب مایع

سه مورد فوق مراحل اصلی این متد آرایشی هستند. برای آموزش آرایش نود با ما همراه باشید.

مرحله اول پاکسازی پوست

پاکسازی پوست

قبل از انجام میکاپ نود، پاکسازی صحیح و اصولی پوست از جمله مراحل الزامی است. معمولا پس از این مرحله، رنگ پوست یک الی دو درجه روشن‌تر شده و بعد از استفاده از مواد پاکسازی، بهتر است آبرسانی صورت با مرطوب کننده یا آبرسان‌های مناسب برای پوست صورت شما انجام شود.

این کار برای پیشگیری از خشک شدن پوست صورت بوده و از بروز انواع مشکلات دیگر همچون دهیدراته شدن پوست یا ایجاد چین و چروک در سطح پوست پیشگیری خواهد کرد.

قیمت انواع لوازم آرایشی برند و اورجینال

 

مرحله دوم انتخاب یک مرطوب کننده مناسب

مرطوب کننده صورت

همان‌طور که قبلا نیز بیان شد، هدف اصلی در ارایش نود ساده، ایجاد چهره‌ای طبیعی است که بدین منظور، شاید بهتر باشد تا قبل از انجام آرایش، حتما از مرطوب کننده استفاده شود. اگر در طول روز آرایش شما تغییر کرده و خطوطی روی صورت شما ایجاد می‌شود، دلیل آن عدم استفاده از مرطوب کننده خوب و مناسب پوست شماست. لذا یکی از نکات آرایش نود زیرسازی مناسب و استفاده از مرطوب کننده‌ای فوق‌العاده است.

اگر پوستی خشک داشته باشید و از مرطوب کننده مناسب پوست چرب استفاده کنید، آبرسانی به پوست شما به اندازه کافی انجام نخواهد شد و در طولانی‌مدت، پوستتان دهیدراته خواهد شد. از طرف دیگر، اگر پوست شما چرب باشد و از مرطوب کننده مناسب پوست خشک استفاده کنید، پوستتان چرب‌تر خواهد شد و در طولانی‎‎‌مدت منافذ باز سطح پوست شما را خواهد پوشاند. البته این نوع پوست، بستری مناسب برای فعالیت انواع جو‌ش نیز خواهد بود.

مرحله سوم انتخاب پرایمر

مرحله سوم انتخاب پرایمر

بعد از آبرسان و مرطوب کننده، انتخاب یک پرایمر خوب و البته مناسب پوست صورت در مرحله دوم است. این مرحله از آرایش نقش بسیار زیادی داشته تا حدی که با پر کردن منافذ و چین و چروک‌ها آرایشی صاف و یکدست را برای شما به ارمغان می‌آورد.

همانند سایر لوازم آرایشی و بهداشتی، انتخاب پرایمر مناسب پوست حائز اهمیت است. زیرا عدم توجه به این مورد، سبب می‌شود که در طول روز آرایش شما، دوام نداشته و پس از گذشت چند ساعت آرایش صورتتان بهم می‌ریزد.

مطالب کاربردی:  آشنایی با انواع آرایش مناسب با فرم صورت به همراه عکس

 

مرحله چهارم انتخاب فوندانسیون مناسب

فوندانسیون مناسب

از دیگر مراحل این متد آرایشی، انتخاب یک فوندانسیون خوب است. این انتخاب هیچ ربطی به برند آرایشی ندارد. در انتخاب این محصول، باید به بافت آن توجه کنید. استفاده از فوندانسیون سبک برای استفاده روزمره بسیار مهم است، زیرا اگر از فوندانسیون سنگین استفاده کنید، با گذشت چند ساعت، آرایش شما جلوه اولیه را نداشته و ظاهری نامناسب ایجاد می‎‌کند. حتی ممکن است باعث برق افتادن پوست شما شده و ظاهر آن را چرب و کثیف نشان دهد.

مرحله پنجم آرایش چشم

آرایش نود چشم

ارایش نود چشم از مهم‌ترین بخش‌های آرایش نود بوده که از جمله مراحلی است که دقت بالایی لازم دارد. برای این که اصول آرایش نود رعایت شود، استفاده از سایه با رنگ نود و البته رنگ‌های ملایم، حائز اهمیت است. در واقع باید رنگی برای سایه انتخاب شود که با رنگ چشم همخوانی نداشته و به پوست طبیعی شما نزدیک‌تر باشد.

مرحله ششم آرایش گونه‌ها

آرایش نود گونه‌ها

برای انجام آرایش نود بطور اصولی، نیاز است تا در آرایش گونه‌ها نیز از رنگ‌های ملایم استفاده شود و سبک نود انجام دهید و از رژگونه‌های بسیار پر رنگ در این آرایش استفاده نکنید. بهترین رنگ برای این آرایش انتخاب یک رژگونه هلویی می باشد و باعث می‌شود که صورت شما طبیعی‌تری پیدا کند. با این حال بهتر است در استفاده از این رژگونه هم زیاده‌روی نکنید در غیر این صورت آرایش شما غیر طبیعی‌ خواهد شد.

مطالب پربازدید:  آشنایی با لوازم آرایشی ارگانیک و بهترین برندهای آن

 

مرحله آخر انتخاب رژ لب مناسب

راهنمای انتخاب رنگ رژ لب

برای این نوع آرایش بهتر است از رژ لب‌های مایع با تناژ صورتی استفاده شود. استفاده از رنگ‌های نود نیز در این متد رایج است. البته می‌توان از رنگ‌هایی با تناژ کرمی نیز استفاده شود. رنگ رژ نود قطعا باید با رنگ رژ گونه و همچنین سایه چشم همخوانی داشته باشد. بهتر است حالت لب‌ها تغییر نکرده و همانطور که هستند، روی آن‌ها رژ لب زده شود.

کلام آخر

مدل آرایش نود، به طوری است که باید در آن از رنگ‌های ملایم و نزدیک به رنگ پوست استفاده شود. در این سبک آرایشی، از به کار بردن رنگ‌های پررنگ باید اجتناب کرد.

از این سبک آرایش علاوه بر استفاده روزمره، برای جلسات اداری یا مهمانی‌های دوستانه نیز می‌توان استفاده کرد. البته برخی افراد، که دارای سبک زندگی ساده هستند، این سبک آرایش را مطابق شیوه زندگی خود دانسته و در بیشتر موقعیت‌ها آن را بکار می‌برند. حتی گاهی از آن بعنوان مدل ارایش عروس نود نیز استفاده می‌کنند. همچنین این روش به دلیل سادگی می‌تواند انتخاب مناسبی برای مدل آرایش نود دخترانه باشد.

 

منبع : bebeautiful

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو