لیست لوازم آرایشی بسیار ضروری برای هر خانم دختر + معرفی بهترین برند آرایشی

منبع: زیبامون

5

1402/5/4

14:07


برای شناخت لیست لوازم آرایشی بسیار ضروری برای خانم ها، تا پایان همراه ما باشید.

لیست لوازم آرایشی بسیار ضروری برای هر خانم  دختر  + معرفی بهترین برند آرایشی

اصلا اهمیتی ندارد که اهل آرایش باشید یا خیر، به هر حال این روزها همه خانم‌ها و دختر خانم‌ها نیاز به آشنایی با انواع لوازم آرایشی دارند. گاهی نیاز به یک آیتم خاص دارید و باید با آگاهی از لیست لوازم آرایشی بسیار ضروری، بتوانایی پیدا کردن بهترین گزینه را داشته باشید. در بعضی مواقع قصد خرید پک لوازم آرایش به عنوان هدیه فانتزی دارید، اما اطلاعاتی در خصوص انواع لوازم آرایشی و میزان کاربرد آن ندارید! در این شرایط قطعا افسوس می‌خورید که چرا اطلاعاتی در این زمینه کسب نکرده‌اید! پس برای پیشگیری از چنین مواردی، در این بخش از زیبامون پر بازدیدترین سایت در زمینه لوازم آرایشی و زیبایی، قصد داریم به لیست اوازم آرایشی بسیار ضروری برای هر خانم یا دختر خانم اشاره کنید.

با شناخت این جزییات می‌توانید میزان کاربرد هر نوع لوازم آرایشی را درک کنید و ضروری‌ترین گزینه‌ها را خریداری نمایید.

پس برای شناخت لیست لوازم آرایشی بسیار ضروری، تا پایان همراه ما باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: لیست برندهای لوازم آرایشی بدون تست حیوانی (Cruelty free)

 

لیست لوازم آرایشی بسیار ضروری برای هر خانم

دنیای رنگارنگ خانم‌ها پر از جذابیت‌هایی است که باید با آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید طعم جذاب‌شان را امتحان کنید. میل به زیبایی و جذابیت در خانم‌ها تاحدی است که لوازم مختلفی برای افزودن به این زیبایی تولید و عرضه شده است. لوازم آرایشی یکی از آیتم‌های محبوب در زندگی خانم‌ها است که می‌توانند به کمک آن روحیه خودشان را تقویت کرده و ظاهری زیباتر ایجاد کنند. آگاهی از لیست لوازم آرایشی بسیار ضروری آن‌ها موجب می‌شود تا آگاهانه مطابق با نیاز شخصی خودتان اقدام به خرید کنید. در ادامه به لیستی از لوازم آرایش کاربردی و ضروری اشاره می‌کنیم.

 

1- لوازم آرایش پوست صورت

یکی از پایه‌ای‌ترین بخش‌های آرایش، مربوط به پوست صورت می‌شود. هرچقدر برای زیبایی و جذابیت میکاپ زحمت بکشید، اگر پوست صورت را آماده سازی نکرده باشید هیچ نتیجه‌ای ندارد. زیبایی و جذابیت میکاپ کاملا وابسته به صاف و یکدست بودن پوست صورت است. البته، برای آرایش پوست صورت از انواع محصولات و آیتم‌های زیبایی استفاده می‌شود. شناخت این آیتم‌ها به شما کمک می‌کند تا هوشمندانه برای خودآرایی اقدام کنید. هرچند هر فرد بسته به شرایط پوست خود و شناختی که از آن دارد، برخی آیتم‌ها را ضروری می‌داند و برخی دیگر را غیرضروری!

  • پرایمر: برای آماده‌سازی پوست صورت و ایجاد زیرساخت مناسب برای آرایش، می‌توانید از پرایمر استفاده کنید. پرایمرها چیزی شبیه به کرم یا ژل‌های بی رنگ هستند که در سطح پوست یکنواختی خوبی ایجاد می‌کنند. با کمک پرایمر می‌توانید سطح پوست را از وجود منافذ باز پنهان کنید و به شکلی مطلوب آن را برای میکاپ شیک و ساده آماده نمایید.

 

  • کانسیلر: برای پنهان کردن علائم نامطلوب در سطح پوست مثل جوش، لک‌ها، آکنه‌ها، اسکار پوستی و سایر عیوب پوستی، از کانسیلر استفاده می‌شود. به کمک همین آیتم شرایط برای ایجاد یک ساختار پایه‌ای فراهم می‌شود. کانسیلرها برای ازبین بردن سیاهی زیر چشم، گودی و کانتور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

  • پالت کانتور: یکی از موارد مهم برای ایجاد یک زیرساخت زیبا، استفاده از سایه روشن یا گریم پوست است. به این ترتیب می‌توانید با استفاده از پالت کانتور، سطح پوست را به شکل هوشمندانه مطابق با پارامترهای زیبایی، سایه روشن زده یا تیره کنید. پالت کانتور از رنگ های مناسب برای این کار تشکیل شده است.

 

  • فاندیشن: فاندیشن محصولی است که برای پوشش دادن عیوب پوستی، ایجاد تراکم رنگ پوست و صافی مطلوب در سطح پوست استفاده می‌شود. فاندیشن یا همان کرم پودر به بهترین شکل ممکن سطح پوست را برای یکنواختی میکاپ حرفه‌ای آماده می‌کند.

 

  • کرم ضد آفتاب: در امان بودن پوست از تابش آفتاب، تغییر رنگدانه‌های پوست، کاهش لک‌های پوستی و مراقبت کلی از پوست در مقابل آفتاب، به کمک کرم ضد آفتاب انجام می‌شود.

 

  • پودر فیکس: پودر برای تثبیت فاندیشن و کنترل چربی پوست صورت استفاده می‌شود. انواع پودرها برای این منظور وجود دارند. برخی از آن ها شفاف هستند و برخی دیگر کاملاً دارای رنگدانه می‌باشند.

 

  • اسپری فیکس: ماندگاری میکاپ بر روی پوست اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل پس از انجام میکاپ به طور کامل، می‌توانید از اسپری فیکس استفاده کنید. فیکساتور به افزایش مدت زمان ماندگاری میکاپ کمک می‌کند.

 

  • براش آرایش: با استفاده از براش‌های آرایشی می‌توانید هر نوع فاندیشن، کرم، رژ گونه یا موارد این‌چنینی را در سطح پوست پخش کنید بدون آن که چربی پوست‌تان دخیل شود.

 

  • اسفنج آرایش: اسفنج آرایش یا بلندر یکی از اصلی‌ترین ابزارهایی است که با استفاده از آن می‌توان کرم را در سطح پوست پخش کرد. کاربرد دیگر بلندر محو کردن خطوط ناشی از کانتورینگ است.

 

  • رژ گونه: رژ گونه برای ایجاد رنگ و شادابی روی گونه‌ها استفاده می‌شود. انواع رژ گونه مایع، جامد و پودری وجود دارد که به راحتی برای استفاده مناسب است.

 

لوازم ارایش

 

2- لوازم آرایش چشم

لوازم آرایش چشم به شدت می‌توانند در افزایش زیبایی و گیرایی چشم‌ها مفید باشند. لوازم آرایش چشم شامل انواع محصولاتی است که برای آرایش چشم‌ها و ایجاد ظاهری جذاب یا فرم دهی به چشم مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل شناخت آن‌ها موجب می‌شود تا مناسب با نیازتان، لیست لوازم آرایشی ضروری‌تان را تهیه کنید.

  • سایه چشم: سایه چشم محصولی است که برای ایجاد سایه‌های رنگی روی پلک استفاده می‌شود. گاهی به کمک سایه چشم می‌توان میکاپ اسموکی را اجرا کرد و یا خط چشمی محو شده کشید. این محصول باعث ایجاد عمق و ابعاد در ظاهر چشم‌ها می‌شود.

 

  • خط چشم: خط چشم یا Eye liner، محصولی است که برای بولد کردن خط چشم، ایجاد زیبایی بصری، تغییر فرم چشم‌ها، ایجاد چشم‌های بزرگ‌تر و خلق ساختار مجزا برای چشم‌ها به کار می‌رود. این محصول می‌تواند به صورت مدادی، مایع یا ژلی باشد که رنگ های مختلفی را شامل می‌شود.

 

  • مداد چشم: مداد چشم، محصولی است که برای تیره کردن خط داخلی و خارجی چشم به کار می‌رود. این محصول می‌تواند در انواع مختلف رنگی در دسترس باشد. مداد چشم سفید و سیاه از رایج‌ترین و پرکاربردترین انواع این لوازم آرایش است.

 

  • ریمل: ریمل یک عنصر به شدت کاربردی در زیباسازی چشم‌ها است. ریمل یا ماسکارا، محصولی است که برای افزایش حجم و طول مژه‌ها و تیره‌تر کردن آنها به کار می‌رود. این محصول در انواع مختلف مانند حجم‌دهنده، بلندکننده، ضد آب و ... عرضه می‌شود.

 

  • فر مژه: فر مژه محصول عالی برای ایجاد حالت مناسب در مژه‌ها است. این محصول برای افزایش طول و حجم مژه‌ها و ایجاد جذابیت بصری در مژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

لوازم ارایش چشم

 

3- لوازم آرایش ابرو

ابروها نقش مهمی در زیبایی و جذابیت چهره ایفا می‌کنند. شناخت انواع مدل ابرو و تناسب آن با زیبایی چشم‌ و فرم آن اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین ترتیب می‌توانید با کمک لوازم آرایش ابرو، استایلی شیک در این ناحیه ایجاد کنید و جذابیت کلی چهره را افزایش دهید.

  • مداد ابرو: مداد ابرو محصولی عالی برای مرز بندی ابروها است. با کمک یک نوع مداد ابرو، می‌توانید فرم ابرو را تغییر داده و استایل شیک‌تری برای آن ایجاد کنید. افزایش تراکم ابروها و تعریف مرز بندی آن‌ها از مهم‌ترین نکات مورد توجه این محصول است.

 

  • موچین ابرو: به عنوان یکی از ابزارهای مهم در لوازم آرایش، باید به موچین ابرو اشاره کرد. به کمک این وسیله می‌توانید به راحتی ابروها را حالت دهی کنید و زیبایی آن را افزایش دهید.

 

  • ژل ابرو: حالت دهی به ابروهای نامنظم اصلی‌ترین راه برای نمایش زیبایی چشم‌ها و صورت است. ژل ابرو یک محصول ژلی است که برای مدل‌دهی و ترتیب دادن به ابروها استفاده می‌شود. با استفاده از این محصول، ابروها به ‌طور دقیق‌تر و و زیباتر در جهت مناسب کنار همدیگر قرار می‌گیرند.

 

  • سایه ابرو: سایه ابرو یک ابزار آرایشی عالی برای تیره‌ تر کردن رنگ ابرو، فرم دهی و ایجاد تناسب در نواحی کم پشت ابرو است. با کمک سایه ابرو ظاهری طبیعی‌تر در این ناحیه ایجاد کنید.

 

  • برس ابرو: برس ابرو یک نوع برس کوچک و باریک است که برای مدل‌دهی و ترتیب دادن به ابروها استفاده می‌شود. با استفاده از این برس، ابروها به‌طور مرتب و منظم در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

 

لوازم ارایش ابرو

 

4- لوازم آرایش لب

زیبایی و جذابیت لب‌ها در گرو رنگ و مدل آن است. لوازم آرایش لب شامل انواع محصولات و ابزارهایی است که برای رنگ‌آمیزی و آرایش لب‌ها به کار می‌روند. این لوازم باعث ایجاد رنگ و جلوه‌ زیبا و جذاب بر روی لب‌ها می‌شوند. با شناخت این المان‌ها می‌توانید لیست لوازم آرایشی بسیار ضروری برای خانم‌ها را بشناسید.

  • رژ لب: رژ لب اصلی‌ترین محصول مورد نیاز در لیست لوازم آرایش ضروری است. این آیتم محصولی است که برای رنگ‌آمیزی لب‌ها و ایجاد جلوه‌ زیبا و شیک استفاده می‌شود. رژ لب در انواع مختلف رنگی وجود دارد و با اندازه‌ها و بافت‌های متفاوت در دسترس است. یادتان باشد که رژ لب مایع و رژ لب جامد از رایج‌ترین انواع آن هستند.

 

  • تینت لب: تینت یا خودرنگ لب محصولی است که با تغییر رنگ واقعی لب‌ها، جلوه‌ بسیار طبیعی و ساده‌تری را برای آن‌ها ایجاد می‌کند. از تینت برای رژ گونه نیز استفاده می‌شود.

 

  • برق لب: با استایل براق می‌توانید لب‌های بزرگ‌تری را نشان دهید و حجم بیشتری در این ناحیه خلق کنید. برق لب محصولی است که برای ایجاد جلوه شاین، براق و نرم استفاده می‌شود. این محصول معمولاً دارای بافت نرم و شفاف است.

 

  • بالم لب: بالم لب یا لوسیون لب محصولی است که برای مرطوب‌کردن و نرم‌کردن لب‌ها به کار می‌رود. این محصول معمولاً به صورت یک عصاره یا کرم کوچک به همراه بافت نرم تولید و عرضه می‌شود. عطر و بوی بالم لب بسیار جذاب است و طرفداران زیادی دارد.

 

  • قلم لب: قلم لب محصولی است که برای ایجاد حاشیه، رنگ، تعیین فرم و ظاهر لب‌ها به کار می‌رود. این قلم‌ها به صورت مداد یا قلم مویی عرضه می‌شوند.

 

  • مداد لب: مانند مداد چشم که برای تعیین حد و حدود چشم‌ها استفاده می‌شود، مداد لب‌ نیز به منظور ایجاد حاشیه و تعیین حدود لب مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیبایی مداد لب با رژ لپ می‌تواند چند برابر شود.

 

لوازم ارایش لب

 

5- لوازم آرایش ناخن

هرچند ناخن بخش جدایی از چهره است و زیبایی آن به صورت ارتباطی ندارد، اما جذابیت ذاتی ناخن‌ها می‌تواند بخش مهمی از لوازم آرایش را به خود اختصاص دهد. لوازم آرایش ناخن شامل انواع محصولات و ابزارهایی است که برای آرایش و زیبایی ناخن‌های  دست به کار می‌روند. این لوازم باعث ایجاد ظاهری جذاب و زیبا بر روی ناخن‌ها می‌شوند. با شناخت این ابزارها می‌توانید هوشمندانه مطابق با نیازتان انتخاب کنید.

  • لاک ناخن : لاک ناخن یا Nail Polish محصولی است که برای رنگ‌آمیزی و آرایش ناخن‌ها به کار می‌رود. این محصول در انواع مختلفی وجود دارد و با بافت‌ها و اندازه‌های متنوع در دسترس است. لاک پاستلی، لاک مات، لاک شاین و لاک نئونی از رایج‌ترین انواع آن هستند.

 

  • مات‌کننده ناخن: مات‌کننده ناخن محصولی است که به عنوان پایه‌ای بر روی ناخن‌ها استفاده می‌شود تا رنگ لاک بهتر نمایش داده شود و ماندگاری بیشتری داشته باشد. این محصول باعث ایجاد جلوه‌ی مات و غیربراق بر روی ناخن‌ها می‌شود که برای عده‌ای از علاقه‌مندان بسیار مطلوب است.

 

  • تاپ‌کوت : تاپ‌کوت یک نوع پوشش ناخن است که بر روی لاک استفاده می‌شود تا ماندگاری رنگ آن افزایش یابد و ناخن‌ها براق‌تر و زیباتر به نظر آید.

 

  • اکسسوری‌های ناخن: ابزارهای تزئینی ناخن شامل استیکرها، جواهرات، نقاشی‌ها و سایر الگوها و طرح‌هایی هستند که بر روی ناخن‌ها قرار می‌گیرند تا آنها را جذاب‌تر نشان دهند.

 

  • لاک پاک کن: مواد شیمیایی مثل استون وجود دارند که برای پاک کردن لاک استفاده می‌شود. این روزها استفاده از حلال‌های مختلف به نام لاک پاک کن برای حذف رنگ لاک از سطح ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد. پد لاک پاک کن نیز از جمله محبوب‌ترین لوازم آرایشی است که استفاده می‌شود.

 

لوازم ارایش ناخن

 

پیشنهاد مطالعه: مراحل و روش زیرسازی آرایش صورت پوست چرب و خشک

 

معرفی بهترین برند لوازم آرایشی

شناخت بهترین برند لوازم آرایشی، به شما کمک می‌کند تا هوشمندانه برای انتخاب یک محصول اقدام کنید. معمولا برندهای لوازم ارایشی در سراسر دنیا محبوب هستند و استفاده از آن‌ها دارای کم‌ترین میزان عوارض است. به همین دلیل لازم است تا برترین‌های این حوزه را بشناسید و براساس نیازتان اقدام به خرید کنید. در عرصه محصولات آرایشی، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. اما کیفیت محصولات، اهداف شما، قیمت و همچنین عرضه آن‌ها در ایران از جمل مواردی است که مورد توجه قرار می‌گیرد. در ادامه به معرفی بهترین برند لوازم آرایشی در سراسر جهان اشاره می‌کنیم.

  • مک‌ (MAC): اگر ویدئو عملکرد آرایشگران حرفه‌ای را مشاهده کنید، قطعا چند نمونه از آیتم‌ها را با برند مک مشاهده خواهید کرد. این برند آرایشی معروف به دلیل کیفیت بالا، انواع رنگ‌ها و محصولات متنوع و پوشش‌دهی خوب محبوبیت زیادی دارد.

 

لوازم ارایش مک

 

  • بابی براون (Bobbi Brown): یکی دیگر از برندهای حرفه‌ای لوازم آرایش، بابی براون است. برندی معروف که به آرایش طبیعی و کلاسیک تمایل بیشتری دارد و محصولات با کیفیت و طرح‌های زیبا ارائه می‌دهد.

 

لوازم ارایش برند بابی براون

 

  • نارس (NARS): اگر اهل استفاده از لوازم آرایش گران قیمت و معروف باشید، نارس گزینه فوق العاده‌ای است. این برند مشهور به دلیل دارا بودن رنگ‌های بی‌نظیر و پوشش‌دهی بالا، مورد توجه طرفداران زیادی است.

 

ل.ازم ارایش برند نارس

 

  • انستازیا بورلی هیلز (Anastasia Beverly Hills): برندی که به‌ویژه در زمینه‌ محصولات ابرو معروف است و محصولات با کیفیت ارائه می‌دهد. جالب است بدانید که انستازیا بورلی هیلز با ایده‌های خلاقانه، محصولاتی عالی و به روز ارائه می کند.

 

لوازم ارایش برند انستازیا بورلی هیلز

 

  • لانکوم (Lancôme): یک برند معروف، کاربردی و باکیفیت در حوزه لوازم ارایشی، برند لانکوم است. این برند به عنوان یک گزینه لوکس که محصولات با کیفیت ارائه می‌دهد، شناخته شده است. پوشش‌دهی عالی در انواع محصولات آرایشی یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن است.

 

لوازم ارایش لانکوم

 

  • ایستی لادر (Estée Lauder): برندی با تاریخچه‌ی طولانی که به تولید محصولات با کیفیت و کارایی بالا متمرکز شده است و لوازم ارایش گران قیمتی را عرضه می‌کند.

 

لوازم ارایش برند استی لادر

 

  • کلینیک (Clinique): در معرفی برندهای برتر لوازم آرایش باید کلینیک را بشناسید. محصولات این برند متناسب با شرایط پوست‌های حساس تولید شده اند و در بین افراد مشهور به شدت محبوبیت دارند.

 

لوازم ارایش برند کلینیک

 

  • ریمل (Rimmel): برند انگلیسی که با تولید محصولات با کیفیت، موفق به گرفتن سهم زیادی از بازار لوازم آرایش در دنیا شد. این برند با ارائه محصولا متنوع به خوبی می تواند نیازهای شما را پاسخ دهد.

 

لوازم ارایش برند ریمل

 

خلاصه مطلب

با درک نیازهای واقعی از لوازم آرایش، می‌توانید دقیق بدانید که چه آیتم‌هایی در کیف لوازم آرایش‌تان ضروری است. لیست لوازم آرایش ضروری به انتخاب آگاهانه شما کمک می‌کند. از سوی دیگر معرفی بهترین برند آرایشی، ذهن‌تان را در انتخاب یک محصول کاربردی جهت دهی می‌کند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو