چگونه ضد آفتاب فاسد را تشخیص دهیم؟

چگونه ضد آفتاب فاسد را تشخیص دهیم؟


منبع: مدیسه

6

1402/2/8

08:36


کرم ضد آفتاب فاسد و تاریخ گذشته یکی از مخرب‌ترین لوازم آرایشی است که سلامتی پوست را در معرض خطر قرار

چگونه ضد آفتاب فاسد را تشخیص دهیم؟

کرم ضد آفتاب فاسد و تاریخ گذشته یکی از مخرب‌ترین لوازم آرایشی است که سلامتی پوست را در معرض خطر قرار می‌دهد. این کرم‌ در حالت عادی مانع از رسیدن اشعه‌های مضر خورشید به بافت پوست می‌شود، اما در صورت استفاده از کرم ضدآفتاب خراب و فاسد نه ‌تنها پوست در برابر اشعه‌های مضر محافظت نمی‌شود، بلکه با نفوذ کرم به پوست لکه‌ها، آکنه، خشکی و التهابات پوستی نیز ایجاد خواهد شد.

به همین دلیل در صورت مشاهده تغییر رنگ، بافت و بوی کرم باید آن را دور ریخت. در این مقاله قصد داریم شما را با راه‌های تشخیص فاسد شدن کرم ضدآفتاب آشنا کنیم و در مورد عوارض استفاده از این کرم‌های تاریخ گذشته مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

راه‌های تشخیص فاسد شدن کرم ضد آفتاب چیست؟

راه‌های تشخیص فاسد شدن کرم ضدآفتاب

ضدآفتاب یکی از کرم‌های ضروری و مورد نیاز برای پوست آقایان، خانم‌ها و کودکان عنوان می‌شود که به‌دلیل محتویات استفاده شده در آن مانعی در برابر نفوذ نور مضر خورشید به پوست است. این کرم نیز مانند سایر لوازم آرایشی و بهداشتی دارای تاریخ انقضا است و نباید بعد از گذشتن آن تاریخ مورد استفاده قرار گیرد. زیرا در این صورت فاسد می‌شود و علاوه بر از دست دادن خاصیت خود آسیب‌های بسیاری به پوست وارد می‌کند.

حال شاید بپرسید که چگونه بفهمیم چگونه بفهمیم SPF ضدآفتاب بی اثر شده است؟ که در ادامه به این سؤال پاسخ می‌دهیم. کرم ضدآفتاب خراب با نشانه‌های زیر قابل تشخیص است:

تغییر بافت کرم و فساد آن

تغییر بافت کرم و فساد آن

کرم‌های ضدآفتاب سالم دارای بافتی یکدست هستند و به‌راحتی روی پوست می‌نشینند. البته هر کرم ضدآفتاب با بافتی متفاوت تولید می‌شود. به‌عنوان نمونه کرم‌های ضدآفتاب بی رنگ بافت رقیق‌تری دارند و به‌راحتی جذب پوست می‌شوند.

اما کرم‌های دارای رنگ دانه‌های روشن یا بژ به‌دلیل خاصیت پوشش دهی خود دارای بافتی سفت‌تر هستند. به همین دلیل نباید رقیق یا غلیظ بودن کرم را از نشانه های فاسد شدن ضد آفتاب دانست. بافت کرم‌های فاسد به‌صورت دو فاز دیده‌می‌شود. منظور از دو فاز شدن ضد آفتاب این است که روغن و آب کرم از یکدیگر جدا شده‌اند.

برای تشخیص بافت سالم از فاسد مقداری از کرم را روی دست خود مالش دهید. در صورتی که کرم در پوست جذب نشود و بافت آن جدا شود، به‌احتمال‌زیاد کرم ضدآفتاب فاسد است. برخی از کرم‌ها نیز حالت آبکی و بسیار رقیق پیدا می‌کنند که در این صورت نباید از آن‌ها استفاده‌ کرد. زیرا کرم تاریخ گذشته دارای نشانه‌های ذکر شده‌است و در صورت استفاده مشکلات جدی را برای پوست ایجاد می‌کند.

به‌دلیل جدا شدن آب و روغن کرم‌های فاسد از یکدیگر، بافت کرم ضدآفتاب آبکی‌تر می‌شود و محتویات آن در ته بطری به‌صورت لخته رسوب می‌کند. علت دو فاز شدن کرم نیز به‌دلیل فساد آن است. در این صورت با فشردن بطری کرم مواد آبکی یا روغنی از آن خارج می‌شود که بسیار کم رنگ است. در صورت مشاهده چنین نشانه‌ای از تکان دادن کرم و تلاش برای ترکیب کردن مجدد آن بپرهیزید. زیرا این علامت فاسد شدن قطعی کرم را نشان‌می‌دهد.

قیمت انواع کرم ضد آفتاب باکیفیت و اورجینال

 

تشخیص خراب شدن کرم ضدآفتاب از طریق رنگ کرم

تشخیص خراب شدن کرم ضدآفتاب از طریق رنگ کرم

تاریخ انقضای تمامی کرم‌ها روی جعبه آن درج شده‌است. با این حال در اثر استفاده مداوم و باز و بسته کردن تیوپ کرم، امکان پاک شدن آن وجود دارد. به همین دلیل یکی دیگر از راه‌های تشخیص فاسد بودن کرم، توجه به‌رنگ آن است. بدون شک تشخیص تغییر رنگ کرم‌های بی‌رنگ و سفید راحت‌تر از کرم‌های ضدآفتاب رنگی است.

زیرا با فاسد شدن کرم رنگ آن به زرد یا قهوه‌ای تمایل پیدا می‌کند که در این صورت بهتر است کرم را دور بیاندازید. در واقع کرم‌های فاسد به‌دلیل قرارگیری در معرض هوا و نور خورشید دچار اکسیداسیون می‌شوند که با تغییر رنگ کرم به‌راحتی قابل تشخیص است.

مطالب دیدنی:  چگونه کرم ضدآفتاب همراه با آرایش بزنیم؟

 

چک کردن تاریخ انقضای کرم ضدآفتاب

چک کردن تاریخ انقضای کرم ضدآفتاب

تمامی لوازم آرایشی و بهداشتی به‌خصوص ضدآفتاب‌ها دارای تاریخ انقضا هستند و این تاریخ معمولا روی دیواره یا درپوش تیوپ کرم ضدآفتاب نوشته می‌شود. در صورت عدم یافتن تاریخ انقضای کرم به وب سایت برند تولیدکننده آن مراجعه کنید و با جستجوی نام کرم تاریخ انقضای آن را بررسی کنید.

همچنین با تماس با نمایندگی‌های برند مورد نظر اطلاعات لازم را در خصوص تاریخ انقضای کرم ضدآفتاب به‌دست آورید. در نهایت اکثر کرم‌های ضدآفتاب حدود دو الی سه سال بعد از باز شدن قابل استفاده هستند که بعد از این مدت فاسد می‌شوند.

بررسی فاسد شدن کرم ضدآفتاب از طریق بوی کرم

فاسد شدن کرم ضدآفتاب از طریق بوی کرم

بدون شک بو یکی از عناصری است که به شما در تشخیص فاسد یا سالم بودن کرم ضدآفتاب کمک می‌کند. کرم‌های فاسد دارای بوی نامطبوع و تندی هستند که بسیار زننده است. خراب شدن ضدآفتاب با بوی آن به‌راحتی قابل تشخیص خواهد بود. این تغییر بو نیز ناشی از نفوذ باکتری‌ها به داخل محتویات کرم است.

دست زدن با دست‌های آلوده یا نبستن درب تیوپ کرم مهم‌ترین علت گلوله شدن ضد آفتاب و فاسد شدن آن است. برخی از کرم‌های دارای مواد طبیعی و غیر پایدار سریع‌تر از سایر کرم‌ها دچار فساد می‌شوند و بوی نامطبوعی از خود تولید می‌کنند. در این صورت باید از مصرف کرم خودداری کرد.

ضد آفتاب فاسد چه عوارضی دارد؟

عوارض ضدآفتاب فاسد

استفاده از تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی فاسد موجب آسیب‌های شدید به پوست می‌شوند و در صورت مصرف مداوم آن‌ها ابتلا به بیماری‌های پوستی دور از انتظار نیست. فاسد شدن کرم‌های ضدآفتاب خاصیت محافظت کنندگی آن‌ها را از بین می‌برد.

همچنین ممکن است مواد شیمیایی فعال و ناپایدار داخل ترکیبات آن‌ها مانند: اکسی بنزون، اکتی سالات، اکتینوکسات، و آووبنزون با فساد کرم اکسیده می‌شوند‌. در این صورت با مصرف ضدآفتاب پوست بیشتر دچار سوختگی خواهد شد.

عوارض استفاده از ضدآفتاب فاسد و منقضی که حاوی ترکیبات معدنی اکسید روی و دی‌اکسید تیتانیوم هستند به‌دلیل پایدار بودن این ترکیبات کمتر از سایر کرم‌های ضدآفتاب است. با این حال استفاده از کرم‌های ضدآفتاب فاسد با هر ترکیباتی موجب ایجاد واکنش‌های پوستی و آکنه می‌شود. همچنین مصرف این نوع از لوازم آرایشی و بهداشتی فاسد در پیری زودرس پوست، ایجاد چین و چروک، تحریک پوست، قرمزی و التهاب آن نیز نقش بسیاری دارند.

مطالب پربازدید:  بهترین برندها و مدل‌های کرم ضد آفتاب سفید کننده صورت

 

از فاسد نبودن ضد آفتاب مطمئن شوید

با مشاهده برخی از نشانه‌های فاسد شدن ضدآفتاب باید آن را دور انداخت. زیرا استفاده از کرم‌های ضدآفتاب فاسد موجب رسیدن آسیب به پوست می‌شوند. کرم‌های فاسد دچار تغییر رنگ، بو و بافت می‌شوند و به‌صورت دو فاز دیده خواهند شد.

با مشاهده هر کدام از نشانه‌های غیر معمول باید از مصرف آن خودداری کرد. زیرا استفاده از کرم ضدآفتاب فاسد عوارض بسیاری همچون: التهاب، خشکی، جوش و آفتاب سوختگی‌های شدید را برای پوست به‌همراه خواهد داشت.

 

منبع : sundayriley

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو