همه آن‌چه که درباره کاور ناخن باید بدانید، آموزش قدم به قدم

همه آن‌چه که درباره کاور ناخن باید بدانید، آموزش قدم به قدم


منبع: مدیسه

4

1402/2/31

11:08


احتمالا شما هم از آن دسته بانوانی هستید که به جذابیت ناخن‌های خود اهمیت می‌دهید و از روش‌های گوناگونی مثل

همه آن‌چه که درباره کاور ناخن باید بدانید، آموزش قدم به قدم

احتمالا شما هم از آن دسته بانوانی هستید که به جذابیت ناخن‌های خود اهمیت می‌دهید و از روش‌های گوناگونی مثل مانیکور و پدیکور و انواع کاشت ناخن بهره می‌برید. کاور ناخن هم یکی از راه‌های زیباسازی ناخن‌های طبیعی است. حتما برای شما هم سوال شده که کدام یک بهتر است؟ فرق کاور ناخن با کاشت ناخن چیست و اصلا چرا باید کاور ناخن را برای جذابیت ناخن‌های خود انتخاب نمایید؟ ما در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات بیشتری را در رابطه با کاورناخن برای شما شرح دهیم، همچنین در ادامه عکس کاور ناخن قبل و بعد را برای شما قرار می‌دهیم تا با آن بیشتر آشنا شوید پس همراه ما باشید.

کاور ناخن چیست

کاور ناخن چیست

کاورناخن (یا لمینت ناخن) یکی از روش‌های کاشت ناخن است که بر روی ناخن طبیعی اجرا می‌گردد. همان‌گونه که از نامش مشخص است با استفاده از مواد کاشت ناخن (ژل یا اکرلیک) ناخن طبیعی مشتری کاور شده و اغلب جهت مقاومت ناخن در برابر شکستن (برای ناخن‌های شکننده) و ماندگاری بیشتر لاک روی ناخن انجام می‌شود.

در کاور یا لمینیت ناخن تیپ‌گذاری یا فرمر به کار نمی‌رود و بلندی قد نهایی کاشت ناخن به میزان قد ناخن مشتری است. کاورناخن دارای انواع گوناگونی همچون کاور ناخن فرنچ، کاور ناخن کوتاه، کاور ناخن هلویی، کاور ناخن ساده و غیره است. برای تهیه ابزار و موارد مورد نیاز این کار می‌توانید به فروشگاه‎‌های لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه نمایید.

علت کاور کردن ناخن

علت کاور کردن ناخن

نخستین علت کاورکردن ناخن‌ها، دادن جذابیت به آن‌ها است. در کاور کردن ناخن با برقراری نظم در ناخن‌ها، جذابیت بسیار زیادی در ظاهر دستان ایجاد می‌گردد و باعث افزایش اعتماد به نفس خانم‌ها می‌شود.

علت دیگر این است که بعضی از بانوان دارای ناخن‌هایی ضعیفی هستند که به راحتی می‌شکنند. آن‌ها به جای آنکه ناخن‌های طبیعی خود را آراسته کرده و سوهان‌کشی کنند به دنبال کاشت ناخن می‌روند که این روش برای ناخن‌های شکننده و ضعیف کاملا مضر محسوب می‌شود، بر همین اساس بهترین روش برای این مدل از ناخن‌ها و در کل تمامی ناخن‌ها گزینه کاور ناخن است.

آیا کاور ناخن همان لمینت ناخن است؟

آیا کاور ناخن همان لمینت ناخن است؟

این یک اشتباه معمولی است که این دو مفهوم را به جای هم استفاده می‌نمایند. اما در حقیقت لمینت ناخن یکی از انواع کاور ناخن است و به وسیله مونوژل‌ها انجام می‌گردد ولی کاورناخن اغلب با پودر انجام می‌شود، البته امروزه با انواع ژل‌ها هم روی ناخن اجرا می‌شود.

آموزش مرحله به مرحله کاور کردن ناخن

زیرسازی

زیرسازی

در زیرسازی نخستین مرحله مانیکور خشک است. ابتدا جهت انجام مانیکور خشک باید به وسیله عقب‌زن پوست‌های اطراف ناخن را به عقب رانده و سپس با سر سوهان مانیکور کاجی یا اشکی، کوتیکول‌های روی ناخن را از بین ببرید. بعد از آنکه کوتیکول‌ها را به طور کامل برداشتید به وسیله نیپر پوست‌های زائد اطراف ناخن را ببرید. در مرحله بعد به وسیله سر سوهان کاغذی نرم روی ناخن را خراش داده و کاملا آن را مات نمایید. مرحله آخر در زیر سازی فرم‌دهی است. در این مرحله به وسیله سوهان دستی فرم بغل و بالای ناخن را درست نمایید. جهت اینکه نتیجه کار بهتر گردد قد ناخن‌ها را یکی نمایید.

قیمت انواع محصولات و لوازم آرایش ناخن باکیفیت

 

مواد گذاری

مواد گذاری

ابتدا به کمک فرچه یا براش، گرده‌های ناخن را از روی ناخن بردارید، پس از آن سطح صدف همه ناخن‌ها را به ضد قارچ آغشته نمایید و پیش از موادگذاری هر ناخن، روی صدف ناخن را به پرایمر آغشته نمایید. موادگذاری را باید از سر ناخن آغاز کرد. اگر ناخن شکسته داشتید یا تمایل داشتید که قد ناخن به مقدار بسیار کم بلند گردد می‌توانید بدون استفاده از فرمر و به کمک مواد به مقدار بسیار کم قد ناخن را بلند نمایید.

برای انجام این کار مواد را کمی خشک‌تر (مقدار لیکویید مقداری کمتر باشد) برداشته و بر سر ناخن قرار دهید. با اعمال مقداری فشار روی مواد و کشیدن قلم با ملایمت و به سمت ریشه ناخن می‌توانید به مقدار بسیار کم قد ناخن را بلند نمایید. در صورتی که در مرحله مواد گذاری دقت کافی را داشته باشید مرحله سوهان‌کشی بسیار کوتاه‌تر و آسان‌تر خواهد بود.

سوهان‌کشی

سوهان‌کشی

مرحله سوهان‌کشی از مراحل بسیار مهم است، زیرا فرم نهایی ناخن در این مرحله تعیین می‌شود.

جهت آشنایی شما عزیزان مراحل سوهان‌کشی در 4 گام و به شکل زیر است:

از بین بردن ناهمواری‌ها و نازک کردن مواد

باید به وسیله سر سوهان الماسه استوانه سر گرد ناهمواری‌های روی مواد را از بین ببرید. این ناهمواری‌ها به دلیل عدم دقت در موادگذاری یا استفاده از لیکوییدهای خشک به وجود می‌آید. درصورتی که ضخامت موادگذاری شما زیاد باشد، در این مرحله می‌توانید مواد را کمی نازک‌تر نمایید.

دورگیری

بهتر است جهت دورگیری از سر سوهان مانیکور (شنی) استوانه استفاده نمایید. نرم بودن سر این مدل سوهان دلیل انتخاب آن است که احتمال صدمه به پوست اطراف ناخن را بسیار کاهش می‌دهد. با کمک سر سوهان مانیکور استوانه دورگیری را انجام داده و ناهمواری‌های مواد سطح ناخن را از بین ببرید.

فرم‌دهی روی ناخن

فرم‌دهی روی ناخن

جهت ایجاد قوس صحیح بر ناخن از سر سوهان الماسه استوانه استفاده نمایید. قوس مناسب را روی ناخن ایجاد نمایید و جای سر سوهان دورگیر را از بین ببرید. زمان استفاده از این سر سوهان توجه کنید، زیرا دارای لبه‌های تیزی است که امکان دارد در اطراف ناخن بریدگی ایجاد کند.

مطالب کاربردی:  لنز ناخن چیست و چگونه انجام دهیم

 

فرم‌دهی

با استفاده از سوهان دستی فرم نهایی بغل و بالای ناخن را ایجاد نمایید. توجه داشته باشید که نباید کناره‌های ناخن پهن‌تر از صدف ناخن باشد، پس در نتیجه بعد از اتمام فرم‌دهی، ناخن‌ها را چک کرده که هم فرم و هم قد باشند.

از بین بردن ناهمواری‌های احتمالی

از بین بردن ناهمواری‌های احتمالی

پس از تمام شدن مرحله سوهان‌کشی در کاور ناخن به کمک سر سوهان کاغذی نرم، روی ناخن را سوهان بکشید. انجام این مرحله دارای 4 دلیل است:

  1. درصورتی که ناهمواری بر سطح ناخن باقی مانده از بین برود.
  2. جای سر سوهان الماسه استوانه و سوهان دستی روی مواد از بین برود.
  3. فرم نهایی بر صدف ناخن ایجاد گردد و این فرم در کل ناخن‌ها یکی شود.
  4. اگر تمایل به استفاده از لاک ژل را دارید بستر لازم برای این کار فراهم گردد.

مزایای کاور ناخن

مزایای کاور ناخن

  • به دلیل استفاده نکردن از تیپ، ظاهر ناخن به مقدار قابل توجه‌ای طبیعی‌تر است.
  • برای افرادی که ناخن شکننده دارند مناسب است زیرا مقاومت ناخن را افزایش می‌دهد.
  • موجب ماندگاری بیشتر لاک بر روی ناخن می‌شود.
  • به تیپ‌گذاری یا استفاده از فرمر احتیاج ندارد به همین علت هم زمان انجام کاور از کاشت ناخن کم‌تر است.
  • برای کسانی که صدف ناخن کشیده دارند گزینه کاملا خوب و مناسبی است.

مطالب پربازدید:  یک روتین مراقبت از ناخن اصولی و حرفه‌ای به بهترین شکل

 

عوارض کاور ناخن

عوارض کاور ناخن

  • کاورکردن ناخن، بر روی ناخن طبیعی اجرا می‌شود به همین علت امکان افزایش قد ناخن وجود ندارد. (فقط در حد 1 الی 2 میلی‌متر می‌توان قد ناخن را افزایش داد.)
  • برای کسانی که دارای صدف ناخن کوچک هستند گزینه چندان مناسبی نیست.

 

منبع : sundaybeauty

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو