آشنایی با انواع آرایش مناسب با فرم صورت به همراه عکس

آشنایی با انواع آرایش مناسب با فرم صورت به همراه عکس


منبع: مدیسه

5

1402/2/31

11:07


حتما برای شما نیز این موضوع را تجریه کرده‌اید که مدل آرایشی را امتحان کنید و به اندازه زیبایی آن

آشنایی با انواع آرایش مناسب با فرم صورت به همراه عکس

حتما برای شما نیز این موضوع را تجریه کرده‌اید که مدل آرایشی را امتحان کنید و به اندازه زیبایی آن مدل جلوه بی‌نظیری دریافت نکنید. اهمیت توجه به مدل میکاپ در اولویت بعدی قرار دارد. حقیقت این است که اولین و مهم‌ترین نکته برای داشتن آرایشی خیره کننده انتخاب آرایش مناسب با فرم صورت خواهد بود. در نتیجه شناخت فرم صورت برای پوشش عیوب و برجسته کردن ویژگی‌های زیبا و خاص باید در اولویت کار قرار گیرد.

فرم صورت‌های متفاوت بیضی، الماسی، قلب، مربع، مستطیل و … در داشتن نتیجه کار و خروجی میکاپ تاثیر شگرفی دارد.‌ تمامی افراد تمایل دارند تا بهترین نمونه خود را به معرض نمایش بگذارند. برای همین موضوع از مدل‌های روز دنیا الگوبرداری می‌کنند. غافل از اینکه برای داشتن بهترین آرایش صورت باید انواع فرم صورت را بشناسند و میکاپ مخصوص آن را انتخاب کنند. در این مقاله سعی داریم آرایش مناسب هر صورت را معرفی کنیم. با ما همراه شوید.

1-آرایش مناسب صورت بیضی

آرایش مناسب صورت بیضی

اکثر افراد دارای صورت بیضی هستند به همین دلیل در اولین اقدام به معرفی آرایش مناسب فرم صورت بیضی می‌پردازیم. برای میکاپ این مدل صورت باید از میزان کشیدگی چهره بکاهیم و همانند سایر صورت‌ها به ویژگی خوب آن بپردازیم و آن‌ها را برجسته‌تر نشان دهیم. در صورتی که بینی کشیده‌ای ندارید، بهتر است با این ترفند برای زیبایی هرچه بیشتر صورت قدم بردارید.

پس از اعمال کرم پودر رنگ مناسب روی صورت بهتر است از کانتورینگ بینی غافل نشویم.  برای این کار می‌توان مابین انگشت شست و انگشت اشاره را با کمی سایه رنگ تیره پر کنیم، حالا باید به صورت مستقیم این انگشت را روی بینی بکشیم. با محو کردن این رنگ می‌توان بینی کشیده‌تری داشت.

ترفند دیگری که برای صورت بیضی می‌توان بهره برد، طبیعی‌تر جلوه دادن فرم ابرو، چشم و لب است. اگرچه می‌توان از آرایش چشم دودی با رژ لب نود استفاده کرد. این ترفندها می‌تواند برای آرایش صورت لاغر و کشیده نیز به کار گرفته شود.

2-آرایش مناسب با فرم صورت مستطیلی

آرایش مناسب با فرم صورت مستطیلی

برای افرادی با فرم صورت مستطیلی می‌توان آرایشی را پیشنهاد کرد که با استفاده از چند تکنیک آن را به صورت بیضی نشان دهید. کشیده‌تر کردن ابروها می‌تواند برای این موضوع کمک کننده تلقی شود. اگر برای برداشتن ابروها دچار تردید هستید، بهتر است از یک متخصص و آرایشگر کمک بگیرید. استفاده از سایه‌های با رنگ صورتی روشن می‌تواند گونه‌ها را حجیم‌تر نشان دهد. در حالت کلی کانتورینگ گونه صورت را بیضی نشان خواهد داد.

استفاده از مژه‌های چند لایه یا مصنوعی برای جلوه هرچه بیشتر چشم‌ها در آرایش مناسب فرم صورت مستطیلی نباید غافل شد. کشیده‌تر نشان دادن گوشه چشم‌ها می تواند زیبایی بیشتر را به این فرم صورت هدیه دهد. استفاده از رژ لب پررنگ به جای رژ مات نیز می‌تواند به حجیم نشان دادن صورت کمک شایانی کند. محو کردن نقاط تیز صورت مستطیلی شکل با استفاده از تکنیک سایه روشن چهره‌ای منحصر به فرد را به ارمغان خواهد آورد.

3-آرایش مناسب با فرم صورت قلب

آرایش مناسب با فرم صورت قلب

با آگاهی از آرایش انواع فرم صورت به راحتی می‌توان دریافت که با چند ترفند ساده میکاپی بی‌نظیر و جذاب حاصل می‌شود. افرادی که دارای پیشانی پهن هستند و خط پایینی چانه آن‌ها کمی تیز باشد، اصطلاحا دارای چهره با فرم قلب هستند. شاید برای افرادی با چنین فرم چهره‌ای بهتر باشد که توجه را از سمت پیشانی به نقاط دیگر معطوف کنیم.‌ استفاده از رنگ تیره برای کنار شقیقه‌ها و پایین چانه ترفند خوبی به نظر می‌رسد. کمی پودر برنزه کننده را روی بینی و روی گونه‌ها اضافه خواهیم کرد.

برای آرایش مناسب فرم صورت قلبی باید توجه را از چانه به سمت لب‌ها معطوف کنیم. این تکنیک با استفاده از یک رنگ رژ لب پررنگ یا برق لب قابل اجرا خواهد بود. در این نوع میکاپ نباید چشم‌ها را تیره کرد. میکاپ روشن و لایت چشم‌ها نقش بسزایی در داشتن یک میکاپ منحصر به فرد خواهد داشت.

قیمت انواع لوازم آرایشی برند و اورجینال

 

4-آرایش مناسب فرم صورت الماسی

آرایش مناسب فرم صورت الماسی

فرم صورت الماسی یکی از چهره‌هایی است که باید توجه مخاطبان را مرکز صورت جلب کرد. میکاپی روشن‌تر برای این فرم صورت با استفاده از هایلایت کاربردی‌ترین روش محسوب می‌شود. ارایش مناسب صورت الماسی به طور کلی در استفاده از رنگ‌های روشن در مرکز صورت خلاصه می‌شود.

مطالب کاربردی:  ترفندهای آرایشی بزرگ نشان دادن چشمها

 

5-آرایش مناسب فرم صورت دایره

آرایش مناسب فرم صورت دایره

بر اساس راهنمای آرایش بر اساس فرم صورت دایره افرادی که دارای طول و عرض برابر در چهره خود هستند، باید با استفاده از کانتورینگ توهم کشیدگی را در صورت خود ایجاد کنند. با برنزه کننده روی چانه، شقیقه‌ها، گونه‌ها و اطراف صورت فرمی بیضی را برای این چهره می‌توان به ارمغان آورد. میکاپ دودی چشم برای برجسته‌تر نشان دادن آن‌ها سبب جلب توجه مخاطب با به مرکز صورت خواهد شد. در صورتی که در مورد استفاده از سایه‌ها اطمینان ندارید از سایه‌هایی با رنگ خنثی بهره‌مند شوید.

6-آرایش مناسب صورت مربعی

آرایش مناسب صورت مربعی

تکنیک آرایش مناسب صورت مربعی در محو کردن زوایای کناری صورت با ستفاده از کانتورینگ است. گودی گونه‌ها، استخوان چانه و خطی به شکل C انگلیسی روی پیشانی نواحی خواهد بود که باید با پودر برنزه کننده یا کانتور تیره‌تر شوند. با محو کردن این خطوط برنزه شاهد این خواهید بود که زوایای صورت جای خود را به خطوطی نرم می‌دهند و فرم طبیعی و زیبایی را به ارمغان می‌آورند.

برای داشتن زیباترین فرم صورت تفاوتی ندارد که چه چهره‌ای دارید، مهم این است که بهترین لوازم را برای یک آرایش مناسب برای چهره خود برگزینید.

نکات داشتن آرایش مناسب با فرم صورت

نکات داشتن آرایش مناسب با فرم صورت

کمی مطالعه در مورد چگونگی آرایش برای انواع فرم صورت اطلاعات مفیدی را برای تشخیص فرم چهره و میکاپ مناسب هر یک به ارمغان خواهد آورد.

  • انتخاب یک کرم پودر با رنگ طبیعی و مطابق با پوست خودتان یکی از مهم‌ترین نکات برای یک میکاپ بی‌نقص و جذاب خواهد بود.
  • برای بهتر دیده شدن آرایش مناسب فرم صورت‌های مختلف باید از خطوط کانتور صحیح بهره‌مند شد. خطوط اشتباه می‌تواند فرم چهره را نامتناسب نشان دهد.
  • تمامی نکات آرایشی در صورتی جلوه بیشتری خواهند داشت که پوستی سالم و شاداب داشته باشید. پوست افراد همانند یک صحنه برای نمایش خواهد بود. در صورتی که چهره‌ای با پوستی سراسر از جوش و آکنه داشته باشید، مواد آرایشی به خوبی روی پوست جلوه نخواهند داشت. به همین دلیل داشتن مراقبت‌های پوستی برای لطافت و شادابی هرچه بیشتر به افراد با هر فرم چهره‌ای توصیه می‌شود.

مطالب پربازدید:  آشنایی با لوازم آرایشی ارگانیک و بهترین برندهای آن

 

کلام آخر

هیچ فردی نباید از داشتن چهره خود ناامید باشد. هر فرم صورتی دارای ویژگی‌ها و زیبایی‌های منحصر به فردی خواهد بود. تنها کافی است با آشنایی با آرایش مناسب با فرم صورت عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارید. پوشاندن عیوب صورت با استفاده از انواع هایلایتر و برجسته نشان دادن ویژگی‌های خوب چهره از جمله تکنیک‌هایی است که افراد حرفه‌ای برای داشتن میکاپی بی‌نظیر بهره می‌برند.

داشتن روتین‌های پوستی و مراقبت‌های روزانه افراد را به سمت زیبایی طبیعی سوق خواهد داد. این همانی نکته طلایی در مورد میکاپ مدرن امروز خواهد بود. داشتن صورتی طبیعی با ویژگی‌های خاص خود یکی از ترندهای امروزه دنیا به شمار می‌رود که مدل‌های معروف نیز از آن بی‌بهره نیستند. همانطور که شاهد هستیم برندهای معروف و معتبر دنیا مدل‌های خود را از میان افرادی با ویژگی‌های مادرزادی و طبیعی برمی‌گزینند و این خود مهر تاییدی بر پیشرفت دنیا به سمت زیبایی طبیعی است.

 

منبع : stylecraze

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو